globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Starty za studena
Nazdar! Potřeboval bych poradit s následujícími otázkami týkající se mé ZR7 (vzducháč 738ccm, čtyřhrnek, čtyrtakt, 2 ventily na válec, karbecy, manuální sytič, otevřené koncovka výfuku). Nejedná se o zas tak zásadní problémy, ale rád bych si to s vaší pomocí v hlavě ujasnil.

a) netěsní vejfuk
Viz fotka.

Je třeba nějak řešit? Je to svařovaný spoj? Z manuálu jsem to nevyčetl. Při volnoběhu to fouká intenzitou asi jako když si jemným foukáním chladíte polévku Je třeba to u 4T řešit?

b) startování za studena
Snažil jsem se něco vyčíst ze zdejšího fóra, bo tento problém není až tak vzácný, ale rád bych, abyste mi potvrdili nebo vyvrátili mé doměnky.

Popis: Při zahřátém motoru chytá máňa bez sebemenšího zaváhání. Při studeném motoru a teplém počasí musím použít sytič. Máňa chytne, ale bez správně intenzivního vrknutí plynem ve správný moment zase zdechne. To by ještě nebyl takový problém, ale za chladnějšího a vlhčího počasí se tento projev prohlubuje a už se mi to jednou vymstilo... po prvním nezdařilém nastartování (tedy správně řečeno po zdechnutí) v chladnu a vlhku se už máša ani nechytá. Pomůže až očištění/osušení svíček nebo další pokus za x hodin.

Pozn: Svíčky obyč NGK made in Jap bez známek špatné směsi či porušení, standardní vzduch filtr udržovaný, baterka správná v dobré kondici

Podezření:
1) nízký odpor ve výfukovém potrubí (otevřená koncovka) - vyloučil jsem, nemýslím si, že by v nízkých otáčkách u 4T měl nějaký zásadní význam. Pokud se mýlím, prosím o zdůvodnění.
2) špatné svíčky - vyloučil jsem, pálí všechny, viz pozn.
3) přisává vzduch - vyloučil jsem, zabarvení svíček vypada "zdravě"
4) rozladěné karbecy - vyloučil jsem, údajně byli v servise seřízeny, navíc viz.3
5) rozladěný sitič - nevyloučil jsem, můj největší a vlastně jediný favorit, i když při startování sytič zcela naplno nemám (když je naplno, votáčky letí moc vysoko po tom, co se motor s pomocí vrknutí plynu rozběhá. V manuálu se také píše, že sytič nemá být naplno)

Takže vlastně vůbec nevím... Nějaké další tipy?

(Omlouvám se za délku příspěvku, to ta zima )

Pokud nepříjdu na příčinu, plánuju koupit iridiovky Denso Ale to je takové řešení neřešení

Předem díky za reakce.

EDIT: ještě dodám, tankuju klasiku N95 u normálních stanic. Volnoběžné otáčky nastaveny dle manuálu.

Naposledy editováno 23.02.2012 08:05:15
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 07:58 | Nahoru | #1
Ad a) Záleží na tobě, motorce bych řekl že je to víceméně jedno. U ZR7 asi díky tomu nelítají plameny z výfuku ne? Spoj by neměl být svařen, ale jen nasazovací.

Ad b) Celkem přirozené chování u podobných karburátorových strojů, mé gsx-f se projevuje stejně. Přečti si manuál, tam je to dokonce snad i popsané, že tohle je normál. Ale takhle, měla by studená chytit a udržet se jen na sytič. To vrknutí plynem by mělo naopak zabírat jen bez sytiče, pokud jej použiješ při sytiči, tak by mašina spíš měla být náchylnější ke zdechnutí (motory SACS od Suzuki se třeba tak projevují). I když, ty píšeš že sytič nedáváš naplno, v tom bude zakopaný pes Se sytičem je věda, prostě s ním manipuluj aby držel cca 2000 otáček. Ty totiž práci se sytičem nahrazuješ plynem.
A když už to uchlastáš, nemusíš čistit svíce či čekat pár hodin, pokud máš v pořádku baterku, jen to tak 10-15 vteřin toč při naplno otevřeném plynu, dokud to nezačne pokuckávat. Ono tím celkem vyvětráš spalovací prostory

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 08:25 | Nahoru | #2
Já to dělám tak, že dám sytič úplně naplno, na plyn nehrabu a začnu startovat. Chytne hned, většinou se udrží, párkrát se stalo, že zdechla (po delším stání). Tak znova natočit a pak už drží ty 2000 otáček a postupně ubírám sytič, zatímco se navlíkám do hadrů, tak, aby ty otáčky nelezly přes 2000. Naopak pokaždý když jsem to zkoušel s plynem, přišlo mi, že jsem jí uchlastal.

Jak moc těsní vejfuk jsem si nevšiml, fakt je, že jsem se na to nezaměřoval.

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 08:37 | Nahoru | #3
Po delší odstávce vyschnou karburátory - motorka chytne a po chvilce chcípne. Opakovaný start by již měl být OK.

Druhou alternativou je při vstříknutí (vrknutí plynem při sytiči) zaplavení motoru větším množstvím paliva, než je schopen motor zpracovat...........dle popisu tvůj problém. Po chcípnutí vypnout sytič, otevřít plyn pomalu na plno - držet stále otevřen (nevrkat, aby AC pumpička nezhoršovala zaplavení) a startovat - chytne to po delší době a podobně jako vylítaný diesel.

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 08:41 | Nahoru | #4
Bludevil> V servise mi to též říkali - že je to pro takové motory relativně charakteristické. On ten mnou popsaný postup startování se tak nějak ze všech situací vyvinul jako nejspolehlivější, i když je fakt, že jsem to vyloženě netestoval. Ono se to taky blbě testuje - když už startuju, tak už s tím, že někam vyrazím a né že budu laborovat s uchcanýma svíčkama Navíc nevím co všechno si můžu dovolit k baterce, ale fakt je, že toho už vydržela hodně a bez známek únavy To "vyvětrání" motoru startérem jsem tehdá zkoušel a bez náznaku sebemenšího zapálení směsi (byl to asi 4 - 5 tý pokus o nastartování, počasí cca 8C mžilo, točil jsem to těch 10-15 sec (bylo to na podzim, už si to přesně nepamatuju) - ale to bylo v motoru "bordelu" už moc nejspíše)

Až bude příložitost, zkusím si s tím dle tvých rad pohrát
Dík

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 08:45 | Nahoru | #5
todvora> Takhle jsem to zezačátku dělal, ale úspěšnost nebyla moc uspokojující. Ještě to ale tedy vyzkouším

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 09:05 | Nahoru | #6
Brůča> Nejedná se o delší odstavky. Proste když je motor studený.

Zkusím to ještě podrobněji rozepsat.

Teoreticky správný postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), motor zdechá, obličej se chmuří.

Praxí ověřený postup
Dám sytič na cca 80%. Otočím klíčkem, držím spojku, stisknu tlačítko startéru, motor se roztočí, směs se zapalí, pouštím tlačítko startéru. Za odhadem 1,0 sec motor zkomírá, přestává zapalovat směs. Levou rukou nestíhám regulovat bohatost směsi sytičem (ruka teprve uvolňuje spojku), TAKŽE pravá ruka jemně přidá plyn, takže se lehce ochudí bohatá směs, motor si zapřede. Po 2 sec ubírám plynu a motor si bez stížností šmakuje na sytičem obohacené směsi.

Problém u praxí ověřeného postupu je to, že je úspěšnost při špatných hydrometeorologických podmínek neuspojojující.

Vyzkouším tedy parkrát startovat podle todvory se sytičem na 100%

Naposledy editováno 23.02.2012 09:07:04

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

23.2.2012 v 09:09 | Nahoru | #7
Fotřík startuje bez sytiče,ale jakmile to natočí, dá tam tak půl sytiče, jinak mu to chcípne. Jakmile při startovací procedůře šáhne po plynu, chcípne to. Přitom by to měl mít seřízený...

Starty za studena

23.2.2012 v 09:16 | Nahoru | #8
Plynem si pomáhám, když je motor ještě vlažnej. Nedám sitič, ale hned jak to chytne, tak vrknu a ono si to chytne svoje otáčky a drží se.

Dávat sytič na míň při prvním startu mě nikdy nenapadlo, tak nemám ozkoušeno, co to udělá. Každopádně mám ozkoušeno, že když při startování studenýho motoru vezmu za plyn, skončí to chcípnutím.

Seštelováno mám, před sezónou jsem nechal štelovat karburátory, vyměnil všechny náplně a pod.

2 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

23.2.2012 v 09:19 | Nahoru | #9
Já mám jinej problém, při rychlostech kolem 50 jako by kopal řetěz. I když to pustím jen na stojánku na 1, vidím jak se lehce propíná a uvolňuje. Přitom je komplet řetězovka nová, kolo jsem zkoušel štelovat i mimo značky, měřit vzdálenosti, na nic jsem nepřišel, dělá to pořád. Původně jsem myslel, že je to vytahanej řetěz, tak jsem koupil novou celou ČZ sadu a dělá to pořád to samý. Napnutej je správně. A už mi došly nápady, co by to mohlo bejt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 09:25 | Nahoru | #10
aniani> To moja má zezačátku optimální otáčky (pominu-li to zdechnutí) se sytičem na cca 80%. Bez sytiča jsem to též zkoušel, ale moc se to neosvědčilo jen už nepamatuji, proč

Holt každý asi vaří podle svojí kuchařky

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 09:26 | Nahoru | #11
reeva> Zas to není taková nuda, jako když to za nás hlídá elektronika, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

Skvělá odpověď, děkuji! 23.2.2012 v 09:38 | Nahoru | #12
Hele se startem jsem měl u zr7 taky trošku problém, bylo to laborování a sytič musel bejt vždy v přesný poloze, startoval jsem teda bez vrkání plynu.

Pomohlo jedno, seřídit karbece, vyměnit svíčky a když mi známý kontroloval rozvody, tak i zjistil, že byl o zub protočený, tak to sešteloval, od tý doby startovala bez sebemenších známek problémů.

Zkus svíčky + karbece

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 09:41 | Nahoru | #13
CharlitoCZ> OK, zkusím

Todvora> Přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 10:07 | Nahoru | #14
todvora> Add kopání řetězu... Jestli nepomohla výměna řetězu včetně ozubených kol a nová sada je správně zajetá, asi bych zkontroloval hřídel pastorku, jestli není zkřivená nebo pohnutá, články (jestli se volně pohybují - i spojka), souměrnost rozety i pastorku (průměry v různejch místech), osazení pastorku (jestli se otáčí "rovně" :D) a kdyby nic, tak bych se mrknul i na ložiska,. Ale střílím od boku, mám všeho všudy za sebou jen jednu výměnu řetězu a to jsem ještě zvládl na maticách rozety strhnout závity

Naposledy editováno 23.02.2012 10:10:44

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 10:15 | Nahoru | #15
reeva> Zajetá je snad správně, načetl jsem toho tady hodně, než jsem se do toho pustil. Pastorek je nejspíš ok, ta frekvence propínání je tak jednou za otočení kolem, takže si myslím že to bude něco vzadu v kole. Řetězovku jsem dal celou novou včetně ozubenejch kol a bylo by divný, kdyby nová dělala totéž,co stará (navíc ta stará byla ok, výměnou jsem chtěl vyřešit jen tenhle problém, vytahaná nebyla). A ložiska podezřívám taky, ostatně příjde mi, že jsou kapku hlučnější, než by musely. Asi to ale už budu muset odvést někomu zdatějšímu, co jsem si troufl zkusit jsem udělal a vyndat ložiska asi nezmáknu.

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

23.2.2012 v 11:30 | Nahoru | #16
mrkni na rozetu hlavně na ložisko může byt špatné jako moje, mám ER5 ale je to skoro stejné.

Naposledy editováno 23.02.2012 11:30:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 11:33 | Nahoru | #17
polda211> Rozeta je tam úplně nová (měnil jsem zároveň řetěz i obě řetězový kola). Myslíš že to může způsobovat ložisko? Tobě to dělá taky? A vyřešil si to tím ložiskem? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 11:52 | Nahoru | #18
todvora> bylo to ložisko v rozetě dal jsem nové i gufero a pohoda. uchop ji a skus jestli nemá vůli.

1 reakcí na tento příspěvek Starty za studena

23.2.2012 v 11:57 | Nahoru | #19
Já sem teda měl doposud jen karburátorový mašiny, ale se startováním sm nikdy problém neměl. Držel sem se manuálu a start vždycky OK. Studená motorka mi satrtuje na otevřenej sytič a během třech minut ho můžu zavřít a udržuju volnoběh plynem.Podle mě to chce seřídit a nebo něco vyměnit...

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 12:01 | Nahoru | #20
polda211> Vůli jsem tam necítil, byl maličko vyžvejkanej ten silentblok vevnitř, ten jsem vypodložil a přestalo to cukat při přidávání. Na to kopání to vliv nemělo žádnej. Zkusím na ložisko kouknout, díky za tip.

Starty za studena

23.2.2012 v 13:17 | Nahoru | #21
Myslím, že tvoje poznatky jsou celkem pro ZR-7 běžné. Ostatně to už potvrdili přispěvatelé přede mnou. S výfukem ti neporadím, ale foukat by to určitě nemělo. Jestli byla padená na bok (z fotky to není úplně patrné), tak mohlo dojít k deformaci objímky a profukování. Asi bych to rozdělal, srovnal a dal nějaké vhodné těsnění na výfuky.

Moje zkušenosti se startováním jsou následující:

1) Studený motor

Po delší odstávce (více než týden ) zaplavím karburátory. Dám sytič naplno a startuji bez plynu. Pokud je baterka OK, musí chytnout napoprvé! Myslím, že manuál jsem prostudoval podrobně, ale že by se neměl systič dávat naplno, to jsem tam neviděl. Pak pomalu ubírám sytič a přitom si nasazuju helmu, rukavice atd. Pak stáhnu sytič zhruba tak na čtvrtinu a vyjíždím. Po chvíli stáhnu sytič úplně a motor šlape jak hodinky i na volnoběh.

2) Teplý/vlažný motor

Zde pozoruji 2 rozdíly. Pokud startuji brzo po vypnutí motoru, dokud je úplně teplej, tak startuju bez plynu a motor hned chytí. Je to podle okolní teploty, v létě cca. do 20 minut. Pokud je okolní teplota nižší nebo doba "odstávky" delší (více než půl hodiny), tak už nastává menší problém, kdy se mi občas nepodaří nastartovat bez plynu a musím trochu pootočit plynem. Pak chytne hned. Sytič vůbec nezapínám. Pokud už je motor úplně studenej, startuji podle návodu 1).

Asi na to má vliv to, že motor je vzduchem chlazenej a brzo ztratí provozní teplotu po zhasnutí. Vodou chlazené motory si tuto teplotu drží déle. Také záleží, jaké tam máš svíčky. Manuál doporučuje 2 druhy (teplejší DR8EA nebo studenější DR9EA). Já mám 8-mičky. Jestli máš 9-vítky, tak je zkus vyměnit za 8-mičky nebo naopak. Třeba ti to pomůže.

To Todvora: řetěz mi nekope, nebo jsem to alespoň nepozoroval a to už má řetězovka něco za sebou. Tady na serveru je uživatelský manuál, jak se má kontrolovat prověšení řetězu. Zkontroloval jsem to přesně podle tohoto návodu a bylo to OK.

Starty za studena

23.2.2012 v 15:14 | Nahoru | #22
áá, ještě jsem zapoměl na ventily, ty mi taky dělal

Starty za studena

23.2.2012 v 16:15 | Nahoru | #23
No toto Chtěl jsem vám natočit na foťák, jak to s plným sytičem nechytne a vono to chytlo Takže nelze vyloučit, že bude problém na řidičově sedle. Ale tak jedna vlaštovka jaro nedělá. Mášu jsem nahodil v garáži, podstatné je, jak se to bude chovat venku. Tak či onak určo využiju vašich rad a tipu a za ně díky

Naposledy editováno 23.02.2012 16:17:42

(reakce na) Starty za studena

23.2.2012 v 16:33 | Nahoru | #24

Mike70 píše: Já sem teda měl doposud jen karburátorový mašiny, ale se startováním sm nikdy problém neměl. Držel sem se manuálu a start vždycky OK. Studená motorka mi satrtuje na otevřenej sytič a během třech minut ho můžu zavřít a udržuju volnoběh plynem.Podle mě to chce seřídit a nebo něco vyměnit...


My ale máme Hondu

Starty za studena

23.2.2012 v 16:36 | Nahoru | #25
To, že dáš ten plyn, se mi nezdá. Na plyn nemáš vůbec šahat při studenym startu když máš zapnutý sytíč. Jestli to teda jinak nejde, máš rozladěný karburátory. A startoval bych taky na plno otevřený sytič. A jak jednou svíčky uleješ, už jsou náchylný. Takže bych i ty svíčky vyměnil.

Naposledy editováno 23.02.2012 16:36:41

Starty za studena

23.2.2012 v 17:51 | Nahoru | #26
já sem teda nikdy se startováním problémy neměl, ale můžu ti popsat jak to probíhá když je všechno v pořádku.. v létě sem teda nechal udělat synchronizaci karburátorů a seřízení ventilů (který už podle papíru co jsem dostal ze servisu neměli prakticky žádnou vůli), ale chování při startech se nijak výrazně nezměnilo

studený start sytič naplno, zmáčknu startér, motor chytne. v první chvíli jakoby vylítne trošku do otáček, spadne tak na 800, a pomalu se začne zvedat až po pár vteřinách vylítne do otáček - stahuju sytič, nasazuju helmu a jedu. po rozjezdu vypínám sytič, první kilometr sou sice další rozjezdy trochu uskákaný a musím dávat víc plynu, ale což.

zahřátej/vlažnej motor, nebo venku 25+ bez sitiče, dám trošku plynu a chytne bez problémů. pár vteřin držím plyn, pomalu pustím a mašina se bez problému udrží.

starty se sytičem napůl se mi neosvědčily, stávalo se přesně to co popisuješ - mašina sice krásně chytla, ale v zápětí zdechla. ale každej stroj je unikát ;)

Starty za studena

23.2.2012 v 18:20 | Nahoru | #27
Tohle s tim startovánim mi dělala Honda taky. Bylo jedno, jestli tam byl sériovej nebo otevřenej vejfuk. Ale jak to chcíplo a uchlastalo se to, tak to nechytlo, i kdybych se do toho vysral! A jak píšeš, hlavně v zimě a vlhku...

Starty za studena

23.2.2012 v 20:28 | Nahoru | #28
Ja mam v navodu u bandita:

studeny start: systic max, plyn nic, do asi pulminuty po startu sytic vypnout, udrozovat otacky do 2500 (+-, nepamatuju se presne)
teply start: sytic nic, max. ctvrt otacky plynu

Funguje to uplne presne, motorka na studeno chytne a uz nechcipne, zacne asi na 1000 otackach a po par vterinach otacky vyleti, takze je syticem udrzuju na 2000 - 2500 ot.
Do pul minuty uz muzu sytic uplne stahnout a motorka udrzi volnobeh.

Trosku blbej je stav kdyz vypnu motor v okamziku kdy neni jeste uplne zahratej ale ani uz studenej. Jeste jsem nevypozoroval jak presne na to, obecne tihnu spis k tomu sytic uz nedavat, jen dat vic plynu, ale nekdy musim start opakovat.

Starty za studena

23.2.2012 v 20:30 | Nahoru | #29
Jo jeste... mam sestelovane a synchronizovane karburatory dle navodu (myslim kazdych 6 nebo 12 tis) a navod mi narizuje i nove svicky kazdych myslim 12tis. Mozna to bude faktor.

Starty za studena

24.2.2012 v 13:21 | Nahoru | #30
sice mam jen jeden hrnek ale chytne kdykoliv na 1 - 2 otáčky
Studenej start
- sytič na plno a tuknu do startéru

teplej start
- bez sytič a tukanec do startéru

běží okamžitě jako hodinky

Když jsem jí koupil tak jsem měl stejný problémi a byl to karburátor
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq


TOPlist