bbg_listopad




paolo_novy yami_custom Přidat reklamu

Téma: Flattrack - Jak na to?
17.2.2012 v 14:52
Přemýšlím o stavbě Flattracku. Jen tak pro srandu si zazávodit za pár kaček. Jako základ bych viděl MZ 251, protože jede jak čert a je lehká. Nebo raději nějaké starší DR 600 a podobně? Je potřeba nějak zasahovat do převodovky? Nějaké úpravy podvozku? Jak velká kola? Mohu ponechat přední brzdu? Všechny poznatky, rady a zkušenosti sem.

Naposledy editováno 17.02.2012 14:52:53
Anketa: DR 600 nebo MZ 251
DR 600
47%
7
MZ 251
53%
8
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:04 | Nahoru | #1
pro inspiraci: Vladuv FT Special z Transalpa, ale obavam se, ze uz toto pravidla neumoznuji...

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:13 | Nahoru | #2
Právě mám obavu z tý váhy. DR jsem měl a je to hajtra těžká. Ono ježdění FT vypadá jednoduše, ale opak je pravdou. S těžkou motkou to bude makačka.

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:29 | Nahoru | #3
Taky chci něco postavit a příští rok zkusit jezdit. Ta MZ vypadá zajímavě.

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:32 | Nahoru | #4
Jednu MZ 251 jsem měl a je to fakt pila a ta váha je paráda. Jen nevím co s podvozkem, jako jestli to nebude měkota. U nás jezdili borci na upravenejch Jawách a byla to fakt prdel

1 reakcí na tento příspěvek Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:41 | Nahoru | #5
Ta Jawa mě taky zajímá. Proč ne ona ale právě MZ?
Jaký jsou vlastně podmínky pro stavbu flattracku?
Zatím nad tím jen uvažuju, podrobnosti jsem nehledal.
Rám a motor z Jawy bylo první co mě napadlo.
Pak se hned dostavili obavy z malého výkonu

Naposledy editováno 17.02.2012 15:45:15

2 reakcí na tento příspěvek Flattrack - Jak na to?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2012 v 15:43 | Nahoru | #6
Pravidla to umožnují (toho transalpa) A letos se pojede třída klasic do r.v. 89. Já už stavím... Pravidla se ještě budou spřesňovat, ale není to zatím nic složitýho, víc viz odkaz:
Flattrack

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:49 | Nahoru | #7
mmme> MZ je lehčí a jede líp než Jawka. Proto jsem volil tuto.

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:50 | Nahoru | #8
Cormac> Co je co za motku?

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 15:51 | Nahoru | #9
Ještě mne napadla FZR 600 Tahle je za 10 000,-

Flattrack - Jak na to?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2012 v 15:58 | Nahoru | #10
Zkopírováno z fejsbukovejch stránek pro lepší přehled. Píšou tam že může bejt i čtyřvál ale je to zbytečně těžký.

Technické předpisy:
Používají se obecné předpisy pro závodní motocykly, s následuícími výjimkami: · Motor má nejvíce 2 válce · Motocykl nesmí být vybaven přední brzdou · Motocykl nesmí být vybaven aerodynamickou kapotáží pro dosažení vyšších rychlostí nebo ochrany jezdce · Palivo – pouze běžně dostupné u veřejných čerpacích stanic, bez dalších aditiv · Restriktory hluku nebo emisí nejsou požadovány, pokud tak výslovně nestanoví předpis jednotlivého podniku s ohledem na místní právní úpravu · Pneu – pouze Dirt Track 19” , pokud v předpisech pro jednotlivou třídu není stanoveno jinak · Přední tabulka se startovním číslem musí mít minimální rozměr 305x255mm, se zaoblenými rohy o poloměru minimálně 50mm. Musí být namontována souběžně s přední vidlicí a nesmí přesahovat siluetu přední části motocyklu (pokud pro jednotlivou třídu není stanoveno jinak. · Motocykl musí být vybaven FUNKČNÍM vytrhávacím přerušovačem zapalování (Lanyard type kill switch) · Stupačky nesmí být níže než rám, motor, či jiná část motocyklu (s výjimkou výfuku) · Stupačky musí být překryty ochrannou gumou · Sekundární řetěz musí mít ochranný kryt proti vymrštění v případě defektu.

Naposledy editováno 17.02.2012 16:20:26

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:08 | Nahoru | #11
Tak na tom nic v celku není .

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:12 | Nahoru | #12
Cormac> husté pane

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:12 | Nahoru | #13
Jo a taky mi příjde že MZ má tužší rám, že se tak nevlní, ale to je možná daný tou váhou.

1 reakcí na tento příspěvek Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:17 | Nahoru | #14
a taky z čeho tam dát kola , když musej bejt 19tky?

1 reakcí na tento příspěvek Flattrack - Jak na to?

Skvělá odpověď, děkuji! 17.2.2012 v 16:29 | Nahoru | #15

Je to Yamaha XS400 z 84, dvouvál 45k. Su zvědavej, zatím sem na ní jel jen kolem baráku, když jsem ju koupil. Teď vypadá takto...



Pravidla z mynulýho roku, ta klasic do r.v.89 tam ještě není a je tam pár chybek.

Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
N 01.84 DOPLŇUJÍCÍ SPECIFIKACE PRO PODNIKY TŘÍDY FLATTRACK
N 84.01. Všeobecné podmínky
Položky, které nejsou v této doplňující specifikaci uvedeny je nutné posuzovat podle specifikace uvedené v Kapitole 01 Technické řády a to: Všeobecné ustanovení (platné pro všechny disciplíny) a Technické řády - Motokros.
N 84.02 Třídy
a) FT 1 - Motocykly s jedno a dvouválcovými motory bez omezení zdvihového objemu
b) FT 2 - Motocykly s jedno a dvouválcovými motory:
2-dobý max. 125 cm3 (vodou chlazené)
350 cm3 (vzduchem chlazené)
4-dobý max. 250 cm3 (kapalinou chlazené)
500 cm3 (vzduchem chlazené)
c) All American Twins – motocykly se vzduchem chlazenými dvouválcové motory americké výroby
d) Quad 1 – čtyřkolky s motory o zdvihovém objemu max. 300 cm3
e) Quad 2 – čtyřkolky s motory o zdvihovém objemu více než 300cm3
N 84.03 Číslové tabulky
Uvedeno v části Technické řády – MOTOKROS čl. 01. 55. Z uvedeného článku pro Flattrack neplatí ujednání pro třídy MS motokrosu sólo a národů včetně barevného rozlišení. Pro třídy quad platí ustanovení čl. 83. 01 v části Technické řády – MOTOKROS vyjma barevného rozlišení tabulek.
N 84.03.1 Číslové tabulky jednotlivých tříd
a) FT 1 bílá tabulka černé číslo
b) FT 2 černá tabulka bílé číslo
c) AAT černá tabulka bílé číslo a index AAT
d) Quad 1 žlutá tabulka černé číslo
e) Quad 2 černá tabulka bílé číslo
N 84.04 Motory
FT1 Motor má nejvíce 2 válce, zdvihový objem není omezen
FT2 Motor má nejvíce 2 válce a max. zdvihový objem:
2T – 125 cm3, chlazení vodou
2T – 350 cm3, chlazení vzduchem
4T – 250 cm3, chlazení vodou
4T – 500 cm3, chlazení vzduchem
AAT Pouze dvouválcové motory vzduchem chlazené americké výroby (Buell, Indian, H-D)
Quad 1 motor má nejvíce dva válce, zdvihový objem není omezen
Quad 2 motor má nejvíce dva válce, zdvihový objem je maximálně 300 cm3
Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
Všechny motory musí pracovat na bezolovnatý benzín, tak jak je tento termín všeobecně chápán a je běžně dostupný u veřejných čerpacích stanic, bez dalších aditiv. Pro 2 dobé motory je povoleno do benzínu přidání oleje. Dále v článku 01.65 Všeobecné části Technického řádu.
N 84.05 VÝFUKOVÉ POTRUBÍ
Musí splňovat podmínky uvedené v čl. 01.31 TECHNICKÉ ŘÁDY – VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
Tlumiče výfuku musí splňovat předepsanou hladinu hluku max. 115 dB/A
měřeno dynamickou metodou 2 m max.
N 84.06 Brzdy
Pro třídu: FT 1 nesmí být motocykl vybaven přední brzdou
FT 2 může být motocykl vybaven přední brzdou, ale ta nesmí být funkční
N 84.07 Pneumatiky
Pro třídu: FT 1 pouze Dirt Track 19” na předním i zadním kole viz obr. 1
FT 2 libovolné pneumatiky s výjimkou vzorů MX/off road (drapáky)
AAT pouze Dirt Track 19” na předním, eventuálně 18“ na zadním kole viz obr. 1
Quad 1 DT pneumatiky, ne MX/off road (drapáky) viz obr. 2
Quad 2 DT pneumatiky, ne MX/off road (drapáky) viz obr. 2
N 84.08 Vypínač zapalování
Musí splňovat podmínky uvedené v čl. 01.31 TECHNICKÉ ŘÁDY – VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
U třídy Quad 1 a 2 je povinný vytrhávací vypínač zapalování ovládaný šňůrou o max. délce 1 m, kterou má jezdec při jízdě upevněnou k ruce (zápěstí).
N 84.09 Kryt řetězu
Je-li primární řetěz volně přístupný, musí být z bezpečnostních důvodů opatřen krytem řetězu. Tento kryt musí být konstruován tak, aby v žádném případě jezdec nebo spolujezdec nemohli přijít do styku s řetězem nebo řetězovým kolem. Musí být konstruován tak, aby chránil jezdce před poraněním prstů. Kryt řetězu musí být na předním řetězovém kole (sekundárním řetězu).
N 84.10 Kapotáž
Pro všechny motocykly uvedené v této doplňující specifikaci je zakázáno použití všech prvků kapotáže!!
N 84.11 Stupačky
Stupačky nesmí být níže než rám, motor, či jiná část motocyklu (s výjimkou výfuku).
Dále musí splňovat podmínky čl. 01.39 TECHNICKÉ ŘÁDY - MOTOKROS
N 84.12 Ochranná přilba
Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
Povinností pro všechny jezdce je při tréninku a závodu mít na hlavě ochrannou přilbu. Přilba musí být řádně upevněna na hlavě jezdce, musí dobře padnout a být v dobrém stavu. Přilba musí mít podbradní stahovací pásek „upevňovacího systému“.
Všechny přilby musí být označeny jednou z oficiálních mezinárodních značek.
Uznané mezinárodní schvalovací značky:
Evropa ECE 22 - 05, (s indexem „P“)
Japonsko JIS T 8133 :2000 a ta platí jen do 31. 12. 2011
JIS T 8133 :2007
USA SNELL M 2005 a ta platí jen do 31. 12. 2011
SNELL M 2010
N 84.13 VÝBAVA A OCHRANNÝ ODĚV
Při tréninku a při závodě musí mít jezdci a spolujezdci následující oděv a obuv
Jezdec musí mít na sobě kalhoty a rukavice z trvanlivého materiálu a boty sahající ke kolenům z kůže nebo rovnocenného materiálu. Aby se zabránilo odřeninám při nehodách, musí mít jezdci paže zcela zakryty ochranným oděvem z vhodného materiálu.(Rozumí se zakrytí celé paže od ramene až po zápěstí.)
Závěrem: Pokud není v tomto doplňujícím ustanovení uvedeno jinak, je rozhodující znění článků uvedených v Kapitole 01 Technické řády - Všeobecné ustanovení (platné pro všechny disciplíny) a Technické řády - Motokros.
Kapitola 01 – TECHNICKÉ ŘÁDY MOTOKROS
Federace motocyklového sportu AČR, 110 00 Praha 1 – Opletalova 29
OBRAZOVÉ PŘÍLOHY
OBR.1 Pneu FT1, AAT OBR.2 Pneu Qud1, Quad 2
OBR.“O“ Číslová tabulka

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:35 | Nahoru | #16

chiro2 píše: a taky z čeho tam dát kola , když musej bejt 19tky?



pro klasic jsou povolený i 18" a myslím by nebyl problém i do jiné třídy. Zatím to ještě stabilně nejezdí tolik lidí takže "jsme" rádi za každýho nadšence. Já to jinak ještě nejel, dvakrát jsem se byl dívat na kámoše co jeli Jawky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:36 | Nahoru | #17
Cormac> PROBOHÁÁÁ , to ti jí nebylo líto?

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:38 | Nahoru | #18
A klasic bude letos zajímavej, staví, koupilo kolem 20lidí...

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:40 | Nahoru | #19

chiro2 píše: Cormac> PROBOHÁÁÁ , to ti jí nebylo líto?



Mě trochu jo... Kámoši řekli na ten origoš, že byla hnusná... Důležitý je, že bude jezdit, měla málo oleja, ventili bez vůli, řetězovka v háji...

3 reakcí na tento příspěvek Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:46 | Nahoru | #20
Cormac- moc pěkná!!
Máte nějaký dobrý tipy z čeho flattrack postavit? Na tu Jawu nebo MZ asi kašlu. Mám za to že to už od začátku nebude mít výkon a půjde spíš o hračku. Když už se do toho pustím, chci něco dospělejšího.

Naposledy editováno 17.02.2012 16:47:06

Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 16:46 | Nahoru | #21
Takovej nádhernej veterán. A já tu pláču nad zachovalou Jawkou nebo MZtou

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 23:18 | Nahoru | #22
mmme> Já stavěl do FT2, ale spíš budu jezdit ty clasic. Tam můžeš použít údajně i čtyřvál. Jinak to jso vzducháče do500ccm4T. Hodně starý XT, jednoválce a podobně. Ale kámoš má např Bultaco 3802T.

Chiro já měl 10let XJz89 v originálu a bylo mi líto na něm cokoliv upravit, nakonec jsem ho prodal za 19000 a byl jsem rád. To má do veterána fakt daleko, není o to zájem, toto stálo taky 19 a já se u něj bavím i v dílně, má to pro mě větší radost z jízdy. I když Teneré rules!

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

17.2.2012 v 23:19 | Nahoru | #23
mmme> S jawou jsem to viděl stejně a kluci, co na ní jeli už stavěj ze silnějších.

Flattrack - Jak na to?

18.2.2012 v 09:53 | Nahoru | #24
No já to chci právě jen tak pro zábavu, nejde mi ani tak o umístění jak o ten zážitek a srandu.

(reakce na) Flattrack - Jak na to?

18.2.2012 v 16:33 | Nahoru | #25

mmme píše: Cormac- moc pěkná!!
Máte nějaký dobrý tipy z čeho flattrack postavit? Na tu Jawu nebo MZ asi kašlu. Mám za to že to už od začátku nebude mít výkon a půjde spíš o hračku. Když už se do toho pustím, chci něco dospělejšího.



Myslím že tady máš dobrej základ. Za 15 000,- CB 400.

Flattrack - Jak na to?

18.2.2012 v 17:54 | Nahoru | #26
Jj, díky. Už se trochu zorientovávám. Koukám hodně na polský Allegro kde jsou mašiny zřetelně levnější než u nás. Ale i ta Honda vypadá dobře. Počkám do jara a pak začnu objíždět vytipovaný kousky. Stejně mam teď rozdělanou Jawu a než ji dám dokupy, akorát to vyjde
Ještě si musím zjistit jak se budou měnit pravidla pro další roky. Abych letos nepostavil neco, co příští rok nebude moc jezdit. Jasně že mám asi přehnaný obavy, ale víš jak
Vítězný ambice nemám, teším se hlavně na tu prdel!

Flattrack - Jak na to?

19.2.2012 v 21:31 | Nahoru | #27
anoano, s těmi pravidly taky čekám. Něco pracně stavět a pak to předělávat, to by nebylo dobré.

Flattrack - Jak na to?

19.2.2012 v 21:48 | Nahoru | #28
zajimavy
co neco takovyho o prestavet?

Flattrack - Jak na to?

19.2.2012 v 21:49 | Nahoru | #29
jj, taky zajmavej tip.

Flattrack - Jak na to?

21.2.2012 v 16:13 | Nahoru | #30
hlavně vy ďáblové nestavte čtyřválce
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist