globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je to normální?
Ten levý zářez vypadá jako podomácku vyřezávaný.. Má ho tam někdo taky, nebo jsem sám ? ...


Naposledy editováno 11.04.2012 22:19:00

Je to normální?

11.4.2012 v 22:24 | Nahoru | #1
Takový zářez na jehle originál neznám. Zřejmě domácí kutění. Používej ty co jsou napravo a nebo si raději kup jehlu novou , kdo ví z čeho ta jehla je že tam dělal někdo takovou kulišárnu.

Naposledy editováno 11.04.2012 22:25:19

Je to normální?

11.4.2012 v 22:33 | Nahoru | #2
Každopádně pokud moto "normálně" fungovala na tenhle zářez na jehle,tak asi nebude chyba jenom v tý jehle..

Je to normální?

11.4.2012 v 22:47 | Nahoru | #3
Dám to na druhej zářez vpravo, a uvidím co to udělá, ten plíšek (stříbrnej co je napravo tam byl místo ségrovky co je vlevo tu sem koupil)...
Je mi to nějaký divný...

E: Nebo fakt raději seženu novou jehlu, jestli to není náhodou jiná, z nečeho jinýho, ale, že by takhle nastavoval jinou jehlu na tu původní, to je divný.. když ta jehla stojí pár korun... Každopádně Díky.

Naposledy editováno 11.04.2012 22:49:42

Je to normální?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.4.2012 v 22:54 | Nahoru | #4
Koukni se jakej je tam vůbec karbec a kolikatky trysky a jesli je v airboxu všecko co tam má bejt. Pokud je to origo jehla, tek je buď karbec divně natryskovanej hlavní tryskou anebo je vykuchanej airbox nebo není gumová spojka k němu - díky malýmu podtlaku musel někdo dřív s jehlou o dost vejš. Nebo prostě neuměl seřídit karbec či tunil.... správnej typ karbecu a otryskování nejdeš na čezetmanii , pokud nemáš k motorce původní manuál.

Je to normální?

12.4.2012 v 10:23 | Nahoru | #5
Jehla by měla pasovat ke komínku - tedy k emulzní trubici.
Jinak ten tuner, toť typický kovotepec .
Vždyť jehla na posledním zářezu je skoro vysunutá z komínku a pokud ji dal eště výš, nemusí se do něj při zavření plynu (a vibracích) spolehlivě trefit...a motorka jede na "plný plyn", páč se šoupě nevrátí...
Já bych to liskal hlava nehlava .

Je to normální?

12.4.2012 v 11:07 | Nahoru | #6
Bimbam>
Díky, doma se na to podívám, ale mám matný tušení, že tam ani velikost trysky napsána nebyla.., no každopádně to poznamenám a večer hodím info.

Zdenalbenal>
To se mi právě stalo, po rozdělání a složení karbecu, při prví demontáži šoupátka z karbcu, tam cosi luplo, jakoby prasklo, pak po složení jsem moto nakopl a šlo okamžitě do otáček, takže jsem to odstavil asi 5x rozdělal karbec, kde bylo všechno v pořádku (trysky, plovák), až pak jsem přišel na to, že na jehle je jakejsi neorigo zářez,, KTEREJ BYL ZAJIŠTĚNEJ TÍM PLÍŠKEM (namísto závlačkou) - plíšek byl v té bastlené drážce, takže jak píšeš, šoupě se nevracelo... teď ale co bylo to lupnutí,.. jestli ten plech vyskočil z druhé drážky a skočil do té neorigo, nebo tam byl původně a já něco zkurv.. toť otázka. Tak jsem to dal dal 2 zářez ale už to nenakopl, jelikož sem měl KO baterku a nefunkční dobíjení... a nabíječku u sebe sem neměl..

Dobíjení už mám spravený... (Držák uhlíků ... )
Tak kouknu na trysky, případně tam dám origo, změřím velikost jehly s novou a kdyžtak ji koupím, podívám se na airbox, teda filtr, a pak by to mělo upalovat..

Ale tahle jehla je fakt zajímavá..

Naposledy editováno 12.04.2012 11:10:59

Je to normální?

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2012 v 15:36 | Nahoru | #7
Vždycky by se mělo vycházet ze seřízení, udávaného výrobcem.
Úspěch se dostaví pouze tehdy, není-li stroj "upravený" nějakým českým abarthem.
Takže bych vzal karbec a důležité rozměry přeměřil. Zejména průměr emulzní trubice a profil jehly - ona totiž nemusí být z karburátoru, který k motorce patří. Možná ji někde prošustroval a dal tam to, co našel.
Pokud by jehla neměla odpovídající tvar, nemusí se ti podařit motor seštelovat ani za prase.
Možná by se dalo někde vygůglit, jaký průměr ta trubice má mít a profil jehly by se dal odměřit z jiného karburátoru. Ta jehla se moc neuhlodává, provozem se spíš vyšlahá ten komínek a pak sů přechody v řiti.
No a pokud si na to netrůfáš, tak si sežeň nový karbec. Ne jiný, ale nový.

Je to normální?

13.4.2012 v 13:40 | Nahoru | #8
Mám dva karburátory, J. 2926 - to je ten, který byl na mašině namontován při koupi, ale majitel mi dal ještě druhý a sice J. 2836 , na ND.. Takže je možné, že měnil karburátor na novější a ten starý si nechal. Protože oba dva jsou na Čízu 175-180/487 ..

1. fotka Vlevo,2. fotka Vpravo: Karburátor, který byl na mašině nasazen, je to JIKOV 2926 průměr emulzní komory - neboli difuzeru (jestli si je nepletu) je správný a to: 26mm. +- 1mm (tolerance mýho měření )
Z těchto stránek jsem našel údaje.
Trysky by měli být 93/50. Jehla na dva. - ale tu je problém, druhá tryska 50 - je volnoběžná, že ? ale v tom případě kde je? to je ten zlatý šroub? PS: tryska tam není, tryska je součástí šroubu.
Profil Jehly je 2,5mm nahoře 1,5mm dole.

Pro oba karburátory by měli být stejné trysky, ALE na 2836 druhá tryska NENÍ. takže jen hlavní 93. ? .

1. fotka Vpravo:, 2. fotka Vlevo:
Karburátor J. 2836, který sem dostal na ND.

-------------------------------------

Průměr trysek neznám, avšak jedu je změřit, tak za dvě hodiny je budu vědět, to stejné i s jehlou. Chci tam mít vše origo.
Na druhé fotce je to pravý karbec. Co mě ale zaráží, je ten zlatý šroub. To je podle mě bowden na sytič, který tam není, jinak si to neumím vysvětlit, nebo to je ta 50-volnoběžná tryska?
Ale ano, z díra z něj do difuzeru je, takže by z něj mělo něco téci.




Naposledy editováno 13.04.2012 14:12:05

Je to normální?

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2012 v 19:15 | Nahoru | #9
pro 487 je karburátor 2836 - pro tebe jakožto laika se liší především tím, že je osazen jinými, menšími tryskami. 487 má totiž pokud pominu další změny, více zatlumené sání (hlukové limity) což omezuje množství nasávaného vzduchu, tím i potřebu jiného otryskování a výkon.

karburátor 2926 - je pro motor 477, který má vyšší výkon, dost technických rozdílů a proto jiné otryskování. Na karburátor 2926 to sice pojede, ale bude to žrát a v přechodech se to bude hltit, protože 477 má více otevřené sání.

nicméně tvůj "2926 S" nepatří ani do 477, protože to je zase jiné provedení.

pokud budeš hodnej, najdu ti konkrétní trysky, co tam patří, a ty nandáš do karburátoru 2936 a ten nasadíš na motor... pokud to nepojede a sdělíš jak, poradím kam dál.

nicméně pro začátek.

Karburátor použiješ 2836, hlavní trysku použiješ pro začátek tu 93, která je pokud vím správná, volnoběžná 50ka nebude zásadní problém, byť origo má bejt asi 45 (ta 50 pochází patrně z 2926), dáš nepoškozenou jehlu, poctivě utěsníš a pak uvidíme.

Naposledy editováno 13.04.2012 19:21:05

Je to normální?

14.4.2012 v 01:44 | Nahoru | #10
Pech>
Kapim to Děkuju

Koupil jsem nové šoupě, jehlu (která je menší než tu co bývalý majitel použil)
a závlačku, vše jsem namontoval do karburátotu 2836, který také použiji na motor, protože i po konzultaci s nejmenovaným pánem... karburátor 2926 S s provedením se sytičem (na 1. obrázku vpravo, se dělal prý do kývaček.. nebudu řešit správnost tohoto tvrzení.
Ale nasadím správný karburátor a to 2836. S hlavní tryskou 93 (90-95+-) a volnoběžnou 50.

Tak takhle dopadla jehla, pán si asi rád hrál...


Namontován karburátor 2836, s novou (menší) jehlou, závlačkou a šoupěm, karbec vyčištěn.

Moto chytlo hned, a jezdí. Zdá se mi, že i líp.
Akorád čekám na novou baterku, stará po nabití vydržela 5 min, úplně nabitá měla 6,4V, pod parkovačkama 6,10V a pod světlama 6,05-00 V , takže s tím si asi už moc nezajezdím... a dořeším ještě dobíjení.. jinak to vypadá, že je to na dobré cestě.

Naposledy editováno 16.04.2012 10:00:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodej CZ 180 ČZ 180 yloveiou 17 19.10.2023 v 16:47 Marťani
renovuji 4874 [1, 2] ČZ 180 Jena84 33 28.1.2020 v 09:22 Dolin
olej PRO přímaz mikuni ČZ 180 novaciny 14 3.6.2018 v 22:14 Jirka4137
zámek sedla pro ČZ180 ČZ 180 josefbednar 9 7.4.2016 v 20:09 Jirka_S
Blinkry čz 180/487.3-sháním ČZ 175/487, ČZ 180/487, ČZ 175, ČZ 180 Harg 5 18.1.2016 v 18:21 Harg


TOPlist