Téma: V2 nebo L2
14.2.2012 v 19:16
Co je podle vás "lepší" dvouválec? Rotaxový (aprilia, KTM) dvouválec V75°(V70°) a nebo klasická L2 (V2)90° jakou použiví např. DUCATI. Jak se liší jejich projevy? Já mám osobní zkušenost jen s aprilií a se streetfighterem a když srovnám tyto dva agregáty, tak Rotax se sebíral dřív od spodu a byl takový celkově ukhlazenější a kladivo Testastretta mi přišel divočejší a hrubší, co se projevu týče. Do 4tis.ot./min. prakticky nefungoval, chuť po otáčkách mi přišla u obou "véček" dost podobná. Brzdění motorem totožné, zvuk eLka byl více "čoproidní" a aprilie zněla více "závodně" ostřejc. Co preferujete vy?
Uzavřeno 14.10.2012 v 08:42 uživatelem drippera
Uzavřeno 14.10.2012 v 08:42 uživatelem drippera
1 reakcí na tento příspěvek V2 nebo L2
zivotnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V2 nebo L2
mates.tl píše: zivotnost
Jak to myslíš? Sice to nevím na 100% ale myslím si, že obecně dvouválce mají o něco menší životnost než klasické čtyřválce, ovšem že by rozhodovalo i uložení válců? Véčko je kompaktnější, lepší rozložení váhy imho... Lko má zase lepší projev (subjektivně), je takový příjemnější, nevim jak to podat... rotax je takovej svéráznej (ale mám zkušenost jen s V60°, nevím co tyhle s větším úhlem..). Náklady na údržbu hovoří taky ve prospěch rakušáka...
Naposledy editováno 14.02.2012 20:20:43
Naposledy editováno 14.02.2012 20:20:43
asi se neda soudit jen z uhlu otevreni valcu, me treba TL a VTR prijdou takovy uhlazenejsi, zvlast odspoda nez RSV, to je takovej traktor, to do 8tis vypada jako ze je v tom neco "rozbity" a pak kdyz uz se to toci tak je to fuk, tam to pak jede jak ctyrvalec(akorat sestka no:) )
na ostrejsich DUC sem nejel, ale podle uvodniho prispevku soudim ze projev jejich Lka bude zas jinej nez TL ... takze jen tim uhlem to nebude....
na ostrejsich DUC sem nejel, ale podle uvodniho prispevku soudim ze projev jejich Lka bude zas jinej nez TL ... takze jen tim uhlem to nebude....
1 reakcí na tento příspěvek V2 nebo L2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V2 nebo L2
VlastíkPlamínek> jak muzes chvalit tu svou, sam pises o prevodovce a nedostatecnem mazani,but vklidu nejsi sam coma takove problemy s masinou tohohle druhu
Já myslím...(tedy někdy, jen) ...že ten finální projev dělá hodně to, jak se to nastaví. Poměry zdvihů a vrtání, tlaky, střihy ventilů, plění a zapalování.
Lko bude vždyky miň vyvážený, než cokoli co se blíží něčemu s klikou na 180° ...jako dva válce na jenom čepu a ještě v úhlu 90° to je takovej vyvažovací oříšek - to už jsou dva hrnky v lajně na vibrace a vyvážení lepší.
Pak taky to co z toho budeš ždímat a jakým způsobem - myslím že Testastretta je dost uhrkaná, málo setrvačných sil ... potřebuje tak 3-4t ot na chod. Ale to bude taky tím, že je to docela krutě podčtvercový.
Jak hrábneš do mapy a uděláš to ještě ostřejší - všechny tyhle rysy ještě víc zvýrazníš.
Zajímavý taky je, uvědomit si proč občas testastretta zdechne při ostřejším dobržďování do křižovatky - jaký síly tam všude působěj(guzzistům se tohle nemůže stát )
Lko bude vždyky miň vyvážený, než cokoli co se blíží něčemu s klikou na 180° ...jako dva válce na jenom čepu a ještě v úhlu 90° to je takovej vyvažovací oříšek - to už jsou dva hrnky v lajně na vibrace a vyvážení lepší.
Pak taky to co z toho budeš ždímat a jakým způsobem - myslím že Testastretta je dost uhrkaná, málo setrvačných sil ... potřebuje tak 3-4t ot na chod. Ale to bude taky tím, že je to docela krutě podčtvercový.
Jak hrábneš do mapy a uděláš to ještě ostřejší - všechny tyhle rysy ještě víc zvýrazníš.
Zajímavý taky je, uvědomit si proč občas testastretta zdechne při ostřejším dobržďování do křižovatky - jaký síly tam všude působěj(guzzistům se tohle nemůže stát )
2 reakcí na tento příspěvek V2 nebo L2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V2 nebo L2
DMC.motobiker> To jsou obrázky předválečnejch pokusů o spalovací motor, nebo že by soudobý HDčka?
2 reakcí na tento příspěvek V2 nebo L2
t_freedom: hele kdyz te tak ctu .. ten tvuj popis chovani testastrety... jsem celkem rad ze japonci tenkrat od te duc okopirovali jen ten uhel rozevreni valcu
assassin píše: t_freedom: hele kdyz te tak ctu .. ten tvuj popis chovani testastrety... jsem celkem rad ze japonci tenkrat od te duc okopirovali jen ten uhel rozevreni valcu
nesmis ho brat vazne - mu to nejede a mysli ze to tak ma bejt
jinak k tematu - mel jsem tuono, ted mam s4rs.....v zakladu je to ucukany do 4tis oboje, po vyladeni(laufy+airbox+PC/ECU) to jede od 3tis pekne oboje.....duci se mi zda vybusnejsi ve strednich otackach, ale uz je to dlouho (2 roky) co sem jel na tunakovi tak si to mozna jen namlouvam
assassin píše: t_freedom: hele kdyz te tak ctu .. ten tvuj popis chovani testastrety... jsem celkem rad ze japonci tenkrat od te duc okopirovali jen ten uhel rozevreni valcu
já ale nic o středních a vysokejch otáčkách vůbec nepsal...a o tom jak to jde plynem taky moc ne. Ucukaný je to bez zátěže...a ve spodku.
Jenže jak vezmeš od 3t ot za plyn - to je panečku něco... Ten motor ve dvouválcovým litru spěchá do otáček ještě v 9000rpm a nechce se mu vadnout...
t_freedom píše: DMC.motobiker> To jsou obrázky předválečnejch pokusů o spalovací motor, nebo že by soudobý HDčka?
No jo , ale kdyby se jednalo o nejkrásnější Véčkovej motor, tak HD jasně vede!
assassin> To voni tenkrát ještě nekopčili Testastrettu, ale starý Desmoquattro a to je schopný docela zatáhnout i pod 2 tisíce otáček... Akorát zase ten vrch , s tím je to pak už trochu horší... Každopádně spodek pod 3 - 4 tisíce bych u sportovní motorky / natož ještě u dvouvála / vůbec neřešil, tam se s tím stejně moc nejezdí...
Naposledy editováno 15.02.2012 19:40:17
1 reakcí na tento příspěvek V2 nebo L2
Pjercak píše: Dmc nejhezci motor je od snežnych skutrů polaris alias victory se tesim az to merdnou do neceho sportovniho
jo jo, hezčí motor jsem asi neviděl...
a ještě sem prdni svůj z XBčka, ten je taky krásnej
Naposledy editováno 17.02.2012 20:58:01
1 reakcí na tento příspěvek V2 nebo L2
Testastretta vítězí...
Téma je zamknuto
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati monster 1100 kolísání volnob... Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... | ENEMY | 9 | 22.3.2024 v 09:04 Johnny796 |
Podvozek aprilia dorsoduro 750 Aprilia Dorsoduro 750 | MTTM22 | 5 | 26.2.2024 v 18:08 papin01 |
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 32 | 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER |
Aprilia Dorsoduro 750 - únik oleje Aprilia Dorsoduro 750 | M0891557 | 3 | 27.11.2023 v 14:33 ThePes |
Aprilia Dorsoduro 750 - těsnění mez... Aprilia Dorsoduro 750 | FestikCZ | 1 | 24.8.2023 v 20:38 FestikCZ |