bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potřeboval bych poradit.
16.4.2012 v 23:02
Dobrý den ve spolek.Chtěl bych se zeptat na cinkání ozývající se od motoru.
Když jedu a motor točim tak 100 na 4kvalt a pustim plyn,tak se ozve cinkání.
To samé,když nastartuju čízu a vemu trochu za heft(protůruju) tak při klesání otáček to zacinká jak zvonek.
Nevim co by to mohlo dělat.
Předchozí
1 2
Následující

Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:10 | Nahoru | #1
Klikovka, pístní čep, nebo pístní kroužky. Přikláněl bych se k těm kroužkům.

edit: Klikovka a čep by spíš klepaly. Zvonění budou ty kruhy. Je to těžké takhle určit, je potřeba to slyšet.

Naposledy editováno 16.04.2012 23:11:50

2 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:16 | Nahoru | #2
Zítra jsem hdim videjko.Na směs používám mogul MT2,byl mi doporučen.Jestli to nebude tim.

2 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:17 | Nahoru | #3
smirgl mt2 kokote

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:19 | Nahoru | #4
SEZAK> Spousta lidí M2T odsuzuje, ale já si myslím že je naprosto vyhovující. Ty motory na něj byly prostě dělaný a tenkrát se do nich nic jiného nelilo a furt to jezdilo a jezdí.

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:21 | Nahoru | #5

Pjercak píše: smirgl mt2 kokote



To je přesně ten případ o kterém jsem psal.

P.S. Proč ho nazýváš kokotem? Jsi vulgární a hloupý.

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:24 | Nahoru | #6

Pjercak píše: smirgl mt2 kokote



Když už chceš někoho nazývat kokotem, z důvodu oleje který používá a jsi přesvědčen o naprosté nevhodnosti tohoto oleje.
Tak bys měl asi vědět že ten olej se nejmenuje mt2, ale M2T.

1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:25 | Nahoru | #7
Měl jsem na mysli tento olej : http://www.mogul.cz...?kodproduktu=V531324

Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:29 | Nahoru | #8
neni to spíš takové zadrnčení? vyběhaný válec - rozhodně nedoporučuju nic měnit ani kroužky protože nebudou dosedat pomůže jedině výbrus válce píst a kroužky jináč to není na závadu a dělá to spusta dvoutaktů

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:32 | Nahoru | #9
SEZAK> ten je naprosto stejný jako m2t to spíš TS používá ho většina jawařů tsf už je dost řídký

1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:34 | Nahoru | #10
No ten motor docela tahá,já vážím 130Kg a bezproblému vyjedu kopec plinuke v 90Km/h.Tahá dobře i od spoda.Kvůli tomu jsem tu čízu koupil.Kámoš co má 350 jawu 640,tak když se na ním vez koukal jak lítá.
Výbruz by to mělo mýt ještě origo a na něj nalítáno okolo 26 000Km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:40 | Nahoru | #11
SEZAK> tak to drnčet určitě bude ale neřešil bych to až teprve nebude mít výkon pokud takhle jede tak není důvod s tím něco dělat určitě to bude vyběhaný

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:50 | Nahoru | #12

fomachrom píše: SEZAK> tak to drnčet určitě bude ale neřešil bych to až teprve nebude mít výkon pokud takhle jede tak není důvod s tím něco dělat určitě to bude vyběhaný



Asi tak.

Potřeboval bych poradit.

16.4.2012 v 23:56 | Nahoru | #13
To je naprosto normální vlastnost ČZťáckých motoru, zvoní čep a kroužky, když motor klesá z otáček. Většina těhle motorů to dělá už od začátku. Neřeš to a jezdi, dokud z toho nepujdou nějaký nezdravý zvuky a dokud ten motor tahá jak říkáš, nelez do něj.

K tomu oleji, ČZta neni nějaká japonská mrdka, která točí jako motorová pila. Do ČZty stačí lejt ten olej který si napsal, ale pro klid v duši bych raději zvolil TS nebo TSF. To je kvalitní olej za přijatelnou cenu a i v letních pařácích máš jistotu, že to nezadřeš i když to poženeš.

Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 00:09 | Nahoru | #14
mel jsem 487. taky cinkala a je to normalni u tyhle čz tky. jsou to krouzky. olej jsem daval M2T a uplne v pohode. taky jsem daval olej do krovinořezu Stihl a taky bezela v pohode...

Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 00:19 | Nahoru | #15
já dávám všude m2t jak píše lovec bylo to na to dělaný a nemám problém a motor si občas zazvoní to je normál

1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 02:02 | Nahoru | #16
Spíš než M2T, se přikláním k Mogul TS, ale rozhodne ne nic pro moderní vysokootáčkový motory.
Jinak domnívám se že by to mohly být ty kroužky, u ČZ stačí málo a už jsou slyšet.

Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 10:39 | Nahoru | #17
Sice nejsem moc zastáncem M2T, ale na tyhle motory určitě stačí. Děda ho dokonce 20let lil do motorové pily a světe div se fungovala a funguje dodnes

Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 10:52 | Nahoru | #18
Doporučuju místo M2T Mogul lít M2T Sheron. Míň karbonuje, míň kouří, míň smrdí. Ten Mogul je fakt extrém a ještě drahej. Je to tenhle. A i když stará fotka na těch stránkách tvrdí něco jinýho, je to API TC (nebo aspoň byl, když jsem ho posledně bral na benzínce). Používám ho jako fajn nouzovku. Memphis na to jezdí furt a jeho motor je něco, co jsem na Jawě ještě neviděl (v kladným slova smyslu).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 11:17 | Nahoru | #19
MaraXJ> Proč ne nic pro moderní 2T motory?!
Používáním kvalitního maziva podstatně prodloužíš životnost motoru - asi třikrát.
Nehledě na to, že se sníží i pasivní odpory, takže to má pozitivní vliv i na spotřebu.
A taky (podle konstrukce motoru, zejména uložení pístního čepu) můžeš dávat oleje míň.
Neobtěžuješ tak své okolí modrým smradem.
Nemusí se to přehánět plnou syntetikou do "normálního", nezávodního motoru, stačí polo. Špičkovým olejem motoru neublížíš, ale požadovaný efekt, vzhledem k ceně oleje, se nedostaví.
K určení původce hluku motoru postačuje stetoskop, v nouzi dřevěná násada od koštěte .

1 reakcí na tento příspěvek Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 11:19 | Nahoru | #20
A na jakej olej jezdíš Enthropy jinak, když nepoužíváš nouzovku od Sheronu? Jináč jsi první bratelnej, kdo prohlásil že Memfisův motor jede tak jak Memfis tvrdí. Začínám tomu jeho emdvětéčku docela věřit i když jsem na vlastní oči a uši ten jeho motor neviděl a neslyšel. Zkusím mu npsat PM jestli by nepřijel v květnu na sraz Jawabláznů.

Naposledy editováno 17.04.2012 11:20:12

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 13:34 | Nahoru | #21

Bimbam píše: A na jakej olej jezdíš Enthropy jinak, když nepoužíváš nouzovku od Sheronu? Jináč jsi první bratelnej, kdo prohlásil že Memfisův motor jede tak jak Memfis tvrdí. Začínám tomu jeho emdvětéčku docela věřit i když jsem na vlastní oči a uši ten jeho motor neviděl a neslyšel. Zkusím mu npsat PM jestli by nepřijel v květnu na sraz Jawabláznů.



Standartně jezdím na Valvoline Competition 2T nebo Castrol 2T. Oba mám za o něco lepší cenu než je zvykem a mají tu výhodu, že jsou hustý a ta moje mrcha s nima míň mlátí (můj motor je zase jeden z nejúděsnějších, co je v Jawách k vidění - zní to jak nastartovanej Trabant naloženej šroubama, kterej válí sudy dolů z útesu).
U Memphise je to daný kromě oleje ještě tím, že jeho motor je generálkovanej s láskou nějakým nadšeným důchodcem a evidentně je to i dobrej kus. Nezvoní, nechrastí, nemlátí, necvaká, jenom krásně čistě vrčí. Navíc Memphis hodně točí, plyn používá málem jak vypínač, takže u něho nehrozí podtáčení ani nějaké výraznější karbonování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 13:40 | Nahoru | #22

Zdenalbenal píše: MaraXJ> Proč ne nic pro moderní 2T motory?!
Používáním kvalitního maziva podstatně prodloužíš životnost motoru - asi třikrát.
Nehledě na to, že se sníží i pasivní odpory, takže to má pozitivní vliv i na spotřebu.
A taky (podle konstrukce motoru, zejména uložení pístního čepu) můžeš dávat oleje míň.
Neobtěžuješ tak své okolí modrým smradem.
Nemusí se to přehánět plnou syntetikou do "normálního", nezávodního motoru, stačí polo. Špičkovým olejem motoru neublížíš, ale požadovaný efekt, vzhledem k ceně oleje, se nedostaví.
K určení původce hluku motoru postačuje stetoskop, v nouzi dřevěná násada od koštěte .



To platí u jinejch motoru, ne u Jawy, kde stojej ložiska za vyliž prdel a má ocelovou vložku - ne nikasil. Když budeš lejt super drahej kvalitní olej, tak stejně pujdou do háje ložiska na klice a udělá se GO celýho motoru, protože proč by to měl člověk rozdělávat po 10ti tisících kvůli výbrusu a repasi kliky. To radši ušetřim na oleji a za ušetřený peníze tak akorát zaplatím tu jednu GO navíc.A navíc u Jawy není důležitá kvalita, ale kvantita...vzhledem na jakou sračku byl stavěnej.

Entrophy: Tak zrovna s Castrolem 2T mam jen špatný zkušenosti, když sem jel dlouho ve městě, potom tomu dal zahulit, tak za mnou nebylo vidět. Na svou cenu palec dolů... Raději koupit TSF, kde si za mnou nikdy nikdo nestěžoval a motorka kouří jen za studena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 16:18 | Nahoru | #23
SEZAK> Jde o opotřebování horního ojničního pouzdra. Je tedy potřeba zjistit jestli máš bronzové pouzdro, nebo válečky (jehličky). Není to tak drahá oprava. Můžou být potřeba přípravky na vylisování pístního čepu a ojničního pouzdra.

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 16:34 | Nahoru | #24
Big.One> ČZ 487 měla vždy horní oko na jehlách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 17:28 | Nahoru | #25

Wild-Borderer píše: To platí u jinejch motoru, ne u Jawy, kde stojej ložiska za vyliž prdel a má ocelovou vložku - ne nikasil. Když budeš lejt super drahej kvalitní olej, tak stejně pujdou do háje ložiska na klice a udělá se GO celýho motoru, protože proč by to měl člověk rozdělávat po 10ti tisících kvůli výbrusu a repasi kliky. To radši ušetřim na oleji a za ušetřený peníze tak akorát zaplatím tu jednu GO navíc.A navíc u Jawy není důležitá kvalita, ale kvantita...vzhledem na jakou sračku byl stavěnej.

Entrophy: Tak zrovna s Castrolem 2T mam jen špatný zkušenosti, když sem jel dlouho ve městě, potom tomu dal zahulit, tak za mnou nebylo vidět. Na svou cenu palec dolů... Raději koupit TSF, kde si za mnou nikdy nikdo nestěžoval a motorka kouří jen za studena.



Kouř neřeším, jsem Jawasmraďoch a nestydím se za to Řeším to, že když do toho leju Castrol nebo Valvoline Competition 2T, tak ten motor vydává jenom lehce strašidelný zvuky. Když do toho naliju TSF (který koupím za stejnou cenu - říkal jsem, že ty dva mám levněji), tak to tříská tak, že se bojím, že dostanu pístem po rypáku. A navíc se to přehřívá. Ten motor drží jenom silou vůle (zažil jeden výbrus, generálku nikdy a to už se s kilometrama pohybujeme v šesticifernejch číslech) a nikdo netuší, proč ještě jede

Jinak tomu kouření po vyjetí z města se předchází tak, že to ve městě nepodtáčíš a pořád tomu nakládáš. Když se s těmahle motorama jezdí kadla kadla, tak zarůstají karbonem, čoudí a ložiskům se to taky nelíbí.

Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 18:29 | Nahoru | #26
Cinkání Čzet je normální i po Go, mám takhle udělany dvě 477, výbrus, klika a stejně zvoní, můžou ti jen rezonovat žebra, na to se používaly takový gumový silentbloky cos vrazil mezi ně, nebo vyběhaný šoupě karburátoru taky cinká

(reakce na) Potřeboval bych poradit.

17.4.2012 v 20:06 | Nahoru | #27

Enthropy píše: Kouř neřeším, jsem Jawasmraďoch a nestydím se za to Řeším to, že když do toho leju Castrol nebo Valvoline Competition 2T, tak ten motor vydává jenom lehce strašidelný zvuky. Když do toho naliju TSF (který koupím za stejnou cenu - říkal jsem, že ty dva mám levněji), tak to tříská tak, že se bojím, že dostanu pístem po rypáku. A navíc se to přehřívá. Ten motor drží jenom silou vůle (zažil jeden výbrus, generálku nikdy a to už se s kilometrama pohybujeme v šesticifernejch číslech) a nikdo netuší, proč ještě jede

Jinak tomu kouření po vyjetí z města se předchází tak, že to ve městě nepodtáčíš a pořád tomu nakládáš. Když se s těmahle motorama jezdí kadla kadla, tak zarůstají karbonem, čoudí a ložiskům se to taky nelíbí.



Já teda na TSF motor i zajížděl, už v záběhu sem jezdil jako čuně, vůbec to nešetřil a nikdy jsem teda neviděl, žeby se přehříval nebo by ten motor měl divnej zvuk. A s tím "kadla kadla" souhlas, ovšem kdybych tomu nakládal pořád při lítání po městě, tak to v létě daleko nedojedu, protože ten motor utavim, protože při stylu brzda-plyn-spojka-plyn-.... to už směs přicházející do válce neuchladí.

Potřeboval bych poradit.

18.4.2012 v 01:08 | Nahoru | #28
Já osobně mám padesátku skútra a to cinkání, které popisujete, mi dělá od nepaměti. Myslel jsem, že to je od variátoru. Ale tato diskuze mi to vyvrátila. Každopádně skútr jezdi, tak neřešim.

Potřeboval bych poradit.

18.4.2012 v 09:41 | Nahoru | #29
No, já, co se týče rozdílné kvality olejů, mám zcela jiné zkušenosti - a to jak se závodními motory s vložkou z litiny, tepelně zpracované litiny, nirezistu i nikasilu, tak i se sériovými motory s obdobnými materiály válce a i různými konstrukcemi ložisek a klecí klikových hřídelí a ojnic, motorů dvoudobých i čtyřdobých, vzduchem i vodou chlazených.
S olejemi minerálními (M6A, M2T, MS20, Castrol TT), ricinovými (R20, R30),syntetickými (Castrol TTS, Motorex, Putoline, Valvoline, Sunoco), polosyntetickými (Motorex, TSF)...
Jediné oleje, kde nikdy nebyl ani náznak nějaké nemravnosti v chodu motoru a taky se to výrazně projevilo v životnosti, byly od firmy Motorex.
V době, kdy nebyly žádné kvalitní oleje běžně dostupné, používal jsem oleje R20 a R30 z bývalé NDR...oproti M2T i Castrolu to byla zcela jiná liga!
To jen tak pro ilustraci.
Takže s tvrzením, že kvalitního oleje je do "obyčejné" motorky škoda, moc nesouhlasím.
Navíc polosyntetika od Motorexu je za stejné peníze jako onen TSF a i když oba splňují stejnou normu (API TC tuším), tak se v praxi jedná o úplně jiný olej s jaksi jinou výkonnostní rezervou...
A generálky ? - raději udělám tu práci pořádně s použitím komponentů odpovídající kvality, než abych pod tím furt ležel. Taky jsem několikrát dělal generálku generálky .
Musím dělat i jiné věci...
K tomu bych ještě dodal to, že pečlivost montáže též ovlivní životnost a provozní vlastnosti stroje - že je to pravda, o tom se tady přece taky píše (Memphis).
Ukažte mě kohokoliv, kdo třeba na třindě upravuje hmotnost pístů, aby vážily stejně .
Kdo po montáži kontroluje antidetonační štěrbinu .
Kamarád má třeba na Jawě 350 namotaných přes sto tisíc, jen s běžnou údržbou a žádné pazvuky se z motoru neozývají...
Problém může být v tom, že takovou práci spousta lidí zatím neocení - můžete se na tomto fóru třeba dočíst, že někdo chce za opravu tolik a tolik a druhý polovic.
Nikdo ale neřeší, jak je to udělané...
To zjistí až později...a o tom se tady taky dozvídám spoustu věcí...co pak majitel ve svém stroji "objeví"...taky se mě to stává...se pak divím, že to ještě vůbec jede...
Tož takové jsou mé, docela draze zaplacené zkušenosti.
A opravama motorek se neživím, protože bych došel o nervy. Jen mě to baví.
P.S. - Jawa 350 má buď litinové válce a nebo hliníkové válce se zalisovanou litinovou vložkou, tuším že i odstředivě litou.
Materiál válců Jaw (litina) je sakra kvalitní, totéž platí i o vložkách (ty, co jsem měl v rukách).
U vložek jsou otvory kanálů předlité a daní za tuhle technologii výroby jsou, vzhledem k nutné dělicí rovině, ne příliš optimální úhly některých kanálů...

Potřeboval bych poradit.

18.4.2012 v 09:55 | Nahoru | #30
Já jsem měl nejlepší zkušenost se syntetikou shell, co si kolega koupil do nisana a pak ho prodal, nechal mi 5 litru za 150 že to bylo stejně někde zbytek sudovky, nekouřil, nekarbonoval, po rozborce vše vždy krásné. Včera jsem koupil ve slevě v Tescu autovou syntetiku Carlson 5 litrů za 429 Kč a hodlám na to jezdit příští dva roky
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
ojnice originál nebo CKR ČZ 175/487 milous_xx 4 16.8.2023 v 18:26 kuba350


TOPlist