bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vidlice z R1 na FZ1
18.1.2012 v 21:46
Nazdárek lidi. Tento dotaz vkládám pro kamaráda, který má stejnou motorku jako já-tzn. Yamahu FZ1 FAzer ve verzi GT! Rozhodl se pro výměnu přední vidlice. Dneska zakoupil Přední tlumiče včetně radiálních šestipístkových třmenů a radiální pumpy z R1 r.v. 2008.
Nemáte někdo zkušenost s konkrétně těmito šavlemi na FZ1. Podle všeho by měla pasovat délka tlumičů (jen mají menší zdvih) i průměry do původních brýli FZ1, měly by zřejmně sedět i průměry kotoučů, jen se asi bude lišit oska předního kola.
Teď k věci: všechno co jsem napsal je jen teorie s metrem v ruce. V praxi očekáváme nějaké komplikace, případně problémy. Pište všichni, co o tom něco víte, případně už jste tohle absolvovali.
Díky za každý duchaplný příspěvek, který nám ušetří čas, práci a zklamání při samotné montáži.
Předchozí
1 2
Následující

Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 06:23 | Nahoru | #1
Značkuju...

Vidlice z R1 na FZ1

Skvělá odpověď, děkuji! 19.1.2012 v 08:26 | Nahoru | #2
Problém může bejt s tím jak budou sedět kotouče na třmeny, a taky s délkou vidlic. To první bych vyřešil koupí komplet kola z R1 - ono dost možná bude lehčí, takže by to byla asi smysluplnější úprava než ty vidle. Druhá tím že bych si změřil stopu s origo vidlema a potom s novejma, ať jste si jistý kolik se to změnilo a jestli by nestálo za to s tím něco udělat.
I ten zdvih může geometrii ovlivnit.

Ale podle toho co jsem četl o FZ1 bych se na přední vidlice vykašlal, třeba bych jenom koupil vhodný pružiny, a určitě bych dal pořádnej zadní tlumič, tam bývá změna největší.
To jen tak mimo, na takový řeči už je stejně pozdě

Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 09:13 | Nahoru | #3
já mylsim že např z 04-06 by měla být výměna bez problému už jsem to myslim někde četl ale 100% si jistej nejsem, neřešil jsem to..

co se ale dělá celkem běžně je výměna spodků vidlic právě kvůli brzdám..



jinak co se kotoučů týče tak kolo z R1 04-06 má stejný koutouče resp. velikost (320) jako FZ1, 07-08 R1 už má kotouče menší (310)

Naposledy editováno 19.01.2012 09:25:08

Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 09:31 | Nahoru | #4
určitě 5mm podložky mezi třmeny a ´08 vidlici.
http://www.yamahafz1...thread.php?p=1966105

Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 09:48 | Nahoru | #5
Ještě jsem se na to podíval a vypadá to že je vidlice jsou o trošku kratší, tak pozor na geometrii. Prej by to šlo vyřešit brejlema z R1.

Jinak je opravdu ještě potřeba přední osa a podložky pod třmeny, FZ1 má větší koutouče. Kolo FZ1 2 gen a R1 08 je jinak stejný.

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 11:17 | Nahoru | #6
Zatím díky moc za reakce a názory. V nejbližších dnech proběhne zkouška demontáže původních vidlic, přiměření, porovnání a pokusíme se vsadit vidlice z R1 alespoň nahrubo, ať víme co náš čeka.
Uvidíme jak přední blatník, kolo, oska, brýle, atd.

Díky Steve za tip proměření stopy s původníma vidlema. To by mě před demontáži nenapadlo!

Dám vědět, jak probíhají práce!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 11:22 | Nahoru | #7
Boss.trx850> Ono asi bude stačit (a je to jednodušší) změřit délku vidlic od spodních brýlí k ose při stojící motorce, úhel se měnit nebude když budou stejný brejle ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 11:34 | Nahoru | #8

Stev píše: Boss.trx850> Ono asi bude stačit (a je to jednodušší) změřit délku vidlic od spodních brýlí k ose při stojící motorce, úhel se měnit nebude když budou stejný brejle ...



No ty jsi mě právě přivedl na myšlenku, že i kdyby byly vidlice opravdu stejné délky, tak díky jiné tvrdosti budou mít při stejném zatížení menší ponor-tím bude mít motorka delší stopu!!!

Proměřím a dám vědět.

(reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 11:39 | Nahoru | #9
Boss.trx850> já jsem na to koukal a třeba pružiny maj ty vidle vyhovující. Origo jsou 0.93, tyhle R1 0.95. Jestli maj menší zdvih tak se geometrie za jízdy taky trochu může změnit, ale je otázka jestli k lepšímu nebo horšímu. Základ je správně nastavit předpětí, ale to u každý motorky. Komprese a odskok je indiviuální co komu vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 17:38 | Nahoru | #10
sem zvědav co s toho vznikne ale pokud mašina přitvrdne bude asi neklidnější (vybrace do řidítek na nerovnostech)

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 21:37 | Nahoru | #11
Takže dnešní postřehy z montáže jsou:
Vidlice z R1 2008 je o 12 mm kratší-ale vzhledem k tomu, že je tvrdší, tak po výměně a postavení motorky na kola bez jezdce, je motorka jen o necelých 5mm níže. Po zatížení s jezdcem je předpoklad, že to bude díky velkému ponoru vidlic FZ1 ještě méně. Rozvor se zmenšil o 5 mm.(vytahaný řetěz by udělal daleko více. I když je předpoklad, že se trošku změnila geometrie, tak v tomto případě to bude ku prospěchu věci ve prospěch stability motorky. Měly by se méně zavírat řidítka v zatáčkách.


Vidlice perfektně pásly do původních brýlí FZ1.
Blatník z FZ1 taktéž bez problémů zamontován do nových vidlic R1 r.v.2008.
Na osu předního kola z R1 2008 bez problémů pasuje původní přední kolo z FZ1 i včetně bočního vymezení.



Problém je v průměru kotoučů z FZ1-mají 320mm a podle všeho má R1 2008 310mm. Navíc R1-čkové kotouče zřejmně mají menší pracovní plochu. I kdyby se třmeny vypodložily vůči vidlici zhruba o 4 mm., tak bude část obložení běhat mimo pracovní plochu kotouče. Takže jsme ve fázi schánění kotoučů z R1 2008, které vyřeší tento problém a jestli je přední kolo na FZ1 opravdu stejné jako R1, mělo by se výměnou kotoučů vyřešit všechny komplikace.


Jestli se podaří sehnat kotouče, tak zkusíme nejdříve zprovoznit brzdovou soustavu (6-ti pístky R1)s původní brzdovou pumpou a zkusíme porovnat brzdný účinek s originálem. Je super, že máme možnost srovnání dvou stejných motorek(původní stav a předělávku) se stejným počtem najetých km. Takže vyzkoušíme ovladatelnost, stabilitu, ochotu do zatáček a brzdy jak
fungují. Kdyby ty brzdy nefungovaly jak mají, tak přehodíme i brzdovou pumpu z R1(taktéž radiální)-ale strašně škaredou-FZ1 má hezčí.
Sám jsem zvědavý jak to dopadne.
Kamarád se vyjádřil, že další na řadě bude zadní tlumič.

Naposledy editováno 19.01.2012 21:40:17

(reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 21:41 | Nahoru | #12

marekparek píše: sem zvědav co s toho vznikne ale pokud mašina přitvrdne bude asi neklidnější (vybrace do řidítek na nerovnostech)


Je to možné. Ale naštěstí má motorku vybavenu tlumičem řízení, takže by to mohlo fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

19.1.2012 v 21:42 | Nahoru | #13
s tím vymezením kola na hřideli máš 100% jistotu? aby to nebylo k jedne strane ,coz bys mel naměřit na uchycení třmenu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

20.1.2012 v 05:32 | Nahoru | #14

Mirek12 píše: s tím vymezením kola na hřideli máš 100% jistotu? aby to nebylo k jedne strane ,coz bys mel naměřit na uchycení třmenu


Ještě na to pro jistotu mrknu. Nasadil jsi nám brouka do hlavy! Ale vzhledem k tomu, že všiichni říkají, že R1 2008 má kola stejná jako FZ1 2006+ , tak by neměl být problém.

(reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

20.1.2012 v 08:20 | Nahoru | #15

Boss.trx850 píše: Ještě na to pro jistotu mrknu. Nasadil jsi nám brouka do hlavy! Ale vzhledem k tomu, že všiichni říkají, že R1 2008 má kola stejná jako FZ1 2006+ , tak by neměl být problém.



co jsem včera vyčetl tak vymezovací podložky jsou taky stejný.

e: inspirace na tlumič

Naposledy editováno 20.01.2012 08:32:13

Vidlice z R1 na FZ1

20.1.2012 v 11:42 | Nahoru | #16
jj ráfky jsou totožné, na čem všem se shodují viz obrázek -podle obj. čísla ráfku
kdybyste potřebovali něco porovnat stačí říct..

2 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

20.1.2012 v 12:41 | Nahoru | #17
proto jak jsem už psal, když dáš spodky a třmeny (resp vidle) z R1 04-06 není potřeba měnit kotouče

ještě k brzd. pumpě. Ta na FZ1 je opravdu tragická, určitě sežeň radiální brembo co je R1 04 a vejš.
sice budeš muset přidat nádobku na brzdovku ale výsledek za to stojí a nevim jak na to koukáš ty ale radiálka je hezčí
a nová je za hubičku 2843,- + protikus č. 21 pro přišroubování, ale ten je stejnej jako máš na fz1.+ páčka a tu máš v replice za 343,- Nádobku buď starší nebo novou páč stojí taky prd.. (bazarový kolem 500)
(pozor na R1 06-> je pumpa na oko stejná ale už stojí podstatně víc)

Naposledy editováno 20.01.2012 12:46:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

21.1.2012 v 08:04 | Nahoru | #18

Corela91 píše: proto jak jsem už psal, když dáš spodky a třmeny (resp vidle) z R1 04-06 není potřeba měnit kotouče

ještě k brzd. pumpě. Ta na FZ1 je opravdu tragická, určitě sežeň radiální brembo co je R1 04 a vejš.
sice budeš muset přidat nádobku na brzdovku ale výsledek za to stojí a nevim jak na to koukáš ty ale radiálka je hezčí
a nová je za hubičku 2843,- + protikus č. 21 pro přišroubování, ale ten je stejnej jako máš na fz1.+ páčka a tu máš v replice za 343,- Nádobku buď starší nebo novou páč stojí taky prd.. (bazarový kolem 500)
(pozor na R1 06-> je pumpa na oko stejná ale už stojí podstatně víc)



No to sice jo, ale ty šestipístky z 08 jsou prostě bomba.
Kamarád sehnal ty vidle a třmeny včetně radiální brzdové pumpy na R1 08 jak jsem psál výše.
Ale chtěl bych zkusit jak budou fungovat ty šestipístky s původní pumpou.
Jak jsem již psal-mi se ta radiální pumpa s tou papundeklovou nádobkou nelíbí vůbec.

Naposledy editováno 21.01.2012 08:05:39

(reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

21.1.2012 v 22:26 | Nahoru | #19

Corela91 píše: proto jak jsem už psal, když dáš spodky a třmeny (resp vidle) z R1 04-06 není potřeba měnit kotouče



R1 07-08 RN19 ma vyssi prumer vidle nez R1 04-06 RN12. Spodky nepasujou.

edit
ale kdyz koukam do specifikaci tak pisou stejnej prumer.. tak nevim..mozna ziju v bludu

Naposledy editováno 21.01.2012 22:36:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

21.1.2012 v 22:30 | Nahoru | #20

Boss.trx850 píše: No to sice jo, ale ty šestipístky z 08 jsou prostě bomba.
Kamarád sehnal ty vidle a třmeny včetně radiální brzdové pumpy na R1 08 jak jsem psál výše.
Ale chtěl bych zkusit jak budou fungovat ty šestipístky s původní pumpou.
Jak jsem již psal-mi se ta radiální pumpa s tou papundeklovou nádobkou nelíbí vůbec.



poikud uz takhle laborujete, ja sice nechapu ze se nekdo takhle bastli a cpe penize do FZ1 kdyz muze dat na r1 krosovy riditka a ma po vsech strankach lepsi motorku, ale kdyz uz laborujete a nelibi se ti ta nadobka, to naopak chapu - je fakt hnusna.. , tak bych zapremyslel zda neporidit nadovku treba ve tvaru pistu nebo jinej tuningovej dil a mas vystarano.. Nebo pripadne nejaky potitko prevliknout pres original s napisem FZ1-Pyčo treba a myslim ze design je poresen..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

22.1.2012 v 14:38 | Nahoru | #21

SPIJKER píše: poikud uz takhle laborujete, ja sice nechapu ze se nekdo takhle bastli a cpe penize do FZ1 kdyz muze dat na r1 krosovy riditka a ma po vsech strankach lepsi motorku, ale kdyz uz laborujete a nelibi se ti ta nadobka, to naopak chapu - je fakt hnusna.. , tak bych zapremyslel zda neporidit nadovku treba ve tvaru pistu nebo jinej tuningovej dil a mas vystarano.. Nebo pripadne nejaky potitko prevliknout pres original s napisem FZ1-Pyčo treba a myslim ze design je poresen..



Já už R1 měl a díky už nechci! A kamarád, kterého se tohle téma týká, tak toho vyzkoušel hromadu a z jeho řeči vyplývá, že mu FZ1 sedí, ale prostě má rád na motorce něco co namají všichni, samozřejmně s tím, plynoucí výhoda v lepší funkci.

Vidlice z R1 na FZ1

22.1.2012 v 16:37 | Nahoru | #22
Tak to já zas jako chápu že si chtěj upravit jednu motorku, tím že by na R1 dali krosový řidítka budou mít pořád něco jinýho než je FZ1
akorát když už tam chce kamarád něco extra tak bych šáhnul po kolech, vidlých, třmenech a zadním brku z RSV factory

to už by vypadalo jako něco extra

Vidlice z R1 na FZ1

22.1.2012 v 16:50 | Nahoru | #23
ok.. trx.. kdyz to chce ma na to a vi jak atd atd... necht kona jak uzna..

ale grázlik mazlik ma pravdu..! kovany kola, radialni bremba by v tuto chvcli udelali mnohem vic parady.. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

22.1.2012 v 16:53 | Nahoru | #24
Boss.trx850> nekdy se rozpovidej co jsi mel za problem s r12 a v cem je lepsi fz1 proti r1 s cross riditkama..?

..pro me jsou zatim sporty idealni motorka.. z myho pohledu neni nic umi fz1 a r1 ne a to co preferuju, v tom je r1 o hodne dal.. ale jasny..kazdej to ma jinak, to je ok.. jsem proste zvedavej...

(reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

22.1.2012 v 20:30 | Nahoru | #25

SPIJKER píše: Boss.trx850> nekdy se rozpovidej co jsi mel za problem s r12 a v cem je lepsi fz1 proti r1 s cross riditkama..?

..pro me jsou zatim sporty idealni motorka.. z myho pohledu neni nic umi fz1 a r1 ne a to co preferuju, v tom je r1 o hodne dal.. ale jasny..kazdej to ma jinak, to je ok.. jsem proste zvedavej...



Jen stručně se ti pokusím vysvětlit můj postoj, abych tu nezasral vlákno mimo téma.
R1 byla dobrá motorka a měl jsem ji rád. Ale pro mě je v současné době sport-motorka nahovno. Brno daleko, cesty naprd.
Ze sporta jsem byl utahaný z FZ1 ne. FZ1 jede líp odspodu, než R1 a mě už po těch letech ježdění fakt nezajímá kolik koní má motorka při otáčkách 10tis.+. A FZ1 je pro mě tak úžasný kompromis, že R1 s krosovýma řidítkama ho určitě nahradit nemůže. Stupačky na R1 jsou moc vzadu. Já si prostě na cestě nemíním hrát na opičáka jménem rossi. Ta FZ1 jde použít i na okruhu když bude třeba, ale hlavně je to motorka na každodenní použití. A dovolená s R1-fakt ne-díky!
Kamarád prostě jen chtěl zkusit na FZ1 vylepšit brzdy a tlumení a já jsem rád, že u toho můžu asistovat. Uvidíme jak to dopadne. Třeba to předělám i na svojí motorce.

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

22.1.2012 v 20:35 | Nahoru | #26
ok.. na to se neda rict.. a cesty páně TRX jsou nevyzpytatelne.. ..a hlavne kdyz sis to vošahal a vis ze tudy ne.. tak jsi holt nekam dospel.. Pyčkej ale od vas to do brna tak daleko neni..

at vam to dobre dopadne a jen samy pozitiva..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

23.1.2012 v 11:35 | Nahoru | #27
SPIJKER> Díky! Já ti zase přeju hodně km bez nehod na té divočině co sedláš! A nezapomeň-kloboučníků za volantem přibývá! Tak pozor na ně!

A teď jsem zaregistroval, že ty z toho už máš okruhovku. TAk teda ať se daří v nadcházející sezóně bez pádů a výletů do kačírku.

Naposledy editováno 23.01.2012 11:37:29

(reakce na) Vidlice z R1 na FZ1

23.1.2012 v 22:50 | Nahoru | #28
Boss.trx850> musim to tu jeste trochu zasrat..
R1 vzdycky byla okruhovka.. silnicni jsem žel predloni rozsekal.. pak prisla RSV a okruhovka..
ale ke kloboucnikum.. ja osobne ridim v klobouku.. samozrejme schvalne! akorat si lidi moc nestihnou vsimnout protoze vecne nekam specham.. Ale principielne jsou kloboucnici mor, to je fakt..

Vidlice z R1 na FZ1

11.2.2012 v 08:55 | Nahoru | #29
Takže včera proběhla další fáze!Došly kotouče z R1-model RN22 r.v.2010.
Koutouče pasují, třmeny se usadily bez podložek. Takže jsme to ovzdušnili a teď jenom až sleze sníh vyzkoušet a porovnat s původníma na mé FZ1.
Jinak i přesto, že jsou vidle o 12mm kratší(ale tvrdší), tak motorka stojí výše při zatížení jezdcem, než s původníma FZ1, které se po zatížení na místě více ponoří.




Komponenty jsme zvážili před montáží na kuchyňské váze a po demontování jsme zvážili i původní!
Je tam úspora hmotnosti ve prospěch komponentů z R1 570g neodpružené hmoty. To už musí být poznat, i kdyby byly ty vidlice původní!
Pumpu s páčkou teda zatím máme původní a radiální pumpa s páčkou leží v garáži. Vyzkoušíme jak to brzdí a potom vyměníme i ji a zase to testnem!

Naposledy editováno 11.02.2012 13:53:31

1 reakcí na tento příspěvek Vidlice z R1 na FZ1

17.3.2012 v 21:22 | Nahoru | #30
Tak dneska jsme to konečně projeli! Ty 6-ti pístky jsou bomba!

Popisuji brzdný účinek s originál pumpou z FZ1:
Mají proti origo brzdám neuvěřitelnou sílu (ale nejsou jedovaté) a krásný čitelný nástup, aniž by bylo třeba vyvinout velkou sílu na páčku. Jde brzdit jedním prstem. Jsem zvědavý na nástup brzdného účinku po výměně originální brzdové pumpy za radiální!

K přední vidlici z R1: i přesto, že jsou ty vidle z R1 kratší o 12mm než origo, je ta motorka po zatížení s jezdcem vyšší( po zatížení se tak neponoří jako originály). Kromě toho, že je předek dobře čitelný a opravdu sedí jak přibitý, tak nejzajimavější zjištění je, že motorka z vidlema z R1 nemá vůbec tendence k zavírání řidítek v zatáčce. Evidentně tato úprava prospěla geometrii a motorka se přijemněji ovládá a má o chlup pomalejší řízení(ale je to spíše ku prospěchu věci!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist