megamoto_megaparts_leden





Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.

Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 11
Následující

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:18 | Nahoru | #1
Takhle to doporučoval i Sršeň...že líp odvzdušněnou sosustavu neměl...

ale nevím...taky mě to zajímá...takže značka

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:21 | Nahoru | #2
protože je v systému tlak kterej vytlačuje bublinky na nejvyšší možný místo. A některejm to může dlouho trvat. Jediný co se mi na tom nelíbí je že snad musíš mít pootevřenou nádobku a přes noc nevím jestli to nenasaje zbytečnou vlhkost.

Ale řekl bych že brzdy se daj odvdušnit i bez toho, tohle bude taková poslední pomoc když to nepůjde jinak - a pokud je vzduch někde ve třmenu u odvzdušňováku, tak to nepomůže.

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:23 | Nahoru | #3
A kam se jako ty bublinky vzduchu vytlačí? Do nádržky kapaliny přes zmáčknutou páčku asi sotva a pak už není kam. Za mě nesmysl.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:26 | Nahoru | #4
pískuju..

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:27 | Nahoru | #5
Tak na tohle sem taky zvědav, slyšel jsem toho o tom vícero, ale nezkoušel jsem....

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:28 | Nahoru | #6
Možná ano....ale určitě to pak ještě musí odejít od pístku do nádržky, takže pak s tim ještě zatřepat. Nadruhou stranu se sice zvětší hustota kapaliny, ale myslim, že tím pádem se zvětší hustota i toho vzduchu co tam je. Tím pádem žádný efekt Třeba někdo má zkušenosti...

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:28 | Nahoru | #7
Jako joke to není špatný : ))

Jakmile zmáčkneš brzdový pedál, tak se ti okruh uzavře, jinak bys v tom systému asi těžko zvýšil tlak a když je systém uzavřený, zcela logicky z něj nemůžou žádné bublinky unikat : ))

2 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:28 | Nahoru | #8
Neřeším proč, ale funguje to, praktikuju
PepaFJR> Můj odhad je že do toho nejvyššího místa kam můžou, tj. do pumpy za pístek. No a jak sundáš to čím páčku držíš, vrátí se do původní polohy a vzduch uteče dírkou do expanzky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:29 | Nahoru | #9
Stev> No bublinky samy o sobe v kapaline stoupaji smerem vzhuru. Zustavaji v mistech, kde je budto rovina a nebo nejaky koleno ne? A kdyz zvysis v brzdovy soustave tlak, tak ten tlak stoupne v cely soustave a to jak pod bublinkama tak nad nima takze tlak sam o sobe by je nikam tlacit nemel. Jediny co ze mozna zmensi jejich objem, ale rekl bych ze tim spis snizi jejich vztlak a spis stoupat nebudou nez budou. A nebo mozna ze se ty mista kde je vzduch v hadici stlacej natolik, ze z vynechanejch mist vzniknou bublinky okolo kterejch snaz protyka kapalina a to jim umoznuje stoupat? No me by to docela zajimalo.

RomanSS> Prave ze to mam taky z nejakyho Srsnovyho prohlaseni ale me to pripada spis jako mytus.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:30 | Nahoru | #10

PEPAFJR píše: A kam se jako ty bublinky vzduchu vytlačí? Do nádržky kapaliny přes zmáčknutou páčku asi sotva a pak už není kam. Za mě nesmysl.



od páčky k nádobce už je to kousek, takže po povolení by to mohlo odejít. Ta moje informace od otevřený nádobce je zřejmě blbost

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:33 | Nahoru | #11
pylot> nejsem si jistej jestli ty malý bublinky překonaj odpor v kapalině pro pohyb směrem vzhůru a nepotřebujou popohnat tím tlakem, ale už i tak jsem se dostal do roviny plácání.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:34 | Nahoru | #12

Bludevil píše: Neřeším proč, ale funguje to, praktikuju
PepaFJR> Můj odhad je že do toho nejvyššího místa kam můžou, tj. do pumpy za pístek. No a jak sundáš to čím páčku držíš, vrátí se do původní polohy a vzduch uteče dírkou do expanzky.


Nějakou logiku to má, musím někdy vyzkoušet.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:34 | Nahoru | #13

Bludevil píše: Neřeším proč, ale funguje to, praktikuju



To jako chceš říct, že když odvzdušníš brzdu klasickým způsobem, tak jí odvzdušníš jen na půl a máš měkký pedál a po jedné noci, co necháš zatížený pedál ti pak ztvrdne? Nebo jak víš, že to funguje?

Snad když odvzdušním brzdu, tak musí být odvzdušněná a pokud mám měkkou páku, tak jsem to odvzdušnil špatně, ne?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:36 | Nahoru | #14
Me jde spis o to co by melo vytlacit nekam ty bublinky. Nevidi duvod proc by se mely dat do pohybu....

Keda_R> prave ze kapalina se nestlaci bo je nestlacitelna ale hustota vzduchu se zvysi a tudiz klesne vztlak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:37 | Nahoru | #15
PetrS> Odvzušňoval jsi někdy SRADa, nebo jinou motorku s 6-pístkama Tokico?
A druhá varianta, zvlášť chuťovka- kolo s hydraulickýma brzdama, které nemá odvzdušňovák na pumpě. Tam bych si rád prohlédl, tak to bez tohoto kroku odvdušníš. Pokud to s domácím vybavení dokážeš, klobouk dolů

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:38 | Nahoru | #16

PetrS píše: To jako chceš říct, že když odvzdušníš brzdu klasickým způsobem, tak jí odvzdušníš jen na půl a máš měkký pedál a po jedné noci, co necháš zatížený pedál ti pak ztvrdne? Nebo jak víš, že to funguje?

Snad když odvzdušním brzdu, tak musí být odvzdušněná a pokud mám měkkou páku, tak jsem to odvzdušnil špatně, ne?



míval jsem podobnej názor, ale naposled se mi taky nějak nepodařilo odvzušnit dokonale, brzdilo to, ale páčka byla trochá měkčí než by mohla. Takže to musel dodělat v servisu. To zmáčknutí přes noc by mi třeba pomohlo.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:40 | Nahoru | #17

Bludevil píše: PetrS> Odvzušňoval jsi někdy SRADa, nebo jinou motorku s 6-pístkama Tokico?
A druhá varianta, zvlášť chuťovka- kolo s hydraulickýma brzdama, které nemá odvzdušňovák na pumpě. Tam bych si rád prohlédl, tak to bez tohoto kroku odvdušníš. Pokud to s domácím vybavení dokážeš, klobouk dolů


edit: a jinak přímá odpověď na tvou otázku: ano, když odvzdušním, ale stále to není perfektní (prostě ten vzduch v systému někde je a nedokážu ho dostat ven), tak to udělám přesně tak, namačkám brzdovou pumpu až je tvrdá, stáhnu co nejvíc k řidítku fofrpáskou a další den je odvzdušníno- proč to dělat složitě, když to jde jednoduše...
Sakra- já jsem ocas, reaguju sám na sebe

Naposledy editováno 01.02.2012 14:40:42

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:42 | Nahoru | #18
podlemě blbost ? jak píše pylot když se zvětší tlak tak se zmenší bublinky tím pádem musí překonat větší vzdálenost při nějaké nerovnosti (ohyb)... ale taky by mě to zajimalo jak je to přesně... stejně tak jak se u aut musí nejdřív našlapat ? proč se to nedělá hned napoprvý ? udělá se tlak jak na poprvý tak jak na po 5 ? pardom za částečnej OFF

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:43 | Nahoru | #19

PetrS píše: To jako chceš říct, že když odvzdušníš brzdu klasickým způsobem, tak jí odvzdušníš jen na půl a máš měkký pedál a po jedné noci, co necháš zatížený pedál ti pak ztvrdne? Nebo jak víš, že to funguje?

Snad když odvzdušním brzdu, tak musí být odvzdušněná a pokud mám měkkou páku, tak jsem to odvzdušnil špatně, ne?



Tak pochopitelně odvzdušníš vždy bez jediné bublinky, ale v systému zůstanou mikroskopické kapky vzduchu které během jízdy stejnak za chvíli zmizí do té expanzky, ale pokud chce někdo udělat odvzdušnění v té nejlepší kvalitě může to být řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:44 | Nahoru | #20
Bludevil> Ne, Srada jsem nikdy neodvzdušňoval, ani šestipístky, nic méně nevidím v tom rozdíl, zda-li šestipístek nebo čtyř, princip odvzdušnění musí zůstat stejný, pokud se nejedná o ABS.

To s tím kolem nechápu. Pokud máš otevřený systém, tak odvzdušňovák na páce nepotřebuješ (je tam expanzka) a pokud máš zavřený, vezmeš prostě stříkačku a protlačíš to celý kapalinou. Mám na kole oba systémy a obojí do 3 minut odzvdušněné, nebudu na to přeci čekat celou noc, jak bych to dělal na závodech, když si prokopnu hadičku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:46 | Nahoru | #21
dohoja> Našlapat to musíš proto, abys do okruhu dostal co nejvíc kapaliny, protože na jedno šlápnutí propustíš jen omezené množství, to je ale úplně něco jiného, než to, na co se tu ptá pylot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:48 | Nahoru | #22
PEPAFJR> S tím souhlasím, zůstanou, ale neberu, že když tu páku na noc zmáčknu, tak to druhý den bude citelně lepší. Prostě když dobře odzvdušním, nemůže být mezi tou nocí žádný rozdíl, už jen proto, že se za tu noc se zmačklou pákou nemůže nic stát.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:50 | Nahoru | #23
PetrS> asi chápu dik to mě nenapadlo

nicméně nemůže to bejt spiš placebo ? netvrdím že to tak je či není ale ještě tu nikdo nenapsal nějakej konstruktivně logicky podloženej názor, sám jsem to ještě nezkoušel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:51 | Nahoru | #24

PetrS píše: PEPAFJR> S tím souhlasím, zůstanou, ale neberu, že když tu páku na noc zmáčknu, tak to druhý den bude citelně lepší. Prostě když dobře odzvdušním, nemůže být mezi tou nocí žádný rozdíl, už jen proto, že se za tu noc se zmačklou pákou nemůže nic stát.



Jo jistě přes noc hlavně se zmáčknutou páčkou se pochopitelně nic stát nemůže, ale jak píše Bludevil pak ráno po povolení páčky malé množství vzduchu které se nahromadí nahoře uteče do expanzky. Jak říkám musím to někdy vyzkoušet.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:53 | Nahoru | #25
Hele tady si to pročtu :) Ještě jsem to neslyšel...třeba to zkusím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:54 | Nahoru | #26
PetrS> Jenže to je právě ono, chce to víc zkušeností s víc motorkama. Zrovna tyhle třmeny jsou notoricky známé pro své obtížné odvzdušňování kvůli né zcela vhodné konstrukci. A k čemu ti je pak "teoreticky je to stejné jako každý 4 pístek", když ty brzdy někdy v praxi prostě jinak odvzdušnit nejdou?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:57 | Nahoru | #27
Vezmi si injekční stříkačku, nech tam bublinu, zatlač na pístek a koukej, co se stane. Princip je naprosto stejný.

Jinak stačí brzdám trochu zatopit a ty mikroskopický bublinky budeš mít v kapalině zase nazpět. Proto se používá otevřený systém a ne zavřený, aby se ty bublinky přes expanzku (která je v nejvyšším bodě) dostaly ven.

Nemůžu si pomoct, ale pokud se někomu po odvzdušnění propadá páka, tak má blbě odvzdušněno.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:57 | Nahoru | #28
no jelikož teď makám na brzdách tak vám dám zítra vědět jak to dopadlo schvávně to zkusím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 14:59 | Nahoru | #29
PEPAFJR> ale jak se ty bublinky dostanou nahoru ? to že pak kolem pístku protečou při povolení je jasný ale jak se tam dostanou ?

.... ještě mě napadlo objem kap. v systému je malej kvůli malým průřezům potrubý(hadiček) tím že se zvýší tlak a zmenší velikost bublinek nemůže pak v daném průřezu trubku menší bublinka protékat líp tím že kap. teče mezi stěnou trubky a stěnou bublinky ? oproti velký bublince která by trubku "zacpala" a jakoby se přilepila díky vzlínavosti a viskozitě kap.? (jen taková myšlenka)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

1.2.2012 v 15:02 | Nahoru | #30
Bludevil> Jestli to jsou nějaké spešl brzdy, kde neplatí Pascalův zákon nebo není odvzdušňovák v nejvyšším bodě třmenu, tak to musí být stejné jako 4,3,2 či 1 pístek. A rozhodně to, že necháš zmáčklou páku nemůže ovlivnit množství vzduchu v systému. Stále tvrdím, že musím být schopen odvzdušnit brzdu stejně dobře za 10 minut jako ty za celou noc a pokud to tak není, budu jedině rád, když mi to někdo vysvětlí a já se poučím
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 11
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist