globalmoto_duben_nolan





Téma: Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.
 
1.2.2012 v 14:14
Prosimvas co je pravdy na tom, ze kdyz nechate pres noc zmacknutou brzdu na motorce, tak ten tlak vytlaci zbyvajici bublinky vzduchu? Muze mi nekdo rict jak to funguje? Nebo je to jenom fama a rozsirenej mytus. Ja si totiz nejak nedokazu oduvodnit proc by to melo vytlacovat vzduch. Dik moc.


Naposledy editováno 05.02.2012 12:28:08
Anketa: Funguje?
Ano, pouzivam.
65%
13
Ne, ale zkusil jsem to.
10%
2
Nezkusil jsem to.
25%
5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 11:03 | Nahoru | #121

brabenecz píše: Ale vysvětluje. Když totiž vzroste tlak v kapalině (ideální kapalina je nestlačitelná), zvýší se tlak na bublinu vzduchu, která se zmenší, vzroste hustota vzduchu uvnitř a bublina může klesnout z nějakého vyvýšeného místa o něco níž, a když se přitom přemístí i do strany, může se dostat do místa, odkud má po puštění páčky-klesnutí tlaku-volnou cestu vzhůru. Při poklesu tlaku začne opět stoupat, tentokrát ne do toho "pytle", ale do nádobky s kapalinou. Nevím, jaká je hustota (měrná hmotnost) brzdové kapaliny, nevím jaký tlak může být v soustavě při stlačení páčky, ale takhle mi to dává smysl.



Promiň "brabenče", ale tohle je tedy perla za všechny prachy. Ty jsi snad nedával ve škole ve fyzice pozor, protože směšuješ jabka s hruškami.
Plyn, v tomto případě vzduch (směs O2, N2 a vzácných plynů) má i po stlačení vždy menší měrnou hmotnost, než ona brzdová kapalina, ve které se nachází. Stlačením brzdové páčky a její fixací, kdy je na ni stále vyvíjen dynamický tlak, stoupne i hustota této brzdové kapaliny, přestože jak se píše v naukách o kapalinách, je ideální kapalina nestlačitelná. Nicméně i kdyby v ní hustota nestoupla, tak má stále větší měrnou hustotu, než komprimovaná vzduchová bublina, která tlakem zmenšila objem za přírůstku oné měrné hustoty. A na základě vztlaku bude tedy zákonitě stoupat vzhůru.
Možná že moc posloucháš "Kryštofa": ".. stoupáme hloubš, klesáme výš..."

Když se potápím tak je celkem zajímavé, že i ve velkých hloubkách při výdechu stoupá vzduch vzhůru na hladinu. Kurňa proč nezůstává dole, když na něj působí tlak vodního sloupce?

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 11:10 | Nahoru | #122

Bludevil píše: Díky, aspoň někdo
Každý tu ví, že to nefunguje a je to blbost, aniž by to zkusil. Pro mě je to běžný postup zakončování odvzdušnění a vím že to funguje. Tak asi mám uvěřit teoretikům, že to fungovat nemůže a půjdu to i vysvětlit motorce, že takhle teda né, že odborníkům svým chováním odporovat nebude


stejně je to prdel, jak všichni řeší jestli půjde bublina proti tlaku apod. vysokoškolský úvahy. Mám na to pásek se suchym zipem, bo mě nebavilo pokaždý dávat novou drcpásku takže se hlásim k vám do klubu ignorace fyzikálních zákonů

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 12:41 | Nahoru | #123
Precte si tu clovek spoustu kravin, ale i spoustu zajimavych informaci ktery jsem nemel/nebo mi nedochazeli.

Kazdopadne jsem s odvzdusnenim brzd nikdy nemel problemy, takze me prekvapuje kolik lidi je ma. Ale treba me to taky ceka a pak se vedomosti tady nabytu muzou hodit. Timto vsem znalym prispevatelum dekuji.

2 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 12:46 | Nahoru | #124
Takze ve zkratce, uz to nekdo zkusil a funguje to jo ?

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 12:55 | Nahoru | #125
Já to zkusím, ale teď to nejde. Mám přes brzdovou páčku suché křídlo netopíra a mezi brzdičem a kotoučem vložený list šalvěje přeslenité, utržené za úplňku. Čekám na to, až mi dorostou brzdové destičky. To se splní 29. dne 2. měsíce roku tohoto.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 12:55 | Nahoru | #126

Creck píše: Takze ve zkratce, uz to nekdo zkusil a funguje to jo ?


Já tak dělal už 4 motorky (ducnu a 3 eršestky), nejdřív vyměnil kapalinu, odvzdušnil klasickým způsobem a potom přes noc tímto "sršňovským" způsobem...a bylo to dobré...

Rozdíl jsem sice nepoznal, ale asi to fungovalo.

Jen mě napadá, jestli to nemůže udělat něco s těsněním???

Naposledy editováno 02.02.2012 12:56:42

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 13:55 | Nahoru | #127

Milos1 píše: Já to zkusím, ale teď to nejde. Mám přes brzdovou páčku suché křídlo netopíra a mezi brzdičem a kotoučem vložený list šalvěje přeslenité, utržené za úplňku. Čekám na to, až mi dorostou brzdové destičky. To se splní 29. dne 2. měsíce roku tohoto.



29. chodí výplata?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 14:03 | Nahoru | #128
Na X-11 tato "picovina" funguje. Proste za pouziti stjne sily je chod packy rano kratsi jak vecer po jejim celonocnim pritazeni. Ale nervu to co to de, jen tak zlehka aby se vytvoril tlak v kapaline a vymezil mrtvy chod packy.
Jak to funguje a proc nevim, ale vim ze bublina v trubicce muze byt peknej previt at se jedna o cokoliv treba o slauchvahu.
Kdyz jsem si vyrobil bublinky v samodomo synchronizatoru karbecu (cca 2m dlouhy ctyri vertikalni hadicky prumer 5 mm na spodnim konci spojeny na hornim otevreny) - tak bublinky nahoru nestoupaly ani nahodou

Milos1> jeste ze ses do toho pustil letos

Naposledy editováno 02.02.2012 14:05:22

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 15:01 | Nahoru | #129
je to nesmysl, zvýšení tlaku nedonutí bubliny jít nahoru, plyn je lehčí, jde prostě vzhůru, o tom neni sporu, naopak, zvýšení tlaku v systému může způsobovat nasycování kapaliny vzduchem který je v soustavě přítomen (něco jako sycený minerálky, po otevření se kapalina snaží dostat zpět do normálního-rovnovážného stavu, vzpomeňte si na ten pohled do sklenice piva kde se z ničeho vytváří kolem kondenzačního jádra proud bublinek, to je nasycená kapalina), po povolení tlaku se ale lehce nasycená kapalina opět vrátí zpět do formy kapalina-vzduch. Ten pocit trvdé brzdy je pouze dočasný a je způsobem lehkým nasycením kapaliny při zvýšeném tlaku. Trvalý výsledek to nikdy nepřinese a pocit tvrdé páčky je pouze výsledkem vyvinutého tlaku, teploty a doby trvání, ne však trvalý. Praktickým důsledkem je že těsnění a členy v soustavě dostávají zabrat pro pět minut pocitu "tvrdé páčky"

Naposledy editováno 02.02.2012 15:27:43

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 16:54 | Nahoru | #130
PRETORIAN88> Ty vole jak jsi napsal tu pasáž - vzpomeňte si na ten pohled do sklenice piva, tak jsem si vzpomněl, že za chvíli otvírá hospoda. Jdu na něj

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 17:32 | Nahoru | #131

brabenecz píše: Ale vysvětluje. Když totiž vzroste tlak v kapalině (ideální kapalina je nestlačitelná), zvýší se tlak na bublinu vzduchu, která se zmenší, vzroste hustota vzduchu uvnitř a bublina může klesnout z nějakého vyvýšeného místa o něco níž, a když se přitom přemístí i do strany, může se dostat do místa, odkud má po puštění páčky-klesnutí tlaku-volnou cestu vzhůru. Při poklesu tlaku začne opět stoupat, tentokrát ne do toho "pytle", ale do nádobky s kapalinou. Nevím, jaká je hustota (měrná hmotnost) brzdové kapaliny, nevím jaký tlak může být v soustavě při stlačení páčky, ale takhle mi to dává smysl.



tak za 1) to co jsi napsal je pěkná blbovina, když se zvýší tlak na tu nestlačitelnou kapalinu tak to jen způsobí to, že té kapaliny zaleze více do té trubičky stlačí ten stlačitelnej vzduch, kterej tu trubičku nadnáší a drží jí v nějaké rovnovážné poloze tak že ani neklesá ani neplave ale vznáší se ten stlačenej vzduch zmenší svůj objem na úkor té kapaliny co je tam teď navíc tím se zmenší ta síla nadnašení a trubička se dostane z rovnovážné polohy přestane se vznášet a začne klesat to je celý?

a za 2) s bublinkama vzduchu v brzdové soustavě který nenadnášejí žádnej kus skleněný trubičky tenhle model nemá co dělat je to úplně jiný jev a situace! bublinky vždycky budou mít snahu stoupat nahoru jestli stlašený nebo ne (pokud neuvíznou někde v ohybu a pod.) jestli to stlačení to stoupání urychlý nebo ne nemám tušeni

Naposledy editováno 02.02.2012 17:32:48

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 17:44 | Nahoru | #132
Myslim se shodnem na tom ze pripadna bublinka v systemu se zvysenim tlaku zmensi.
Je nekdo proti?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 17:46 | Nahoru | #133
Přečetl jsem jen první stranu vlákna...že by se bublinky dostaly skrz pumpu do nádobky, to se mi nezdá...nejsem ale odborník...
Spíš mě napadlo,jestli ty bublinky pod tlakem nezmizí zase v kapalině zpátky. Chemii prd rozumím, ale vím, že stupeň nasycení kapaliny něčím je závislé na teplotě a tlaku. Pokud by tomu tak bylo, tak se ty bublinky při uvolnění tlaku a následném brždění stejně postupně uvolní z kapaliny ven a jsme zpátky tam kde jsme byli. Je to ale jen laický nápado-názor, tak mě za to nekamenujte. Prostě se mi nechce věřit průchodu bublinek přes píst brzdy Jak budu mít trošku času, tak asi pročtu i ty zbývající stránky, jestli tam není nějaké kloudné vysvětlení této záhady

1 reakcí na tento příspěvek Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 18:33 | Nahoru | #134
ja sem dneska odvzdusnoval + spis i rovnou menil kapalinu (furt sem dolejval a pumpoval dokud nesla cista). packa trochu stvrdla ale furt se mi to zda nejaky mekoucky - je mozny ze mam v prdeli hadici a proto i kdyz to mam odvzdusneny tak to je mekoucky kvuli tomu ze se ta hadice rozsiruje?

premejslim o tom ze si necham udelat pancirovky zabil bych tim dve mouchy jednou ranou

a co mam k tematu - napumpoval sem, prilepil lepenkou tak zitra uvidime jestli bude nejaka zmena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 18:56 | Nahoru | #135

milion píše: je mozny ze mam v prdeli hadici a proto to mam mekoucky kvuli tomu ze se ta hadice rozsiruje?


(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 19:10 | Nahoru | #136

Creck píše: Takze ve zkratce, uz to nekdo zkusil a funguje to jo ?

Sakra, mě na enduru brrdí dost gumově, tak to ráno zkusím a večer napíšu. Teto téma čtu druhý den a h---o. Chtěl jsem měnit gufera, ale je trochu zima tak to ráno zkusím.

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 19:25 | Nahoru | #137
osobně mám zkušenost že bubliny zalezou do "sifonu" v třmenu. nejlíp jsem odvzdušnil odmontováním třmenu a natočením. A vůbec je lepší napouštět kapalinu spodem. Dostane se tam minum vzduchu nebo vůbec.

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 19:27 | Nahoru | #138

Kov píše:



asi sem to nenapsal nejlip no

nahradil bych to "poskozene brzdove hadice"
sice sem misto kde by se to rozsirovalo nenasel ale cim jinim by to mohlo byt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 19:51 | Nahoru | #139
Yper> a myslíš, že je dobrý to takhle nechat "odstát" pod tlakem přes noc? co vlhkost (případně těsnění)..?

chápu to dobře, že by bylo efektivnější bublinkám pomoci lehkým poklepáním na hadičky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 20:22 | Nahoru | #140

Stev píše: Ty prachovky vyměň za nový, tohle není normální chování.

odkaz

e: nebo bych je aspoň zkusil vyndat a podívat se jestli tam není bordel, a potom je něčím máznout.

Diky moc za ten odkaz. Na partsdepotu je maj za silenejch 550,-.
Abych to teda napsal cely jak to s tema trmenama bylo... SV jsem privezl ke konci leta a dojezdil zbytek sezony. Tusim ze dalsi sezonu na jare jsem rozdelal brzdy a zjistil jsem, ze pistky jsou cely olezly bordelem a oxidaci a lezou prachovky ven z tela trmenu. Pistky jsem vyndal, dal jsem novy tesneni i prachovky, trmen jsem vycistil od takovyho hnusnyho blata co tam bylo vevnitr usazeny od brzdovky a snazil se ho opucovat od oxidace. Ty drazky pro tesneni a prachovku jsou pekne olezly tou oxidaci a s tim uz jsem nic udelat neporidil. Jen jsem vyskrabal bordel. Kapalina tim neprolina ale tezko rict jak moc to ovlivnuje chovani tech tesneni. Takze tesneni byly novy, motorka brzdila lip a vydrzelo ji to po zbytek sezony. Na zacatku dalsi sezony se objevil problem s brzdama a sice na jare to proste nebrzdilo. Patral jsem a patral a zjistil ze mi zajizdej pistky moc hluboko. Rozdelal jsem trmeny, vycistil, vylestil pistky a poskladal. Brzdy byly v pohode. Pak jsem zacal jezdit na okruh, kde jsem ty brzdy zacal oddelavat. Neni se cemu divit, hadice jsou puvodni, brzdovka levna pullitrovka za pajdu. Ted v zime jsem poridil opleteny hadice a radialku z gixera 2007. Sundal jsem trmeny, vycistil a poskladal ale nechal jsem je lezet na vzduchu a to byla ted asi chyba. Po trech tydnech dorazily hadice a ja to poskladal. po hodine a pul odvzdusnovani (ta radialni pumpa je strasna vec) jsem docilil toho ze packu domacknu az k riditku, nemuzu z toho dostat uz zadnej vzduch a kotouc zmacknu vzdycky jen ke konci chodu packy. Spoliham na to ze na jare to jeste jednou rozdelam, vycistim poskladam a poradne odvzdusnim a snad uz to bude dobry. Jestli ne tak asi koupim jiny trmeny nebo nevim co s tim mam delat. Taky musim trosku promakat zpusob toho odvzdusnovani a poridit si na to poradny hadicky a strikacku. Ale urcite by to nemelo delat to ze mi to kazdou zimu zatuhne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 20:41 | Nahoru | #141
Yper>
george72>
Ne, opravdu jsem při fyzice nechyběl, jablka s hruškama nemíchám. Uvědomte si jednu věc, že jediné co jsem zvrtal je to, že jsem přecenil stlačitelnost vzduchu a tím i jeho hustoty, a nepodíval se, jakou hustotu má vzduch a zmíněná kapalina. Jinak to má racionální jádro a za tím si stojím. Že je to v praxi neproveditelné, je věc druhá. Kdyby existovala dostatečně lehká kapalina a plyn s dostatečně vysokou hustotou a stlačitelností, pak by to fungovalo. Argumentovat tím, že se potápíš pod vodou a bubliny jdou vzhůru, teď promiň zase Ypere, potápíš se do hloubek, kde je tlak jako v brzdovém systému? U toho bych chtěl být
Ostatní nebudu komentovat, takže ještě jednou, to co jsem napsal je sice blbost, ale jenom v reálné praxi. Z čistě teoretického pohledu by to možné bylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 21:09 | Nahoru | #142

brabenecz píše: Yper>
george72>
Ne, opravdu jsem při fyzice nechyběl, jablka s hruškama nemíchám. Uvědomte si jednu věc, že jediné co jsem zvrtal je to, že jsem přecenil stlačitelnost vzduchu a tím i jeho hustoty, a nepodíval se, jakou hustotu má vzduch a zmíněná kapalina. Jinak to má racionální jádro a za tím si stojím. Že je to v praxi neproveditelné, je věc druhá. Kdyby existovala dostatečně lehká kapalina a plyn s dostatečně vysokou hustotou a stlačitelností, pak by to fungovalo. Argumentovat tím, že se potápíš pod vodou a bubliny jdou vzhůru, teď promiň zase Ypere, potápíš se do hloubek, kde je tlak jako v brzdovém systému? U toho bych chtěl být
Ostatní nebudu komentovat, takže ještě jednou, to co jsem napsal je sice blbost, ale jenom v reálné praxi. Z čistě teoretického pohledu by to možné bylo.



Tak tohle je ještě větší blbost, sorry

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 21:42 | Nahoru | #143
ahoj všem. nezlob te se na mne, ale řešíte fyzikálně a chemicky něco co není potřeba. Funguje to , a není to jen na chvíly. Je to věc stará od doby kdy byly vynalezeny kapalinové brzdy. Těsnícím prvkům to neublíží, ani nijak brzdové soustavě. Ještě nikoho nenapadlo ,nebo aspoň jsem se to nedočetl, že těsnící prvky dostanou zprávný tvar, takový jaký je při brždění. Dále brzdové destičky zůstávají blízko kotouče, důvodem jsou těsnící prvky. někdo tu podotkne, že desky rozhodí kotouč ,le to není pravda, protože kdyby byl kotouč jen desetinu křivy, tak vám bude kopat páčka. Desky stále jemně šolichají o kotouč a drží stále polohu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 21:49 | Nahoru | #144
PetrS> prosimtě jdi už s tou tvou logikou do prdele! Mne to funhuje a motorek jsem už dělal stovky tak se přestaň srát a mlč. Děkuji ti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 21:55 | Nahoru | #145

valsir píše: PetrS> prosimtě jdi už s tou tvou logikou do prdele! Mne to funhuje a motorek jsem už dělal stovky tak se přestaň srát a mlč. Děkuji ti



souhlasím , nevím proč lidi se snaží řešit léta fungující věci. připadají si pak jak v NASA a velcí géniové. 90 procent lidí zde neumí našroubovat ani matičku, a řeší praxi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 22:03 | Nahoru | #146

Dave81 píše: Tak tohle je ještě větší blbost, sorry


Nějaký argument by nebyl?

Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

2.2.2012 v 23:06 | Nahoru | #147
valsir: trochu slusnosti by neskodilo, petr vede uplne normalni diskuzi ...

me se teda taky brzdy podarilo odvzdusnit vzdy konvencnima metodama.. je fakt ze stovky moto sem nedelal.. ale treba brzdy na kole jsou na tohle choulostivejsi - tenci hadicky a vicemene se odvzdusnuji vetsinou ze se tlaci kapalina odspoda, ale jde to ok a neni treba fixovat packu v zabrzdene poloze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 06:43 | Nahoru | #148

brabenecz píše: Nějaký argument by nebyl?



Já se s tebou nebudu pouštět do fyzikální debaty o tom, jestli bublinka v kaopalině bude stoupat vzhůru, to fakt ne. Ale tahle věta: Ostatní nebudu komentovat, takže ještě jednou, to co jsem napsal je sice blbost, ale jenom v reálné praxi. Z čistě teoretického pohledu by to možné bylo. To mi přijde vážně jako úlet. Všimnul sis, že nejsme na akademický půdě a řešime tu docela praktický věci??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 07:04 | Nahoru | #149

Dave81 píše: Já se s tebou nebudu pouštět do fyzikální debaty o tom, jestli bublinka v kaopalině bude stoupat vzhůru, to fakt ne. Ale tahle věta: Ostatní nebudu komentovat, takže ještě jednou, to co jsem napsal je sice blbost, ale jenom v reálné praxi. Z čistě teoretického pohledu by to možné bylo. To mi přijde vážně jako úlet. Všimnul sis, že nejsme na akademický půdě a řešime tu docela praktický věci??



ono z ciste teoretickyho hlediska by se motorky mohly volne vznaset ve vzduchu, kdyby existovala pevna latka lehci nez plyn-vzduch a motorky by se z ni vyrobily

(reakce na) Zmacknuta brzda pres noc - odvzdusneni.

3.2.2012 v 07:10 | Nahoru | #150

assassin píše: ono z ciste teoretickyho hlediska by se motorky mohly volne vznaset ve vzduchu, kdyby existovala pevna latka lehci nez plyn-vzduch a motorky by se z ni vyrobily


Ony takové i existují a říká se jim balón
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist