Takže k otázce,
a) poznám na lamelách, že jsou opravdu v prdeli?
b) napadá vás ještě jiná možnost poškození?
c) mě nenapadá, jdu na oběd
Díky
joo, a našel jsem zajímavé video
Edit: Jestli máš spojku jak na tom videu, tak tu matku budeš muset asi povolit. Normálně na přitlačný talíř spojky tlačí třeba 5 nebo 6 vynutých pružin, ale u některých moto jako třeba na tom videu je lamelová pružina. Na povolení té velké matky je nejlepší pneumatická povolovačka, jinak potřebuješ takové speciální kleště kterýma si zaaretuješ spojku, nebo to de ještě udělat tak, že zařadíš kvalt, takže jak to budeš povolovat tak se ti začne otáčet zadní kolo a zabrzdíš zadní brzdou.
Naposledy editováno 10.02.2012 11:40:54
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
jináč díky, zkusim se do toho pustit..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna/kontrola spojky
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
Ad B] ne
Ad C] ja taky
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
CharlitoCZ> Metrový kus lešeňový trubky určitě jako páka postačí
A na konec trubky při utahování tam pověs 15kg brambor a je to těch 150Nm dle manuálu - Dělám si prdel
Asi by bylo lepší matku utáhnout pneu rázovým utahovákmem, jak o něm mluvil mischa638.
Takový to utahování velkých momentů stylem:zařadit 1.rychlostní stupeň+sednout na motku a ještě zašlápnout pedál zadní brzdy, aby se kolo neprotočilo je docela takový přitažený za vlasy.
Jo taky jsem si vzpoměl, že v našich luzích a hájích je velmi v oblibě u některých rádoby mechošů strčit velký šroubovák při povolování/utahování matic velkým kroutícím momentem do ozubených soukolí, tak to taky nedoporučuju.
SOUSEDRH9 píše: ... ch a hájích je velmi v oblibě u některých rádoby mechošů strčit velký šroubovák při povolování/utahování matic velkým kroutícím momentem do ozubených soukolí, tak to taky nedoporučuju.
Už mám na stole cca 60cm momenťák, v pondělí mi ještě kolega přitáhne 30mm ořech (podle toho videa by to ten snad měl bejt). No a na rám posadim mladou a bude mi přišlapovat brzdu, tim to snad nějak povolim/utáhnu
Už mám na stole cca 60cm momenťák, v pondělí mi ještě kolega přitáhne 30mm ořech (podle toho videa by to ten snad měl bejt). No a na rám posadim mladou a bude mi přišlapovat brzdu, tim to snad nějak povolim/utáhnu
Jo tak mladá ti sedne na mašinu a bude přišlapovat zadní brzdu jo, to se někdo má
Hodně štěstí montére..
Čus soused
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna/kontrola spojky
mischa638 píše: CharlitoCZ> Tak zkus ještě tohle, zařaď kvalt ale místo šlápnutí na brzdu prostrč skrz zadní kolo nějakou trubku nebo hranol, nečo pěvného co se prostě nezlomí ani neohne. Tím jak začneš točit tou matkou, přes převodovku se začne točit zadní kolo ale díky trubce se paprsek kola zapře o tu trubku a ta zase o kyvku. Vím je to tak trochu prasárna, ale pokud ti to jinak nejde povolit bych to takhle, když varianta s brzdou selhala
přesně tohle mi jeden člověk radil, taky se slovy, no pokud to nejde, tak by šla ještě taková prasárna
zkusim, máme v garáži pár bitelnejch prken a kulatin, tak to by mohlo jít
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
Matku jsem povolil, pomohla násada od krumpáče a dětská konvička
ALE, pro změnu jsou pod tou matkou 3 pidišroubky, u kterejch jsem na první pohled viděl, že to zas někdo povoloval/utahoval nějakym hovado šroubovákem, takže hlavičky v prdeli jeden jsem zázrakem vyndal, ale zbejvající tam jsou a ven asi jen tak nepůjdou
edit: když koukám na to video, tak tam ty šroubky nemá (má tam ale 3dirky).
Naposledy editováno 13.02.2012 18:12:54
No a k těm šroubkům, hold máš smůlu že motorku před tebou potkalo nějaké prase a tak to zprznilo První bych je zkusil odsekat. Takže vzít křížový šroubovák, vložit na šroubek a poklepat trochu kladívkem. Pak si vzít nějaký kvalitní plochý šroubovák nebo nejlíp majzlík(sekáč) a prostě to zkusit odsekat, klepat po šroubech ve směru povolování, prostě abys pomocí majzlíku tím šroubkem potočil doleva. Ale jak se dívám asi je k tomu nic moc přístup co?
Jestli nepudou odsekat, tak zkusit vytočit vytahovákem a nebo odvrtat, ale jestlis to nikdy nedělal, tak doporučuju sehnat schopného zámečníka nebo prostě nějakého strojaře. Ale takhle na motorce ti to asi jen málokdo udělá, takže v horším případě budeš muset kvůli dvou blbým šroubkům vyndat motor ven z rámu Takže poděkuj tomu kdo se v tom před tebou hrabal
Edit: Jo možná by to šlo ještě rázovým šroubovákem povolit
Naposledy editováno 13.02.2012 18:55:34
2 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
rázovej šroubovák jsem řešil před chvilkou s kamarádem, ale tohle je hrozně prťavý, to je tak 1-2mm šroubek
To odsekání zní zajímavě, ale tam se asi nevlezu, no uvidíme, něco s tim ještě zkusim, ven to nějak dostanu a pak už to kdyžtak někomu dám do dílny na opravu závitů
Docela mě překvapilo, že tam na tom videu ty šroubky nemá vůbec, na jednu stranu je fakt, že je drží ta matice, ale i tak tam "asi" z nějakýho důvodu budou
e: a když už jsme u toho, tak tam ani nebylo těsnění, se divim, že to neteklo
Naposledy editováno 13.02.2012 19:18:16
Vem pro začátek vrták průměru kolem 2mmm a vyvrtej vodící otvor do hloubky cca 4mm ve středu strhlého šroubu.
Počáteční vrtání malým průměrem vrtáku vrtej pečlivě-kolmo, aby jsi nepoškodil závit v protikusu dílce.
Pak vem další vrták zhruba 5mm a opatrně vrtej do hloubky, až hlava zápustného šroubu odskočí.
Při vrtání je dobré mít u sebe pomocníka, který ti řekne, jestli v jednom směru vrtáš kolmo a druhý směr si už pohlídáš sám a je ještě dobré použít při odvrtávání v blízkosti kousek magnetu na který se nachytají odvrtávané špony.
Po tomto kroku by jsi měl zbytek šroubu např. špičatými kleštěmi vyšroubovat ven,pokud někdo šrouby nenalepil středno,nebo vysokopevnostním Loctitem.
Jestli tomu tak bude, je zde další alternativa a to nahřát zalepené zbytky šroubů malým plynovým hobby hořákem, nebo horkovzdušným fénem, až se lepidlo vypálí a půjde zbytkem šroubu pootáčet směrem doleva ven ze závitu.
Věřím, že pokud se dáš touto cestou, tak určitě dosáhneš kýženého výsledku a nebudeš muset zdělávat motor z šasí.
U těchto typů šroubů-zápustných je obecně problém, že když je někdo z těch rádoby mechošů dotáhne větší silou(většinou H-Fest v našich luzích a hájích), tak potom jdou ztěží povolit, protože mají velkou opěrnou plochu při dolehnutí na protiplochu stejného tvaru a pak to vypadá viz Tvoje motka.
čus Soused a hodně zdaru
Bude lepší a šetrnější jej použít, než nějaký mometový klíč a ta šílenost s tím krumpáčem a konvičkou co jsi udělal - za mne, no řemeslo braň se
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
Ale nejsem teda o moc moudřejší, nevypadá nijak hrozně, měřil jsem ji podle dílenský příručky a všechny čísla vyšly dle norem... Trošku je osekanej koš, ale nijak zásadně, krom toho tomu ani neodpovídá projev závad, takže fakt možná jen seřízení? Když už ale nic jiného, tak dostane nové 3 šroubky a hlavně těsnění
co vy na ni?
1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky
e:
aha, tak divný, u modelu 98 to je jinak, tam ty dva druhy plechů lze kombinovat druh1 5-8ks a druh 2 4-1 ks...
Naposledy editováno 14.02.2012 21:33:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 | JesuaHamasia | 19 | 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt |