bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna/kontrola spojky
Když mám fakt hodně teplou motorku (a i venku je teplo), tak mi unáší spojka i při stisklé páčce -a to tak, že se motorka rozjíží s patřičně velkou silou a nejde tedy ani řadit, vypouštěl jsem teďka olej, tak bych se na ni asi mrknul, podle dílenský příručky mě jen straší jedna 150Nm matka, jinak by to snad mělo bejt v pohodě. Taková ta dotahovací matka u víka byla dorvaná ažaž, lanko taky hodně poštelované, proto vznikla myšlenka, že je zřejmně sjetá a někdo to dorval co to šlo.

Takže k otázce,

a) poznám na lamelách, že jsou opravdu v prdeli?
b) napadá vás ještě jiná možnost poškození?
c) mě nenapadá, jdu na oběd

Díky

joo, a našel jsem zajímavé video

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 11:30 | Nahoru | #1
Tu matku co se dotahuje na 150Nm povolovat nemusíš, tak drží spojkový koš a unašeč, pokud chceš vyndat ven jen lamely tak s tím nemusíš nic dělat. Jen sundáš víko spojky, sundáš přítlačný talíř a už můžeš vyndat lamely. Jestli máš manuál určitě je tam popsaná kontrola spojky. Měří se síla lamel, a u plechových lamel házivost. Taky je dobře prohlédni jestli nejsou vyhřáté, opálené, prostě nějaké viditelné poškození. Taky se měří délka pružin přítlačného talíře, ale kdyby byli ty špatné, tak by spíš spojka prokluzovala v otáčkách než že by nevypínala. Ale pro jistotu je můžeš změřit taky. Nebo můžou být od lamel ve spojkovém koši vysekané drážky a lamely se v nich mají snahu zaseknout a spojka nerozepne. Na dně spojkového koše pak bývají takové 2 tenké kroužky které slouží jako pružina a pomáhají rozlepení lamel, tak mrkni i na ně, jestli tam nejsou dané naopak. V manuálu to všechno najdeš co a jak máš měřit.

Edit: Jestli máš spojku jak na tom videu, tak tu matku budeš muset asi povolit. Normálně na přitlačný talíř spojky tlačí třeba 5 nebo 6 vynutých pružin, ale u některých moto jako třeba na tom videu je lamelová pružina. Na povolení té velké matky je nejlepší pneumatická povolovačka, jinak potřebuješ takové speciální kleště kterýma si zaaretuješ spojku, nebo to de ještě udělat tak, že zařadíš kvalt, takže jak to budeš povolovat tak se ti začne otáčet zadní kolo a zabrzdíš zadní brzdou.

Naposledy editováno 10.02.2012 11:40:54

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 13:40 | Nahoru | #2
mischa638 píše:
CharlitoCZ> Metrový kus lešeňový trubky určitě jako páka postačí

A na konec trubky při utahování tam pověs 15kg brambor a je to těch 150Nm dle manuálu - Dělám si prdel

Asi by bylo lepší matku utáhnout pneu rázovým utahovákmem, jak o něm mluvil mischa638.

Takový to utahování velkých momentů stylem:zařadit 1.rychlostní stupeň+sednout na motku a ještě zašlápnout pedál zadní brzdy, aby se kolo neprotočilo je docela takový přitažený za vlasy.
Jo taky jsem si vzpoměl, že v našich luzích a hájích je velmi v oblibě u některých rádoby mechošů strčit velký šroubovák při povolování/utahování matic velkým kroutícím momentem do ozubených soukolí, tak to taky nedoporučuju.

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 14:19 | Nahoru | #3
Charlito píše:
Už mám na stole cca 60cm momenťák, v pondělí mi ještě kolega přitáhne 30mm ořech (podle toho videa by to ten snad měl bejt). No a na rám posadim mladou a bude mi přišlapovat brzdu, tim to snad nějak povolim/utáhnu

Jo tak mladá ti sedne na mašinu a bude přišlapovat zadní brzdu jo, to se někdo má

Hodně štěstí montére..

Čus soused

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 15:01 | Nahoru | #4
Nejlepší je na tohle ta pneumatická povolovačka. Ale když ji nemáš k dispozici tak bych to udělal takto

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 18:52 | Nahoru | #5
CharlitoCZ> Jak vidím tak moje metoda se zablokováním kola pomohla
No a k těm šroubkům, hold máš smůlu že motorku před tebou potkalo nějaké prase a tak to zprznilo První bych je zkusil odsekat. Takže vzít křížový šroubovák, vložit na šroubek a poklepat trochu kladívkem. Pak si vzít nějaký kvalitní plochý šroubovák nebo nejlíp majzlík(sekáč) a prostě to zkusit odsekat, klepat po šroubech ve směru povolování, prostě abys pomocí majzlíku tím šroubkem potočil doleva. Ale jak se dívám asi je k tomu nic moc přístup co?
Jestli nepudou odsekat, tak zkusit vytočit vytahovákem a nebo odvrtat, ale jestlis to nikdy nedělal, tak doporučuju sehnat schopného zámečníka nebo prostě nějakého strojaře. Ale takhle na motorce ti to asi jen málokdo udělá, takže v horším případě budeš muset kvůli dvou blbým šroubkům vyndat motor ven z rámu Takže poděkuj tomu kdo se v tom před tebou hrabal
Edit: Jo možná by to šlo ještě rázovým šroubovákem povolit

Naposledy editováno 13.02.2012 18:55:34

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 21:25 | Nahoru | #6
CharlitoCZ> Vůbec bych se nebál zbylé 2va šrouby postupně odvrtat.

Vem pro začátek vrták průměru kolem 2mmm a vyvrtej vodící otvor do hloubky cca 4mm ve středu strhlého šroubu.
Počáteční vrtání malým průměrem vrtáku vrtej pečlivě-kolmo, aby jsi nepoškodil závit v protikusu dílce.

Pak vem další vrták zhruba 5mm a opatrně vrtej do hloubky, až hlava zápustného šroubu odskočí.
Při vrtání je dobré mít u sebe pomocníka, který ti řekne, jestli v jednom směru vrtáš kolmo a druhý směr si už pohlídáš sám a je ještě dobré použít při odvrtávání v blízkosti kousek magnetu na který se nachytají odvrtávané špony.

Po tomto kroku by jsi měl zbytek šroubu např. špičatými kleštěmi vyšroubovat ven,pokud někdo šrouby nenalepil středno,nebo vysokopevnostním Loctitem.

Jestli tomu tak bude, je zde další alternativa a to nahřát zalepené zbytky šroubů malým plynovým hobby hořákem, nebo horkovzdušným fénem, až se lepidlo vypálí a půjde zbytkem šroubu pootáčet směrem doleva ven ze závitu.


Věřím, že pokud se dáš touto cestou, tak určitě dosáhneš kýženého výsledku a nebudeš muset zdělávat motor z šasí.

U těchto typů šroubů-zápustných je obecně problém, že když je někdo z těch rádoby mechošů dotáhne větší silou(většinou H-Fest v našich luzích a hájích), tak potom jdou ztěží povolit, protože mají velkou opěrnou plochu při dolehnutí na protiplochu stejného tvaru a pak to vypadá viz Tvoje motka.

čus Soused a hodně zdaru

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 21:30 | Nahoru | #7
charlito: hele ty srouby, to ti dyztak pomuzu, ale zitra uz neco mam.. domluvime se zitra na icq...

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 14.2.2012 v 21:40 | Nahoru | #8
CharlitoCZ> tak koš vypadá v pohodě že není osekaný, spíš jen mírně otlačený což na funkci nemá vliv. Ale podle fotek těžko říct, to bych to musel vidět na živo třeba bych si něčeho všiml, ale říkáš, je možné že spojka nefungovala správně jen díky špatnému seřízení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 JesuaHamasia 19 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt


TOPlist