globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Snížení vibrací motoru
6.4.2012 v 22:41
Zdravím. Renovuji čz 180/487.3 a protože na ní budu i cestovat, chtěl bych vyřešit nejzávažnější problém - strašné vibrace motoru.
Nepiště mi prosím názory typu "máš nevyváženou klikovku" a podobně, motor téhle řady prostě obrovské vibrace má. Jde mi spíš o to, jak snížit jejich přenos na rám motorky. Zatím mě napadlo jít jednoduší cestou a místo silenbloků jen rozšířit držáky motoru a dát tam tlusté gumové podložky. Případně převrtat silenbloky a šrouby na uchycení do rámu obestřít v bloku milimetrovou gumou. Máte někdo nějaké zkušennosti s tím, jak by to mohlo být učinné, případně nějaké jiné nápady? Tohle přece musí trápit každého, kdo na téhle motorce jezdí :)
Anketa: Vibrace ČZ 175 nebo 180 mě:
Nijak zvlášť nevadí
43%
9
Vadí mi, ale přenesu se přes ně
52%
11
Vadí mi natolik, že delší cesty na ní odmítám
5%
1

Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 01:55 | Nahoru | #1
neřešitelný problém

Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 06:24 | Nahoru | #2
pokud to chceš renovovat, dej so fakt dopořádku kliku. jistě to nehcceš slyšet, ale rozhozená klika dělá nejvíc. Zbytek akorát zprzní historickou hodnotu vozidla. Užitečný je to taky nervat pořád do maxima otáček. TAkže si motorku pěkně vymazli a občas jí vytáhni, když bude pěkně. Do 80 km to moc nevybruje, ideál kolem 70ti, kdy motor není podtočenej a i nejmíň žere. NA cestování jsou úplně jiné motorky. DAlší možný řešení, ktrý nezasáhne do vzhledu je co nejvíce snížit váhu rotujíchc hmot, takže odlehčit píst a kliku. Zbytek osobně považuju za bastlení. Prašivek ubejvá, tak nač je kurvit?

Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 08:09 | Nahoru | #3
Nech s tym šarpat.Každy spravny motor šarpe s celou motorkou(viz HD).Jestli chceš klidny bike kup elektroskutra a pichni si ho do štekra

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 08:17 | Nahoru | #4
Jak vypadají strašné vibrace?V jakém jsou otáčkovém spektru?Nemáš vymletý díry pro šrouby v uložení motoru?Pokud tvrdíš,že tyhle motory mají vibrace "od přírody" tak s tím moc nenaděláš.
Základ je vyvážená klika,absolutně zdravé ložiska včetně jejich uložení a pak zmiňované uložení motoru.Dál si můžeš pomoci pružně uloženými řidítky,závažíčky v koncích nebo pořádnou gumou na stupačky.Víc mě nenapadá.

2 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 10:05 | Nahoru | #5
mel jsem CZ 487. silenbloky ti nedoporucuji,nekdo na netu dal navod jak dal na Jawu 350 dopredu silenblok a motorka sice nevibrovala tolik ale chovala se divne v zaberu a zaackach. co ale pomuze ale neodstrani vybrace uplne. Drzaky motoru jak vepredu tak vzadu jsou obycejny plechy,daji se vyrobit papirove sablony a potom podle nich vyriznout z tlustyho plechu,trvdyho a navarit je na dosavadni drzaky. motor potom nebude v ramu tak poskakovat. zvisi se torzni tuhost. taky tycka co spojuje ram a hlavu valce je obycejny podradny material,doporucuje se vymenit za ocel vysi tuhosti a taky drzak tycky na ramu posilit. dal se daji dat z Jawy 350 gumove vlozky mezi rebra valce ale musi se upravit.
Tyhle upravy jsem mel ja a z casti to momohlo. ono to vybruje i diky tomu ze ram neni moc tuhej,je to papirak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 10:19 | Nahoru | #6
motomiro> no na 350 něco jako silentblok mam ale ale že by to mělo nějakej účinek to se mi nezdá spíš je to takovej kus plastu čico přez ktetej je chycenej motor k rámu vepředu

Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 10:20 | Nahoru | #7
možná jediný co bych zkusil tak závažíčka do řídítek jinak nic

(reakce na) Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 19:34 | Nahoru | #8
fomachrom> no na 350 se trese toho moc. to co jsem napsal jsem vycet z davny literatury...

(reakce na) Snížení vibrací motoru

7.4.2012 v 23:03 | Nahoru | #9

motomiro píše: mel jsem CZ 487. silenbloky ti nedoporucuji,nekdo na netu dal navod jak dal na Jawu 350 dopredu silenblok a motorka sice nevibrovala tolik ale chovala se divne v zaberu a zaackach. co ale pomuze ale neodstrani vybrace uplne. Drzaky motoru jak vepredu tak vzadu jsou obycejny plechy,daji se vyrobit papirove sablony a potom podle nich vyriznout z tlustyho plechu,trvdyho a navarit je na dosavadni drzaky. motor potom nebude v ramu tak poskakovat. zvisi se torzni tuhost. taky tycka co spojuje ram a hlavu valce je obycejny podradny material,doporucuje se vymenit za ocel vysi tuhosti a taky drzak tycky na ramu posilit. dal se daji dat z Jawy 350 gumove vlozky mezi rebra valce ale musi se upravit.
Tyhle upravy jsem mel ja a z casti to momohlo. ono to vybruje i diky tomu ze ram neni moc tuhej,je to papirak...



Takže co jsem zatím pochopil:
1) silenblokama si moc nepomůžu, což sice selským rozumem nechápu (když něco vibruje, tak se tam prostě silenbloky dají), ale důvěřuju většině :)
2) rám se mi úplně vyztužovat nechce, protože v rámci renovace mám zcela nový rám v původní nepoškozené barvě a tohle by znamenalo ho nechat potom opíškovat a lakovat, aby to celé nějak vypadalo. Možná vyrobím znova tu tyčku mezi hlavou a rámem.
3) odlehčovat kliku a písty moc nechci. Jednak je to dost drahý (několik tisíc za stočení a duralové vložky) a druhak se změní asi charakter motoru a moc to lidi nedoporučují. Ale kdyby mi někdo napsal, že vliv na vibrace to má velký a opravdu to dost pomůže....
4) repase kliky a výměna ložisek je základ, s tím samozřejmě počítám
5) závažíčka do řidítek: dají se koupit nějaký univerzální, který se schovají do té trubky aby nebyli zvenku vidět?

Na závěr: motor mi nejvíce vibruje v rozmezí rychlostí 70 až 90 km/h, kolam stovky už je to naopak lepší. Jinak zatím děkuju všem za názory a pomoc, třeba přijdeme na nějaký rozumný kompromis ještě :)

Snížení vibrací motoru

8.4.2012 v 19:22 | Nahoru | #10
tomuhle nepomuzes, spis to spravne zrenovuj - kvalitni materiely a udelej to tak jak to ma byt, je to podle me lepsi nez nevyzkousene nejake prevrtavani ramu a motoru kvuli silentblokum. Zavazicka a treba udelat nove sedlo.
ja mel 477 a cestoval jsem na tom i 500km za den a v pohode, nesmis byt citlivka

Snížení vibrací motoru

8.4.2012 v 22:29 | Nahoru | #11
ahoj někde sem četl že se vibrace sníží elektronickým zapalováním třeba od imfsoftu ale nemám sním žádné zkušenosti já sem si na vibrace docela zvykl. Mám teda 175/487 ale to je defekt to samé.

Snížení vibrací motoru

16.8.2012 v 15:54 | Nahoru | #12
Silentbloky myslím že opravdu nepomůžou. Mě těmi vibracemi praskla i nádrž, která je na silentblokách, tak jsem musel koupit druhou

Snížení vibrací motoru

8.2.2013 v 17:44 | Nahoru | #13
Pokud je v pořádku klika atd,tak stačí pořádně seštelovat motor(odtrh/předstih) .Já to u 175ky a 350ky šteloval mikrometrem a to je pak dost znát.Jinak ten rám je fakt papír,v zatáčkách se to kroutí atd.Ale myslím,že když zpevníš nebo vyrobíš jinou tu výztuhu/vzpěru co je mezi hlavou a rámem tak to znát taky bude,dal bych ještě silentblok.Jinak ty origo ocel blinkry bych vyměnil za aspon trochu pružnější plastový,tam se přenáší taky dost vibrací.Nebál bych se ani trošku snížit hlavu,jde to líp do otáček a neusazuje se tolik karbonu.Vypálit laufy..To vše za předpokladu že je motor v pořádku a nechceš to mít v originále

Snížení vibrací motoru

15.2.2013 v 10:04 | Nahoru | #14
Nevím jak u 175 ale mě u 350ky silenbloky pomohly!upravil jsem přední držáky a dal tam malý silenbloky určený na kapotu Zetora.ale zadní uchycení jsem nechal origo.Možná si říkáte že je to blbost ale zadní uchyty nepraskly,12tis.km bez prasknutí.
Samozřejmě jsem měl motor po GO a VAPE,to dělalo hodně.
Když jsem jawku prodával,tak zájemci říkali že na takové jawce bez vybrací ještě nejeli.

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru

18.2.2013 v 23:12 | Nahoru | #15
Vibrace vznikají v první řadě díky tomu, že má motor nepravidelný chod. Pokud nechceš nijak zásadně upravovat rám, možná bych věděl o jedné možnosti:
Když se staví obráběcí stroje, tak u nich se řeší taky vibrace, a to tak, že se nosná část stroje vyrobí z tvrdého, respektive tuhého materiálu a nebo se stroj vyrobí tak, aby byl masivní, ale to se z ekonomického hlediska nevyplatí. V dnešní době se to řeší už i dalším způsobem - rám stroje se vyrobí z ocelové konstrukce (pro laiky prostě ze železa) například z jeklů, trubek apod. Jde hlavně o to, aby byl rám vlastně taková dutina. Rám se pak vyplní nějakou hutnou pěnou, třeba PUR pěnou. Čím hutnější a tvrdíš po zatuhnutí je, tím líp, a čím víc se jí dovnitř nastříká, tím taky líp.
Takže možné řešení je rám zevnitř naplnit pěnou

Naposledy editováno 18.02.2013 23:16:10

(reakce na) Snížení vibrací motoru

23.2.2013 v 18:00 | Nahoru | #16
kozel.ka> souhlasím s tebou,ale na takový velký vibrace je PU pěna příliš měkká a do toho rámu tu pěnu prostě nedostaneš,to bys musel navrtat úplně všude (teda pokud by sis nějak pořídil dlouhou trubici/hadičku.Ale vrtání do rámu bych moc nedoporučoval teda

Snížení vibrací motoru

28.6.2013 v 20:44 | Nahoru | #17
Chci si koupit ČZ 180. Dnes jsem se byl na jednu podívat. Měl jsem celou řadu Jaw, tak vím, co jsou vibrace. To co ale "umí" ČZ 180 je nevídané. Velké vibrace vždy a všude. Majitel se pokusil vibrace snížit tím, že motor zavěsil na jakési silentbloky, ale nepomohlo to. Motorku má 17 let a říkal, že to je normální. Oproti Jawě 350 i jiné Jawě ČZ 180 vibruje neskutečně.Jiný majitel mi napsal, že vše záleží na nastavení motoru, tomu i věřím, ale odstranit vibrace u ČZ 180 považuju za nemožné. Spíš si na ně člověk zvykne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru

29.6.2013 v 09:13 | Nahoru | #18
Anti> taky bych se přimluvil k tomuhle. Motor se určitě odladit da správným vyvážením, ale byla by to zaručeně jebačka. Proto (i já to mám v plánu) je nejjednodušší odladit místa, kde se motorky dotýkáš. Čili jen stupačky a případně řidítka. V mojem případě mi vibrujou jen stupačky. Vidím to na nějaké dvoubodové ukotvení přes gumy, namísto stávajícího jednobodového styku ocel na ocel. Je to bastl, ale praktický. Nic dalšího do těla vibrace nepřenáší- nádrž je na gumách, sedlo je jasné a co víc ? :)
Za chvílku vyrážím na 300km trasu na své 487 tak večer možna upravím tento názor

zpět z vyjížďky 300km (mojí první větší). No vibrace se dají snést, nevím, jestli ma až takový smysl vynakládat úsilí na odladění. Aspoň to člověka donutí dávat častější pauzy a kochat se i okolní krajinou, bo do těch 50km/h to téměř nevibruje. Spíše ty vibrace dělají paseku jinde a to pořádnou. Nevím, jakou záhadou, ale 5km před barákem jsem zůstal trčet na cestě. Hodinu jsme kolem toho s jedním náhodným kolemjedoucím (tím mu moc díky za ochotu) chodili a hledali závadu. Benzín šel. Trysky se nerozštelovaly. Jiskra taky házela. Ale poněkud slaběji, tak jsme mrkli na dotažení šroubu na odtrhu,předstihu a celém dynamu, vše pevně dotaženo. Žeby cívka ? Těžko říct, tak jsme ještě raz mrkli na předstih, přece tam nějakou závadu musíme objevit. A objevili. Zmizel odtrh. Nechápeme jak k tomu mohlo dojít. Žádný šroub nebyl povolený, nic neviklalo, nechce se mi věřit, že ty vibrace mohly posunout dotažené kladívko. Ale nic jiného nepřipadá v úvahu. No každopádně platilo i tentokrát ,,když se sere tak se sere,, a tak mi při zkušebním startu upadla koncovka výfuku-vylomily se už asi unavené vnitřnosti dle toho, jak vypadaly. A k tomu ještě byla prasklá hlavní žárovka 35/35W. A vibrace bych klidně přiřknul všem zmíněným závadám bo umí povolovat šrouby a způsobovat vady materiálu, jako praskliny apod.

Naposledy editováno 29.06.2013 21:49:24

Snížení vibrací motoru

30.6.2013 v 13:45 | Nahoru | #19
Já teda nevim jestli mam nějaké divné motorky, ale mě ty hranatý motory zas tak nevibrujou. Tady píšete že to vibruje strašně a za všech okolností, mě teda ne. Samozřejmě že tenhle motor má o něco vyšší vibrace v porovnání třeba s kejvačkou, ale zase bych z toho nedělal takovou kovbojku. Rozhodně bych se vykašlal na nějaký převařování rámu a podobné zásahy. Spíš bych se podíval na kliku, ložiska. Občas taky pomůže vyměnit šrouby držící motor za pevnostní a pořádně motor dotáhnout v rámu. Jinak na té čz 180 mam závažíčka řešená tak, že uvnitř řídítek je zalepený kus kulatiny odpovídajícího průměru. Jestli se tim něco zlepší ale nevim, už jsem to takhle koupil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru

30.6.2013 v 13:47 | Nahoru | #20
Pan-zer> Jestli je šroubek na kladívku správně dotažen, tak mě napadá že se obrousil pertinax z kladívka, a tim pádem odtrh zmizel, mrkni se jestli to neni tim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru

30.6.2013 v 21:36 | Nahoru | #21
kolecko10> uvažoval jsem nad tou možnosti, ale stejně bych na prd přišel, jestli se ubrousil nebo ne, protože by ubytek dělal 0,4mm z jeho několika milimetrove delky a tak nakoukane to kladivko zas nemam . Možné to ale bude, vačka byla suchá a vyleštěná, už celkem zralá na výměnu. Ještě pár kiláků pojezdím a poměřím úbytky pertinaxu a asi ten pár koupim nový a bude klid.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení vibrací motoru

1.7.2013 v 00:52 | Nahoru | #22
Pan-zer> Výsledek toho, co uděláš, mě zajímá. Napiš potom sem. Jen bych doplnil, že mi není jasné, jaká je životnost motoru ČZ 180. Velké vibrace, nutnost motor dost točit aby vůbec trochu jel, (čtyřku až v 80) - to se mi zdá jako dobrý základ pro brzkou generálku motoru. A kolik je vůbec optimální počet otáček pro motor ČZ 175 a 180?

(reakce na) Snížení vibrací motoru

1.7.2013 v 08:05 | Nahoru | #23
milan1963> Milane životnost motoru je podle mě dobrá. Moje má natočeno 60000km, při 40000km jsem dělal výbrus akorát. Takže životnost nebude horší než u jíných jawek nebo čezet...

(reakce na) Snížení vibrací motoru

1.7.2013 v 12:20 | Nahoru | #24
milan1963> výsledek te úpravy stupaček budu dělat asi až později, asi v podzimních měsících, pokud mě to dříve nedožere. Ale určitě sem hodím výsledek.

Snížení vibrací motoru

26.7.2013 v 22:03 | Nahoru | #25
jestli to vibruje "tak strašně" tak to není v normě. Bude rozhozenej vnitřek a tudíž žádný silentbloky nepomůžou.

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru

27.7.2013 v 01:53 | Nahoru | #26
Jsem stejného názoru pokud to tolik vibruje tak není něco v pořádku,na jiné 487 jsem zatím nejel než na mé 180tcetakže srovnávat nelze ale mě se na volnoběh na stojanku ani nehne za jizdy to samé vibrace nijak neobtěžují dá se říct,že žádné nepocituji.

(reakce na) Snížení vibrací motoru

11.8.2013 v 16:25 | Nahoru | #27
Tu vyhlédnutou 180 jsem nekoupil, hlavně kvůli strašným vibracím. Už jsem si vyhlédl jinou, tak uvidím, jak to bude u ní. Porovnání dvou stejných motorek je nejlepší.

1 reakcí na tento příspěvek Snížení vibrací motoru

29.8.2013 v 12:26 | Nahoru | #28
Základ je klika ve stovce, správná (šetrná) montáž a ložiska s masivní kleců.
Další stupeň sů závažíčka v řídítkách.
Podle mých zkušeností se jakýsi efekt dostaví kolem hmotnosti 250-300g (každé) a to se železem dosáhnůt nedá, musí to být olovo.
Potom měkké rukojeti a dobré rukavice.
Řídítka v silenblokách by asi vyžadovaly nové horní brýle. Na to se možu vyignorovat.
A na celý motor v silenblokách tuplem, on je totiž i výztuha rámu.

(reakce na) Snížení vibrací motoru

4.10.2013 v 18:49 | Nahoru | #29
Jak už jsem psal výše, kvůli vibracím jsem nekoupil ČZ 180 v Č. Budějovicích. Nakonec jsem koupil jinou, dal jsem jí sem do sekce motorkáři. Ta je úplně jiná !! Vibrace má minimální, motor táhne na čtyřku už od 45 km / h., jede klidně, prostě nádhera. Čím to ale je ??? Podle mého názoru má vinu i výrobce, některá 180 se podařila, jiná ne...

Snížení vibrací motoru

4.10.2013 v 18:53 | Nahoru | #30
NEMOŽNÉ
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja


TOPlist