bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
28.3.2012 v 21:47
Jelikoz je to tady snad kazdy tyden, tak diagnostika dobijeni pro Lamy (elektrotechnicke).

Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .

Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !

1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .

Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.

Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.

Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.

Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link

Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.


Naposledy editováno 13.03.2017 10:01:47

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

26.4.2016 v 23:12 | Nahoru | #61





Tak takhle vypadá stator po ujeti 50km

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.4.2016 v 09:23 | Nahoru | #62
Ondra33> to neni origo stator, ze ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.4.2016 v 10:29 | Nahoru | #63
Není. ... Samozrejme člověk, který to tu prodává ,tak ani nereaguje na dotazy ohledně nějakého vysvětlení co s tím. . Objednal sem tentokrát u jiného prodejce, který má prý prodaných mnoho kusů a bez problémů

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.4.2016 v 12:22 | Nahoru | #64
Ondra33> ber moje vyjadreni s rezervou, navijarnu jsem mel nekdy v druhaku na stredni skole, a to je fakt dlouho. Ale to uzlovani neni moc pekne, na koncich civek se me to moc nelibi + ta zmena barev u vsech civek vypada ze to je blbe uzilovany.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.4.2016 v 13:56 | Nahoru | #65
No je to nějakej shit Ta svetlá mista na mědi je oloupana nebo jinak poškozena izolace.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.4.2016 v 14:03 | Nahoru | #66

Ondra33 píše: No je to nějakej shit Ta svetlá mista na mědi je oloupana nebo jinak poškozena izolace.



no to vypada jako mastnej drat na kterej ten lak proste nechytnul. Pak to proste vtech zeslanejejch mistech udela zavitovej zkrat a je vymalovano.
Kdyz se to namota a da se to do lazne, tak to pak musi vypadat jednolite.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.4.2016 v 17:15 | Nahoru | #67
To reklamuj! Rozhodně toto není hezká práce. Můžeš napsat, kde jsi to kupoval? Rád bych se tomu prodejci vyhnul obloukem. No a co se týká převíjení alternátoru, zkoušeli jsme asi 3 navijárny co to dělaj, ale ani jeden na motorkách nevydržel déle než 3 roky. Převíjení jsem přestal věřit, stator už jedině originál a klidně i použitej, pokud nemá viditelné a měřitelné poškození.

Nevím co v originále používají za vodiče, laky a impregnace, ale rozhodně to není to, co v navijárnách používaj co je určené pro klasické transformátory.. Natož dlouhodobá odolnost tryskajícímu oleji, možná benzínu (v oleji), není moc na trhu impregnací z čeho vybírat. Tady doporučuji po nepěkných zkušenostech se zeptat, zda může dokázat navijárna odolnost ropným produktům a zatím nikdo z poptávaných mě nebyl schopen toto potvrdit u laků a pryskyřic co používaj. Takže taká tvrdá zkušenost. Ale rozhodně netvrdím, že to někdo neumí, jen jsem bohužel na něj nenarazil.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

20.5.2016 v 23:25 | Nahoru | #68
Tak už zas dobíjím. Koupen stator jinde a po 1000km pořád jede
Díky za pomoc a potřebné informace

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

23.5.2017 v 20:31 | Nahoru | #69
Čau, potřeboval bych poradit s dobíjením. Mám GSX-R600 (r.v. 2007) a letos přestala z ničeho nic dobíjet (na baterku nejde žádný proud). Podle návodu jsem změřil cívky statoru a naměřil jsem hodnoty cca 50V, 20V a 2V. Podle toho jsem usoudil, že je špatný stator. Po vyndání měl i čtvrtku napálenou a tak jsem koupil nový. Objednal jsem na partsdepotu ten z druhovýroby za 4300 Kč (originál stál 10000 Kč ). Když jsem ho tam dal tak jsem naměřil na všech cívkách stejné hodnoty 20V ale motorka stále nedobíjí. Nevíte v čem by to ještě mohlo být a jestli 20V na cívkách stačí a je problém jinde nebo je ten stator vadný? Už jsem z toho hotovej Díky všem.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 00:49 | Nahoru | #70
20V je ok (stridavy AC), mel sem tolik i u ZX9R a loni myslim u ZX10R taky

pak je tam jeste regulator, ten muze bejt vadnej a hlavne projdi konektory a kabely jestli nejsou nekde utaveny (to se mi stalo loni, vyskvarenej konektor)

Naposledy editováno 24.05.2017 01:00:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 08:10 | Nahoru | #71
DenyOld: Jestli je těch 20V na volnoběh, tak to stačí. V otáčkách by to napětí mělo stoupat.

Nejspíše ti kleknul regulátor a to bylo příčinou vyhoření statoru, nebo naopak - tím, že vyhořel stator, utrpěl i regulátor.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 08:32 | Nahoru | #72

1100Virago píše: DenyOld: Jestli je těch 20V na volnoběh, tak to stačí. V otáčkách by to napětí mělo stoupat.

Nejspíše ti kleknul regulátor a to bylo příčinou vyhoření statoru, nebo naopak - tím, že vyhořel stator, utrpěl i regulátor.



Naopak asi ne.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 10:53 | Nahoru | #73
Jo těch 20V (střídavý) je na volnoběh. Kabely a konektory na výstupu ze statoru i regulátoru jsou v pohodě. To jsem radši kontroloval než jsem začal řešit ten stator.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 11:15 | Nahoru | #74
Koukni na konektor a hlavní pojistku u startovacího relátka - dost častá příčina špatného dobíjení a někdy i plamínku

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 11:37 | Nahoru | #75
vilemx> Díky za tip. Kouknu na něj.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

24.5.2017 v 18:09 | Nahoru | #76
Tak jsem koukal na ten konektor a pojistku u startovacího relátka a všechno je čistý a v pohodě.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.5.2017 v 16:09 | Nahoru | #77
Zdravím vespolek. Také bych byl velmi potěšen, kdyby byl někdo ochoten mi vysvětli jádro pudla mého problému. Mám DL1000 (rv2006) a nedávno mi v servisu sdělili, že bych měl řešit dobíjení, že mi to na volnoběh dává málo.
Tak jsem díky Gugo-postupu proměřil okruhy (sám sebe jsem překvapil). Všechny tři fáze vykazují obdobné hodnoty: Na baterku jde nějakých 13,2V, což je i na výstupu z regulátoru. Když zapnu dálkové a vyhřívání, je to nějakých 12,7V. Z Alternátoru jde na všech fázích cca 24 V a se zátěží (žárovka na měřáku ) to je 22V. Zde můj dotaz. Opravdu mám problém a pokud ano tak kde? Dle postupu altík dává málo, ale zase na všech fázích stejně. Nerad bych to opravoval metodou pokus omyl. To se prodražuje. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

27.5.2017 v 20:53 | Nahoru | #78
Hele 12.7 V je malo. Z toho co pises bych necekal ze to bude altik, ale bud regler nebo nejakej konektor cestou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

28.5.2017 v 09:07 | Nahoru | #79
gugo>




To jsem si myslel taky, je třeba změřit regulátor a stator proti kostře, mě to ukazovalo dve prošlehlé fáze a ony jsou v perdeli civky na statoru...

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

28.5.2017 v 11:32 | Nahoru | #80
rancher> ale on rikal, ze altik merikl. Kdyby mel slusnutou kotru tezko mu to dava 20V na fazi.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

4.6.2017 v 20:30 | Nahoru | #81
Ahoj všichni,nechci zakládat nové téma tak to napíši sem Mám asi problém s dobíjením,jde o Hondu CB500 rok 99. Na volnoběh dává 15V, v otáčkách 14,5V a se světlama 13V. Začal jsem výměnou baterky za kamarádovu měsíc starou vartu a to samé. Tak jsem proměřil stator, na volnoběh proti sobě dává každá střídavě 12,5 - 13,4V a v otáčkách 33V. Odpor mezi nimi 1,3ohm a proti kostře nekonečno.

Vypadá to tedy na regler? Vyfotil jsem ho a je na něm ducati a podle fotek z webu se tam dávaly černý takový plastový,ale našel jsem i tento. Tak nevím

Díky všem za rady a postřehy Nerad bych odrovnal Yuasu,stála hrču,je to YTZ10S










Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

4.6.2017 v 20:46 | Nahoru | #82
a baterku maš po jízdě horkou,nebo co ti to děla? teda kromě těch hodnot co si sem dal . Těch 13 a 14,5V je jěště ok,pokud baterka není horka tak bych klidně jezdil,přebíjení se vyznačuje pravě tím že baterka je horka

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

4.6.2017 v 22:40 | Nahoru | #83
regler , obednat ignitech ci vape.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

4.6.2017 v 22:49 | Nahoru | #84
Baterka je ok,nepřehřívá se. Ale ty hodnoty prostě lítaj. Chtěl jsem ještě změřit kolik amper jde ze statoru ale nemám ampermetr. Asi sundám víko a kouknu jestli není spálené vinutí,ale spíš ne co?

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

5.6.2017 v 09:49 | Nahoru | #85
Bude to asi regulátor a pokud máš na baterii takový pokles se zapnutými světly, může být někde nedokonalost propojení mezi regulátorem a baterií. Buď u hlavní pojistky nebo v kabeláži u kostření motocyklu. Pokud je vadný regulátor, řešení ZDE a pokud je v problém ve ztrátách na vedení, vyřešíš to TÍMTO protože napojíš napřímo výstup regulace na baterii a eliminuješ tím ztráty ve vedení. Tento regulátor co je na fotce již někdo měnil, Honda dávala jap. regulátory Shindengen.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

5.6.2017 v 13:40 | Nahoru | #86
Motoblazen5> Taky si myslím,měl by tam být origo SH633-12 nebo tak nějak. Někteří říkaj že je to v pohodě ty hodnoty dobíjení mě se to zdá moc.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

5.6.2017 v 16:54 | Nahoru | #87
v honda manuálech je většinou udáván rozsah 14V až 15V, někdy až 15,5V že je to OK, dle mne pokud je to nad 14,5V je to moc a zbytečně zkracuješ život baterii. V zimě to tak nevadí, ale na motorce jezdíme hlavně v létě v teple, a může baterie plynovat a nenápadně degradovat. Spíš se mě nelíbí hodnota dobíjení 13V, to je sakra málo... V tak velkém rozsahu by to napětí lítat nemělo

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

5.6.2017 v 17:47 | Nahoru | #88
Motoblazen5> No právě, jde mi čistě o baterku abych ji neodrovnal,popřípadě koupím novou a odrovnám ji taky.. Co ji mám tak jsem při každém servisu měřil dobíjení a vždy to bylo ok. Třeba 14,2V držela pořád. V manuálu to je,vím že se tím nic nestane, jen budu vyhazovat baterky který budou zplynovávat.

Konektory a kabeláž je ok,žádná oxidace či spálenina.

Ještě bych mohl zkusit napojit žárovku mezi dvě fáze a změřit na kolik to napětí klesne,kolik by to tak mělo být min? Změřím to na volnoběh aby nerupla.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

6.6.2017 v 06:47 | Nahoru | #89
Já mám na měření alternátoru již nachystané dvě žárovky v sérii, to je odzkoušené, na volnoběh nerupnou. Nemáš nastaven hodně nízký otáčky volnoběhu?

S tou životností baterie a plynováním je to pravda. Já dřív jezdil místo auta, téměř neustále a baterie vydržela vždy rok a něco. Když jsem pořešil dobíjení s regulátorem M-REG2, najednou baterie držela krásně přes tři roky, pak jsem bohužel prodával motorku, ale myslím, že to napětí mělo na životnost vliv. Pokud vyjedeš jen občas na krátkou projíždku, tak asi plynovat nestihne, to bych možná neřešil. Jen hlídal, aby to napětí nevyběhlo výš.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

6.6.2017 v 20:35 | Nahoru | #90
Motoblazen5> Volnoběh je 1300ot. takže cajk, ale po startu to dobíjí třeba 13V a pomalu stoupá.. po přidání to hned vyskočí na 15V a drží na volnoběh. Baterka tím pujde do kopru,má mít EN 190A startovací proud a po změření má 145A takže ji to pomalu ničí,ale ještě by měla vydržet,je to malej motor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist