globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.


Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 14:17 | Nahoru | #181

assassin píše: Yper: ja myslim ze to brabenec chape.. ono i to co pise je fakt pokud se ten objem plynu v potapeci zmensi tak stoupne jeho hustota(merna hmotnost).. protoze jeho hmota se asi nikam neztratila.. zavadejici je to ze se za beznejch podminek ta hustota plynu nedostane na vyssi hodnotu nez hustota kapaliny (dost mozna za zadnejch podminek) a tudiz ze bez te sklenene banky to nikdy klesat nebude.. coz samo nesmysl neni, jen uvedeni tohoto pokus ve spojitosti s bublinkama v kapaline bylo zavadejici na cemz sme se shodli.. takze bych tu kritiku timhle uzavrel..

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 14:50 | Nahoru | #182
a co ta voda která do té zkumavky nateče, když klesne objem vzduchu..
My o voze oni o koze.

Naposledy editováno 03.02.2012 14:51:45

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 15:06 | Nahoru | #183

brabenecz píše: Yper> Šmarjájózef, Ty ze mě zase za každou cenu chceš udělat trubku, co nerozumí fyzikálním principům ze základní školy, tak se prostě bráním. Je to tak těžký pochopit? Jestli Tě to tak nažhavilo, jak píšeš, pak to prosím nečti. Myslím že se tady na fóru píšou mnohem větší broskvoviny, a tohle zase takový offtopic není. Už to dál komentovat nebudu, kdyžtak ať mě Pylot vymaže, abych svými zcestnými úvahami někomu nezpůsobil újmu



Nechci!

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 15:12 | Nahoru | #184

Jurawood píše: a co ta voda která do té zkumavky nateče, když klesne objem vzduchu..
My o voze oni o koze.



..no kurňa, tak s tou už je to úplně v háji
..a neházej nám tady do toho další vidle, bo vyvoláš vlnu dalších zaručeně super hypotéz

Naposledy editováno 03.02.2012 15:13:27

3 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 15:13 | Nahoru | #185
Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 15:30 | Nahoru | #186

PEPAFJR píše: Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.



A jaky je ten spravny ?

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 15:33 | Nahoru | #187

PEPAFJR píše: Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.



připojuju se k dotazu, už jsem tě musel párkrát rozesmát. Jak se to dělá správně?

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 15:47 | Nahoru | #188
Správnej způsob má každej svůj a dělá to tak jak je zvyklej. Já osobně mám skleničku s trochu brzdové kapaliny do té ponořím hadičku z odvzdušňováku aby si to nazpět nemohlo cucnout vzduch. Povolím odvzdušňovák a mačkám a mačkám až teče jenom čistá kapalina, podržím zmáčklou páčku či pedál a utáhnu odvzdušňovák. Nikdy za celá léta žádnej problém a hlavně rychlé. Ušetří se hlavně čas na neustálém povolování a utahování odvzdušňováku.
Pochopitelně pomocník je vhodnej i když na motorce to jde zvládnout samostatně.
Hlavně hlídat dostatek kapaliny v nádobce.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 16:15 | Nahoru | #189

PEPAFJR píše: Nejvíce mě vždy v tématech o odvzdušňování rozesmějou ti kteří popisují způsob tento - namačkat páčku,povolit odvzdušňovák,utáhnout odvzdušňovák,pustit páčku a tak pořád dokola až do úplného odvzdušnění.Naprosto zbytečná a hlavně zdlouhavá procedura.



Taky to tak dělám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 16:20 | Nahoru | #190
PEPAFJR> A vzduch co je v hadicce kterou ponoris do kapaliny vyjde prvnim namacknutim ? Nebo ho nasajes zpet do brzdice ?
Co propojovaci hadicka mezi brzdici ? Vyzene to takhle vzduch i z ni ?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 17:27 | Nahoru | #191
taky tenhle trik používám a musím říct, že to trochu funguje, ale asi jenom na bublinky co jsou v hadici. jinak nejspolehlivější je natlačit kapalinu velkou stříkačkou odspoda přes odvzdušňovák

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 19:04 | Nahoru | #192
A co takhle mit nadobu s motorkem od odstrikovacu a natlacit timhle ze spodu od odvzdusnovaku kapalinu. urcite nejrychlejsi zpusob,kdyz uz jte zacali zavodit,kdo rychlej a pohodlnej odvzdusni

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 20:20 | Nahoru | #193
ja mam hadicku, po cca 1/3 zpetnej ventilek. povoli se ovzdusnovak a pak se jen pumpuje a pumpuje pak se pritahne tak aby slo jenom trochu kapaliny opet se furt macka a po poslednim zmacknuti se odvzdusnovak dotahne (pri zmacknuty pacce) no a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 21:52 | Nahoru | #194

Čoproň píše: Logicky mi to připadá jako naprostá hovadina. Ale protože ať dělám co dělám, přední brzda brzdí až na třetí zmáčknutí tak zkusím třeba i tancovat kolem motorky kozáčka a zpívat přitom lidový písničky když mi někdo řekne že se tím dokonale brzdy odvzdušní.



FUNGUJE TO

Nedovedu si to vysvětlit. Nenapadá mne jediný fyzikální zákon, který bych na to mohl napasovat. Po měsíci zlobení, nekonečného odvzdušňování a brždění jen zadní brzdou a motorem MÁM ODVZDUŠNĚNOU PŘEDNÍ BRZDU . Nevím jestli to funguje vždycky, ale na mojí motorce a brzdový soustavě to funguje. Ve středu večer jsem páčku napumpoval a přimotal izolační páskou tak že byla ve stavu stálého našponování. Ráno jsem zaspal a už jsem neměl čas jít do garáže. Přijel jsem až dneska večer a šel hned zkontrolovat brzdu. Zázrak. Brzda tvrdá jak péro po viágře. Asi se nedovim co se tam v tý kapalině děje. Já jsem teď šťasten. Kdo nejezdil bez pořádně fungující přední brzdy, nemůže pochopit. Doufám, že zítra nebude sněžit. Chtěl bych se zase jednou chtěl projet s tí pocitem, že kdybych chtěl, můžu kdykoliv zastavit.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 22:29 | Nahoru | #195
no tak sláva !! dva vyzkoušeli že to funguje!
takže by to chtělo téma uzavřít, nebo tady bude za tejden 100 stránek teorií hovadin a 2 konkrétní odpovědi,

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 22:38 | Nahoru | #196
Ale stejně bych byl rád, když by mě to někdo vysvětlil. I když už brzdím, stejně mi to vrtá hlavou.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 22:50 | Nahoru | #197
Čoproň> a kua a jsme tak kde jsme byli

já bych to viděl takhle: prostě bublinky potřebují nějaký čas aby vystoupaly až k pumpě případně se ty mikrobublinky pospojovali do větších - patrně na to potřebují nějakej čas hodinu? dvě? celou noc? nejspíš to bude souviset s viskozitou té kapaliny, proces stoupání bublin k pumpě bude probíhat jak v soustavě pod tlakem i bez tlaku jestli to bude mít vliv na rychlost netuším, pokud ale necháme stlačenou brzdu teda natlakovanou soustavu a bublinky přes noc vystoupají až k pumpě tak v okamžiku když páčku uvolníme tak uvolnující se tlak vytlačí buliny do nádobky a dojde k odvzdušnění, jinak to nevidím

Naposledy editováno 03.02.2012 23:00:02

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 23:05 | Nahoru | #198
je to marný..........

je to marný................

Je to marný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 00:20 | Nahoru | #199
Spousta popsaných stran a stále se neví, proč to funguje-a to je dotaz zakladatele vlákna, prosím velectěné publikum o přečtení dotazu.

Jurawood> Už už jsem chtěl podpořit tvoji verzi jako nejpravděpodobnější, ale bohužel, musím napsat že nemáš pravdu, což mě upřímně mrzí, neboť zase víme kulový. Jelikož mě ten problém docela zaujal a z fyziky jsem hodně zapomněl, něco jsem si pročetl, abych si to trochu oživil. Nepovedlo se, a tak jsem našel hotový a srozumitelný text k pokusu od učitele na Matfyzu, ten snad nikoho neurazí a bude důvěryhodný. Vyvrací tvoje tvrzení, že menší bublina stoupá rychleji, je tomu totiž právě naopak:


Na rychlost bubliny mají rozhodující vliv vztlaková síla, která je přímo úměrná jejímu objemu, tedy třetí mocnině rozměru, a odpor prostředí, který je závislý na čelním průřezu, tedy na druhé mocnině rozměru. Tato rozdílná závislost způsobuje, že větší bublina stoupá rychleji.
Poznámky: Pokud má bublina velice malý objem, nebo kapalina vysokou viskozitu (med), stoupá bublina tak pomalu, že se nedeformuje zřetelně do kapkovitého tvaru.

V prostředí s nízkou viskozitou (voda) stoupá větší bublina tak rychle, že je obtékána turbulentně, mění svůj tvar během pohybu, což vyvolává průběžné zakřivování její dráhy.

Vlivem většího hydrostatického tlaku u dna má bublina zpočátku nejmenší objem a tedy i nejmenší rychlost, pod hladinou stoupá naopak nejrychleji.



Což přímo odporuje tvému tvrzení, že:

Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.



Takže promiň, ale nikdo, včetně tebe, to tady zatím nevysvětlil. Zato zesměšňování při pokusu najít řešení, na to jsou všichni kadeti.

E: ještě zdroj
http://kdf.mff.cuni.cz/veletrh/sbornik/Veletrh_02/02_18_Patc.html

Naposledy editováno 04.02.2012 00:23:50

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 00:27 | Nahoru | #200
No a co že menší objem vzduchu působí proti síle vztlaku a snižuje ji..
Vzhledem k velikosti povrchovému napětí je to zanedbatelné.
Důležité je že vzduch je lehčí než brzdovka.. o kolik to není podstatné

Naposledy editováno 04.02.2012 00:37:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 07:18 | Nahoru | #201

Creck píše: PEPAFJR> A vzduch co je v hadicce kterou ponoris do kapaliny vyjde prvnim namacknutim ? Nebo ho nasajes zpet do brzdice ?
Co propojovaci hadicka mezi brzdici ? Vyzene to takhle vzduch i z ni ?



Prvním máčknutím určitě ne, většinou musím máčknout tak desetkrát,část vzduchu se vždy vrátí zpět do hadičky ale do brzdového systému již ne. Ale i to se nechá snadno vyřešit nějakým zpětným ventilkem na konci hadičky.
Nikdy žádnej problém, že by zůstal někde zbytek vzduchu nebyl, takže zmáčklou páčku přes noc jsem zatím nemusel použít. Ale pokud to, jak pár lidí píše pomůže, tak proč ne.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 08:36 | Nahoru | #202
A jak u vás mrzne? Už aby se začlo jezdit, že

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 08:43 | Nahoru | #203
když opomenu různý teorie bublinek, mám ještě jednu teorii v záloze. možná že se při zvýšeném tlaku v brzdové soustavě bublinky prostě rozspustí. jak známo plyny jsou rozpustné v kapalinách a čím vyšší je tlak, tím víc plynu se do kapailny "vejde". při uvolnění bude páčky a snížení tlaku, plyn začne vybublávat z kapailny ven, ale nějakou dobu to trvá, takže brzda je ze začátku pěkně tvrdá

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 08:50 | Nahoru | #204
už nic

Naposledy editováno 04.02.2012 09:01:34

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 11:26 | Nahoru | #205

PEPAFJR píše: Prvním máčknutím určitě ne, většinou musím máčknout tak desetkrát,část vzduchu se vždy vrátí zpět do hadičky ale do brzdového systému již ne. Ale i to se nechá snadno vyřešit nějakým zpětným ventilkem na konci hadičky.
Nikdy žádnej problém, že by zůstal někde zbytek vzduchu nebyl, takže zmáčklou páčku přes noc jsem zatím nemusel použít. Ale pokud to, jak pár lidí píše pomůže, tak proč ne.



Potom ale nevidim duvod ponoreni hadicky do kapaliny. Jestlize mi jde porad kapalina kupredu, nepotrebuju preci aby mi nasavala kapalinu z druheho konce ne ? Nebo v opacnem pripade honis bubliny v hadicce sem a tam.

Jen nad tim polemizuju Tento zpusob jsem nikdy nezkousel.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 11:45 | Nahoru | #206
Pochopitelně vždy vytlačíš 10 bublinek a zpět se jich vrátí 5 jde o to,že nemusíš furt povolovat a utahovat odvzdušňovák a v podstatě si na motorce vystačíš sám. Jo a ještě jak se tu píše o natlačení kapaliny odspodu,tak to je určitě nejlepší ale už musíš mít nějaké speciální vybavení, kdežto tento způsob se nechá udělat v naprosto amatérskejch podmínkách a to natlačení odspodu se nedoporučuje u ABS.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 11:52 | Nahoru | #207

Jurawood píše: 3 stránky a nic?
Celkem mě překvapujete...

dobře tak si představte tenkou hačiku a v ní v délce 1-2cm dlouhou bublinku.
Stojí tam a stojí a bude stát možná den, možná týden.. možná 10 let. Nerozpadne se díky povrchovému napětí.

Přivedením tlaku se tato bublinka změnší, resp. zmenší se povrch na zlomek své velikosti, čimž se sníží uvedená kapilární konstanta a malinká bublinka se vydá na cestu, na konci narazí do pístku a počká tam dokud nepovolíte páčku a nepustíte ji do expanzky.



Tohle vysvětlení zní dobře, ale stejně to má pro mě pár otazníků.

To platí pro bubliny přes celej průřez hadic nebo i pro minibublinky co jsou přilepený na stěnách?
A co hlavně nechápu, proč se musí čekat celou noc, přece snížení napětí je otázka okamžiku a pak by měla bublinka vystoupat relativně rychle?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 12:36 | Nahoru | #208
Protože o půlnoci bublinky vlivem přitažlivosti měsíce stoupají lépe vzhůru přece.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 14:57 | Nahoru | #209
cau , nestihl jsem tema :) ale taky pridam neco malo do kotle. Me to tedy funguje vzdy. Bohuzel nedokazu fyzikalne vysvetlit proc. Odvzdusneni provadim do te doby dokud nemam pocit ze je packa dostatecne tvrda a jeji tvrdost se dal uz nemeni. Pak to necham pres noc pod tlakem a rano je tuhost idelani. Delam to tak posledni dva roky. Zacal jsem na zaklade popisu v knize a drivejsi rady od servisaka. V knize, taky neni nijak dopodrobna vysvetlen tento fyz. jev, ale je popsan jako funkcni. Kniha se jmenuje "Technicka rukovet motocyklisty", a je to strana 459. Pokud pisu uz neco co bylo receno v 7 predchozich stranach tak to prejdete. Cuz vsem

Naposledy editováno 04.02.2012 15:09:04

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

4.2.2012 v 16:16 | Nahoru | #210
Já si dnes obědnal tuhle věcičku na výměnu kapaliny brzd
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist