globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potřeboval bych poradit.
16.4.2012 v 23:02
Dobrý den ve spolek.Chtěl bych se zeptat na cinkání ozývající se od motoru.
Když jedu a motor točim tak 100 na 4kvalt a pustim plyn,tak se ozve cinkání.
To samé,když nastartuju čízu a vemu trochu za heft(protůruju) tak při klesání otáček to zacinká jak zvonek.
Nevim co by to mohlo dělat.
Předchozí
1 2
Následující

Potřeboval bych poradit.

18.4.2012 v 14:43 | Nahoru | #31
Tohle mě dělal zetka taky, neřešit, prostě tyhle stroje se zemědělskejma vůlema zvuky vyluzujou....

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

18.4.2012 v 21:54 | Nahoru | #32

Zdenalbenal píše: MaraXJ> Proč ne nic pro moderní 2T motory?!
Používáním kvalitního maziva podstatně prodloužíš životnost motoru - asi třikrát.
Nehledě na to, že se sníží i pasivní odpory, takže to má pozitivní vliv i na spotřebu.
A taky (podle konstrukce motoru, zejména uložení pístního čepu) můžeš dávat oleje míň.
Neobtěžuješ tak své okolí modrým smradem.
Nemusí se to přehánět plnou syntetikou do "normálního", nezávodního motoru, stačí polo. Špičkovým olejem motoru neublížíš, ale požadovaný efekt, vzhledem k ceně oleje, se nedostaví.
K určení původce hluku motoru postačuje stetoskop, v nouzi dřevěná násada od koštěte .



Osobně s nimi nemám moc dobrou zkušenost. Bude to znít hloupě a laicky, ale mám tuto teorii potvrzenou i od lidí o kterých se domnívá, že starým motorkám rozumí.

Moderní oleje pro vysootáčkové motory, mají sice lepší parametry, lépe hoří a méně karbonyzují, ale právě to že se ty staré oleje spalují hůře má vliv na životnost u těch starých motorů, protože se ve válci drží více "mastnoty". Starší motory, mývají i větší zdvih, třeba Jawa 250, nízké otáčky... M2T či TS se u těchto motorů lépe drží i v ložiskách klikovky, protože se tolik nevyplachuje a ulpívá tam. Vysokootáčkový motor potřebuje něco co se rychle a dobře spálí a moc neulpívá, jinak by se zahltil.

Já osobně 2 zadřel 350tku na klice při používání lepších olejů a jednou propálil píst - na tom se teda podepsala i špatná svíčka. Když jsem začal používat TS, tak problémy s klikovkou byly pryč.

Úbytek kouřivosti při použití oleje od Shell či Castrol byl zanedbatelný. Litr TSka stojí kolem kila a byl sem s ním vždy naprosto spokojen. S M2T jsme problemy neměl ,jen sem pozoroval úbytek výkonu, větší kouřivost a zahřívání zejména na dálnici.

Se značkou Mogul TSF žádné skušennosti nemám ale kamarád to leje do všech veteránuů a nestěžuje si.

Potřeboval bych poradit.

19.4.2012 v 01:33 | Nahoru | #33

MaraXJ píše:
Moderní oleje pro vysootáčkové motory, mají sice lepší parametry, lépe hoří a méně karbonyzují, ale právě to že se ty staré oleje spalují hůře má vliv na životnost u těch starých motorů, protože se ve válci drží více "mastnoty". Starší motory, mývají i větší zdvih, třeba Jawa 250, nízké otáčky... M2T či TS se u těchto motorů lépe drží i v ložiskách klikovky, protože se tolik nevyplachuje a ulpívá tam. Vysokootáčkový motor potřebuje něco co se rychle a dobře spálí a moc neulpívá, jinak by se zahltil.



Zásadně nesouhlasím. To je úplně naopak.
Onehdy sem tu zmiňoval, pro ty mají tak rádi M2T , aby jsi vzali špetku m2t a špetku polo-plné-syntetiky, následně oba oleje třeli prstama. Tak to jdi zkusit - možná budeš překvapen

Můžeš mi prosím vysvětlit, cituji "protože se ve válci drží více "mastnoty"" ???, a co třeba klikové ústrojí - to se snad nemaže, nebo jen benzínem ?

Odborník na oleje nejsem, proto bych pochopil jediné tvrzení, že olej pro vysokootáčkové stroje, se nespálí tak dobře při otáčkách nízkých. Ale zase byho tam bylo více a tudíž by držel více "mastnoty", ne méně.

Srovnal bych to třeba s masáží: Jaký olej použiješ na tělo, aby bylo co nejdéle "mastné" a ty jsi nemusel přilívat další olej? ten, který hned vetřeš do kůže a nebo ten, který zůstane "mastný" daleko déle. Je to jednoduché...

Takže bych Tvoje tvrzení obrátil, a to: Kvalitnější olej, bude držet daleko déle, a více, "mastnoty" než slavné M2T "" ...

Já osobně 2 zadřel 350tku na klice při používání lepších olejů a jednou propálil píst - na tom se teda podepsala i špatná svíčka. Když jsem začal používat TS, tak problémy s klikovkou byly pryč.



A myslíš, že to bylo jen značkou oleje.. ?

Naposledy editováno 19.04.2012 01:43:17

1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

19.4.2012 v 22:33 | Nahoru | #34
No tak jsem zkusil dát ten m2t olej.Stichlo to cinkání ale začlo kouření.Při míchání 1:40 mi to u mogulu nekouřilo a tady to čadí jako blázen.
Jenže po pár kilometrech začalo něco cvrkat v motoru.Na volnoběch to bylo hodně slišet ale za jízdy jsem nepocítil nic zvláštního,tak nevým co to zase cvrká.Asi udělám Go motoru.

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

20.4.2012 v 10:00 | Nahoru | #35
SEZAK> Není nutné hned půlit motor. Prostě při sundané hlavě a válci zkus vůli pístního čepu v horním ojničním pouzdru. To je první podezřelý v případě cinkání v nízkých otáčkách a za studena. Ohledně olejů nedej na pověry. Novější pro dvoutakty bude prostě lepší než starý M2T. To co se dějě uvnitř motoru nelze žádným pohmatem napodobit. Hlavní pokrok nových olejů je ve schopnosti nenechat se vytěsnit z třecích ploch. Nejlepší olej jaký jsem kdy na ČZ měl, byl Castol TTS. Motorem procházel bez kouření tekutý až po výfuk! Tedy virtuálně nespálený!Já měl v 175/477.1 bronzové pouzdro které nešlo vyměnit bez lisovacího přípravku. Při montáži běžným nářadím se zdeformovalo a musel jsem začínat od začátku. Takže měl jsem to, řešil jsem to samé co ty.

Naposledy editováno 20.04.2012 10:02:03

Potřeboval bych poradit.

20.4.2012 v 12:29 | Nahoru | #36
big-one: bronz mělo jen pár prvních motorů.

vzhledem k tomu, že každý z nich už má za sebou patrně generálku, už nikdo pouzdro v motoru nenalezne...

že hranatá číza zvoní, je zcela normální a nemá to cenu řešit... zvoní m.j. kroužky ve výfukovém kanále a po delším proběhu i jehlové ložisko pístního čepu, které ovšem i s vůlí běžně přes desetinu milimetru najezdí ještě desítky tisíc kilometrů.

1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

25.4.2012 v 20:44 | Nahoru | #37
Tak tady je to video jak jsem sliboval.[stream]http://www.stream.cz/uservideo/678945-cz-175-487[/stream]

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

26.4.2012 v 06:01 | Nahoru | #38
SEZAK> Já myslím že to je přesně to horní ojniční uložení. Nejvíc to cinká když už je zavřený plyn a vrací se to z otáček. A co na to ostatní?

Potřeboval bych poradit.

26.4.2012 v 20:29 | Nahoru | #39
No tak jsem dneska rozpulil motor.To ojniční ložisko se celé rozpadlo.No a ještě jsem zjistil,že bylo přidřené jedno ložistko na klice(to jak je tam samo)
Dále jsem zjistil,že majitel předemnou měnil spojkové lamely,ale nechal tam starý řetízek a ten už šoupal o karter,
Jinak dle mého ohledání je jako kdyby to přišlo z výroby,jak bronzová pouzdírka,tak všecka ozubená kola.
Jen je potřeba udělat výbrus,jelikož válec tam má malinké rejhy.Okem nejdou tak vidět,ale po hmatu to je cítit.

Potřeboval bych poradit.

26.4.2012 v 21:43 | Nahoru | #40
řetízek o kartery šoupe většině lidem, vydrží tak 15-20000
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist