globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar
Ahoj dobrodruzi. Tak sem se konecne dopracoval k cestovani na delsi dobu a vzdalenosti. Ekonommicka situace se pomalu ale jiste zlepsuje a tak bych rad nejake velke enduro s kterym projedu svet. Casu mam dost tak vim ze se mi to podari. Koukam se do katalogu, recenzi a testu ale stale se nemohu rozhodnout. KTM se mi vždy líbila ale trosku me odrazuje jeji agresivita no s GS si nejsem jist ve vetsim terenu. Jeste ale musime vzit v potaz porizovaci cenu. Ta je naklonena KTM a co nejaka konkurce??????? Svym zpusobem se musim koukat na spotřebu jelikoz moto najede tisice kilaku a pri cene benalu 38 kc je uz rozdil mezi 5 a 9 litry. Diky za konstruktivni debatu.
Anketa: Best adventure bike
BMW R 1200 GS Adventure
48%
22
KTM 990 Adventure Dakar
43%
20
Konkurence
9%
4
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

30.1.2012 v 20:36 | Nahoru | #31
seikos> Já už myslel, že se neobjevíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

30.1.2012 v 20:39 | Nahoru | #32

titus píše: seikos> Já už myslel, že se neobjevíš


(reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

30.1.2012 v 21:47 | Nahoru | #33

Dominik-Duka píše: je to herec, točí porno pro 4%, proto brambora, to je přece logické



ho znáš že to tak dobře víš ? , já bych si taky vybral brambora a nejsu teplej

BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

30.1.2012 v 22:08 | Nahoru | #34
Zkus mrknou na stránky cestovatelů na X-Treme.cz
V jejich partičce jsou zastoupeny různé stroje, BMW, KTM... Já tyhle sny o dálkových expedicích nemám, ale rád si u nich na webu čtu, je to hodně zajímavý. Tobě to třeba může hodit nějakou užitečnou informaci k výběru motorky nebo kontak na lidi, kteří skutečné expedice jezdí.

(reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

30.1.2012 v 22:10 | Nahoru | #35
seikos> Voni jeli jako pár a byli jen dva?? No kdo by to čekal,že?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

31.1.2012 v 09:42 | Nahoru | #36

httpband píše: Mas pravdu 21 let veku je pravdiva informace. Ma prace spociva v tom ze sem v pravou chvili vyuzil prilezitosi a zacal jsem podnikat. To ovsem neni dulezite. Velice dekuji za vase reakce.Uz je rozhodnuto. GS jasna volba


Pokus ses rozhodnul na základě několika málo příspěvků, tak klobouk dolů . Tak trochu mi připadáš jako kecálek, ale to je možná jen můj dojem. Obávám se, že takový rozhodnutí, aniž by se před tím ne vybraných motorkách svezl, udělá jen hlupák. Je to jako na kole - postav si vedle sebe tři kola a uvidíš, že na každým se jede jinak a jedno ti sedne líp, než ty ostatní dvě. A ten rozdíl může být někdy dost markantní.
Možná by bylo lepší pořídit třeba malý GS a vyzkoušet si Ukrajinu, Rumunsko, Albánii a začít třeba jen se 14ti denní akcí, než hned půlročním tripem.

(reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

31.1.2012 v 16:03 | Nahoru | #37

Janek píše: Pokus ses rozhodnul na základě několika málo příspěvků, tak klobouk dolů . Tak trochu mi připadáš jako kecálek, ale to je možná jen můj dojem. Obávám se, že takový rozhodnutí, aniž by se před tím ne vybraných motorkách svezl, udělá jen hlupák. Je to jako na kole - postav si vedle sebe tři kola a uvidíš, že na každým se jede jinak a jedno ti sedne líp, než ty ostatní dvě. A ten rozdíl může být někdy dost markantní.
Možná by bylo lepší pořídit třeba malý GS a vyzkoušet si Ukrajinu, Rumunsko, Albánii a začít třeba jen se 14ti denní akcí, než hned půlročním tripem.



Ale vždyť jen ho nech.
Já jsem "příznivcem" postupného růstu, kdy si každé cca 3 roky motorku obměníš a dělaš si novu radost. A jdeš postupně do lepšího tak, jak se ti časem mění priority, potřeby a touhy.
Ale jestli má touhu jít do GSA hned teď, tak ať jde. Nicméně je také dost dobře možné že z té veliké těžké vysoké motorky hodně rychle vystřízliví a nebo se mu motorkaření dokonce zprotiví.

Krása


Taky bych byl pro si koupit nějaké starší (dejme tomu 2005) GS - Dakara, 2 roky pojezdit, mít dost času si rozmyslet své priority a pak se rozhodnout. A třeba nakonec zjistí že ho cestování na motorce nebude bavit a finanční ztráta bude oproti novému GSA minimální.
Pokud to chce teď a tak, jen proto že mu někdo v anketě o dvou motorkách řekl že GSA, asi mu to ke štěstí stačí a držme mu palce.

Já bych si nejdřív ty motorky všechny projel

Naposledy editováno 31.01.2012 16:04:09

BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar

9.2.2012 v 00:28 | Nahoru | #38
Nazdar chalani. Odhliadnuc od potrieb 21 ročného chlapca,ktorý mimochodom trafil klinec po hlavičke, pretože téma GS vs KTM je veľmi zaujímavá. O to viac pre mňa, pretože som na oboch jazdil, vlastne na GS ešte stále. Seikos veľmi múdro povedal, že to treba skúsiť a hlavne postupne. Myslím si že motorkári, ktorí cestujú po svete sa delia na 2 skupiny. Motorkári čo cestujú a cestovatelia čo jazdia na motorke. Motorkárovi je jedno, kam cestuje, dôležité je že cestuje na motorke jeho snov. Cestovateľ môže cestovať trebárs aj na Pionieri 50, ale podstatné je preňho to kam až docestuje. Ale teórie bokom, podelím sa s vami o moje skúsenosti. Pri mojej výške 173cm bolo veľmi odvážne riešiť otázku cestovného endura, ale vykompenzovala mi to moja váha 92 kg. Takže "hobiti" nebojte sa vyškriabať na "vysokú krásku".
Začnem KTM 990 Adventure rv.2009. Cena 13 500,- Eur, doplnky cca 2 500,- Eur a máš ju podľa svojich predstáv cestovateľa. Najazdil som na nej 14 000 km, hlavne cesty po civilizovanej európe ako Grécko, Taliansko, Korzika + tranzity. Zachytil som pár názorov, že KTM je ideálna do blata. Toto som neskúsil, pretože mi je ľúto váľať taký špičkový stroj v blate, ale môžem potvrdiť že to je jedna z najlepších motoriek vo svojej triede. KTM je skvelá v zákrutách, je to motorka ktorá je stvorená do horských serpentín. Má veľmi dobré zrýchlenie a športové vyžitie s touto motorkou je na mieste. Cestovanie motorka zvládne bez najmenšieho problému. Ten by mohol mať jazdec na úzkom sedadle, ja som mal pocit po 300 - 400 km, že sedím na úzkej doske. Zadok z nej bolí neskutočne.Ale na príklad jednou z veľkých výhod je nádrž, ktorá sa plní dvomi bočnými otvormi, takže keď máš na motorke tankvak, nemusíš ho pri tankovaní skladať. Ergonómia motorky nemá chybu, je štíhla ale aj dobre zakapotovaná proti striekajúcej vode z blatníkov. Ochrana proti vetru je slabšia, ale nepovažujem to za nevýhodu. Výška posedu sa dá dobre nastaviť, akurát to má potom vplyv na odstavenie motorky na bočný alebo hlavný stojan. Keď motorku nastavíš na spodnú hranicu, máš ju potom ťažkosti dostať na hlavný stojan, keď ju máš na hornej polohe, motorka stojí trochu nestabilne na bočnom stojane. Tiež by som dal pozor na preťaženie motorky pri balení na cestu, na druhej strane, čím je motorka ťažšia, tým lepšie sedí na ceste. (viď foto na mojom profile). Motorka je celkovo stavaná na ostrejšie jazdenie a má vyslovene športového ducha. V meste, alebo pomalej jazde v teréne na opak je potrebné dosť radiť, pretože sa mi často stávalo, že 2 - ka bola málo, ale 3 - ka už bolo veľa.
BMW R 1200 GS rv. 2011 so mnou odjazdila zatiaľ 10 000 km a v cene 14 500,- Eur v plnej výbave + doplnky za 1 500 eur, nie je takou ostrou motorkou ako KTM, ale pocit aký som na nej zažil sa nedá porovnať s inou motorkou. Budem písať v bodoch: motor - silný, kultivovaný, nebol problém z pomalou jazdou, dokonca som v pohode radil hore aj dole bez spojky (pretože som fotil). Posed pohodlný,na širokom sedadle, ale nevýhodou je, že nižší jazdci budú mať ťažkosti keď zastavia na križovatke. Ak zastavia na zvlnenej ceste, zapotia sa na špičkách. K fabrickej výbave motorky nebudem písať, akurát poviem, že nemá chybu. Pri tankovaní pôjde tankvak z nádrže dole, ak budeš mať adventure, nebude to tak často. S kardanom som už skúsenosti mal zo Suzuki Intruder M1800, takže kardan "môžem". Podvozok vďaka ESA II a teleleveru nemá chybu a funguje na jednotku. Ťažisko motorky vďaka boxeru veľmi pomôže, ale čo jazdec ocení je že sa s GS-om otočíš na mieste. Ten rajd je super. Jazdec s nižšou telesnou váhou bude pravdepodobne trochu bojovať s vyššou hmotnosťou GS-a ale na stojan ju dá ktokoľvek, aj školák. Dokonca mám vyskúšaný aj pád na mieste na oboch motorkách. Z KTM som musel odskakovať do parakotúľa, aby mi motorka nezlomila nohu.Keď padne BMW , nechá ti vďaka boxeru trochu milosrdného miesta. Pretože takáto situácia človeka poriadne nasere, zdvihnutie jednej aj druhej nezaberie veľa času, akurát k BMW sa netreba tak zohnúť. A môj záver? Ten dúfam spravím keď budem mať 70 rokov. Raz by som chcel najazdiť na motorkách toľko čo môj otec (cca 500 tis Km), ten ju však skôr používal ako dopravný prostriedok, pretože nemal auto. Takže si kľudne kúp aj "klavír" - piáno (Yamahu), na ktorej budeš Jazdiť za každých podmienok a všade.


Naposledy editováno 09.02.2012 21:10:49
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Ktm 990 KTM 990 Adventure Dakar mondeak 6 16.3.2024 v 11:01 Slávek-TDM
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900


TOPlist