bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.


Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 07:58 | Nahoru | #151
valsir> Jsem rád, že jsi přidal konstruktivní názor a tím jsi mi pomohl objasnit tento problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 08:03 | Nahoru | #152
mick-yzf> Možná proto, že tu jsou i tací, kteří by se rádi něco dozvěděli a nebo třeba nejdřív potřebuji pochopit princip, než začnou něco dělat a ne že prostě točí knoflíkama doleva, jen proto, že je to ověřená praxe : )

Btw. už tu někdo s tím SRADem zkoušel odvzdušnit brzdy zespodu? Já to pořád nějak nemůžu skousnout, že by to byl celonoční proces : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 08:06 | Nahoru | #153

PetrS píše: mick-yzf> Možná proto, že tu jsou i tací, kteří by se rádi něco dozvěděli a nebo třeba nejdřív potřebuji pochopit princip, než začnou něco dělat a ne že prostě točí knoflíkama doleva, jen proto, že je to ověřená praxe : )

Btw. už tu někdo s tím SRADem zkoušel odvzdušnit brzdy zespodu? Já to pořád nějak nemůžu skousnout, že by to byl celonoční proces : )



hele ty sradovy brzdy jsou asi na odvzdusneni celkem pruser, ja uz sem to resil s par lidma a tvrdili ze zkouseli spodem, vakuove apod a furt blby.. ale sam sem to jeste nezkousel, takze fakt nevim ... ja mam jiny 6pisty... ale tak zase uz sem resil brzdy na kole kde dotycnej tvrdil ze zkousel vse a nic a za 5min sem to mel ready a brzdilo to paradne.. takze uz se nejak spolejham jen na to co sem zkusil sam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 08:12 | Nahoru | #154
assassin> No já mám právě dost podobnou zkušenost : )

Na trial se vzadu vozí hydraulická ráfková magura (uzavřený systém) a spousta lidí s tím hrozně bojuje, přitom je to práce na 2 minuty.

Mě právě překvapilo, že vůbec něco takového existuje, protože jsem nikdy s tvrdostí páky po odvzdušnění neměl problém : )

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 08:14 | Nahoru | #155

PetrS píše: assassin> No já mám právě dost podobnou zkušenost : )

Na trial se vzadu vozí hydraulická ráfková magura (uzavřený systém) a spousta lidí s tím hrozně bojuje, přitom je to práce na 2 minuty.

Mě právě překvapilo, že vůbec něco takového existuje, protože jsem nikdy s tvrdostí páky po odvzdušnění neměl problém : )



jo tu maguru mame doma taky... bracha ji mel na svem prvnim DH... a uz doma tak nejak z nostalgie zustala :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 08:42 | Nahoru | #156
pylot> z toho co jsi psal k těm třmenům už těžko radit, tam toho může bejt víc. Jenom ty vyleštěný pístky, to jsi vyloženě vyleštil nebo jenom očistil? Ona tam bejvá ještě povrchová úprava. Ale to vůbec souviset nemusí. A ty prachovky sedly hezky do drážek jak maj nebo jsou někde trochu vylezlý?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 09:15 | Nahoru | #157
pylot: a co ze tam mas za trmeny? naplnil bych to urcite spodem.. koupit velkou injekcni strikacku...
to ze moc zalejzaj je divny, delalo to i na miste? nebo jen pri jizde? kdyz je to moc rozhazujou to krivy kotouce (jak tu nekdo pise ze nesmi bejt ani o desetinku tak je to blbost) ty kotouce sou bezne krivy i o vic a nicemu to nevadi.. proto jsou plovouci.. dokud nejsou v nekterym miste vybrzdeny tak to nekope ani kdyz hazi fakt hodne)

mozna bych kouknul po jinejch brzdicih.. respektive tam napral predek z GSXR K3 apod i s radialama.. da se to dneska sehnat do deseti komplet a mas poreseny vidle a brzdy a neni to zas az tolik penez, samotny lepsi trmeny stojej dost penez.

pruser tech obyc tokico trmenu.. at uz4pist nebo 6ti pist.. nejspis je ten samej problem i u 2pistu.. je v tom ze neudelali povrchovku.. ten hlinik neni eloxovanej a ty ocelovy pistky tam proste delaj elektrickej clanek a zarusta to... fungujou jen kdyz to clovek cisti a maze.. to ze to pres zimu zatuhne je bohuzel vlastnost.. asi by se to dalo resit ze bys je peclive vycistil a dal naeloxovat... ale to mi prijde fakt moc prace a nejistej vysledek.. ono bude uz ten hlinik porovitej, kdovi kde co v tech porech a elox bude stat za prd... ty brzdy funguji kdyz je jednou za rok vycistis a namazes.. tohle se proste u tokica nepovedlo... ja mam 6pist nissin, ten je eloxovanej, nerezovy pisty a chodi to krasne...

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 09:16 | Nahoru | #158
Hloupost. Akorát zničíš pumpu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 09:28 | Nahoru | #159

carlos38 píše: Hloupost. Akorát zničíš pumpu.


To je jasný, pumpa přeci není dělaná na to, aby v ní byl tlak

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 10:27 | Nahoru | #160
tak potvrzuju ze packa opravdu jeste trochu stvrdla jeste vyresim ty hadice a bude to brzdit jako fík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 11:05 | Nahoru | #161
Stev> Pistky jsem vylestlil lesticim kotoucem. Kdyz jsem je poprve vyndal ze trmenu tak na nich byl narostlej takovej bordel a vubec to z toho neslo dolu. byly to cerny fleky. Jako kdyby tam zustal napecenej prach z desticek nebo neco takovyho. Tak jsem proste lestil az jsem to vylestil. Novy pistky jsou taky pekne mastny a s timhle humusem jsem to tam nechat nechtel. Prachovky sedej kde maj a tusim ze i tak jak maj, ale tezko rict jak se deformujou kdyz tam dam pistek. Oni jsou zoxidovany i ty drazky takze uz to taky neni co bejvalo a moc videt do toho neni.

assassin> Dela to prave na miste i pri jizde, ale kdyz je rozeberu a poskladam tak to vetsinou prestane delat takze kotouce v tom prsty nejspis nemaj.
Trmeny az tak drahy nejsou, ale problem je ze nemam tuseni jaky by tam pasovaly. premejslel jsem nad trmenama z litrovyho SV. Asi si je budu muset nekde omerit abych vedel jestli by to slo nebo ne. Tohle jsou stary dvoupistky tusim od nissinu nebo od ceho. No proste asi nejhorsi brzdy na svete a ty blbci u suzuki je montujou ted i na GSR 750
Nad tim zebych prehodil celej predek jsem taky premejslel ale jednak uz to je kupa penez jen za porizeni veci a pak taky nemam moc pristup do zadny dilny takze bych musel vsechno schanet a proste se mi do toho nechce. Navic nasypat 15000 za novej predek do motorky u ktery mi uz ted chybi vykon je zbytecny. V zivote by mi tu investici nikdo nevratil.
Je mozny ze je to tim ze to zarusta. No tohle asi nijak nedoresim a proste budu kazdy jaro rozdelavat. Pokud to bude jen jednou rocne tak to bude v pohode. Jako nejlevnejsi uprava se mi jevi koupe RSVcka a polepsim si ve vsech smerech o nekolik generaci. Akorat mam trosku strach ze me to jakozto studenta sezere.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 11:12 | Nahoru | #162
pylot: ty trmeny na SV primo asi o moc lepsi nenajdes.. museli by se udelat redukce ...
ad to ze do toho nechces cpat prachy chapu.. tak leda udrzba a vymena stroje nasledne no...

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 11:17 | Nahoru | #163
pylot> třmeny z SV1000 potřebujou adaptéry. Asi bych to ještě jednou rozhodil, pořádně všechno vyčistil, zkontroloval ty prachovky jestli nejsou nějak poškozený a zase složil.

Ty pístky zřejmě žádnou povrchovou úpravu nemaj, jestli assassina dobře chápu, znám to jen z nissinů Ptal jsem se z toho důvodu, jestli jsi náhodou nezměnil povrch pístků z trochu hrubšího na úplně lesklej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 11:35 | Nahoru | #164

assassin píše: ono z ciste teoretickyho hlediska by se motorky mohly volne vznaset ve vzduchu, kdyby existovala pevna latka lehci nez plyn-vzduch a motorky by se z ni vyrobily


Díky Bludevile



Jinak k tématu-na akademické půdě nejsme, ale někoho fakt může zajímat, proč věci fungujou a nestačí jim, že je to prostě tak a hotovo dvacet. Když to někoho nezajímá, proč to čte a neignoruje to? Myslím, že pravidla diskuse jsem neporušil.
Třeba Jupiter je planeta složená z plynů a její hustota je cca 1300 kg/m3, podobně jako u Slunce. A teď mi zase můžete spílat do trubek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 11:46 | Nahoru | #165

brabenecz píše: Díky Bludevile



Jinak k tématu-na akademické půdě nejsme, ale někoho fakt může zajímat, proč věci fungujou a nestačí jim, že je to prostě tak a hotovo dvacet. Když to někoho nezajímá, proč to čte a neignoruje to? Myslím, že pravidla diskuse jsem neporušil.
Třeba Jupiter je planeta složená z plynů a její hustota je cca 1300 kg/m3, podobně jako u Slunce. A teď mi zase můžete spílat do trubek.



hele tohle uz je marnej boj. v brzdach ti proste bublinka vzduchu klesat kvuli tlaku kapaliny nebude.. a ty tvoje teorie nemely uroven na to aby se jim dalo rikat akademicka debata.. viz ten potapec...

ps: ja sem ten posledni co by se branil rozpitvani nejakyho jevu na fyzikalni zaklad...

Naposledy editováno 03.02.2012 11:46:58

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 12:01 | Nahoru | #166
Dobrý téma. Nejsem žádnej odborník, ale podle toho co jsem tu vyčetl, tak by to mohlo mýt vliv. Důvod proč by to mělo fungovat potom o něco líp, než jen po klasickým rychlým odvzdušněním je možná ten, že je to celou dobu pod tlakem, tudíž je větší pravděpodobnost, že se projeví únik zkrs mikrotrhlinky, ne 100% těsnost těsnění atd... kdy ten vzduch unikne ven? A to předpokládám potřebuje nějaký čas. Hadice, těsnění to není "ideální prostředí" s čímž se většinou v těch fyzikálních zákonech, tak nějak počítá a proto to může některým připadat jako hloupost proti zákonům. Dává to někomu smysl, nebo sem vyplodil kravinu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 12:38 | Nahoru | #167

assassin píše: hele tohle uz je marnej boj. v brzdach ti proste bublinka vzduchu klesat kvuli tlaku kapaliny nebude.. a ty tvoje teorie nemely uroven na to aby se jim dalo rikat akademicka debata.. viz ten potapec...

ps: ja sem ten posledni co by se branil rozpitvani nejakyho jevu na fyzikalni zaklad...



Už jsem několikrát přiznal, že v brzdách to s brzdovkou a vzduchem fungovat nebude, čti prosím pozorně.
Ne, akademická debata to není, tak hloupej nejsem abych si to myslel...reagoval jsem tím na někoho jiného, kdo použil slovní spojení "nejsme na akademické půdě".
Pokus s potápěčem je příklad toho, že se vlivem změny tlaku v kapalině mění objem bubliny a tím i její hustota. To že je to zdánlivě primitivní pokus, neznamená že neukazuje určité souvislosti.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 12:56 | Nahoru | #168

venakucera píše: Yper> a myslíš, že je dobrý to takhle nechat "odstát" pod tlakem přes noc? co vlhkost (případně těsnění)..?

chápu to dobře, že by bylo efektivnější bublinkám pomoci lehkým poklepáním na hadičky?



Natlakování systému nijak nemůže uškodit, protože systém je na tlak konstruován a je celkem jedno, zda jde o tlak trvalý - přes noc a nebo přechodný - při brždění.
Vlhkost nevadí, protože systém je uzavřený - nemá se tam jak dostat.
Ano, poklepání na hadičky určitě urychluje proces stoupání vzduchových bublin v kapalině, protože se "odtrhnou" od stěny hadičky.
Podstata zajištění tlaku v brzdové soustavě spočívá právě v tom, že objem vzduchové bubliny, která vznikla z několika mikroskopických bublin při procesu plnění celého systému, se zmenší a vystoupá do nejvyššího místa - až k tlakové ploše pístku ruční brzdy. Jejím uvolněním pak ona vzduchová bublina následuje za ustupujícím pístkem a buď celá a nebo její větší část pak přes systém kanálků unikne do nádobky.

Někdo plní od spodu, někdo plní od shora. Na plnění od spodu je třeba mít dostatečný počet hadiček a nádobek a možná je to jednoduché v případě, když máš jen jeden brzdič, protože pokud jsou brzdiče 2 a tím pádem je někde rozdělovač, tak vzniká kámen úrazu tím, že nikdy se nezbavíš v téhle části normálním způsoběm těch drobných mikroskopických bublinek, které vznikají turbulentním průtokem přes hrany a kde je vzduch.

Já odvzdušňuji brzdy tak, že odvzdušňováky na brzdičích nejprve ovinu teflonovou páskou, ale tak, aby otvor v konusu na spodku byl volný. Nechám je povolené a na nich mám hadičku se zpětnými ventilky z ostřikovače zadního skla z Fáčka.
No a pak normálně pumpuji a pumpuji a dolévám kapalinu a když už teče téměř čistá kapalina, tak na ty hadičky připojím vodní vývěvu, udělám podtlak a vysaju zbytek i těch mikroskopických bublinek. Jenže tohle se týká hlavně brzdičů a jejich přívodů. Pro odvzdušnění od rozdělovače k páčce je skutečně osvědčené ji mít smáčklou - ještě nechávám moto na policajtovi, protože mi stojí tak, že pravá strana motky je nejvýš.

Absorbce plynů do brzdové kapaliny se nikdo nemusí obávat - ta je vyrobena právě tak, aby k absorbci plynů do ní nedocházelo. Absorbce pylnů do kapalin není jen závislá na nízké teplotě kapaliny a vysokém tlaku plynu, ale i na fyzikálně-chemických vlastnostech kapaliny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:08 | Nahoru | #169

brabenecz píše: Už jsem několikrát přiznal, že v brzdách to s brzdovkou a vzduchem fungovat nebude, čti prosím pozorně.
Ne, akademická debata to není, tak hloupej nejsem abych si to myslel...reagoval jsem tím na někoho jiného, kdo použil slovní spojení "nejsme na akademické půdě".
Pokus s potápěčem je příklad toho, že se vlivem změny tlaku v kapalině mění objem bubliny a tím i její hustota. To že je to zdánlivě primitivní pokus, neznamená že neukazuje určité souvislosti.



jasny, ono to vypada ze sem si zasedl na tebe.. coz samo z druhe strany praktici co napisou ze to funguje a ze tudiz ostatni nemaj pravo to vedecky pitvat a jeste jsou u toho sprosti jsou uplne nekde jinde - ty ani nekomentuju.

pokus s potapecem samo naky souvislosti ukazuje ale pro cloveka co tomu nerozumi jsou v pripade ze se resi odvzdusneni brzd znacne zavadejici.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:20 | Nahoru | #170

assassin píše: jasny, ono to vypada ze sem si zasedl na tebe.. coz samo z druhe strany praktici co napisou ze to funguje a ze tudiz ostatni nemaj pravo to vedecky pitvat a jeste jsou u toho sprosti jsou uplne nekde jinde - ty ani nekomentuju.

pokus s potapecem samo naky souvislosti ukazuje ale pro cloveka co tomu nerozumi jsou v pripade ze se resi odvzdusneni brzd znacne zavadejici.



Ne, naopak, nemám z toho pocit křivdy. Taky radši reaguju na tebe, protože se s tebou dá vést normální dialog.
A máš pravdu v tom, že ten příklad byl zavádějící, to je asi nejvýstižnější označení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:20 | Nahoru | #171

brabenecz píše: Už jsem několikrát přiznal, že v brzdách to s brzdovkou a vzduchem fungovat nebude, čti prosím pozorně.
Ne, akademická debata to není, tak hloupej nejsem abych si to myslel...reagoval jsem tím na někoho jiného, kdo použil slovní spojení "nejsme na akademické půdě".
Pokus s potápěčem je příklad toho, že se vlivem změny tlaku v kapalině mění objem bubliny a tím i její hustota. To že je to zdánlivě primitivní pokus, neznamená že neukazuje určité souvislosti.



..CHYBA!
pokus s potápěčem nemá nic společného s tím, že změnou objemu (zmenšením v důsledku nárůstu tlaku) vzduchové bubliny v něm stoupne i hustota plynu.
Je to založeno na jiném principu.
Jak již bylo řečeno, zmenší se její objem, čímž dojde ke zmenšení vztlaku celého potápěče, protože "těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná váze kapaliny tělesem vytlačené". Dojde-li ke zmenšení objemu bubliny, tak klesne i množství kapaliny jí vytlačené a tím pádem tedy je potápěč nadlehčován menší silou, která je ovšem v tom okamžiku i menší, než jeho celková váha. Přepočteno na měrnou hmotnost, tak potápěčova je větší, než té vody a jde ke dnu - ale někdo už to tady jednou psal a myslím že dost srozumitelně.

Naposledy editováno 03.02.2012 13:21:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:25 | Nahoru | #172

Bludevil píše: To je jasný, pumpa přeci není dělaná na to, aby v ní byl tlak



Nejlepší jsou ti hňupové, co vozí motorku na káře a maji páčku brzdy chycenou provázkem k řidítku.... Zbytečnost, tak akorát vyhodíš tisíc korun za repas pumpy...

3 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:32 | Nahoru | #173
Yper: ja myslim ze to brabenec chape.. ono i to co pise je fakt pokud se ten objem plynu v potapeci zmensi tak stoupne jeho hustota(merna hmotnost).. protoze jeho hmota se asi nikam neztratila.. zavadejici je to ze se za beznejch podminek ta hustota plynu nedostane na vyssi hodnotu nez hustota kapaliny (dost mozna za zadnejch podminek) a tudiz ze bez te sklenene banky to nikdy klesat nebude.. coz samo nesmysl neni, jen uvedeni tohoto pokus ve spojitosti s bublinkama v kapaline bylo zavadejici na cemz sme se shodli.. takze bych tu kritiku timhle uzavrel..

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:38 | Nahoru | #174
assassin> tak ono v "teoretických" podmínkách by plyn šel stlačit do bezrozměrného bodu s nekonečnou hustotou :) Ale to jsme totálně mimo realitu a proto tohle celý byla slepá ulice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:41 | Nahoru | #175

carlos38 píše: Nejlepší jsou ti hňupové, co vozí motorku na káře a maji páčku brzdy chycenou provázkem k řidítku.... Zbytečnost, tak akorát vyhodíš tisíc korun za repas pumpy...


Tak tak, doslova se v té pumpě tím tlakem v kapalině vymačká důlek

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:46 | Nahoru | #176

Yper píše: ..CHYBA!
pokus s potápěčem nemá nic společného s tím, že změnou objemu (zmenšením v důsledku nárůstu tlaku) vzduchové bubliny v něm stoupne i hustota plynu.
Je to založeno na jiném principu.
Jak již bylo řečeno, zmenší se její objem, čímž dojde ke zmenšení vztlaku celého potápěče, protože "těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná váze kapaliny tělesem vytlačené". Dojde-li ke zmenšení objemu bubliny, tak klesne i množství kapaliny jí vytlačené a tím pádem tedy je potápěč nadlehčován menší silou, která je ovšem v tom okamžiku i menší, než jeho celková váha. Přepočteno na měrnou hmotnost, tak potápěčova je větší, než té vody a jde ke dnu - ale někdo už to tady jednou psal a myslím že dost srozumitelně.


NENÍ TO CHYBA!
Archimédův zákon si snad ještě pamatuju, ale tyhle věci spolu přece souvisejí. Úměrně zmenšení objemu se zvýší i hustota. Zvýší-li se hustota, zmenší se objem a klesne vztlaková síla. Hustota je podíl hmotnosti a objemu, a jestliže hmotnost je konstantní, což v tomhle případě je, pak hustota se vztlakovou silou logicky spolu souvisejí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 13:46 | Nahoru | #177

assassin píše: Yper: ja myslim ze to brabenec chape.. ono i to co pise je fakt pokud se ten objem plynu v potapeci zmensi tak stoupne jeho hustota(merna hmotnost).. protoze jeho hmota se asi nikam neztratila.. zavadejici je to ze se za beznejch podminek ta hustota plynu nedostane na vyssi hodnotu nez hustota kapaliny (dost mozna za zadnejch podminek) a tudiz ze bez te sklenene banky to nikdy klesat nebude.. coz samo nesmysl neni, jen uvedeni tohoto pokus ve spojitosti s bublinkama v kapaline bylo zavadejici na cemz sme se shodli.. takze bych tu kritiku timhle uzavrel..



Souhlas. Jen mne vždy trochu nažhaví to, že je to povídání o ničem, co s projednávaným tématem nemá nic společného.
Je třeba ale uvést, že nestoupne jen hustota té bubliny, ale jeho celková hustota potápěče, protože klesne jeho objem o zmenšení té bubliny.

Brabenec: přečti si, co jsi napsal v předchozích příspěvcích - hovořil jsi o nárůstu hustoty plynové bubliny v důsledku zmenšení jejího objemu, ale to není podstatné, protože hmotnost celého potápěče je stále stejná - konstantní.
Především klesne jeho celkový objem a tady se právě uplatňuje prioritně Archimedův zákon, protože klesne objem kapaliny jím vytlačené a o tento rozdíl je méně nadlehčován.. a jde ke dnu. Celá ta věcička, ten potápěč, je poměrně přesně vyrobena - já ji měl kdysi z Ruska a dříve, když se prodávaly limonády ve vratných lahvích s porcelánovým uzávěrem s gumovým těsněním, tak jsme si s tím běžně hráli. Fígl byl ještě v tom, že voda musela být až těsně k hrdlu, aby byl nárůst tlaku co největší - nerozplizl se ve velkém objemu nad kapalinou když se lahev přes pákovou klipsu uzavírala a těsnící guma se smáčkla.
Tohle fakt nebyl dobrý příklad a je to odvádění od tématu v tomto vlákně - to jak tady za každou cenu rozvíjíš další odborné diskuse.
A už s tím končím, bo se nechci objevit jako "zasířač" vlákna.

Naposledy editováno 03.02.2012 14:01:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 14:07 | Nahoru | #178

Bludevil píše: Tak tak, doslova se v té pumpě tím tlakem v kapalině vymačká důlek



Bingo, to ti to trvalo! A průser je ještě ten, že pak musíš zbytečně dolejvat další brzdovku, protože klesne tím vymačkáním její objem, stoupne hustota a motorka pak váží víc.
Když víc váží, tak hůř akceleruje. Aby jsi zachoval výkon, tak musíš do sání instalovat chladící spirálu jako intercooler a nasával tak do válců studenější vzduch, protože se ho tam pak objemově víc vejde a to zase pár koníků přidá.
Suma sumárum, vysrat se na mačkání páčky, jsou to zbytečné komplikace.

Naposledy editováno 03.02.2012 14:08:54

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 14:09 | Nahoru | #179

Yper píše: Bingo, to ti to trvalo! A průser je ještě ten, že pak musíš zbytečně dolejvat další brzdovku, protože klesne tím vymačkáním její objem, stoupne hustota a motorka pak váží víc.
Když víc váží, tak hůř akceleruje. Aby jsi zachoval výkon, tak musíš do sání instalovat lihovou spirálu a nasával do válců studenější plyn, protože se ho tam pak objemově víc vejde a to zase pár koníků přidá.
Suma sumárum, vysrat se na mačkání páčky, jsou to zbytečné komplikace.


tebe budu potřebovat jako technického guru pro servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 14:15 | Nahoru | #180
Yper> Šmarjájózef, Ty ze mě zase za každou cenu chceš udělat trubku, co nerozumí fyzikálním principům ze základní školy, tak se prostě bráním. Je to tak těžký pochopit? Jestli Tě to tak nažhavilo, jak píšeš, pak to prosím nečti. Myslím že se tady na fóru píšou mnohem větší broskvoviny, a tohle zase takový offtopic není. Už to dál komentovat nebudu, kdyžtak ať mě Pylot vymaže, abych svými zcestnými úvahami někomu nezpůsobil újmu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist