globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa na okruh
22.1.2012 v 16:46
Občas se tady vyskytne nějaká taková iniciativa jako proč nepoměřit sily Jaw 350 na nějakým menším okruhu, za poslední rok nebo možná dva jsem tady těchhle diskuzí zaznamenal několik a kromě toho že já sám bych byl jednoznačně pro, pozitivně se vyjádřilo aji pár dalších lidí
budou to lidi jako já, který už nebaví brousit stupačky a výfukový kolena tam kde se může namotat každé pumpičkářské blbec atd

a tak jsme dali hlavy dohromady a shodli se na tom, že by určitě chtělo pokusit se mezi pár lidima domluvit a na nějaké menší okruh vyrazit.
jednalo by se o skupinu nadšenců co by chtěli protáhnout jawu, pravděpodobně třipade
vzhledem k tomu že je k tomu přistupovat rozumně přichází v úvahu bu´d vysoký mýto nebo sosnová, to by se vidělo podle domluvy a lídí co by měli zájem.
vzhledem k těm strojům předpokládám že to bude hodně velká prdel

a nejsmělejší člověk vyjádřil myšlenku že by nemuselo byt špatný pokusit se vytvořit nové závodní seriál


takže abych se dostal k podstatě věci, důvod proč tuhle diskuzi zakládám je ten že bych chtěl ulovit nějaký další duše, další zájemce a případně se začít domlouvat a dat tomu nějaký jasnější rysy
Anketa: jakou tomu dáváte perspektivu?:)
ani vás tam nepustí
9%
17
akorát se rozbijete
5%
10
bude to dobrá prdel
80%
152
za pět let MS 350cup
6%
12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 19:54 | Nahoru | #211

Sojky píše: Sojky> Vím že chceš závodit se svým strojem,ale ty tvoje pravidla jsou nesmysl. Myslím že záměrem je udělat ty stoje co NEJLEVNĚJI. Ty pravidla co jsi napsal přesně sedí na tvoje úpravy



Mimochodem můj stroj stál se vším všudy cca 14000 Kč

Naposledy editováno 25.01.2012 19:55:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 19:56 | Nahoru | #212
Sojky>

na oškubany 175 je to dobrý je ohledně tý spolehlivosti bych tam preventivně dal motor z Jawy

(reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 19:59 | Nahoru | #213

MG píše: Sojky>

na oškubany 175 je to dobrý je ohledně tý spolehlivosti bych tam preventivně dal motor z Jawy


To nebude potřeba, když se to udělá tak to minimálně 2-3 roky vydrží bez šáhnutí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 20:00 | Nahoru | #214
Sojky> Dobrý, ale pak by se to dostalo někam uplně jinam...dvojité kotoučové brzdy, moderní tlumiče, rotační šoupátka atd...A zase to budou dělat lidi co na to mají prachy. Celkově by se to zrychlilo a tím by to bylo více nebezpečné. Proč nejezdit na téměř sérii? Vždyť to je jedno když ji budou mít i ostatní. O to větší zábava.

PS: a jak někdo nahoře psal omezit velikost hluku, to je taky blbost. Ale když se to bude jezdit, tak se přizpůsobím, klidně udělám i to rotační šoupátko....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 20:07 | Nahoru | #215

KedaR_K píše: Sojky> Dobrý, ale pak by se to dostalo někam uplně jinam...dvojité kotoučové brzdy, moderní tlumiče, rotační šoupátka atd...A zase to budou dělat lidi co na to mají prachy. Celkově by se to zrychlilo a tím by to bylo více nebezpečné. Proč nejezdit na téměř sérii? Vždyť to je jedno když ji budou mít i ostatní. O to větší zábava.

PS: a jak někdo nahoře psal omezit velikost hluku, to je taky blbost. Ale když se to bude jezdit, tak se přizpůsobím, klidně udělám i to rotační šoupátko....



Bohužel hluk je nutno omezit na hladinu max -+105 dB, vyžadujou to na okruhu
A možná máš s těma moderníma dílama pravdu, nechal bych to jenom na československou produkci

Jawa na okruh

25.1.2012 v 20:11 | Nahoru | #216
Tady je pár z těch Katalogů 175ccm v sedmdesátých letech 20.století
Ta "tuzexová"Honda CB175 , i ta"proti regulím poladěná" ČZ175/477 ...

Jawa na okruh

25.1.2012 v 20:16 | Nahoru | #217
Jo taky něco málo mám

[img] [img]

(reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 20:18 | Nahoru | #218
Sojky> tak jsme se nakonec dohodli...posledně jsem se dohádali (asi 2 roky zpět)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 20:54 | Nahoru | #219

Killou píše: po přečtení tohoto vlákna mám jasno,chtěl sem z 350 udělat cafe racr na papírech,ale ted udělám závodní 350 .
A ty pravidla jsou fajn až na to vstřikování a váhu mota-nejmín 100 kg ?
udělám neco na ten spusob jako je foto na první straně



Povolená vstřikování je trochu recese na jednoho motorkáře, co už to intenzivně vyvíjí... nepředpokládám, že by to někdo udělal, ale aspoň vidím, jestli to někdo čte... Váha - nedovedu si přestavit, kolik oškubaná java váží, zas aby to nešlo do extrému, že se bude hodně odvtrávat.. litá kola = osobně nepovolil bych a ani ALU ráfky, aby se jelo na všeobecně dostupném materiálu. Těch kol se už na dvacet motorek nesežene - jiná = jiné vidlice, brzdy, atd. Ideální bylo, kdyby byl člověk, který by byl k dispozici pro konzultaci a řekl by: Kámo, jestli se ptáš, jestli tam může být tohle tak: Ano - Ne, aby se předešlo problémům. Myslím se to dá napsat tak, aby těch případů nebylo moc.
K příspěvku, že se to někomu nechce ani číst: Je to zlomek toho, co mají v řádech závodní motorky, je to asi polovina toho, co mají supermona, který jsou hodně volný. Potože právě supermono jsem stavěl, vím, že je dobrý mít vodítko. Některý věci tam jsou z bezpečnosti, jiný kvůli "no prototype", vždycky je lepší, když je k tomu něco napsáno. Je to vodítko pro stavbu či úpravu. Je li napsáno sedlo libovolné, je to taky informace, nemáš pochybnosti. Nikdo se neptá třeba na zajištění víčka nádrže...
Myslím by měl být ještě povinný nějaký absorbční materiál pod karbcem.

Naposledy editováno 25.01.2012 21:00:40

1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:23 | Nahoru | #220
K té váze asi tolik: Odtučněná poladěná 350 váží okolo 127kg, důkaz zde, přibližně v polovině stránky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:26 | Nahoru | #221

Nebzyk píše: K té váze asi tolik: Odtučněná poladěná 350 váží okolo 127kg, důkaz zde, přibližně v polovině stránky.



No ale menší motorky (125,175) mají váhu v základu na 120 kg, tam se pod 100 dostaneš raz dva bez nějakýho odvrtávání

1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:38 | Nahoru | #222
No, napsal jsem původně 120, ale prácě - to je to dohadování, někdo řekne mám kejvačku a ta má 100 a kam by dal 20 kilo závaží. Ale možný by mohla být váha libovolná, já osobně vych preferoval váha stroj + jezdec aspoň 250. Ale nemyslím osobně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:40 | Nahoru | #223

laďa prášil píše: No, napsal jsem původně 120, ale prácě - to je to dohadování, někdo řekne mám kejvačku a ta má 100 a kam by dal 20 kilo závaží. Ale možný by mohla být váha libovolná, já osobně vych preferoval váha stroj + jezdec aspoň 250. Ale nemyslím osobně.


A jak to mám udělat když stroj váží 120 kg a já 70 kg? to povezu na zádech dalších 60 kg?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:41 | Nahoru | #224
Sojky> Reaguju na váhu v kontextu první věty celého topicu:

proč nepoměřit sily Jaw 350 na nějakým menším okruhu



Jinak samozřejmě vím, že se s nedochúdčaty (majitelé laskavě prominou ) dá dostat o dost níž

Naposledy editováno 25.01.2012 21:42:28

1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:42 | Nahoru | #225
no, říkal jsem Kdyby 250 to bych pak do toho šel i já

Naposledy editováno 25.01.2012 21:43:59

(reakce na) Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:42 | Nahoru | #226

Nebzyk píše: Sojky> Reaguju na váhu v kontextu druhé věty celého topicu:


Jinak samozřejmě vím, že se s nedochúdčaty (majitelé laskavě prominou ) dá dostat o dost níž


Tak i tak je to 150 + 70 a ještě 30 kg si musim naložit na záda

Jawa na okruh

25.1.2012 v 21:46 | Nahoru | #227
zajímalo by mně kde je memphis, asi společensky unaven, nicméně bych řekl že oproti původní hodně divoké představě se to po všem co jste zde publikovali, nezdá tak jednoduché a snadné jako předtím. Proto si myslím že by to chtělo utvořit nějaký ten stabilní pořadatelský tým, který by to celé ustanovil a mít už něco vyřešeno. Jak sem zde již několikrát psal, v podstatě stále nemáme nic hmatatelného, závazného a připraveného a to je chyba.

PS: dík všem co nám(mně) systematicky přibližujete svět těhle věcí, protože osobně jsem za sebe měl opravdu jak se říká ''velký voči'' co se týká organice a podobně.

(reakce na) Jawa na okruh

26.1.2012 v 01:15 | Nahoru | #228
laďa prášil> Návrh pravidel vypadá dobře akorát by mě zajímalo, že na začátku píšeš do 350 a potom jenom o 350? To jako že menší obsahy nee?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

26.1.2012 v 07:29 | Nahoru | #229
Psal jesm to jedním vrzem, aby se dalo o tom diskutovat co a jak.
Ale máš pravdu, osobně bych vítal, kdyby šlo o srovnatelné stroje.
Pojmu seriovka může odpovídat de facto ČZ junior klasikracera, protože seriová ČZ 250 s krosovým motorem a vějířovou hlavou byla taky. Je to o přístupu lidí.
Memphis si to srovná a dá pokyny.

Jawa na okruh

26.1.2012 v 07:55 | Nahoru | #230
Myslím, že tyhle závody mají naději na úspěch viz socialistik dragster, ale chce to udělat přísný pravidla, aby se z toho nestal závod o tom kdo do toho víc nasype jako je to v stadionech nebo fichtl cupu. Smysl to má, když postavíš moto za 20 i s gumama a půjde s ní vyhrát.

Jawa na okruh

26.1.2012 v 09:13 | Nahoru | #231
Zajimavy napad )=>>
Navrhuju ze, serie je motorka co projde STK.
Napriklad nesouhlasim se siri rafku )=>> Mam v TP zadni rafek 2.5x16" (co mela jawa chopper)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

26.1.2012 v 11:50 | Nahoru | #232
Problém ráfků prakticky není - měla nějaká sériová Jawa/ČZ jiný než ocelový (MZ hliník)
VĚTŠÍ šířky než 2,15 ??? To lze poznat pouhým okem - ani šupléra není třeba
Přimlouval bych se ale, aby se(proboha) nic nedovažovalo - to by byl "cirkus"

(reakce na) Jawa na okruh

26.1.2012 v 12:18 | Nahoru | #233
IvanDvoutakťák> Jedna verze ČZ 350/472 (a snad i menší sestřička 250/471) měla ráfky hliníkové (či snad dokonce duralové???). A s těma 2,5" má havlis pravdu. Já bych se řídil tím, co je v TP > Přijedeš, předložíš, přejímací technik (pěkně se nám to profesionalizuje, co? ) zkontroluje a basta.

Jawa na okruh

26.1.2012 v 12:23 | Nahoru | #234
však si udělajte pravidla sami nebo žádný. Je to přece věc organizátora a těch, co chcou jezdit. Cílem by měl být dostupnej motocykl, který nebude nikoho výrazně zvýhodňovat a nutit vrážet někoho kdo nechce tisíce do speci dílů. Čili pokud možno - serie. Zhledem k tomu, že se tu mluví o "hledání hranic přilnavosti", nedoporučoval bych používat seriové motorky z provozu, protože i stojan ti při pádu může propíchnout hrudník. Prostě by mělo stát za to postavit si takovou levnou motorku, já mám pocit, že nejlíp odpovídá 638-40, na tom se odrážet nohama nemusíš a je toho dost. Pokud někdo přijde, že má 2,50 ráfek, tak přijde jinej, že má Alu na export a že to 100% bylo, pak další, že má to nebo ono a vysledek bude, že to bude ježdění všeho. Pokud se bude jezdit. Totiž v momentě, kdy někomu řekneš pošli dva litry zálohy nevratné měsíc dopředu, tak odpadne 8 z 10 nadšenců.
Možná kdyy se dohodlo aspoň pět lidi a postavili motorky podle domluvy (nemyslím podle té mojí - podle jakékoliv), třeba by se snadněji přidal zbytek.
Ideální by bylo, kdyby někdo přišel a řekl já to platím, kdo chce jezdit bude to tak a tak, jinak si trhněte nohou. Bohužel, ČR je zřejmě malá na to, aby pak zůstalo dost lidí, kteří by to respektovali jako cup, jako naši sousedi. Jinak nahlídněte na Plamínkovo youngtimer cup, pošli 3.600 dopředu na okruhový ježdění... Když si někdo koupí javu za 10 a je student tak má obvykle tak občas na benzín... Zadarmo se dá vyjet na výlet. Zajezdit si na uzavřeným a zabezpečeným okruhu je paráda, ale taky to chce zaplatit, mít bezpečnou motorku a nějakou výbavu. Taky pojištění, o kterém byla řeč. Každej to bere jako když spadne, žeto je jeho věc, to jo, ale škrtneš někomu o kolo, on se domrzačí a pak se někdo zeptá: A kdo to bude platit? (jsem vyléčený od doby, kdy jsem na Slovensku byl s podezřením na zlomeninu panve a padla tato otázka. Vzpoměl jsem si na plastovou kartu Evropského pojištěnce, kterou jsem měl 14 dní a tam ji ještě nikdo neviděl. Měls vidět, jak radostně jsem s ní mával, jak na 1. máje..)
STK jako podmínku - to je nesmysl, to bys tu stk musel dělat při přejímce. Navíc, podle mě škoda ničit pádem světla atd, prostě origo díly. Proto považuju za vhodnější "speciál ze seriových dílů v rámci povolených úprav".
Ale já nejsem organizátor, dávejte nápady, nějak to dopadne.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

26.1.2012 v 14:17 | Nahoru | #235
Nějak?
BLBĚ ...
Začínám se domnívat, že je více diskutérů-teoretiků, než těch,
co by skutečně chtěli jezdit(na tom, co už mají!).
A pokud jsem vůbec ochoten se podřizovat něčemu zavedenému(o co se tady snaží
jedině laďa prášil), tak bych se měl dotázat pořadatele stávajících
podniků ve Vys.Mýtě(atd), například Automotoklubu ČB,
JESTLI BY VŮBEC BYLI OCHOTNI (případně za jakých podmínek) UMOŽNIT "TAKOVÝMTO
HOBÍKŮM" na jejich sériovkách / přestavbách SI ZAJEZDIT a PŘÍPADNĚ JIM (bude-li
jich tam aspoň 5!!!)ZORGANIZOVAT I ZÁVOD na pár kol .
PŘEKVAPILO BY MNĚ(příjemně), KDYBY OCHOTNI BYLI !
A protože to tady v této debatě nikam nevede, přestávám věřit, žeby se nakonec
těch 5 "neplatoniků" našlo a na místo konání té akce vůbec přijelo .
Je mně líto

Jawa na okruh

26.1.2012 v 14:39 | Nahoru | #236
S pořádáním není problém, Jak umožnit? Zadarmo? No, dnes je výhoda, že si to můžeš zaplatit a není problém. Je to jenom o dohodě lidí. Když budech chtít udělat školení traktoristů na rychlou jízdu, taky se Tě nebude nikdo ptát, zaplať, dohoda ja dohoda a jedeš. To že to bude mít pravidal, je jenom plus, aspoň ať prostě nikomu nekapká na asfalt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh

26.1.2012 v 15:15 | Nahoru | #237
laďa prášil> Můj Junior,ale vůbec Junior nemá s Čz 250 typ 986.0 společného skoro nic .Rám Junioru je trošku někde jinde a celková stavba je taky o něčem jiném.Pokud máš zájem můžu podat podrobné info,včetně dokumentace k oběma motorkám!

2 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh

26.1.2012 v 17:38 | Nahoru | #238
fakt jsem nezmizel, akorát nebylo třeba se vyjadřovat

mám ten pocit až ať si hrajete na rozumný jak chcete, furt si to představujete jak hurvínek válku. hlavní problém totiž neni v tom jestli někdo do třipade nenasype 200 tyček ani to abysme měli snad aji nehořlavý kombinézy, co je náš hlavní problém tak je to aby se vůbec dostavil aspoň nějaké jakékoliv počet lidí a aji tak 80% lidí (z těch možná pěti když se stane zázrak, jo to jsou 4) tam přijede aby si ozvláštnili letní podvečer.

já strašně rád brousím co můžu a ještě radši hledám hranice kam až se dá dostat, kdy ještě gumy drží a kdy se v tom náklonu ještě mašina vlní, kdy už začíná skákat a kdy by mě vykopla odporoučela se že tohle už nemá za potřebí.
ale vzhledem k tomu že v provozu to neni dost dobře možný ať už kvůli zasraném pumpičkářům nebo protože neni vidět do zatáčky, chcu to zkusit tam kde se takovéchhle věcí bát nemusím, ještě líp pokud tam bude víc magorů jako já, to je huba od ucha k uchu zaručená a dokonalý by to bylo kdyby se podobní lidi byli ochotní nahánět, tzn závodit.

ale přinejmenším pro tenhle rok je podle mě nesmysl jednat o něčem jiným než aby se šlo pár zaujatéch lidí pobavit na takovouhle akci okořeněnou nějakou tou motivací.

takže ať zvolíme pravidla jaký budem chtět, pokud tastavíme technický cosi a já nevim co tak se připravíme o většinu účastníků. v tomhle okamžiku nedomlouváme mistrovství ať už republiky nebo "naší hospody" ale bavíme se o tom že pár jidí se domluví a v nějaké partii si zajedou a snad ne jednorázově na malé okruh.

a doufám že tady zase někdo nebude slovíčkařit že autor diskuze v prvním příspěvku nadneseně použil slovo "cup", tim pádem je nepřijatelný aby konečná podoba byla jakákoliv jiná. aji když sténě sám neví jestli by vůbec měl zájem se zůčastnit.

a navíc jak se opět potvrdilo, tady nemá smysl nic hlubokomyslnýho řešit protože jsou tady k přečtení některý nesmysly, některý fantasmagorie a plno rozumů od lidí kteří zájem nemají ale rozptylují pozornost.
----------------------------------------------

ale k něčemu jsme se přece jen dobrali a svěřím vám následující postup.
ještě nevim pro co se rozhodnu ale každopádně projedu celou diskuzi a podívám se kdo psal že opravdu má zájem.
pak buď budu psat přímo lidem a domlouvat se se všema samostatně, případně založím někde v koutě zastrčenou diskuzi a akorát pošlu zasvěceném odkaz

první krok pak bude tan že se s lidima pokusím domluvit na nějakou společnou návštěvu jízd pro veřejnost. jako první krok je nesmysl dělat cokoliv jinýho.
po nějakým tom společným osahání okruhu ze sedla jawy/čz se potom můžem s těma co už se účastnili domlouvat na tom, jestli nám to vyhovuje takhle a budem pokračovat timhle způsobem, nebo se to pokusíme nějak opravdově zorganizovat a udělat z toho otevřenou "oficiální" akci, něco jako ten socialistik dragster ale na okruhu.
nemá se o tom smysl ale bavit s kymkoliv dalším než s tim kdo má hmatatelné zájem.
je to jako pořádat třídní sraz a do výběru data se vám budou srat lidi co sténě nepřindou.
myslim že tohle je naprosto střízlivé názor a že stojím nohama na zemi.
myslim že ani ten socialistik dragster nevznikl tak že by přišel velké myslitel doprostřed letiště, zapíchl prst do nosu a prohlásil "tady vytvořím nějaké šampionát, te´d sehnat lidi...."

(reakce na) Jawa na okruh

26.1.2012 v 19:31 | Nahoru | #239
klasikracer> já to úmyslně nadnesl, znám tvoji motorku.

(reakce na) Jawa na okruh

26.1.2012 v 19:33 | Nahoru | #240
memphis.unv> OK v tom případě jako hlavní duchovní otec této myšlenky rozhodni že letos jen jako sraz a společenskou událost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy

TOPlist