globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím o radu
Vážení kolegové.
Mám takový problem,zakoupil jsem virágo 250 jezdil jsem a vše bylo v pořádku.
Když jsem zazimoval provedl generálku rámu a vyměnil spojkové obložení přestal fungovat přední válec(motor nebyl rozebrán jen výměna spojky),jiskra na svíčce je ale ve válci neni žádná komprese.
Neni přece možné aby motor který má najeto 25000km a jezdil parádně po výměně spojky odešel na onen svět......zadní válec má kompresy normální dle manuálu.
Předchozí
1 2
Následující

Prosím o radu

5.1.2012 v 18:07 | Nahoru | #1
nevisí třeba ventil? nebo nefouká to někde mimo např. přes svíčku, těsnění hlavy...bude to chtít se podívat aspoň pod ventilové víko

2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

5.1.2012 v 18:35 | Nahoru | #2
Koukal jsem na pohon a seřízení ventilů a vše je v pořádku těsnění též nefouká.
Válec je uplně bez funkce jako by tam nebyly pístní kroužky,ale motor jel normálně nebral olej a měl i dobrý tah od spodu a po výměně lamel byl konec.
Říkal mně kamarád,že by tam mohl být nějaký dekompresor který ulehčí při startuale ve výkresu jsem nic nenašel a válci též nic neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 19:36 | Nahoru | #3
jirka106> ups ..a hejbe se ti vtom prednim valci pist ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 19:58 | Nahoru | #4
Virago dekompresor nemá. Pokud nemáš znalosti, asi na to nepřijdeš - můžeš mít přeskočené rozvody, potkaný motor, ohnutý nebo visící ventil... Zkusil jsi změřit tlaky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 20:03 | Nahoru | #5
gugo> Jasan to je vše v pořádku ani nemá žádnou odchylku ta motka jezdila do poslední chvíle.

(reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 20:08 | Nahoru | #6
1100Virago> no na tom předním válci neni vůbec nic,zadní je v pohodě,určitě se to nepotkalo a ani ventily nejsou v čudu ty pracujou normálně a motka jela do poslední chvíle než jsem ji odstavil.
Nejjednoduší bude svěřit to servisu což bude ranec nebo koupit nějaký motor po go.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 20:08 | Nahoru | #7
jirka106> No napadlo me jestli se nerozpadla klika, kdyz zadna komprese a ventily jsou OK.
Tak ted uz ti stejne nezbyde nic jinyho nez rozebrat a pak uvidis.

(reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 20:11 | Nahoru | #8
gugo> ale to by nešel píst do úvratě kdyby to byla klika a když to běží na ten zadní válec tak by to byl asi dobrej rámus....já už fakt nevím

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

5.1.2012 v 20:23 | Nahoru | #9
nemohlo Ti něco spadnout do válce? jestli píst dostal ranu z vrchu, tak může být skříplej kroužek a pak to nemá kompresi...
Máš to čím změřit? Kolik ten válec má a od toho se dá odpíchnout...(měří se to s otevřenou klapkou).

Naposledy editováno 05.01.2012 20:26:17

(reakce na) Prosím o radu

5.1.2012 v 21:42 | Nahoru | #10
Dřík> já myslím že nemohlo měnil jsem jen lamely,měl jsem tam svíčky i karbec tak nebylo kudy.

Prosím o radu

5.1.2012 v 22:21 | Nahoru | #11
Myslím že nejlepši by bylo shodit válec a uvidíš jak na to jsou kroužky :)

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

6.1.2012 v 07:59 | Nahoru | #12
Jirka106 píše:Mám takový problem,zakoupil jsem virágo 250 jezdil jsem a vše bylo v pořádku.
Když jsem zazimoval provedl generálku rámu a vyměnil spojkové obložení přestal fungovat přední válec(motor nebyl rozebrán jen výměna spojky),jiskra na svíčce je ale ve válci neni žádná komprese.
Neni přece možné aby motor který má najeto 25000km a jezdil parádně po výměně spojky odešel na onen svět......zadní válec má kompresy normální dle manuálu.

Těch 25000 km se mi vůbec nezdá jako reálná záležitost na rok výroby 1995 u Tvé motky.
Nejspíš bych typl, že motor má najeto kolem 100000 km a víc.
Takže už můžou být klidně opotřebované, nebo připečené pístní kroužky a nedrží Ti tlak ve válci při pohybu pístu nahoru, takže logicky nic nezměříš a když tak minimum tlaku.

Zkus nalít do válce max. půl deci motorového oleje, nech ho tam působyt zhruba půl hodiny a potom měř znovu kompresi ve válci.
Pokud se kompresní tlak na manometru zvedne, je to jasné - opotřebované, nebo zapečené pístní kroužky na pístu.

(reakce na) Prosím o radu

6.1.2012 v 08:32 | Nahoru | #13
Mně se nechce věřit, že by motor ztratil kompresi opotřebením ze dne na den. Pokud to do odstávky normálně jezdilo, pak se v motoru někdo pohrabal a najednou to nejede, bude chyba v rukách, ne v opotřebení.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

6.1.2012 v 08:56 | Nahoru | #14
Virago 1100 píše:Mně se nechce věřit, že by motor ztratil kompresi opotřebením ze dne na den. Pokud to do odstávky normálně jezdilo, pak se v motoru někdo pohrabal a najednou to nejede, bude chyba v rukách, ne v opotřebení.

Vždyť majitel motky jak uvedl žádné zásadní opravy na motoru neprováděl.
Jenom stroj zazimoval a výměna spojkových lamel nemá na kompresi ve válcích žádný vliv. Takže bude muset vyzkoušet variantu zjištění závady co jsem mu navrhl a pak se uvidí.

Priorita není hned rozebrat půl motoru, ale zjistit, kde je konkrétní problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

6.1.2012 v 09:42 | Nahoru | #15
SOUSEDRH9: Výměna spojkových lamel na kompresi nemá vliv, pokud se provede tak jak se má. Jenže my netušíme, kdo se v tom hrabal, na co všechno sáhnul a co po sobě zapomněl utáhnout. Nevíme ani, jak byla komprese měřená.
Pokud to dělal nějaký "expert", který si při povolování spojkových šroubů zaaretoval mechanismus tím, že vyšrouboval svíčku a nacpal něco do válce aby se netočila klika, může být třeba ohnutý ventil. Já vím, že tohle není příliš pravděpodobné, ale už jsem se setkal s tak neuvěřitelnými pitominami, že to raději nevylučuju. Jen prostě nevěřím, že když motorka před zásahem normálně jezdila a po zásahu ne, že je to "opotřebení".

(reakce na) Prosím o radu

6.1.2012 v 10:19 | Nahoru | #16
1100Virago> U té výměny lamel jsem byl osobně a viděl jsem to jak to dělali.
Sundali víko na pravé straně,povolili čtyři šrouby pružin,sejmuli přítlačák provedli kontrolu opotřebení koše spojky,dali nové plechy,lemely a pružiny seřídili spojku dali nové těsnění utáhnuli víko,dali nový filtr a olej a já vezl motor domu.
Vsadil jsem ho do motky asi měsíc stála a nyní jsem ji chtěl zkusit nastartovat když bylo okolo 8 stupňů a už nepálil a na budíku nebyla žádná hodnota.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

6.1.2012 v 11:30 | Nahoru | #17
To jsi kvůli výměně spojkových lamel vytahoval motor z rámu?

(reakce na) Prosím o radu

6.1.2012 v 13:07 | Nahoru | #18
c.j.> Ne to ne dělal jsem zimní generálku rámu a elektro rozvodů,jelikož jsem to koupil od prasete které tomu péči nedalo žádnou bylo to samé bahno a oprejskané a orezlé řetězem počínajíce.
Tak že mám motku po Go v laku jak novou ale motor nefunkční no teda na jeden válec.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

6.1.2012 v 13:43 | Nahoru | #19
když už máš udělanou go motky ,proč neudělat go motoru.

(reakce na) Prosím o radu

6.1.2012 v 16:47 | Nahoru | #20
ja1> tak já to vzal z opačného konce,třeba z motky bude odpichovátko

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

6.1.2012 v 17:48 | Nahoru | #21
1100Virago píše:SOUSEDRH9: Výměna spojkových lamel na kompresi nemá vliv, pokud se provede tak jak se má.

Vůbec nerozumím, proč mi zde uvádíš, že výměna sp. lamel nemá vliv na kompresi a pak v zápětí tuto tezi vyvracíš Tvými slovy cituji : POKUD SE PROVEDE TAK JAK MÁ.
Nemotáš tak trochu hrušky s jabkama?

Jak jsem již poradil majiteli Viraga 250, nalít zhruba 0,5 deci oleje do válce a zkusit znova změřit kompresní tlak ve válci pochopitelně s naplno otevřeným plynem a musí dojít k nějakému závěru při měření a to, že změřený tlak by měl být větší.

Ještě zde nezaznělo,že komprese se mají měřit po zahřátí motoru na prvozní teplotu a né při 8°C.

Opravdu to vidím na buď velmi opotřebované, nebo připečené pístní kroužky, takže se dá teoreticky předpokládat malá hodnota kompresního tlaku na válci při 8°C.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

6.1.2012 v 19:13 | Nahoru | #22
SOUSEDRH9> To myslíš že kdyby byl ten motor tak volnej že by za tepla jel a pokud je 8 stupňů tak by nedal ani 1 atm.??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

7.1.2012 v 03:30 | Nahoru | #23
jirka106> Zeptám se tě takhle,
Měl motor vůbec snahu nastartovat na sitič, nebo ne?

Měl jsi při měření tlaků vyšroubované obě dvě svíčky?
Pokud jsi neměl, tak klikový mechanismus nemá odpovídající otáčky a pak píst se pohybuje v měřeném válci malou rychlostí a když si přičteš opotřebované pístní kroužky+válec+měření při teplotě 8°C, tak klidně můžeš změřit tlak pod servisní limit.

Ještě jsi nám tady na fóru nesdělil, jaká byla hodnota Barů na manometru po změření.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

7.1.2012 v 08:49 | Nahoru | #24
SOUSEDRH9>jasně na sitič motor chytil normálně ale jen ten zadní válec ten přední se vezl naprázdno.
Svíčky jsem měl obě vemku při měření dělal to automechanik a říkal že na tom předním válci neni ani atmosfera.Podle manuálu by měl být tlak od 1,000-1200kpa.
Tak už nevím asi to skončí na vyndání a rozebrání motoru a pokud bude motor teda volný tak to bude ranec.........
Už jsem sehnal i motor po repasy tak uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

8.1.2012 v 18:42 | Nahoru | #25
jirka106> Dej potom vědět, co jsi zjistil při opravě motoru, jestli se do toho pustíš.

Čus Soused

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

8.1.2012 v 20:19 | Nahoru | #26
SOUSEDRH9> jasně hned jak to rozhodíme tak dám vědět,jinak pokud by to byl moc velký ranec tak už mám i motor po repasy z Chomutova.
Ještě mně povídal kamarád co dělá do mašin,že mě mohla vylítnout pojistka píst.čepu a udělat paseku ve válci.
Jelikož si uvědomuji že se tenhle válec chytal již dříve špatně než se ohřál tak vynechával tak 2-3 minuty po startu,ale dával jsem to za příčinu kabelu ke svíčce ale bohužel.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

9.1.2012 v 15:04 | Nahoru | #27
Tak už kleknul i druhý válec karbon je svinstvo a dobrý olej též,pravdě podobně za vše mohl karbon který se novým olejem uvolnil ucpal co mohl a hlavně udělal paseku na ventilech a pístech vše je černé jak bota.
Koupil jsem jiný motor a tenhle můj rozebraný si nechám na náhradní díly.
Ještě kolegové motorkáři poraďte mně jaký olej dát do motoru Virága a přikládám obrázek jestli někdo ví k čemu jsou na karbci tyto konektory??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

Skvělá odpověď, děkuji! 9.1.2012 v 16:46 | Nahoru | #28
jirka106> Kdyby vylítla pojistka pístního čepu, tak už dávno nejezdíš.

To že Ti už dřív po nastartování válec vynechával mi připomíná záležitost, kterou jsem loni řešil na 1dnom Viragu 535.

Majitel motky mi dovezl stroj ve stavu, kdy motor po nastartování vůbec nebyl schopen držet otáčky na sitič a evidentně fungoval jeden válec a druhý byl studený.
Po vymontování svíček jsem zjistil, že 1dna svíce hází odpovídající jiskru a 2ruhá ne.
Nepomohlo ani přehození svíček mezi sebou, stále byl stejný stav motoru.
Změřené tlaky na válcích taky nevěstily nic dobrého.

Jelikož motka nebyla delší čas v provozu, zadní válec po změření měl 12 Barů a přední, který nefungoval jak má a neohřál se na pracovní teplotu měl kolem 6ti Barů.
Už jsem chtěl válec na motoru rozdělat a přeměřit píst, pístní kroužky, vložku válce jestli nejsou na servisním limitu.
S kamošem jsme ještě rozebrali karburátory,komplet je vyčistily, zkontrolovali stav všech trysek a jehel jestli jsou dle manuálu k danému typu motky a po složení karbců motor chytl na poprvé.
Po zahřátí motoru jsme seřídili u karbců volnoběžnou směs + podtlaky a následovala 1vní zkušební jízda po celkovém seřízení karbců k našemu překvapení s úsměvem od ucha k uchu jak motor skvěle funguje.

Jo a po zkušebním testu celé motky u opětovného měření tlaku problémového válce jsem naměřil místo 6 Bar totožnou hodnotu se zadním válcem a to 12 Barů.

No uvidíš na co přijdeš Ty Jirko.

Hodně zdaru přeje Soused

(reakce na) Prosím o radu

24.1.2012 v 12:26 | Nahoru | #29
SOUSEDRH9> Tak jak jsem psal koupil jsem jiný motor.
Po rozebrání starého mě již zarazilo při vypouštění oleje jeho barva motor běžel 10 minut na jeden válec a to ještě nepravidelně a olej je znehodnocen(uplně černý jako by tam byl celou sezonu).
Motor je volný a myslím si že má zapečené kroužky a přidřené ventily ma že jsem mu kvalitním olejem propláchl vnitřek a bylo po motoru.
Je to divné dovezl mě domu a umřel,po rozebrání mě řekl kámoš co dělá HD že ten motor má najeto tak 50000-70000 a ne 26000 jako mě bylo řečeno prodejcem no prostě podvodník kterýho bych nejraději vzal klikovkou přes palici.
Dal jsem jiný motor který má opravdu najeto 16000 km tak jsem zvědav,měnil jsem olej a místo castrolu jsem dal olej který je tu hodně opěvován Motul 5100 ester a nový filtr tak jsem zvědav až to navrknu ale to nechám až na dobu kdy bude tepleji už mám strach v této zimě startovat nepromazaný motor.
Starý rozeberu na ND co bude k čemu nakonzervuju a uložím.

(reakce na) Prosím o radu

27.2.2012 v 16:02 | Nahoru | #30
SOUSEDRH9> Tak jak jsempsal koupil jsem nový motor a už jsem si i zajezdil tak nějak opatrně .
Jak jsem sliboval že písnu co se vlastně stalo ze starým motorem tak je to asi takto,motor jsem rozebral byl docela v pohodě určitě neměl 60000km,ale co jsem zjistil asi tím jak motor delší dobu stál tak přirezl sací a výfukový ventil který pravděpodobně při mém startu políbil píst jelikož sací ventil je ohnutý a mezera na jedné straně asi tak milimetr.
Závěrem děkuji každému v tomto foru který měl snahu poradit.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cvakání v motoru Yamaha XV 535 Virago, Yamaha XV 250 Virago Bernes 8 5.3.2023 v 20:20 gugo
NA co si dát pozor při koupi - Yama... Yamaha XV 250 Virago stspravce 9 23.2.2022 v 21:40 HarryS
s Virago 250 Toledo - Madrid- Praha Yamaha XV 250 Virago HarryS 25 27.11.2021 v 01:13 PetrL3


TOPlist