1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar
titus píše: seikos> Já už myslel, že se neobjevíš
V jejich partičce jsou zastoupeny různé stroje, BMW, KTM... Já tyhle sny o dálkových expedicích nemám, ale rád si u nich na webu čtu, je to hodně zajímavý. Tobě to třeba může hodit nějakou užitečnou informaci k výběru motorky nebo kontak na lidi, kteří skutečné expedice jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R 1200 GS Adventure, KTM 990 Adventure Dakar
httpband píše: Mas pravdu 21 let veku je pravdiva informace. Ma prace spociva v tom ze sem v pravou chvili vyuzil prilezitosi a zacal jsem podnikat. To ovsem neni dulezite. Velice dekuji za vase reakce.Uz je rozhodnuto. GS jasna volba
Pokus ses rozhodnul na základě několika málo příspěvků, tak klobouk dolů . Tak trochu mi připadáš jako kecálek, ale to je možná jen můj dojem. Obávám se, že takový rozhodnutí, aniž by se před tím ne vybraných motorkách svezl, udělá jen hlupák. Je to jako na kole - postav si vedle sebe tři kola a uvidíš, že na každým se jede jinak a jedno ti sedne líp, než ty ostatní dvě. A ten rozdíl může být někdy dost markantní.
Možná by bylo lepší pořídit třeba malý GS a vyzkoušet si Ukrajinu, Rumunsko, Albánii a začít třeba jen se 14ti denní akcí, než hned půlročním tripem.
Janek píše: Pokus ses rozhodnul na základě několika málo příspěvků, tak klobouk dolů . Tak trochu mi připadáš jako kecálek, ale to je možná jen můj dojem. Obávám se, že takový rozhodnutí, aniž by se před tím ne vybraných motorkách svezl, udělá jen hlupák. Je to jako na kole - postav si vedle sebe tři kola a uvidíš, že na každým se jede jinak a jedno ti sedne líp, než ty ostatní dvě. A ten rozdíl může být někdy dost markantní.
Možná by bylo lepší pořídit třeba malý GS a vyzkoušet si Ukrajinu, Rumunsko, Albánii a začít třeba jen se 14ti denní akcí, než hned půlročním tripem.
Ale vždyť jen ho nech.
Já jsem "příznivcem" postupného růstu, kdy si každé cca 3 roky motorku obměníš a dělaš si novu radost. A jdeš postupně do lepšího tak, jak se ti časem mění priority, potřeby a touhy.
Ale jestli má touhu jít do GSA hned teď, tak ať jde. Nicméně je také dost dobře možné že z té veliké těžké vysoké motorky hodně rychle vystřízliví a nebo se mu motorkaření dokonce zprotiví.
Krása
Taky bych byl pro si koupit nějaké starší (dejme tomu 2005) GS - Dakara, 2 roky pojezdit, mít dost času si rozmyslet své priority a pak se rozhodnout. A třeba nakonec zjistí že ho cestování na motorce nebude bavit a finanční ztráta bude oproti novému GSA minimální.
Pokud to chce teď a tak, jen proto že mu někdo v anketě o dvou motorkách řekl že GSA, asi mu to ke štěstí stačí a držme mu palce.
Já bych si nejdřív ty motorky všechny projel
Naposledy editováno 31.01.2012 16:04:09
Začnem KTM 990 Adventure rv.2009. Cena 13 500,- Eur, doplnky cca 2 500,- Eur a máš ju podľa svojich predstáv cestovateľa. Najazdil som na nej 14 000 km, hlavne cesty po civilizovanej európe ako Grécko, Taliansko, Korzika + tranzity. Zachytil som pár názorov, že KTM je ideálna do blata. Toto som neskúsil, pretože mi je ľúto váľať taký špičkový stroj v blate, ale môžem potvrdiť že to je jedna z najlepších motoriek vo svojej triede. KTM je skvelá v zákrutách, je to motorka ktorá je stvorená do horských serpentín. Má veľmi dobré zrýchlenie a športové vyžitie s touto motorkou je na mieste. Cestovanie motorka zvládne bez najmenšieho problému. Ten by mohol mať jazdec na úzkom sedadle, ja som mal pocit po 300 - 400 km, že sedím na úzkej doske. Zadok z nej bolí neskutočne.Ale na príklad jednou z veľkých výhod je nádrž, ktorá sa plní dvomi bočnými otvormi, takže keď máš na motorke tankvak, nemusíš ho pri tankovaní skladať. Ergonómia motorky nemá chybu, je štíhla ale aj dobre zakapotovaná proti striekajúcej vode z blatníkov. Ochrana proti vetru je slabšia, ale nepovažujem to za nevýhodu. Výška posedu sa dá dobre nastaviť, akurát to má potom vplyv na odstavenie motorky na bočný alebo hlavný stojan. Keď motorku nastavíš na spodnú hranicu, máš ju potom ťažkosti dostať na hlavný stojan, keď ju máš na hornej polohe, motorka stojí trochu nestabilne na bočnom stojane. Tiež by som dal pozor na preťaženie motorky pri balení na cestu, na druhej strane, čím je motorka ťažšia, tým lepšie sedí na ceste. (viď foto na mojom profile). Motorka je celkovo stavaná na ostrejšie jazdenie a má vyslovene športového ducha. V meste, alebo pomalej jazde v teréne na opak je potrebné dosť radiť, pretože sa mi často stávalo, že 2 - ka bola málo, ale 3 - ka už bolo veľa.
BMW R 1200 GS rv. 2011 so mnou odjazdila zatiaľ 10 000 km a v cene 14 500,- Eur v plnej výbave + doplnky za 1 500 eur, nie je takou ostrou motorkou ako KTM, ale pocit aký som na nej zažil sa nedá porovnať s inou motorkou. Budem písať v bodoch: motor - silný, kultivovaný, nebol problém z pomalou jazdou, dokonca som v pohode radil hore aj dole bez spojky (pretože som fotil). Posed pohodlný,na širokom sedadle, ale nevýhodou je, že nižší jazdci budú mať ťažkosti keď zastavia na križovatke. Ak zastavia na zvlnenej ceste, zapotia sa na špičkách. K fabrickej výbave motorky nebudem písať, akurát poviem, že nemá chybu. Pri tankovaní pôjde tankvak z nádrže dole, ak budeš mať adventure, nebude to tak často. S kardanom som už skúsenosti mal zo Suzuki Intruder M1800, takže kardan "môžem". Podvozok vďaka ESA II a teleleveru nemá chybu a funguje na jednotku. Ťažisko motorky vďaka boxeru veľmi pomôže, ale čo jazdec ocení je že sa s GS-om otočíš na mieste. Ten rajd je super. Jazdec s nižšou telesnou váhou bude pravdepodobne trochu bojovať s vyššou hmotnosťou GS-a ale na stojan ju dá ktokoľvek, aj školák. Dokonca mám vyskúšaný aj pád na mieste na oboch motorkách. Z KTM som musel odskakovať do parakotúľa, aby mi motorka nezlomila nohu.Keď padne BMW , nechá ti vďaka boxeru trochu milosrdného miesta. Pretože takáto situácia človeka poriadne nasere, zdvihnutie jednej aj druhej nezaberie veľa času, akurát k BMW sa netreba tak zohnúť. A môj záver? Ten dúfam spravím keď budem mať 70 rokov. Raz by som chcel najazdiť na motorkách toľko čo môj otec (cca 500 tis Km), ten ju však skôr používal ako dopravný prostriedok, pretože nemal auto. Takže si kľudne kúp aj "klavír" - piáno (Yamahu), na ktorej budeš Jazdiť za každých podmienok a všade.
Naposledy editováno 09.02.2012 21:10:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Ktm 990 KTM 990 Adventure Dakar | mondeak | 6 | 16.3.2024 v 11:01 Slávek-TDM |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |