Když jedu a motor točim tak 100 na 4kvalt a pustim plyn,tak se ozve cinkání.
To samé,když nastartuju čízu a vemu trochu za heft(protůruju) tak při klesání otáček to zacinká jak zvonek.
Nevim co by to mohlo dělat.
Zdenalbenal píše: MaraXJ> Proč ne nic pro moderní 2T motory?!
Používáním kvalitního maziva podstatně prodloužíš životnost motoru - asi třikrát.
Nehledě na to, že se sníží i pasivní odpory, takže to má pozitivní vliv i na spotřebu.
A taky (podle konstrukce motoru, zejména uložení pístního čepu) můžeš dávat oleje míň.
Neobtěžuješ tak své okolí modrým smradem.
Nemusí se to přehánět plnou syntetikou do "normálního", nezávodního motoru, stačí polo. Špičkovým olejem motoru neublížíš, ale požadovaný efekt, vzhledem k ceně oleje, se nedostaví.
K určení původce hluku motoru postačuje stetoskop, v nouzi dřevěná násada od koštěte .
Osobně s nimi nemám moc dobrou zkušenost. Bude to znít hloupě a laicky, ale mám tuto teorii potvrzenou i od lidí o kterých se domnívá, že starým motorkám rozumí.
Moderní oleje pro vysootáčkové motory, mají sice lepší parametry, lépe hoří a méně karbonyzují, ale právě to že se ty staré oleje spalují hůře má vliv na životnost u těch starých motorů, protože se ve válci drží více "mastnoty". Starší motory, mývají i větší zdvih, třeba Jawa 250, nízké otáčky... M2T či TS se u těchto motorů lépe drží i v ložiskách klikovky, protože se tolik nevyplachuje a ulpívá tam. Vysokootáčkový motor potřebuje něco co se rychle a dobře spálí a moc neulpívá, jinak by se zahltil.
Já osobně 2 zadřel 350tku na klice při používání lepších olejů a jednou propálil píst - na tom se teda podepsala i špatná svíčka. Když jsem začal používat TS, tak problémy s klikovkou byly pryč.
Úbytek kouřivosti při použití oleje od Shell či Castrol byl zanedbatelný. Litr TSka stojí kolem kila a byl sem s ním vždy naprosto spokojen. S M2T jsme problemy neměl ,jen sem pozoroval úbytek výkonu, větší kouřivost a zahřívání zejména na dálnici.
Se značkou Mogul TSF žádné skušennosti nemám ale kamarád to leje do všech veteránuů a nestěžuje si.
MaraXJ píše:
Moderní oleje pro vysootáčkové motory, mají sice lepší parametry, lépe hoří a méně karbonyzují, ale právě to že se ty staré oleje spalují hůře má vliv na životnost u těch starých motorů, protože se ve válci drží více "mastnoty". Starší motory, mývají i větší zdvih, třeba Jawa 250, nízké otáčky... M2T či TS se u těchto motorů lépe drží i v ložiskách klikovky, protože se tolik nevyplachuje a ulpívá tam. Vysokootáčkový motor potřebuje něco co se rychle a dobře spálí a moc neulpívá, jinak by se zahltil.
Zásadně nesouhlasím. To je úplně naopak.
Onehdy sem tu zmiňoval, pro ty mají tak rádi M2T , aby jsi vzali špetku m2t a špetku polo-plné-syntetiky, následně oba oleje třeli prstama. Tak to jdi zkusit - možná budeš překvapen
Můžeš mi prosím vysvětlit, cituji "protože se ve válci drží více "mastnoty"" ???, a co třeba klikové ústrojí - to se snad nemaže, nebo jen benzínem ?
Odborník na oleje nejsem, proto bych pochopil jediné tvrzení, že olej pro vysokootáčkové stroje, se nespálí tak dobře při otáčkách nízkých. Ale zase byho tam bylo více a tudíž by držel více "mastnoty", ne méně.
Srovnal bych to třeba s masáží: Jaký olej použiješ na tělo, aby bylo co nejdéle "mastné" a ty jsi nemusel přilívat další olej? ten, který hned vetřeš do kůže a nebo ten, který zůstane "mastný" daleko déle. Je to jednoduché...
Takže bych Tvoje tvrzení obrátil, a to: Kvalitnější olej, bude držet daleko déle, a více, "mastnoty" než slavné M2T "" ...
Já osobně 2 zadřel 350tku na klice při používání lepších olejů a jednou propálil píst - na tom se teda podepsala i špatná svíčka. Když jsem začal používat TS, tak problémy s klikovkou byly pryč.
A myslíš, že to bylo jen značkou oleje.. ?
Naposledy editováno 19.04.2012 01:43:17
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
Jenže po pár kilometrech začalo něco cvrkat v motoru.Na volnoběch to bylo hodně slišet ale za jízdy jsem nepocítil nic zvláštního,tak nevým co to zase cvrká.Asi udělám Go motoru.
Naposledy editováno 20.04.2012 10:02:03
vzhledem k tomu, že každý z nich už má za sebou patrně generálku, už nikdo pouzdro v motoru nenalezne...
že hranatá číza zvoní, je zcela normální a nemá to cenu řešit... zvoní m.j. kroužky ve výfukovém kanále a po delším proběhu i jehlové ložisko pístního čepu, které ovšem i s vůlí běžně přes desetinu milimetru najezdí ještě desítky tisíc kilometrů.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
Dále jsem zjistil,že majitel předemnou měnil spojkové lamely,ale nechal tam starý řetízek a ten už šoupal o karter,
Jinak dle mého ohledání je jako kdyby to přišlo z výroby,jak bronzová pouzdírka,tak všecka ozubená kola.
Jen je potřeba udělat výbrus,jelikož válec tam má malinké rejhy.Okem nejdou tak vidět,ale po hmatu to je cítit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 | milous_xx | 4 | 16.8.2023 v 18:26 kuba350 |