globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: "Neostré" enduro
Zima je dlouhá a silnička mě přecijen nedoveze všude kam chci, obzvlášťe v zimě a tak začínám silně uvažovat o rozšíření obzorů.

Ovšem jsem osoba líná a nějaký naustálý servis ostrého endura není nic pro mě, obzvlášť, když vím, že v terénu mi nějakých 20-30kW bohatě stačí.

Být off-road motorky tak přehledné jako silničky, tak tady s žádným tématem nezavážím, ale musím se přiznat, že já se v těch tunách modelů, homologacích a servisních intervalech zase tak moc neorientuji, tak si rád nechám poradit od těch, kteří se už v této oblasti pohybují déle.

Přestanu chodit kolem horké kaše a konečně vyzradím co vlastně hledám .

Jde mi o motorku s delšímy servisními intervaly, motor ladění spíše na výdrž než na maximální výkon. Ideálně něco úzkého, malého lehkého, se suchou váhou tak kolem 120kg, žádný polocesťák těžký jak moje silniční k(r)awa. Objem tak mezi 300-400ccm, spíše k těm třem stům. Výkon jak už jsem psal tak mezi 20-30kW naprosto bohatě stačí. Určitě s homologací a elektrickým startérem, dost rád bych ale i nakopávačku. Rád bych něco co má také trochu dojezd, nechce se mi zrovna pokaždé nakládat motorku na vozík a někam jet autem a poté teprve jezdit, já na motorce jezdím rád kdekoli. Rád bych něco, co zvládne i nějaký ten skok, ale také povozit mě stovkou na rozsekané pěšince, prostě motorku, co mě proveze čímkoli, na co stačím já. Jednoduše nenáročnou univerzální přátelskou motorku .
Ještě dodám, že mi rozhodně nevadí ani nějaká ta elektronika (vím, že to pak nemá rádo topení, ale já zase nemám rád kupy bahna, tak v extrémním mokru radši půjdu na silnici), takový cucák a já se opravdu nemáme rádi a rozhodně nepohrdnu novějším modelem, i když jsem se doslechl, že je tam problém s regulacemi ze všemi milovaného Bruselu .

Modely, které jsem k tématu přiřadil jsou jen takové naťuknutí toho, co jsem někde vyštrachal a co se tomu trochu blíží, ale totálně netuším, jaké mají servisní intervaly, jak jsou ty motory naladěné a připadá mi, že jsou ty Hondy z nějkého důvodu o hodně dražší než Yamahy.

Naposledy editováno 22.02.2012 12:02:07
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

21.2.2012 v 23:14 | Nahoru | #1
Ahoj,musím uznat,že jsi své požadavky vyjádřil naprosto jasně.Jen mi do toho nepasuje ten elektrický startér-ten asi budeš muset oželet.
Dle mého názoru jsou pouze dvě motorky,které by to splňovaly- 1.Honda XR 400
2.Suzuki DR 350
Obě jsou to jednoduché nezničitelné stroje,s kvalitním podvozkem,slušným výkonem a nenáročnou údržbou.Staří harcovníci endura vědí o čem mluvím.Většina na něčem takovém začínala a byli spokojení,jen doba je dotlačila do všech těch WR,EXC,titanových ventilů,alu rámů,starterů,vtřikování,snímačů škrticích klapek,palivových map.......

Ta Suzuki se dělala v jednom provedení i se starterem,ale je o dost těžší.
Ještě by přicházela v úvahu Kawasaki KLX 300R,ale ta je technologicky složitější a je jí jako šafránu.
Největší problém bude,vzhledem k tomu,že se všechny již delší dobu nevyrábějí,sehnat nějakou pěknou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

21.2.2012 v 23:21 | Nahoru | #2

Vokvals píše: Ahoj,musím uznat,že jsi své požadavky vyjádřil naprosto jasně.Jen mi do toho nepasuje ten elektrický startér-ten asi budeš muset oželet.
Dle mého názoru jsou pouze dvě motorky,které by to splňovaly- 1.Honda XR 400
2.Suzuki DR 350
Obě jsou to jednoduché nezničitelné stroje,s kvalitním podvozkem,slušným výkonem a nenáročnou údržbou.Staří harcovníci endura vědí o čem mluvím.Většina na něčem takovém začínala a byli spokojení,jen doba je dotlačila do všech těch WR,EXC,titanových ventilů,alu rámů,starterů,vtřikování,snímačů škrticích klapek,palivových map.......

Ta Suzuki se dělala v jednom provedení i se starterem,ale je o dost těžší.
Ještě by přicházela v úvahu Kawasaki KLX 300R,ale ta je technologicky složitější a je jí jako šafránu.
Největší problém bude,vzhledem k tomu,že se všechny již delší dobu nevyrábějí,sehnat nějakou pěknou.



A něco novějšího by nebylo? Já mám vždy slabost pro co nejnovější kousky, a když koukám, jak pomalinku těmhle motorkám padá cena, tak se mi to jen potvrzuje...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

21.2.2012 v 23:43 | Nahoru | #3
Mr.Dreamer>
DR 400 ti v seznamu chybí -a je to taky univerzál. Ale pokud hledáš něco 4T, a kolem 120 kg suchá, tak to bude hodně zúžený výběr. Do toho se prakticky vejdou "ostrá" endura. Zase na údržbu trochu náročnější, na silnici a delší trasy taky nic moc.
Ještě tak beta alp 4.0, chvíli se tady objevoval gasgas pampera ( jezdil ho, myslím, cormac z fora). A freeride 350 je novinka, k tomu tady asi nikdo zatím nic neřekne.

(reakce na) "Neostré" enduro

21.2.2012 v 23:45 | Nahoru | #4

Tank píše: Mr.Dreamer>
DR 400 ti v seznamu chybí -a je to taky univerzál. Ale pokud hledáš něco 4T, a kolem 120 kg suchá, tak to bude hodně zúžený výběr. Do toho se prakticky vejdou "ostrá" endura. Zase na údržbu trochu náročnější, na silnici a delší trasy taky nic moc.
Ještě tak beta alp 4.0, chvíli se tady objevoval gasgas pampera ( jezdil ho, myslím, cormac z fora). A freeride 350 je novinka, k tomu tady asi nikdo zatím nic neřekne.



Nenáročnost údržby má rozhodně před váhou přednost. Já se v těch modelech naprosto nevyznám, toto jsem jen tak našel po porovnávání objemů, výkonů a váhy jako možné kandidáty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

21.2.2012 v 23:49 | Nahoru | #5

Tank píše: Mr.Dreamer>
DR 400 ti v seznamu chybí -a je to taky univerzál. Ale pokud hledáš něco 4T, a kolem 120 kg suchá, tak to bude hodně zúžený výběr. Do toho se prakticky vejdou "ostrá" endura. Zase na údržbu trochu náročnější, na silnici a delší trasy taky nic moc.
Ještě tak beta alp 4.0, chvíli se tady objevoval gasgas pampera ( jezdil ho, myslím, cormac z fora). A freeride 350 je novinka, k tomu tady asi nikdo zatím nic neřekne.



Teď na to tak koukám, nemyslíš spíš DR-Z? Možná dokonce verzi E, která je podle toho co tu čtu i s homologací...

(reakce na) "Neostré" enduro

21.2.2012 v 23:51 | Nahoru | #6

Tank píše: Mr.Dreamer>
DR 400 ti v seznamu chybí -a je to taky univerzál. Ale pokud hledáš něco 4T, a kolem 120 kg suchá, tak to bude hodně zúžený výběr. Do toho se prakticky vejdou "ostrá" endura. Zase na údržbu trochu náročnější, na silnici a delší trasy taky nic moc.
Ještě tak beta alp 4.0, chvíli se tady objevoval gasgas pampera ( jezdil ho, myslím, cormac z fora). A freeride 350 je novinka, k tomu tady asi nikdo zatím nic neřekne.



Jo a ta beta vypadá moc hezky, tu motorku jsem vůbec neznal, právě proto jsem to tu založil, jinak bych na tu motorku nikdy nenarazil .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 00:03 | Nahoru | #7
Mr.Dreamer>
JJ, u DR jsem myslel některou ze start verzí. A Alp má mít motor z DR350 .
Jinak zkus cormaca -ten měl pamperu a jezdil s ní pěkné věci. Moc nepamatuji, že by si na ni nějak stěžoval. Uživatelů DR je tady dost, a vláken k ní taky. Já osobně mám zkušenost jen se starším XT350 ( něco jako DR), pak LC4 a EXC-ale to je už zase trochu jinde.

Naposledy editováno 22.02.2012 00:05:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 00:09 | Nahoru | #8

Tank píše: Mr.Dreamer>
JJ, u DR jsem myslel některou ze start verzí. A Alp má mít motor z DR350 .
Jinak zkus cormaca -ten měl pamperu a jezdil s ní pěkné věci. Moc nepamatuji, že by si na ni nějak stěžoval. Uživatelů DR je tady dost, a vláken k ní taky. Já osobně mám zkušenost jen se starším XT350 ( něco jako DR), pak LC4 a EXC-ale to je už zase trochu jinde.



JJ, já mám právě slabost pro moderní techniku i design. Ale u té bety trochu nechápu ten přední blatník. Vždyť to musí být po pár metrech totálně zapráskané...
Jestli tím pampera myslíš Gas Gas pampera 250, tak ten nevypadá špatně, ale 2T a navíc 6l nádrž, takže malý dojezd, častá, ač nenáročná údržba, to není moje krevní skupina...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 00:24 | Nahoru | #9
Mr.Dreamer>
nee -GG 450 pampera...ale asi nebude moc k dostání. A přední blatník dole vozí i afrika. Navíc-všechno jde upravit...Pokud nechybí finance, asi bych si počkal, jestli na jaře nevylezou s předváděčkou freeride. A určitá "jistota" jsou DR i XR.

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 00:26 | Nahoru | #10

Tank píše: Mr.Dreamer>
nee -GG 450 pampera...ale asi nebude moc k dostání. A přední blatník dole vozí i afrika. Navíc-všechno jde upravit...Pokud nechybí finance, asi bych si počkal, jestli na jaře nevylezou s předváděčkou freeride. A určitá "jistota" jsou DR i XR.



Já to myslel spíš tak, jestli to není další motorka typu mám drapáky, jsem super stroj do terénu, ale po prvním skoku nebo pádu se to rozsype...

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 06:17 | Nahoru | #11
Ja mam DR-Z400S, dlhe servisne intervaly, el. starter, homolgizacia, sucha hmotnost cca 138kg.
Z DR-Z rodiny das na znacky iba verziu S, E(ma el. starter) a iba DR-Z na znacku nedas.

"Neostré" enduro

22.2.2012 v 07:18 | Nahoru | #12
WR 450f se ti to toho co pises vubec nehodi, je to ostry enduro, krátky intervaly, výkon kolem 40kw..

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 07:29 | Nahoru | #13
To WR můžeš rovnou vyřadit, je to závodní motorka s intervaly výměny oleje 15 hodin s výkonem bejka. Ale zase má startér, to jo a Je velmi spolehlivá. A myslím že to bude jedna z nejlehčích motorkek co jsi vypsal (ze čtyřtaktů) 120 kg
edit: údržba "LEHKÝHO" hobbýka (co se týče financí)- olej po 15 mth, olejový filtr - ob dva, tři oleje, olej ve vidlicích - jednou za rok, ložiska v kolech, překákování a řízení - když mažeš tak i po dvou letech. řetězovka - 1OO hodin. Jízdou po silnici se vše zdvojnásobuje. Vše to ber s rezervou, já jsem taky hobbýk a dělám vše v půlce

Naposledy editováno 22.02.2012 07:37:00

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 07:41 | Nahoru | #14
Jediné tupé enduro se startérem a dlouhými servisními intervaly (jako na silncici) je DRZ 400S. Pohotovostní hmotnost je přijatelných 140kg. Nenapadá mě žádná jiná podobná motorka, co zvládne těžký terén i silnici..

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 08:23 | Nahoru | #15
Koukni se na to co mam ja Yamaha WR 250R ,sice to nesplnuje tvuj objem, ale vykon 23KW je super.Servisni intervaly po 6000km.Elektricky starter to ma taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 11:59 | Nahoru | #16

drhusak píše: Ja mam DR-Z400S, dlhe servisne intervaly, el. starter, homolgizacia, sucha hmotnost cca 138kg.
Z DR-Z rodiny das na znacky iba verziu S, E(ma el. starter) a iba DR-Z na znacku nedas.



Sakra, ty DRka vyapadají velmi lákavš a i ty ceny nejsou oprati XR tak špatné.
A verze E má tedy navíc el. startér a několik kilogramů?

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 12:03 | Nahoru | #17

Endurak11 píše: Koukni se na to co mam ja Yamaha WR 250R ,sice to nesplnuje tvuj objem, ale vykon 23KW je super.Servisni intervaly po 6000km.Elektricky starter to ma taky.



Aha, tak tu jsem úplně přehlédnul. Koukal jsem na Fko a R mi úplně uniklo. To mi právě dělá největší problémy, každý model má na konci ještě milion písmenek a teď jak se v tom vyznat. Navíc různé zdroje podávají různé informace, tak v tom má pak člověk totální zmatek .
Už je tam přidaná .

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 12:06 | Nahoru | #18

novej píše: To WR můžeš rovnou vyřadit, je to závodní motorka s intervaly výměny oleje 15 hodin s výkonem bejka. Ale zase má startér, to jo a Je velmi spolehlivá. A myslím že to bude jedna z nejlehčích motorkek co jsi vypsal (ze čtyřtaktů) 120 kg
edit: údržba "LEHKÝHO" hobbýka (co se týče financí)- olej po 15 mth, olejový filtr - ob dva, tři oleje, olej ve vidlicích - jednou za rok, ložiska v kolech, překákování a řízení - když mažeš tak i po dvou letech. řetězovka - 1OO hodin. Jízdou po silnici se vše zdvojnásobuje. Vše to ber s rezervou, já jsem taky hobbýk a dělám vše v půlce



JJ, ono je někdy opravdu těžké poznat, co je ostré, co ne...

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 12:13 | Nahoru | #19
Podle tvých požadavků bych viděl favorita DRZ400S. Sám jsem měl/mám podobné požadavky na enduro, vyhrálo to DRZ400 verze S (abych mohl jezdit i sem tam přes silnici), ale pak díky zdraví jsem do ní nešel a teď na enduro nemám zase čas.

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 12:27 | Nahoru | #20

-sun- píše: Podle tvých požadavků bych viděl favorita DRZ400S. Sám jsem měl/mám podobné požadavky na enduro, vyhrálo to DRZ400 verze S (abych mohl jezdit i sem tam přes silnici), ale pak díky zdraví jsem do ní nešel a teď na enduro nemám zase čas.



No, musím uznat, že ty suzuki vypadají velmi lákavě. 400ccm je možná skoro moc, ale alespoň jí neutaham někde při dlouhém výjezdu, 30kW je krásný výkon, nádrž 10 litrů, jo, ta se mi líbí .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 15:45 | Nahoru | #21

c.j. píše: Jediné tupé enduro se startérem a dlouhými servisními intervaly (jako na silncici) je DRZ 400S. Pohotovostní hmotnost je přijatelných 140kg. Nenapadá mě žádná jiná podobná motorka, co zvládne těžký terén i silnici..


Asi tak.
XR 400 má "jen" kick a cena za pěkný kousek je vyšší než za ostrý enduro v dobrým stavu . Na druhou stranu se cena odvíjí od kvality .
Hledáš kompromis a ten těžko najdeš, protože najít nejde. Když enduro, tak enduro a ne pseudoenduro.
Mám někde test na WR 250R v porovnání s novou KLX 250 a jasně WR vyhrálo. Takže bych volil mezi DR-Z 400 a WR 250 a to hlavně proto, že mají kouzelný tlačítko .
Z kicků bych volil Kawasaki KLX 300R (není vůbec technologicky složitější, jak tu někdo napsal). Taky je tu KLX 650R se 128 kg a podobná XR 650. Když budeš hledat, tak by se XR 650 možná povedla i se stertérem
Kolik toho v terénu najedeš, že potřebuješ dlouhý servisní intervaly?

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 15:49 | Nahoru | #22
Když koupíš moderní motorku tak chytne max na druhý šlápnutí takže ten startér není zase nepostradatelnej.

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 17:00 | Nahoru | #23

Janek píše: Asi tak.
XR 400 má "jen" kick a cena za pěkný kousek je vyšší než za ostrý enduro v dobrým stavu . Na druhou stranu se cena odvíjí od kvality .
Hledáš kompromis a ten těžko najdeš, protože najít nejde. Když enduro, tak enduro a ne pseudoenduro.
Mám někde test na WR 250R v porovnání s novou KLX 250 a jasně WR vyhrálo. Takže bych volil mezi DR-Z 400 a WR 250 a to hlavně proto, že mají kouzelný tlačítko .
Z kicků bych volil Kawasaki KLX 300R (není vůbec technologicky složitější, jak tu někdo napsal). Taky je tu KLX 650R se 128 kg a podobná XR 650. Když budeš hledat, tak by se XR 650 možná povedla i se stertérem
Kolik toho v terénu najedeš, že potřebuješ dlouhý servisní intervaly?



Tak já mám rád takové ty dlooouhé jízdy po nějaké úzke stezce nebo klidně i polňačce, ideálně ve vysokých rychlostech. Jet prostě za nosem, tam kde jsem ještě nebyl, užívat si to. A k tomu právě nejlépe poslouží nějaká ta hravá univerzální motorka...

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 17:01 | Nahoru | #24

novej píše: Když koupíš moderní motorku tak chytne max na druhý šlápnutí takže ten startér není zase nepostradatelnej.



To máš asi pravdu, ono ty kila, která se ušetří za tu trochu námahy asi stojí .

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 17:33 | Nahoru | #25
Blatník asi nebude zas tak neřešitelnej...
http://www.moto.it/m...dex.html?msg=3633062

technický data:
http://www.betamotor...2011__EN_ALP_4.0.pdf

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 17:40 | Nahoru | #26

zmulin píše: Blatník asi nebude zas tak neřešitelnej...
http://www.moto.it/m...dex.html?msg=3633062

technický data:
http://www.betamotor..._ALP_4.0.pdf [/quote]

Jen se trochu bojím, co ty tlumiče řeknou, až s tím ve stovce budu chtít přejet nějakou muldu . Ale dík za odkazy, já se dívám hlavně na bikes.cz, mají tam vážně dobrý katalog, modely přehledně rozřazené a skoro nic nechybí...

1 reakcí na tento příspěvek "Neostré" enduro

22.2.2012 v 17:41 | Nahoru | #27
XR 400 R ja mnel dve a nelituji

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 17:59 | Nahoru | #28

trevis-pastrava píše: XR 400 R ja mnel dve a nelituji



U XRka je jediný problém, že na to, jak to jsou staré kousky, je nehorázně drahé...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 18:14 | Nahoru | #29

Mr.Dreamer píše: Sakra, ty DRka vyapadají velmi lákavš a i ty ceny nejsou oprati XR tak špatné.
A verze E má tedy navíc el. startér a několik kilogramů?



To výše někdo mystifikoval..

Všechny DRZ 400S mají elektrický startér (a nemají kick).

První DRZ 400 (bez E nebo S) byly jen s kopačkou.

DRZ 400 E nemá startér ale jen kopačku a hlavně není homologovaná pro provoz , má jiný svod, výfuk, karbec, je ostřejší. Někdo je dokáže přivést a přihlásit, ale oficiálně homologované nejsou, nemají na to výbavu, musí se dodat.. Váží o 13kg méně než verze S. Novější DRZ 400E možná startér mají, ale to jsi nejsem jistý.

Otázka je, kolik plánuješ najezdit po asfaltu. Údržba "ostré" není tak tragická, jak se může zdát. Olej co 15MTH, jezdím jen jednou týdně a vychází mi to cca co 3 měsíce. Píst, ventily, rozvoďák by měli vydržet 200MTH, to je u mě 2 roky..

(reakce na) "Neostré" enduro

22.2.2012 v 18:18 | Nahoru | #30

c.j. píše: To výše někdo mystifikoval..

Všechny DRZ 400S mají elektrický startér (a nemají kick).

První DRZ 400 (bez E nebo S) byly jen s kopačkou.

DRZ 400 E nemá startér ale jen kopačku a hlavně není homologovaná pro provoz , má jiný svod, výfuk, karbec, je ostřejší. Někdo je dokáže přivést a přihlásit, ale oficiálně homologované nejsou, nemají na to výbavu, musí se dodat.. Váží o 13kg méně než verze S. Novější DRZ 400E možná startér mají, ale to jsi nejsem jistý.

Otázka je, kolik plánuješ najezdit po asfaltu. Údržba "ostré" není tak tragická, jak se může zdát. Olej co 15MTH, jezdím jen jednou týdně a vychází mi to cca co 3 měsíce. Píst, ventily, rozvoďák by měli vydržet 200MTH, to je u mě 2 roky..



Já si docela zvyknul jednou za rok na motorku kouknout, jestli jí něco nechybí a jinak naprosto nic neřešit, občas možná trochu opláchnout, namazat řetěz, ale to je vše...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 273, 274] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8200 Včera v 09:12 Fic6
Prasklý závit koníku Suzuki DR 400 gros11 13 20.2.2024 v 17:43 Dr.fík
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
xr 400 nakopávání-jiskra Honda XR 400 Petan.vut 7 7.10.2023 v 06:33 krokoš

TOPlist