globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatně dobijí
9.3.2012 v 20:20
Ahoj,
prosím vás, zakoupil jsem CZ 488, od prodejce jsem se dozvěděl že je po čerstvé výměně kotvy, ale motorka špatně dobijí. Když motorku nastartuji a odpojím ji normálně z baterky, tak stále bez problému beží, což znamená že dobijí, ale neutáhne blinkry a světla najednou, jako by tam byli nějaký ztráty, světla svítí stejně, ale blinkry bliknou jen když ji vytočím skoro do plných votáček, když připojím baterku, tak blinkry jakž takž běžej i se světlama, ale pak to žere z baterky a nedodává to do ní proud(nenabijí jí to), takže špatně dobijí. Už jsem zkoušel měnit relé, beze změny, vše běhá pod 75watama, baterka je nová 6Ah, takže ještě silnější, protože originál tam má bejt 4,5Ah. Možná to bude jen nějaká blbost, třeba někde nějakej zkrat. Mám doma ještě jednu čezetu taky s 75watama a ta běží normálně, tak to zkusím proměnit postupně a přijít na tu chybu. Ale prosím vás nevíte kde mám začít, co by mohlo bejt hlavní příčinou? Díky.

Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:23 | Nahoru | #1
Objevils Ameriku, aneb tak to má být, dřív se totiž na moto svítilo jen v noci..

Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:24 | Nahoru | #2
A to se jako v noci jezdil bez blinkrů?

Naposledy editováno 09.03.2012 20:26:29

Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:26 | Nahoru | #3
Udělej si tohle...
přečti si...

Naposledy editováno 09.03.2012 20:30:28

Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #4
Je to divné, protože ta motorka na volnoběh ani nezatroubí, takže ty ztráty musí bejt velký a to by 75w dynamo mohlo napájet letadlo

1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:33 | Nahoru | #5
Podle toho popisu jsou kontroloval žárovky -> sedí

(reakce na) Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:41 | Nahoru | #6
kropovez> 6 V elektrika je náchylná na oxidaci, takže jedno po druhém, začni kontaktama u baterky, očisti, dotáhni, namaž červenou vazelínou...

1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobijí

9.3.2012 v 20:48 | Nahoru | #7
ok takže to vypadá že součástky budou cajk, zejtra to zkusim vsechno vycistit

(reakce na) Špatně dobijí

10.3.2012 v 08:06 | Nahoru | #8

kropovez píše: ok takže to vypadá že součástky budou cajk, zejtra to zkusim vsechno vycistit



Tohle kdybys udělal u jiné motorky tak ti zhoří komplet zapalování ,a to že se divíš že bez baterky mají svítit světla a blinkry,to neuměl ani fichtl ten svítil při plném plynu.
Nejlépe zjistíš jestly to dobijí nastartiješ zapneš všechno co máš,dáš plnej plyn a na baterce nesmíš naměřit mín jak 6v.Mělo by to dávat 8v.

1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobijí

10.3.2012 v 10:41 | Nahoru | #9
tak sem to zkusil zmerit jak na te cz 488 tak na cz 477, obe maj 75w dynamo a mel jsem tam stejnou baterku. 477 dává už na volnoběh 7,5-8V, v otackach 8,5V. Ta 488 dává na volnoběh 5,5V(všechno zkoušeno na 0 bez světel) a v max otáčkách 7V. Takže jsou tam někde ztráty, jo a u té 477 ještě navíc svítilo zadní světlo
Ze světlama i blinkrama sem měl úplně v max otáčkách( na silnici bych ji ani tak nevytočil) 6,5V.

Naposledy editováno 10.03.2012 10:56:48

(reakce na) Špatně dobijí

10.3.2012 v 11:17 | Nahoru | #10
kropovez> Zkus zaměnit relé mezi motkama...

Špatně dobijí

10.3.2012 v 11:27 | Nahoru | #11
Už se stalo, už mám s dalkovejma světlama a blinkrama na skoro plný votáčky 7,5V, blinkry se rozblikaj po mírném přidání plynu Takže se to tváří zatím dobře. Budu to muset zkusit na silnici, jestli nebudu mít po hodině zas vyplácanou baterku. V pondělí koupím to bezdotykový relé a bude klid

1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobijí

10.3.2012 v 13:46 | Nahoru | #12
jde to vyřešit zapalovánim vape nejlíp 12V a dopředu halogen já mám 55/60W jinak příčinou můžou být uhlíky, proražený rotor proti kostře jde vyzkoušet dynamo tak, že uzemníš M a na D musí být tak od 5 do 30V nejlíp s nějakou zátěží a pak může být relé zkusit dát nové dál může být vadná baterka nebo nedostatečná kapacita mě na 350 nestačila 12Ah baterka chce to 14ah nejlepším řešením je všechno vyhodit a dát vape a už je po problémech s dobíjením jezdí to i bez baterky

Špatně dobijí

10.3.2012 v 14:24 | Nahoru | #13
hele s tou baterkou se mi to zda možný je to fakt malá kapacita co tam máš já mám 175/487 a měl jsem stejné problémy, a ona stačí použít silnější baterku já mám 6V 13AH a paráda a taky nezapomeň že tyhle motorky dobíjejí hlavně ve vyšších otáčkách kolikrát na volnoběh pomáhá baterka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně dobijí

10.3.2012 v 16:38 | Nahoru | #14
fomachrom> Bavíme se o 6 V motorce...
Nevím, proč každý používá zaklínadlo V A P E ...

Naposledy editováno 10.03.2012 16:40:32

1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobijí

10.3.2012 v 16:56 | Nahoru | #15
No originálně tam má bejt 4,5Ao a já mám 6. Jo po 20km už blinkry zase neblikaly, takže jsem tam kde sem byl

(reakce na) Špatně dobijí

10.3.2012 v 17:03 | Nahoru | #16
kropovez> Styl jízdy, pokud pojedeš na kochačku na čtvrt plynu, tak akorát vybereš z baterky a nedobiješ, tady platí radši nižší kvalt, ale furt plnej plyn!

(reakce na) Špatně dobijí

10.3.2012 v 17:40 | Nahoru | #17

rancher píše: fomachrom> Bavíme se o 6 V motorce...
Nevím, proč každý používá zaklínadlo V A P E ...



to neni zaklínadlo vole ale řešení kdo je zatíženej na 6V tak taková verze je taky ale má svoje výhody i nevýhody - bezproblémové dobíjení na 12V 150W na 6V 100W anevýhodou horší chod motoru v nízkých otáčkách - škubání když neni v tahu například na rovině ve vsi nebo městě udržovat 50 je problém

Špatně dobijí

16.4.2012 v 15:08 | Nahoru | #18
Tak vyřešeno bylo spálené dynamo a i rotor.

Špatně dobijí

16.4.2012 v 21:55 | Nahoru | #19
Taky budu vehementně obhajovat montáž VAPE, v každém případě na 12V.
To bylo to to první, co sem udělal.
Sraního se s klasickým zapalováním, uhlíky a regulátory mám za ta léta opravdu, ale opravdu dost.
Pro rejpaly dodávám, že klasiku umím opravit, seřídit i upravit, že sice moc ty polovodiče nemusím, ale tady se jedná skutečně o smysluplný pokrok a revoluční usnadnění údržby.

Špatně dobijí

16.4.2012 v 22:20 | Nahoru | #20
najezdil jsem 100000km na kladívka a pak ještě tak 20 na vape....

s kladívky problémy nebyly, ale potřeboval jsem 12v kvůli halogence abych viděl...

zhoršení chodu motoru v nízkých otáčkách, jsem po sprárvném seřízení předstihu u vape, nezaznamenal, chodí to hezky.

Špatně dobijí

17.4.2012 v 11:34 | Nahoru | #21
Ta kontrola předstihu u namontovaného VAPE je na místě, protože jsou odchylky v poloze zalisování čepu setrváku. Kladívkama to doženeš, ani si toho nevšimneš.
A praktická poznámka - neplatí, že čím větší předstih, tím to pojede líp...
Pokud ještě líznu hlavu, měl by se i předstih upravit - ubrat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
olej do tlumiče ČZ 125/488 Stapio 8 27.3.2022 v 20:28 cmiral
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 Stapio 9 13.2.2022 v 21:46 Stapio
Válec ČZ ČZ 125/488 Stapio 7 31.1.2022 v 18:30 Destroyer
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist