globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.

Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

5.2.2012 v 20:10 | Nahoru | #1

Floo píše: pylot> no heled nejsem zadny fyzik! znam pojem z letectvi, kde je vztlak definovan jako rozdil mezi tlaky pod a nad kridlem letadla. Coz se v pripade bubliny asi da rict ze je to rozdil mezi tlakem uvnitr, a okolim. Tudiz jak to tak pisu tak asi mas recht. Nicmene jsem tim chtel rict ze tlak co je okolo bubliny je promenny vzhledem k vysce a tim padem ji vytlacuje. Asi tak ! Dik za opravu .

Mas to cely pomotany. Tlak unitr bubliny a v jejim okoli je stejnej. Vztlak je zapricinenej rozdilnou hustotou bubliny vzduchu a brzdovy kapaliny. Cim vetsi tlak tam bude, tim mensi bude bublina a pri predpokladu konstantni hmotnosti bubliny se zvetsi jeji hustota. Proto pri zvysenym tlaku bude vztlak mensi. Tlak bublinu vubec nikam netlaci. Ani nahoru a ani dolu. Ten ji jenom stlacuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

5.2.2012 v 20:37 | Nahoru | #2

pylot píše: Mas to cely pomotany. Tlak unitr bubliny a v jejim okoli je stejnej. Vztlak je zapricinenej rozdilnou hustotou bubliny vzduchu a brzdovy kapaliny. Cim vetsi tlak tam bude, tim mensi bude bublina a pri predpokladu konstantni hmotnosti bubliny se zvetsi jeji hustota. Proto pri zvysenym tlaku bude vztlak mensi. Tlak bublinu vubec nikam netlaci. Ani nahoru a ani dolu. Ten ji jenom stlacuje.



to bych řekl žes to moc nevylepšil. Vzduchová bublina nestoupá vzhůru kvůli vztlaku, ale kvůli nižší hustotě než má brzdovka (stejně jako třeba olej ve vodě). Vztlak bude ovlivňovat rychlost stoupání a závisí jen na velikosti bubliny a ne na hustotě. Proti vztlaku potom působí tíha bubliny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

6.2.2012 v 14:10 | Nahoru | #3

pylot píše: Mas to cely pomotany. Tlak unitr bubliny a v jejim okoli je stejnej. Vztlak je zapricinenej rozdilnou hustotou bubliny vzduchu a brzdovy kapalinyVztlak je zapricinenej rozdilnou hustotou bubliny vzduchu a brzdovy kapaliny . Cim vetsi tlak tam bude, tim mensi bude bublina a pri predpokladu konstantni hmotnosti bubliny se zvetsi jeji hustota. Proto pri zvysenym tlaku bude vztlak mensia pri predpokladu konstantni hmotnosti bubliny se zvetsi jeji hustota. Proto pri zvysenym tlaku bude vztlak mensi . Tlak bublinu vubec nikam netlaci. Ani nahoru a ani dolu. Ten ji jenom stlacuje.



Ta chyba je tady, zbytek je víceméně slovíčkaření.

e: a ještě dodatek, tíhová síla působí na všechno v atmosféře, ale je určená hmotností tělesa, proto je důležitý jí zmínit.

Naposledy editováno 06.02.2012 14:12:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist