Když jedu a motor točim tak 100 na 4kvalt a pustim plyn,tak se ozve cinkání.
To samé,když nastartuju čízu a vemu trochu za heft(protůruju) tak při klesání otáček to zacinká jak zvonek.
Nevim co by to mohlo dělat.
2 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
2 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
Výbruz by to mělo mýt ještě origo a na něj nalítáno okolo 26 000Km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.
K tomu oleji, ČZta neni nějaká japonská mrdka, která točí jako motorová pila. Do ČZty stačí lejt ten olej který si napsal, ale pro klid v duši bych raději zvolil TS nebo TSF. To je kvalitní olej za přijatelnou cenu a i v letních pařácích máš jistotu, že to nezadřeš i když to poženeš.
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
Jinak domnívám se že by to mohly být ty kroužky, u ČZ stačí málo a už jsou slyšet.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.
Používáním kvalitního maziva podstatně prodloužíš životnost motoru - asi třikrát.
Nehledě na to, že se sníží i pasivní odpory, takže to má pozitivní vliv i na spotřebu.
A taky (podle konstrukce motoru, zejména uložení pístního čepu) můžeš dávat oleje míň.
Neobtěžuješ tak své okolí modrým smradem.
Nemusí se to přehánět plnou syntetikou do "normálního", nezávodního motoru, stačí polo. Špičkovým olejem motoru neublížíš, ale požadovaný efekt, vzhledem k ceně oleje, se nedostaví.
K určení původce hluku motoru postačuje stetoskop, v nouzi dřevěná násada od koštěte .
1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.
Naposledy editováno 17.04.2012 11:20:12
Bimbam píše: A na jakej olej jezdíš Enthropy jinak, když nepoužíváš nouzovku od Sheronu? Jináč jsi první bratelnej, kdo prohlásil že Memfisův motor jede tak jak Memfis tvrdí. Začínám tomu jeho emdvětéčku docela věřit i když jsem na vlastní oči a uši ten jeho motor neviděl a neslyšel. Zkusím mu npsat PM jestli by nepřijel v květnu na sraz Jawabláznů.
Standartně jezdím na Valvoline Competition 2T nebo Castrol 2T. Oba mám za o něco lepší cenu než je zvykem a mají tu výhodu, že jsou hustý a ta moje mrcha s nima míň mlátí (můj motor je zase jeden z nejúděsnějších, co je v Jawách k vidění - zní to jak nastartovanej Trabant naloženej šroubama, kterej válí sudy dolů z útesu).
U Memphise je to daný kromě oleje ještě tím, že jeho motor je generálkovanej s láskou nějakým nadšeným důchodcem a evidentně je to i dobrej kus. Nezvoní, nechrastí, nemlátí, necvaká, jenom krásně čistě vrčí. Navíc Memphis hodně točí, plyn používá málem jak vypínač, takže u něho nehrozí podtáčení ani nějaké výraznější karbonování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.
Zdenalbenal píše: MaraXJ> Proč ne nic pro moderní 2T motory?!
Používáním kvalitního maziva podstatně prodloužíš životnost motoru - asi třikrát.
Nehledě na to, že se sníží i pasivní odpory, takže to má pozitivní vliv i na spotřebu.
A taky (podle konstrukce motoru, zejména uložení pístního čepu) můžeš dávat oleje míň.
Neobtěžuješ tak své okolí modrým smradem.
Nemusí se to přehánět plnou syntetikou do "normálního", nezávodního motoru, stačí polo. Špičkovým olejem motoru neublížíš, ale požadovaný efekt, vzhledem k ceně oleje, se nedostaví.
K určení původce hluku motoru postačuje stetoskop, v nouzi dřevěná násada od koštěte .
To platí u jinejch motoru, ne u Jawy, kde stojej ložiska za vyliž prdel a má ocelovou vložku - ne nikasil. Když budeš lejt super drahej kvalitní olej, tak stejně pujdou do háje ložiska na klice a udělá se GO celýho motoru, protože proč by to měl člověk rozdělávat po 10ti tisících kvůli výbrusu a repasi kliky. To radši ušetřim na oleji a za ušetřený peníze tak akorát zaplatím tu jednu GO navíc.A navíc u Jawy není důležitá kvalita, ale kvantita...vzhledem na jakou sračku byl stavěnej.
Entrophy: Tak zrovna s Castrolem 2T mam jen špatný zkušenosti, když sem jel dlouho ve městě, potom tomu dal zahulit, tak za mnou nebylo vidět. Na svou cenu palec dolů... Raději koupit TSF, kde si za mnou nikdy nikdo nestěžoval a motorka kouří jen za studena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.
Wild-Borderer píše: To platí u jinejch motoru, ne u Jawy, kde stojej ložiska za vyliž prdel a má ocelovou vložku - ne nikasil. Když budeš lejt super drahej kvalitní olej, tak stejně pujdou do háje ložiska na klice a udělá se GO celýho motoru, protože proč by to měl člověk rozdělávat po 10ti tisících kvůli výbrusu a repasi kliky. To radši ušetřim na oleji a za ušetřený peníze tak akorát zaplatím tu jednu GO navíc.A navíc u Jawy není důležitá kvalita, ale kvantita...vzhledem na jakou sračku byl stavěnej.
Entrophy: Tak zrovna s Castrolem 2T mam jen špatný zkušenosti, když sem jel dlouho ve městě, potom tomu dal zahulit, tak za mnou nebylo vidět. Na svou cenu palec dolů... Raději koupit TSF, kde si za mnou nikdy nikdo nestěžoval a motorka kouří jen za studena.
Kouř neřeším, jsem Jawasmraďoch a nestydím se za to Řeším to, že když do toho leju Castrol nebo Valvoline Competition 2T, tak ten motor vydává jenom lehce strašidelný zvuky. Když do toho naliju TSF (který koupím za stejnou cenu - říkal jsem, že ty dva mám levněji), tak to tříská tak, že se bojím, že dostanu pístem po rypáku. A navíc se to přehřívá. Ten motor drží jenom silou vůle (zažil jeden výbrus, generálku nikdy a to už se s kilometrama pohybujeme v šesticifernejch číslech) a nikdo netuší, proč ještě jede
Jinak tomu kouření po vyjetí z města se předchází tak, že to ve městě nepodtáčíš a pořád tomu nakládáš. Když se s těmahle motorama jezdí kadla kadla, tak zarůstají karbonem, čoudí a ložiskům se to taky nelíbí.
Enthropy píše: Kouř neřeším, jsem Jawasmraďoch a nestydím se za to Řeším to, že když do toho leju Castrol nebo Valvoline Competition 2T, tak ten motor vydává jenom lehce strašidelný zvuky. Když do toho naliju TSF (který koupím za stejnou cenu - říkal jsem, že ty dva mám levněji), tak to tříská tak, že se bojím, že dostanu pístem po rypáku. A navíc se to přehřívá. Ten motor drží jenom silou vůle (zažil jeden výbrus, generálku nikdy a to už se s kilometrama pohybujeme v šesticifernejch číslech) a nikdo netuší, proč ještě jede
Jinak tomu kouření po vyjetí z města se předchází tak, že to ve městě nepodtáčíš a pořád tomu nakládáš. Když se s těmahle motorama jezdí kadla kadla, tak zarůstají karbonem, čoudí a ložiskům se to taky nelíbí.
Já teda na TSF motor i zajížděl, už v záběhu sem jezdil jako čuně, vůbec to nešetřil a nikdy jsem teda neviděl, žeby se přehříval nebo by ten motor měl divnej zvuk. A s tím "kadla kadla" souhlas, ovšem kdybych tomu nakládal pořád při lítání po městě, tak to v létě daleko nedojedu, protože ten motor utavim, protože při stylu brzda-plyn-spojka-plyn-.... to už směs přicházející do válce neuchladí.
S olejemi minerálními (M6A, M2T, MS20, Castrol TT), ricinovými (R20, R30),syntetickými (Castrol TTS, Motorex, Putoline, Valvoline, Sunoco), polosyntetickými (Motorex, TSF)...
Jediné oleje, kde nikdy nebyl ani náznak nějaké nemravnosti v chodu motoru a taky se to výrazně projevilo v životnosti, byly od firmy Motorex.
V době, kdy nebyly žádné kvalitní oleje běžně dostupné, používal jsem oleje R20 a R30 z bývalé NDR...oproti M2T i Castrolu to byla zcela jiná liga!
To jen tak pro ilustraci.
Takže s tvrzením, že kvalitního oleje je do "obyčejné" motorky škoda, moc nesouhlasím.
Navíc polosyntetika od Motorexu je za stejné peníze jako onen TSF a i když oba splňují stejnou normu (API TC tuším), tak se v praxi jedná o úplně jiný olej s jaksi jinou výkonnostní rezervou...
A generálky ? - raději udělám tu práci pořádně s použitím komponentů odpovídající kvality, než abych pod tím furt ležel. Taky jsem několikrát dělal generálku generálky .
Musím dělat i jiné věci...
K tomu bych ještě dodal to, že pečlivost montáže též ovlivní životnost a provozní vlastnosti stroje - že je to pravda, o tom se tady přece taky píše (Memphis).
Ukažte mě kohokoliv, kdo třeba na třindě upravuje hmotnost pístů, aby vážily stejně .
Kdo po montáži kontroluje antidetonační štěrbinu .
Kamarád má třeba na Jawě 350 namotaných přes sto tisíc, jen s běžnou údržbou a žádné pazvuky se z motoru neozývají...
Problém může být v tom, že takovou práci spousta lidí zatím neocení - můžete se na tomto fóru třeba dočíst, že někdo chce za opravu tolik a tolik a druhý polovic.
Nikdo ale neřeší, jak je to udělané...
To zjistí až později...a o tom se tady taky dozvídám spoustu věcí...co pak majitel ve svém stroji "objeví"...taky se mě to stává...se pak divím, že to ještě vůbec jede...
Tož takové jsou mé, docela draze zaplacené zkušenosti.
A opravama motorek se neživím, protože bych došel o nervy. Jen mě to baví.
P.S. - Jawa 350 má buď litinové válce a nebo hliníkové válce se zalisovanou litinovou vložkou, tuším že i odstředivě litou.
Materiál válců Jaw (litina) je sakra kvalitní, totéž platí i o vložkách (ty, co jsem měl v rukách).
U vložek jsou otvory kanálů předlité a daní za tuhle technologii výroby jsou, vzhledem k nutné dělicí rovině, ne příliš optimální úhly některých kanálů...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 | milous_xx | 4 | 16.8.2023 v 18:26 kuba350 |