motozem_rijen





Téma: Výměna/kontrola spojky
Když mám fakt hodně teplou motorku (a i venku je teplo), tak mi unáší spojka i při stisklé páčce -a to tak, že se motorka rozjíží s patřičně velkou silou a nejde tedy ani řadit, vypouštěl jsem teďka olej, tak bych se na ni asi mrknul, podle dílenský příručky mě jen straší jedna 150Nm matka, jinak by to snad mělo bejt v pohodě. Taková ta dotahovací matka u víka byla dorvaná ažaž, lanko taky hodně poštelované, proto vznikla myšlenka, že je zřejmně sjetá a někdo to dorval co to šlo.

Takže k otázce,

a) poznám na lamelách, že jsou opravdu v prdeli?
b) napadá vás ještě jiná možnost poškození?
c) mě nenapadá, jdu na oběd

Díky

joo, a našel jsem zajímavé video
Předchozí
1 2
Následující

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 11:30 | Nahoru | #1
Tu matku co se dotahuje na 150Nm povolovat nemusíš, tak drží spojkový koš a unašeč, pokud chceš vyndat ven jen lamely tak s tím nemusíš nic dělat. Jen sundáš víko spojky, sundáš přítlačný talíř a už můžeš vyndat lamely. Jestli máš manuál určitě je tam popsaná kontrola spojky. Měří se síla lamel, a u plechových lamel házivost. Taky je dobře prohlédni jestli nejsou vyhřáté, opálené, prostě nějaké viditelné poškození. Taky se měří délka pružin přítlačného talíře, ale kdyby byli ty špatné, tak by spíš spojka prokluzovala v otáčkách než že by nevypínala. Ale pro jistotu je můžeš změřit taky. Nebo můžou být od lamel ve spojkovém koši vysekané drážky a lamely se v nich mají snahu zaseknout a spojka nerozepne. Na dně spojkového koše pak bývají takové 2 tenké kroužky které slouží jako pružina a pomáhají rozlepení lamel, tak mrkni i na ně, jestli tam nejsou dané naopak. V manuálu to všechno najdeš co a jak máš měřit.

Edit: Jestli máš spojku jak na tom videu, tak tu matku budeš muset asi povolit. Normálně na přitlačný talíř spojky tlačí třeba 5 nebo 6 vynutých pružin, ale u některých moto jako třeba na tom videu je lamelová pružina. Na povolení té velké matky je nejlepší pneumatická povolovačka, jinak potřebuješ takové speciální kleště kterýma si zaaretuješ spojku, nebo to de ještě udělat tak, že zařadíš kvalt, takže jak to budeš povolovat tak se ti začne otáčet zadní kolo a zabrzdíš zadní brzdou.

Naposledy editováno 10.02.2012 11:40:54

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 12:02 | Nahoru | #2
JJ, na tom videu by to měla bejt moje (mám sice 750), ale podle manuálu to tak vypadá. Na 150Nm už budu potřebovat asi pěknou páku...

jináč díky, zkusim se do toho pustit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 12:17 | Nahoru | #3
CharlitoCZ> Metrový kus lešeňový trubky určitě jako páka postačí

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 12:58 | Nahoru | #4
Ad A] poznas, zmeris je a porovnas stim co je napsno v servisnim manualu.
Ad B] ne
Ad C] ja taky

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 13:01 | Nahoru | #5

gugo píše: Ad A] poznas, zmeris je a porovnas stim co je napsno v servisnim manualu.
Ad B] ne
Ad C] ja taky



ad ad C, dobrou chuť

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 13:22 | Nahoru | #6
Myslím , že těch možností moc není. Buď máš rozjebanej koš a lamely so něj opírají spojka nerozepíná , nebo nemáš odvzdušněnej systém a vzduch ti nedovoluje plně vymáčknout a nebo nevím.

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 13:39 | Nahoru | #7

cardafly píše: Myslím , že těch možností moc není. Buď máš rozjebanej koš a lamely so něj opírají spojka nerozepíná , nebo nemáš odvzdušněnej systém a vzduch ti nedovoluje plně vymáčknout a nebo nevím.



lanko, kapalinu nevedu

Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 13:40 | Nahoru | #8
koukám na sady lamel, tady mají docela slušný ceny, máte zkušenosti s EBC, nebo s Kyoto?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 13:40 | Nahoru | #9
mischa638 píše:
CharlitoCZ> Metrový kus lešeňový trubky určitě jako páka postačí

A na konec trubky při utahování tam pověs 15kg brambor a je to těch 150Nm dle manuálu - Dělám si prdel

Asi by bylo lepší matku utáhnout pneu rázovým utahovákmem, jak o něm mluvil mischa638.

Takový to utahování velkých momentů stylem:zařadit 1.rychlostní stupeň+sednout na motku a ještě zašlápnout pedál zadní brzdy, aby se kolo neprotočilo je docela takový přitažený za vlasy.
Jo taky jsem si vzpoměl, že v našich luzích a hájích je velmi v oblibě u některých rádoby mechošů strčit velký šroubovák při povolování/utahování matic velkým kroutícím momentem do ozubených soukolí, tak to taky nedoporučuju.

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

10.2.2012 v 13:43 | Nahoru | #10

SOUSEDRH9 píše: ... ch a hájích je velmi v oblibě u některých rádoby mechošů strčit velký šroubovák při povolování/utahování matic velkým kroutícím momentem do ozubených soukolí, tak to taky nedoporučuju.



Už mám na stole cca 60cm momenťák, v pondělí mi ještě kolega přitáhne 30mm ořech (podle toho videa by to ten snad měl bejt). No a na rám posadim mladou a bude mi přišlapovat brzdu, tim to snad nějak povolim/utáhnu

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2012 v 14:19 | Nahoru | #11
Charlito píše:
Už mám na stole cca 60cm momenťák, v pondělí mi ještě kolega přitáhne 30mm ořech (podle toho videa by to ten snad měl bejt). No a na rám posadim mladou a bude mi přišlapovat brzdu, tim to snad nějak povolim/utáhnu

Jo tak mladá ti sedne na mašinu a bude přišlapovat zadní brzdu jo, to se někdo má

Hodně štěstí montére..

Čus soused

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 14:29 | Nahoru | #12
tak dneska první kolo, mladá brzdila a seděla co to šlo, já točim a motorka jezdí po garáži, takže zítra zkusim trošku ohřát tu matku, nebo nevim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 14:46 | Nahoru | #13
CharlitoCZ> Tak zkus ještě tohle, zařaď kvalt ale místo šlápnutí na brzdu prostrč skrz zadní kolo nějakou trubku nebo hranol, nečo pěvného co se prostě nezlomí ani neohne. Tím jak začneš točit tou matkou, přes převodovku se začne točit zadní kolo ale díky trubce se paprsek kola zapře o tu trubku a ta zase o kyvku. Vím je to tak trochu prasárna, ale pokud ti to jinak nejde povolit bych to takhle, když varianta s brzdou selhala

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 14:50 | Nahoru | #14

mischa638 píše: CharlitoCZ> Tak zkus ještě tohle, zařaď kvalt ale místo šlápnutí na brzdu prostrč skrz zadní kolo nějakou trubku nebo hranol, nečo pěvného co se prostě nezlomí ani neohne. Tím jak začneš točit tou matkou, přes převodovku se začne točit zadní kolo ale díky trubce se paprsek kola zapře o tu trubku a ta zase o kyvku. Vím je to tak trochu prasárna, ale pokud ti to jinak nejde povolit bych to takhle, když varianta s brzdou selhala



přesně tohle mi jeden člověk radil, taky se slovy, no pokud to nejde, tak by šla ještě taková prasárna

zkusim, máme v garáži pár bitelnejch prken a kulatin, tak to by mohlo jít

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 15:01 | Nahoru | #15
Nejlepší je na tohle ta pneumatická povolovačka. Ale když ji nemáš k dispozici tak bych to udělal takto

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 17:50 | Nahoru | #16
no to mi ho vyndej, miluju lidi co se vrtaj ve věcech do kterejch nemaj (né že bych mezi ně sám nepatřil, ale kurva trošku rozumu)

Matku jsem povolil, pomohla násada od krumpáče a dětská konvička

ALE, pro změnu jsou pod tou matkou 3 pidišroubky, u kterejch jsem na první pohled viděl, že to zas někdo povoloval/utahoval nějakym hovado šroubovákem, takže hlavičky v prdeli jeden jsem zázrakem vyndal, ale zbejvající tam jsou a ven asi jen tak nepůjdou

edit: když koukám na to video, tak tam ty šroubky nemá (má tam ale 3dirky).




Naposledy editováno 13.02.2012 18:12:54

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 18:52 | Nahoru | #17
CharlitoCZ> Jak vidím tak moje metoda se zablokováním kola pomohla
No a k těm šroubkům, hold máš smůlu že motorku před tebou potkalo nějaké prase a tak to zprznilo První bych je zkusil odsekat. Takže vzít křížový šroubovák, vložit na šroubek a poklepat trochu kladívkem. Pak si vzít nějaký kvalitní plochý šroubovák nebo nejlíp majzlík(sekáč) a prostě to zkusit odsekat, klepat po šroubech ve směru povolování, prostě abys pomocí majzlíku tím šroubkem potočil doleva. Ale jak se dívám asi je k tomu nic moc přístup co?
Jestli nepudou odsekat, tak zkusit vytočit vytahovákem a nebo odvrtat, ale jestlis to nikdy nedělal, tak doporučuju sehnat schopného zámečníka nebo prostě nějakého strojaře. Ale takhle na motorce ti to asi jen málokdo udělá, takže v horším případě budeš muset kvůli dvou blbým šroubkům vyndat motor ven z rámu Takže poděkuj tomu kdo se v tom před tebou hrabal
Edit: Jo možná by to šlo ještě rázovým šroubovákem povolit

Naposledy editováno 13.02.2012 18:55:34

2 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 19:08 | Nahoru | #18
Díky

rázovej šroubovák jsem řešil před chvilkou s kamarádem, ale tohle je hrozně prťavý, to je tak 1-2mm šroubek

To odsekání zní zajímavě, ale tam se asi nevlezu, no uvidíme, něco s tim ještě zkusim, ven to nějak dostanu a pak už to kdyžtak někomu dám do dílny na opravu závitů

Docela mě překvapilo, že tam na tom videu ty šroubky nemá vůbec, na jednu stranu je fakt, že je drží ta matice, ale i tak tam "asi" z nějakýho důvodu budou

e: a když už jsme u toho, tak tam ani nebylo těsnění, se divim, že to neteklo

Naposledy editováno 13.02.2012 19:18:16

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 21:10 | Nahoru | #19
CharlitoCZ> Jak pod víkem nebylo těsnění? Kdo ví o prase se v tom před tím vrtalo Tak hlavně hodně štěstí a pevné nervy ať se ti to podaří nějak sundat

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 21:25 | Nahoru | #20
CharlitoCZ> Vůbec bych se nebál zbylé 2va šrouby postupně odvrtat.

Vem pro začátek vrták průměru kolem 2mmm a vyvrtej vodící otvor do hloubky cca 4mm ve středu strhlého šroubu.
Počáteční vrtání malým průměrem vrtáku vrtej pečlivě-kolmo, aby jsi nepoškodil závit v protikusu dílce.

Pak vem další vrták zhruba 5mm a opatrně vrtej do hloubky, až hlava zápustného šroubu odskočí.
Při vrtání je dobré mít u sebe pomocníka, který ti řekne, jestli v jednom směru vrtáš kolmo a druhý směr si už pohlídáš sám a je ještě dobré použít při odvrtávání v blízkosti kousek magnetu na který se nachytají odvrtávané špony.

Po tomto kroku by jsi měl zbytek šroubu např. špičatými kleštěmi vyšroubovat ven,pokud někdo šrouby nenalepil středno,nebo vysokopevnostním Loctitem.

Jestli tomu tak bude, je zde další alternativa a to nahřát zalepené zbytky šroubů malým plynovým hobby hořákem, nebo horkovzdušným fénem, až se lepidlo vypálí a půjde zbytkem šroubu pootáčet směrem doleva ven ze závitu.


Věřím, že pokud se dáš touto cestou, tak určitě dosáhneš kýženého výsledku a nebudeš muset zdělávat motor z šasí.

U těchto typů šroubů-zápustných je obecně problém, že když je někdo z těch rádoby mechošů dotáhne větší silou(většinou H-Fest v našich luzích a hájích), tak potom jdou ztěží povolit, protože mají velkou opěrnou plochu při dolehnutí na protiplochu stejného tvaru a pak to vypadá viz Tvoje motka.

čus Soused a hodně zdaru

Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2012 v 21:30 | Nahoru | #21
charlito: hele ty srouby, to ti dyztak pomuzu, ale zitra uz neco mam.. domluvime se zitra na icq...

Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 21:33 | Nahoru | #22
CharlitoCZ:Jo a rázák na povolení/utáhnutí matky lze použít také elektrický a určitě ho seženeš v půjčovně el. nářadí za pár peněz a funguje stejně, jak ten pneumatický

Bude lepší a šetrnější jej použít, než nějaký mometový klíč a ta šílenost s tím krumpáčem a konvičkou co jsi udělal - za mne, no řemeslo braň se

1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 22:07 | Nahoru | #23
ok, ok, počkám tedy na kolegu "A" a ten to zase nějak vymyslí

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

13.2.2012 v 22:17 | Nahoru | #24
CharlitoCZ> Jasně, s kolegou "A" to bude určitě věřím v poho opraveno
Zatím zdarec S

Výměna/kontrola spojky

14.2.2012 v 20:18 | Nahoru | #25
Tak super, spojka sundaná, tímto i děkuji panu A

Ale nejsem teda o moc moudřejší, nevypadá nijak hrozně, měřil jsem ji podle dílenský příručky a všechny čísla vyšly dle norem... Trošku je osekanej koš, ale nijak zásadně, krom toho tomu ani neodpovídá projev závad, takže fakt možná jen seřízení? Když už ale nic jiného, tak dostane nové 3 šroubky a hlavně těsnění

co vy na ni?


1 reakcí na tento příspěvek Výměna/kontrola spojky

14.2.2012 v 21:16 | Nahoru | #26
Zajímavé, podle manuálu tam má být 2x 2mm a 7x 1,6mm plech, já mám ale 3x 2mm a 6x1,6mm

e:

aha, tak divný, u modelu 98 to je jinak, tam ty dva druhy plechů lze kombinovat druh1 5-8ks a druh 2 4-1 ks...

Naposledy editováno 14.02.2012 21:33:23

(reakce na) Výměna/kontrola spojky

Skvělá odpověď, děkuji! 14.2.2012 v 21:40 | Nahoru | #27
CharlitoCZ> tak koš vypadá v pohodě že není osekaný, spíš jen mírně otlačený což na funkci nemá vliv. Ale podle fotek těžko říct, to bych to musel vidět na živo třeba bych si něčeho všiml, ale říkáš, je možné že spojka nefungovala správně jen díky špatnému seřízení.

Výměna/kontrola spojky

14.2.2012 v 21:43 | Nahoru | #28
díky, už mě to neba, nemít ještě dost výdajů a pocit jisté zbytečnosti, tak to vyměnim komplet, to je jak věštění z křišťálové koule

Výměna/kontrola spojky

9.3.2012 v 22:06 | Nahoru | #29
Tak, nakonec jsem spojku vyměnil (lamely i plechy), trošku mě teď ale vyděsila jedna věc - už to bylo i při demontáži. A sice, že zatáhnu za páčku a ona zůstane tam, kam ji zatáhnu (a neni v ní vůbec žádná vůle). Nevíte proč?

Výměna/kontrola spojky

11.3.2012 v 22:53 | Nahoru | #30
Tak vyřešeno, rozloženo, složeno a už to fachčí, teď teda ještě za jízdy seřídit tak, aby netahala a fungovala
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki GSX-R 750 K5 - zhasíná motor Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R750 Alstare Corona Lumic 1 24.9.2020 v 22:00 _Michal
Vyblikani zavad Suzuki GSXR 750 rv2003 Suzuki GSX-R 750 Jiří198 2 5.8.2020 v 10:59 milor
Predni brzdove celisti gsxr 750 K8 ... Suzuki GSX-R 750 ZlomenyUcho 27 23.5.2020 v 22:06 hrochino
GSX-R Brzdy Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 -MARVIN- 3 19.5.2020 v 17:56 StiefTomas
Drnčení v přední části Suzuki GSX-R 750 -MARVIN- 3 13.5.2020 v 08:44 -MARVIN-

TOPlist