globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Mazání a pohánění
19.4.2012 v 09:21
Zdar.
Menší dotaz. S půllitrem jsem jezdil naposledy někdy před 15 lety a pomalu se blíží ku konci generálky. Ještě před pár lety jsem motor mazal olejem "BB" a benzínem "Super" živil.
Rád bych se zeptal nynější jezdce čím svoje OHC maže a krmí? Pročetl jsem pár diskusí, ale vesměs každý chytrý rady dává, ale nic konkretně neřekne. Podotýkám, ventili, sedla, písty a výbrusy jsou původní. Díky Pepek

Mazání a pohánění

19.4.2012 v 10:58 | Nahoru | #1
Do půllitra je ideál husý minerál ve klasifikaci 20W50 Třeba toto
http://www.oleje-pem...ads-iii-1_34043.html U nás jsem ho nesehnal a tak léta jezdím na M8AD 15W50.

2 reakcí na tento příspěvek Mazání a pohánění

19.4.2012 v 11:36 | Nahoru | #2
Taky jsem měl dvě pětistovky, dával jsem M8AD. Ten motor není dělanej na moderní
lehkoběžný oleje, jenom by ho víc žral. Jelikož je spojka s převodovkou zvlášť,
tam má být PP 80-90, stačí opravdu ten minerál jako do staršího auta.
Půllitr by měl jezdit na olovnatý Special, ten už je málokde, tak potom Super
s přísadou na mazání sedel ventilů. Pro jistotu, protože nevím, jestli by
materiál sedel vydržel bez újmy. A event. poladit předstih kvůli jinému
oktanovému číslu. Tak ať ti mašina šlape, je na tom pěkný svezení

(reakce na) Mazání a pohánění

19.4.2012 v 15:04 | Nahoru | #3
Díky. Zkusím sehnat a zalít už olejovou soustavu. Tento týden mě čeká náročná práce, natáhnout nový kabely, zacínovat konce. To u toho zase vypěním jako kdysi před lety :) Jenže to jsem byl mladej, teď by mi hrozila pumpáž srdce :D

Mazání a pohánění

19.4.2012 v 15:19 | Nahoru | #4
s půllitrem žádnou zkušenost nemám ale volil bych to podle vizkozity co se tam dřiv dávolo za hustotu a podle toho dát nynější něco kvalitního podle mě něco co se dávalo do 120 ale rozhodně nemůžu nic tvrdit a benzín bych asi volil když nebude special tak natural 95 s aditivem si myslim teda já

2 reakcí na tento příspěvek Mazání a pohánění

19.4.2012 v 15:22 | Nahoru | #5
ale tak jestli je to ta co máš na těch fotkách v profilu ak seš teda nehorázný prase!

Mazání a pohánění

19.4.2012 v 15:58 | Nahoru | #6
S benzinem si nedělej starosti. Ventilová sedla v pohodě snáší natural bez olova i nynějších příměs náhrady za něj..

(reakce na) Mazání a pohánění

19.4.2012 v 16:20 | Nahoru | #7

fomachrom píše: ale tak jestli je to ta co máš na těch fotkách v profilu ak seš teda nehorázný prase!



a ty pěknej debil, slušně řečeno...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání a pohánění

19.4.2012 v 20:44 | Nahoru | #8

Chlup píše: Taky jsem měl dvě pětistovky, dával jsem M8AD. Ten motor není dělanej na moderní
lehkoběžný oleje, jenom by ho víc žral. Jelikož je spojka s převodovkou zvlášť,
tam má být PP 80-90, stačí opravdu ten minerál jako do staršího auta.
Půllitr by měl jezdit na olovnatý Special, ten už je málokde, tak potom Super
s přísadou na mazání sedel ventilů. Pro jistotu, protože nevím, jestli by
materiál sedel vydržel bez újmy. A event. poladit předstih kvůli jinému
oktanovému číslu. Tak ať ti mašina šlape, je na tom pěkný svezení



S tím převoďákem opatrně. Je vyzkoušeno, že převodák se časem s motorákem v motoru smíchá. Předěl tam dělá jen filcová ucpávka jako je v kolech. Převodový olej v motoru škodí. Lejeme do převodovky to samé co do motoru.. Vyzkoušeno a neškodí to.

(reakce na) Mazání a pohánění

20.4.2012 v 18:44 | Nahoru | #9
fomachrom>
Dík za kritiku. Pevně jenom doufám, že sis přečetl co jsem o motorce napsal a nejen koukáš na fotky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání a pohánění

20.4.2012 v 18:54 | Nahoru | #10
MartinED250>
Díky moc za rady. Přeci jen jsem po letech vyšel z cviku.

(reakce na) Mazání a pohánění

30.6.2012 v 22:26 | Nahoru | #11
EEE>
Ju jen tak na okraj. Je ještě další film kde se ku konci na krátko objevili dvě OHC-čka. Film Bomba z roku 1957 režie Jaroslav Balík.

2 reakcí na tento příspěvek Mazání a pohánění

22.8.2012 v 22:11 | Nahoru | #12
Doufám ,že mi taky někdo napíše,že jsem pěkný prese V sobotu jsem přivezl Jawu 639 s motorem 500 OHC. Vipadá to hrůzo-hrůzo-strašně. Ta Tvoje bějvalá to ale neni to už jsem zkoumal. Má taky oficiálně v techničáku zapsanej motor Nemá ale zapalování a dobíjení... Moc si s tim zatim evím rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání a pohánění

23.8.2012 v 05:58 | Nahoru | #13
Křesťan> Není to ta co byla v inzerátech za 35000Kč? Dynamo Ti úplně chybí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání a pohánění

25.8.2012 v 21:08 | Nahoru | #14

MartinED250 píše: S tím převoďákem opatrně. Je vyzkoušeno, že převodák se časem s motorákem v motoru smíchá. Předěl tam dělá jen filcová ucpávka jako je v kolech. Převodový olej v motoru škodí. Lejeme do převodovky to samé co do motoru.. Vyzkoušeno a neškodí to.


tenhle problém se dá jednoduše odstranit předěláním na gufero..stejně blbě je utěsněny dynamo takže to chce předělat taky
jinak olej sem používal 20w 50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání a pohánění

25.8.2012 v 21:10 | Nahoru | #15

Křesťan píše: Doufám ,že mi taky někdo napíše,že jsem pěkný prese V sobotu jsem přivezl Jawu 639 s motorem 500 OHC. Vipadá to hrůzo-hrůzo-strašně. Ta Tvoje bějvalá to ale neni to už jsem zkoumal. Má taky oficiálně v techničáku zapsanej motor Nemá ale zapalování a dobíjení... Moc si s tim zatim evím rady.



se zapalováním vyčkej ...vape prej chystá náhradu....jinak při troše vkusu by si z toho mohl postavit zajimavej přístroj

(reakce na) Mazání a pohánění

26.8.2012 v 08:20 | Nahoru | #16
čurdaracer> Nahradit plstěný kroužek sebou nese problém s odvzdušněním převodovky. ta je právě odvzdušněna touto cestou do motoru a ten je spojen s atmosférou. Takže jedině nahradit plsť guferem a udělat někde nahoře ve skříni odvzdušňovacé otvor převodovky. U dynama stačí nahradit přední ložisko ložiskem 2RS těsněným gumou. pak se nemusé dělat ani úprava těsnění na gufero. VAPE s plnou regulací a s 12V a 100W by mělo být k mání již v těchto dnech, ale nedá se koupit přímo u fabriky, nýbrž jen u kluků, co celý projekt vymysleli. Cena je cca 15 000Kč..

Mazání a pohánění

26.8.2012 v 10:04 | Nahoru | #17
15 tis je docela ranec ale s porovnáním problému ktery dynamo dovede je to cena přijatelná...
gufero na kliku sem dával vždy do každého motoru a nikdy žadný problém s odvzdušněním nebyl...nebo sem alespon nic nepozoroval

Mazání a pohánění

26.8.2012 v 11:06 | Nahoru | #18
Jí jsem znal jedno OHC, kde se díky této úpravě tlakovala převodovka. Záhadou je, proč tam Jawa použila filc a né gufero. To Vape je parádní. Hlavně pro ty, co nemají dynamo vůbec, protože cena origo dynama po GO je stejná jako to VAPE. Já mám ale třeba na OHC za 3,5 roku 10 000Km a nikdy jsem s původním dynamem neměl problém. Mám ještě originál vinutí. Asi mám štěstí..

http://www.jawamarkt...e-zapalovani-500-ohc

Mazání a pohánění

26.8.2012 v 14:32 | Nahoru | #19
no jo to se máš...když sem na ni normálně jezdil tak byl rotor tak dvakrát do roka v pr....
ted u ty poslední co sem dělal sem nechal dynamo udělat někde v Berouně za cca 7 tis ale super práce a zatím drží...
jinak nevím proč by se ta převodovka měla vlastně tlakovat??? pokud je vše v pořádku...vždyt je to jako u 250 nebo350 a tam taky žádný odvětrávání neni třeba..

(reakce na) Mazání a pohánění

26.8.2012 v 22:05 | Nahoru | #20
MartinED250> Jo to je přesně ona Na levim víku je navařená kapsa pod kterou je prej alternátor z nějaký novjejší jawy na 12voltů. Zapalování je od mil-softu a nepodařilo se mi ho zatím vůbec nastavit. Motor bych chtěl dát do originálu. Levé víko mám druhé. Chtěl bych sehnat kontaktní zapalování a původní dobíjení.

(reakce na) Mazání a pohánění

26.8.2012 v 22:07 | Nahoru | #21
čurdaracer>
MartinED250>

Naposledy editováno 26.08.2012 22:08:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein

TOPlist