bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
28.3.2012 v 21:47
Jelikoz je to tady snad kazdy tyden, tak diagnostika dobijeni pro Lamy (elektrotechnicke).

Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .

Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !

1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .

Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.

Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.

Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.

Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link

Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.


Naposledy editováno 13.03.2017 10:01:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.6.2013 v 14:27 | Nahoru | #31
JuraXT600> No jasne ze to hraje roli, pokud ti to regulator posle do zkratu tak tam napeti nenameris. Kdyz meris alternator tak se meri bez regulatoru a zates delas nejlip zarovkama do hvezdy.
Takhle tady ale budeme dlouho, precti si ten navod a jdi bod po bodu. POkud pojedes podle navodu na konci navodu musis vedet kde je problem.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

18.6.2013 v 18:52 | Nahoru | #32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

19.6.2013 v 09:50 | Nahoru | #33
gugo> zátěž žárovkou mužu asi ani vynechat,ted jsem s odpojeným regulátorem a pod plynem naměřil 8,15,20 takže to vypadá že stator K.O

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

19.6.2013 v 10:19 | Nahoru | #34
JuraXT600> NO to asi jo. Bud mezizavitovej zkrat a nebo nekde trochu slusly na kostru. Vysledek je stejnej, uprimnou soustrast

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.6.2013 v 20:35 | Nahoru | #35
chlapi taková laikská otázka...
můžu na yamaza xt 600 otočit ten stator o 45 stupnů kvuli vyvedení drátů?jak jsou na něm ty 2 velke civky,zřejmě pro zapalko tak by místo nahorě byly na boku.nebude to mít náky vliv na zapalování?
otázka je jestli musí bejt ty 2 velké civky nahoře nebo je to na funkci alternátoru jedno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.6.2013 v 20:39 | Nahoru | #36
JuraXT600> Se priznam ze nerozumim. Vypada to takhle ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.6.2013 v 22:05 | Nahoru | #37
gugo> jo vypadá,mě jde o to že mám už jinej (novej) ale skrz kabeláž ho musím na ty 3 šrouby otočit o 45 stupnů do prava takže se změní umístění těch dvou velkejch cívek pro zapalování a nevim zda to muže mít na něco vliv.

Naposledy editováno 21.06.2013 22:15:10

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

22.6.2013 v 11:29 | Nahoru | #38
JuraXT600> Jak ho chceš otočit o 45 st., když je uchycený na 3 šrouby? Pokud budou rozmístěný po kružnici stejnoměrně, tak to jde jedině o 120 st.
Podle mě je to úplně jedno. Snímač pro zapalování je na vnější straně rotoru, tak by se nic změnit nemělo. Otoč podle potřeby a vyzkoušej .

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.10.2013 v 10:43 | Nahoru | #39
Zdravim,
pred casom som na TA600 ´99 vymenil vadny regulator, ktory nedobijal. Nahodil som novy (objednany od zrmoto.cz) a asi po mesiaci jazdenia som skoncil s vyvarenou bateriou. Vcera som po vymene baterie meral napatie a na volnobehu mi ukazuje nieco cez 15 V (pri vypnutom motore 12,8 V). Bateria samozrejme po dlhsej jazde buble a odvzdusnovak z baterie kvapka.

Vyzera to na prebijanie regulatora, ale je mozne ze chyba je aj niekde inde ako v regulatore?
Vdaka za radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.10.2013 v 10:46 | Nahoru | #40
Bobo44> Ahoj, nevim jakej si tam dal regler. Teoreticky ti vysoky napeti muze zpusobit i nesymetrie fazi (takze v pyli altik), ale spis bych to videl na regler-proc je v haji netusim, ja doporucuju vape.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.10.2013 v 12:49 | Nahoru | #41
gugo> Mam tam tento.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.10.2013 v 12:53 | Nahoru | #42
Bobo44> No to je origo, alespon tak vypada. Promer altik pri zatezi (3 zrovky do hvezdy) jestli je symetrickej tak ten regler vyreklamuj a jeslti tak taky, stejne by ti za rok odesel

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

21.10.2013 v 17:14 | Nahoru | #43
gugo> Takze origo nema ani zmysel kupovat? Ok, vdaka, zajtra to pomeriam.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

16.3.2014 v 17:17 | Nahoru | #44
Tak dneska sem zkusil změřit napětí na baterce při nastartovaném motoru a málem sem se vyvrátil ... Při volnoběžných otáčkách mi to dávalo cca 14V, ale jakmile jsem přidal cca 4000ot. tak mi to ukázalo 16,5V... to vypadá na vadný regulátor, jestli se nemýlim... Nebo může být chyba i v altíku? Zítra chci udělat diagnostiku dne návodu, jenom abych třebas vyloučil nějakou mořnost ze startu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

16.3.2014 v 17:24 | Nahoru | #45
-Turbo-> 16 V by tam rozhodne byt nemelo. Je pravdepodobny ze to je regler, ale obcas nerovnovaha fazi dokaze udelat sve. Ale myslim ze ti bude stacit promerit napeti na fazich proti sobe.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

16.3.2014 v 21:07 | Nahoru | #46
Přepětí = jednoznačně regulátor v řiti. Ten v odkazu je možná spolehlivá náhrada.

Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

22.3.2014 v 12:47 | Nahoru | #47
Tak napění na fázích změřeno a tam to vypadá dobře, tak vidíme... Elesys objednán, tak to snad bude vše, jak má..

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

6.5.2014 v 21:31 | Nahoru | #48
gugo> no, Tak mám nový regulátor... Elsys... když jsem ho nahodil a měřil napětí, tak OK, ale teď jsem přišel k motorce, a chci nastartovat a ani ťuk.. Vím, že baterka už nebyla OK, tak sem to roztlačil.. ale zjistil jsem, že mi nejdou blinkry, ale když vypnu světla, tak šli... tak sem změřil napětí a dává mi to 10V bez světel, se zapnutýma světlama 12V a ve vyšší ot. mi to klesá.... kde je chyba??? Podotýkám, že na regulátoru mám 700 km...

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

6.5.2014 v 22:10 | Nahoru | #49
Jestli mas KO baterku tak to nema cenu merit. Zkus s jinou nabitou.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

6.5.2014 v 22:11 | Nahoru | #50
gugo> měl jsem za to, že ikdyž je horší baterka, tak dobíjení by mělo jít normálně, dávat správné hodnoty....

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

7.5.2014 v 15:40 | Nahoru | #51
No jestli ti to přebíjelo přes 16V tak rychle se poohlídni po nový baterce... Když je baterka horší, dobíjet by to mělo normálně ale pokud je baterka úplně v pr..li tak bych na to nespoléhal. Typnul bych, že se ti sbortil v baterce nějaký článek.

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

8.5.2014 v 15:30 | Nahoru | #52
Motoblazen5> jj, máš naprostou pravdu.. jede článek v pr... nová už je na cestě, zkusil jsem to opatrně na auto baterku a bylo to OK... takže zítra bych měl zase jezdit..

2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

30.5.2015 v 06:00 | Nahoru | #53
Stalo se nvam nekdy ze by altik prestoze mabsoumerny odpor na civkach 0.5 ohm a nekonecno proti kostre nedaval 60 V ani na jedne civce?
Tocim 5000 otacek a merak ukazuje snad 2 v.
neverim ze bybto bylo tak v haji ,ze bych v klidu nic nenameril.Je to gsxr750 2009

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

30.5.2015 v 08:47 | Nahoru | #54
Skinner> magnety v haji (asi)

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

30.5.2015 v 09:58 | Nahoru | #55
Skinner: Přepni měřák na měření střídavého napětí

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

25.4.2016 v 00:06 | Nahoru | #56
Zdravím, sice budu za lamu, ale zas na druhou stranu líná huba holé neštěstí
Mám dotaz. Honda nedobíjela, na statoru všude nulové napětí. Koupil jsem nový stator a problém se vyřešil. Jenže po asi 30 km opět nedobíjím
Na statoru na volnoběh první hodnota 12V druhá necelých 12V a třetí cca 4V... při vysokých otačkách první max 70V druhý také a třetí cca 30V.
Bude ten stator v háji ? Díky za případné info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

25.4.2016 v 06:17 | Nahoru | #57
Ondra33> pokud to co pises jsou hodnoty napeti odpojeneho altiku tak ano ty vynuti jdou ko.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

25.4.2016 v 13:30 | Nahoru | #58
gugo> ano odpojeny. . Jen nechápu jak to mohlo takto brzo odejít :(

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

25.4.2016 v 13:33 | Nahoru | #59
Ondra33> Japonec....... asi jak muze nekoho napadnout dat na Yamaha XS 400 rele od blinkru pod nadrz do ramu, kdyz vsechno ostatni je pod sedlem, vepredu u budiku nebo na bocich za plasty.....

(reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)

25.4.2016 v 13:36 | Nahoru | #60

Ondra33 píše: gugo> ano odpojeny. . Jen nechápu jak to mohlo takto brzo odejít :(



nevim pokud jsi daval origo novy vinuti tak bych ho reklamoval, protoze zkrat by to melo vydrzet.
Podivej se jestli na tom nemas nejaky mechanicky poskozeni. Ev. uvidis jaky civky jsou opaleny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist