Durex píše: Ale my si nevjíždíme do vlasů. Je to jen diskuze. Nikdo nikoho zatím neuráží. Tak by přece měly diskuze vypadat né? A i laik,co čte pozorně,tak má myslím tady na 2 stránkách dost informací a námětů pro další bádání :) A v podstatě vše podstatné již bylo napsáno
Však jo, v pohodě, přesně tak to myslim,
Dost novych věci jsem se tu dozvěděl :)
1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
Pokud by ten Repsol měl API SG, byl by kvalitnější?
Myslel jsem, že pro motocyklové oleje je důležitá hlavně norma JASO MA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
prackarr píše: Já pořád nechápu jednu základní věc:
Proč když v manuálu píše výrobce motoru, olej 10w40 atd.atd.,tak proč se to snaží každej druhej jouda,co o olejích neví zhola nic, "vylepšit" jinou viskozitou?
Co je k tomu proboha vede?
Copak ti výrobci neví,jakej olej doporučit a proto to musím "vylepšovat" sám? Nechápu to...
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=14167&fid=31
Naposledy editováno 09.03.2012 01:16:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
Durex píše: Yper> LL oleje jsou svinstvo a lidi co jezdí na olej 30 tkm jsou šílenci (Osobně v autě měním olej po 5 až 8 tkm). To jsem psal už kdysy tady někde na vláknech. Ale proto se volí viskozita 5w30,protože ta je v závislosti na kilometrovém proběhu relativně stabilní. To že v USA používají oleje typu M6AD vím taky. Použivají motory o velkém zdvihovém objemu, s relativně malou pístovou rychlostí a navíc jezdí pomalu. Evropan nechce měnit olej po 6000 km jako dřív. proto ty prodloužený intervaly a nesrovnatelně kvalitnější oleje oproti USA.Kdyby sme si mohli popovídat z oka do oka,tak zjistíš,že se v názorech až na vyjímky moc nerozcházíme
Možná asi ano.
Já například při výběru oleje a to ať do motorky a nebo do auta vůbec normu API neřeším.
Olej mne zajímá jen podle SAE a podle ACEA.
Řídit se API není to pravé ořechové a už se od toho ustupuje.
U motorky mne pak zajímá navíc to JASO, JASO MA, protože mám společnou náplň pro 3 subjekty - motor, převodovka, spojka.
Naposledy editováno 09.03.2012 07:48:35
1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
nalejou vám tam sudový M6AD a všichni jste nadmíru spokojení a poznáte kulové
1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
A když už teda ty písmena, mohl by někdo popsat co teda znamenají. Viskózní třídu už asi chápu, ale pořád tu někdo píše SG, SJ a podobně ale co to znamená stále nevim. Když teda opomenu, že to jsou jakésy standardy.
Tak třeba ten z toho Kastrólu 10W50 na lahvy je toto: API/ ILSAC SJ, JASO MA - je to dobře, nebo špatně ? CO znamená to ILSAC atd., jaký je rozdíl mezi SJ a SG -to tu totiž pořád někdo chválí. Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
dedek_new píše: NecMaster> Tady to máš
Hurá, jsem to tu nemusel číst 2 dny, stačí si přečíst to co si poslal. Díky.
mari píše: Jakej rozdíl je tedy v oleji s API SG a SJ?
Pokud by ten Repsol měl API SG, byl by kvalitnější?
Myslel jsem, že pro motocyklové oleje je důležitá hlavně norma JASO MA
Yper píše: Možná asi ano.
Já například při výběru oleje a to ať do motorky a nebo do auta vůbec normu API neřeším.
Olej mne zajímá jen podle SAE a podle ACEA.
Řídit se API není to pravé ořechové a už se od toho ustupuje.
U motorky mne pak zajímá navíc to JASO, JASO MA, protože mám společnou náplň pro 3 subjekty - motor, převodovka, spojka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
felixxx píše: v praxi to fachá i tak že dileři jsou ochotní za prázdnou flašku zaplatit třicet korun,
nalejou vám tam sudový M6AD a všichni jste nadmíru spokojení a poznáte kulové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
Durex píše: Tak dá se to poznat dle přivonění Mě osobně choděj oleje přímo z rafinérky z Francie,takže tam by sháněli M6AD těžko
To jo, charakteristicky pach M6AD a PP80 nebo PP90 je snad ochrannou znamkou Mogulu ...nekdo rika, ze to voni po cesneku, to mi neprijde, ale ten pach je oravdu charakteristickej1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
tímto vás zvu na tradiční degustaci a ochutnávku motorových olejů, která se koná dne 19.3. na josefa u mě ve sklepě k poslechu a tanci hraje cimbálová muzika, vyjeté oleje formou bohatého rautu,
Naposledy editováno 10.03.2012 14:39:57
V téme bolo spomenuté, že pre vzduchom chladené motory sú odporúčané oleje s vyšším letným číslom xxW50..
Doma mám DR350 ktorá je vzducháč moto má pri vyšších teplotách okolia a hlavne v teréne tendenciu prehrievať sa. Odporúčaný olej do tejto moto je 10W40.
Pri ďalšej výmene som rozhodnutý tam dať 10W50 Zimné číslo chcem zachovať rovnaké z dôvodu, že na moto jazdím občas aj v zime.
Otázký: Má nejaké opodstatnenie zvýšiť zimné číslo na 15 alebo tam mám dať 10 tak ako plánujem?
Vie mi niekto povedať do akých teplôt sú použitelné oleje xxw40 až 60 bez zvýšenej degradácie nasledkom ich prehriatia?
p.s. želám príjemné strávenie sviatkov
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 | Bedys85 | 10 | 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav |
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 | ERINN | 1 | 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM |
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 | AdamSnopek | 7 | 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR |
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 | Marťas410 | 24 | 20.8.2023 v 22:19 Martinek866 |
Kawasaki z750 2011 Kawasaki Z 750 | YZFLukyn | 1 | 15.5.2023 v 13:24 Krautkopf |