globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350-634 navýšení výkonu
27.12.2011 v 19:28
Mate zkušeností s upravou motoru 634? Budu dělat go tak že bych ji přibrousil. Vyděl sem v inzeratu přebroušení na 400 tak jak na to.
Předchozí
1 2 3
Následující

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 19:33 | Nahoru | #1
válec 175ccm jde vybrousit až na 210ccm, tzn 350->420, ale zas na druhou stranu pré to neni možný uchladit

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 19:36 | Nahoru | #2
Nejlepší zdroj informací najdeš na JAWAmanii. Ale jediný efektivní způsob jak výrazně zvednout výkon je výměna stroje..

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 19:39 | Nahoru | #3
Jak na to? Potřebuješ zakázkové písty s vrtáním 62 mm (16. výbrus). To je bohužel docela problém. Sám jsem je teď cca 2 měsíce sháněl a bohužel jsem na nikoho, kdo by je byl schopen vyrobit nenarazil (max reálný výbrus, co lze z odlitků dostat je prý cca 10. výbrus). Dost lidí mě odrazovalo, že to bude problematické (písty budou o dost těžší) a také se budou hůře chladit. Ale zase tato úprava běžně funguje, viděl jsem ji dostkrát.
Nakonec jsem se na to vybodl a udělal obyč. sériový výbrus.
Ideální by bylo zjistit, jestli by se nedaly použít písty z nějaké zahraniční motorky na vrtání 62 mm a pak by úprava byla o dost reálnější (údajně je dříve dělala firma Asso Werke) .

P.S. Oprav si v tom prvním příspěvku dělení na vidění .

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 19:47 | Nahoru | #4
Jirin.SV P.S. Oprav si v tom prvním příspěvku dělení na vidění .


Naposledy editováno 27.12.2011 19:48:42

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 20:01 | Nahoru | #5
za mlada si spolužák trošku hrál...

odvrtával/odlehčoval písty a kliku

leštil do zrcadla kanály

výsledek o proti mé jawce byla hbitější reakce na plyn a o hodně menší vibrace....

jiný kamarád měl na jawce nabastlený dva karburátory - výsledek nula hovno

výsledek = standardní jawácky motory nemá cenu tunit

Naposledy editováno 27.12.2011 20:01:48

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 20:11 | Nahoru | #6

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 20:14 | Nahoru | #7
jediná možnost je hejbat s karburátry jehla/trysky nic není

jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 21:59 | Nahoru | #8
v mládí jsme laborovali,krátké písty,okénka v pístech,karburace z trabanta,ale dokud neoddělíš sání do válců,nebo z toho neuděláš jednohup,tak moc nepřiostříš.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 22:28 | Nahoru | #9
Podle mě když z toho chceš něco dostat,tak bych se snažil přiblížit čtvercovitě motoru,tj. vrtání a zdvih stejný čili 65x65,nebo se tomu alespoň přiblížit. Vložky bych si nechal vyrobit a doma upravil dle stávajcích + upravit časování. Písty by šly použít z nějaké krosové čízy,nebo též vyrobit. Sání bych předělal na klapku,a dal buď 2,nebo jeden velkej karbec.Stočil kliku a vycpal stočenej prostor. Obsahem by ses mohl dostat někam ke 500 kubíkům. Výkon si netroufám odhadovat,ale těch pár koníků by mohlo naskočit,hlavně ochota motoru se trochu vytočit.
Jinak třinda je dle mne nevhodná na úpravy,už jen kvůli 4 st. převodovce. To taková Emza už by šla lépe Ale zase není česká,achjo

Hodně zdaru! Kdyby s tím měl někdo vlastní skušenosti rád si o tom přečtu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 22:54 | Nahoru | #10
czechino> emzu ani tunit nemusíš, ta se sériová dělala jako tříkilo ....

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 23:25 | Nahoru | #11
JÁ BYCH SE NA TO VYSRAL AŽ TO KONEČNĚ DOLADÍŠ TAK SE TI PRO ZMĚNU VYSERE KLIKA VYMĚN STROJ

(reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

27.12.2011 v 23:29 | Nahoru | #12
Prusa #94> JJ,vim ale u emzy bych se vykaslal na obsah,tam bych si pohral s valcem a vyfukem.

(reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 08:41 | Nahoru | #13

FIRE5 píše: JÁ BYCH SE NA TO VYSRAL AŽ TO KONEČNĚ DOLADÍŠ TAK SE TI PRO ZMĚNU VYSERE KLIKA VYMĚN STROJ


Přesně tak! nebát se jít do jiné

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 09:40 | Nahoru | #14
Též bych se na to vykašlal, zvlášť u 634. 638 přece jenom trochu lepší na úpravy. 20% zvýšení výkonu je hodně práce a pořád je to např. z 20 koní na 24. To tě nevytrhne.

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 09:41 | Nahoru | #15
Měl sem takto upravenou 640 u TK moto,převrtáno na 390ccm.Ale ten motor byt šíleně hlučnej (klepal-volnej výbrus).Nárust výkonu téměř nulovej jen krouťák se mírně změnil.Spotřeba kolem 6l a ještě zničíš válce tím že je převrtáš na poslední výbrus.Cena kitu je tuším 3800 u TK

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 09:51 | Nahoru | #16
Tak přestavba musí být komplexní, nestačí udělat jednu věc.. Jawa prostě není ideální konstrukce a není ideální ani na tuning.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 10:09 | Nahoru | #17
nevím možná kecám ,ale jeden starší pán mi vykládal ,že se dá předělat klika ,že písty nechodí proti sobě ,ale spolu slyšel o tom někdo?:)

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 11:29 | Nahoru | #18
Klika je lisovaná, takže se dá předělat i tak, že tam vůbec nebude pasovat This is a legendary jednohup, to co myslíš, je to neutuchající mýtická legenda, že i Ikaros bledne závistí..

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 11:34 | Nahoru | #19
vykašli se na to, pro normální provoz je to nepoužitelný... buď zvýšíš objem nebo otáčky (nebo obojí) a tím celkem dost snížíš životnost... Krom toho, tím, že přidáš výkon ve vršku, tak se ubereš o spodek a reálně ta motorka pak stejně nepojede, protože seriová převodovka má šíleně odstupňované kvalty a i když jeden kvalt vytočíš do mrtě, tak po přeřazení budeš mít k dispozici méně výkonu než u seriového stroje (protože v tomto pásmu otáček bude nižší) a než se ti podaří motor vytočit, tak i seriovka bude pryč... Leda pak nechat udělat jinou převodovku, ale to už jsme v těch úpravách za takový peníze, že si za to pořídíš 500ccm, která bude mít vyší výkon, nižší spotřebu a hlavně brzdy a podvozek, kterej tomu všemu bude stíhat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 11:46 | Nahoru | #20
WenCa> Tak nesouhlasil bych úplně, že to stejně nepojede , ale spíš to nestojí obvykle za to..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 12:23 | Nahoru | #21

laďa prášil píše: WenCa> Tak nesouhlasil bych úplně, že to stejně nepojede , ale spíš to nestojí obvykle za to..

Kamarád má hodně upravenou Jawu, ale nakonec jezdí jen s upraveným rámem, jinou tužší kyvkou a brzdami (2 kotouče vpředu, jeden vzadu). U motoru se víceméně vrátil k sériovce, přes mnohé pokusy o úpravy vždycky někde narazil na úskalí.

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 12:49 | Nahoru | #22
3 kotouče?? Kdo brzdí, ztrácí...
No můžu z vlastní zkušenosti říct, že po úpravě mi to nejede vespod, ale pak už bych to neměnil Ale mám osmu, do 634 bych nevrtal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 13:14 | Nahoru | #23
gsxr750> je to tak klika se mezi setrvákama rozlisuje obě ojnice se vyhodí nahoru a zase slisuje....podotýkám dobrej vybrátor dobře kope při startu a krouták je citět ale dál nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 14:43 | Nahoru | #24
thor1403> tak vybrátor to asi bude ,ale na to se neptal...,ale myslím ,že by ten výkon měl ýt znát ,ale asi by ta klika potřebovala odlehčit a vyvážit jinak se to může rozletět

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 14:48 | Nahoru | #25

ale mám pro tebe jednu opravdu geniální a hlavně užitečnou radu.
na úpravy motoru se vykašli, to nemá cenu, nárůst výkonu nula nula nic a to při strašnéch nákladech, pokud ti můžu něco poradit, cestu bych hledal v předstihu, tzn vyladit motor tak jak je. uvažoval jsem několikrát sice o tom že bych si pořídil vape, jenomže když nebereme konzervativní až zpátečnický důvody tak hlavním důvodem proti bylo to že kladivka se dají narozdíl od vape štelovat. vždycky jsem dával předstih 3mm, ale tak jak jsem začal mít nároky na výkon, začal jsem laborovat. největší krouťák jsem měl ve 3500 a výkon ve 4000 a přes 5 se motor nikdy nedostal na žádným kvaltu, motor táhnul pořád aji když nikde žádná sláva. maximálka 120.
pak jsem zkusil dat předstih na 4mm, motor do čtyř tisíc nejel, pod pěti chytnul dech jakoby se připravoval na trhání ruk ale kousek nad pěti sténě umřel protože tak těžké kus železa se prostě fyzicky nedokáže roztočit
takže jsem zvolil kompromis 3,5mm a můžu říct že je to v rámci pevnýho nastavení ideál. sice nemá tak měkoučký a hladký nízký otáčky, nende od spodu tak luxusně jako předtim, ale střední otáčky jsou podobný a daleko líp se točí nahoru, je tam daleko živější a taky silnější, neni problém točit ju na 5 tisíc a furt tam jde, po rovině dá díky tomu půl milimetru o 10 víc, tzn 130, ale hlavně pocit z jízdy a vytáčení je daleko lepší. a je to akorát blbý posunutí předstihu, kdybych měl pro sténé efekt upravovat motor tak do toho dám tisíce
ale jednou se mně předstih posinil za jízdy, netuším jak ale bylo tam 8mm!
musím říct že motor se sice pod 3 tisíce ani neudržel a rovnou zdechal, jenomže za jízdy když jsem na čtverku překonal otáčky tak po rovině jela 140 a dál zrychlovala, nevim už přesně rychlost ale vím že lezla po té rovině přes 6 tisíc, přičemž nikdy jsem se předtim nedostal přes těch 5 ani z kopca protože motor se prostě odmítal dál točit jakoby tam byl omezovač....
a to je prosím sériové motor 634 (motorka je totiž 632) se sníženým výkonem pro tuhle řadu a bez jakéchkoliv úprav.

takže pokud můžu nějakou radu doporučit, pořiď si laditelný bezkontaktní zapalování kde si můžeš sám nastavovat průběh předstihu v závislosti na otáčkách atd a tam si s tim můžeš tak vyhrát že to bude silný odspoda a přitom nahoře to poletí jak raketa a přitom do motoru nebudeš muset šáhnout

ignition

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 15:22 | Nahoru | #26
jestli chceš opravdu poradit,dej to do 100% origo stavu a věř,že tak to bude nejlepší..pokud to přebrousíš tak ti odejde klika za cenu minimálního nárůstu výkonu.

(reakce na) jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 16:06 | Nahoru | #27
dostal94> ...tak, tak.
O "tuningu" této Jawy více než kde jinde platí jeden z Murphyho zákonů: "Postupnou inovací jsme se dostali k původnímu výrobku".
A nebo po našem - z kur.y panenku neuděláš .

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 18:25 | Nahoru | #28
Kdyby někdo chtěl tak to vyladit půjde,jistě je to složité ale ne tak aby se to nedalo zvládnout,bohužel u 350 je veliká slabina 4st. převodovka

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 20:16 | Nahoru | #29
No, já 634 je fakt konstrukčně starší, 638 mám převodovku jaká je, no vymyšlená chytře soudružsky aby to něcořadilo a moc nestálo. Ale co mi po úpravě odpadlo, bylo to kvedlání 3-4-3-4, pokud neberu vylženě kopce, tak drndám a 4. Ale už mám koupený další válce a asi to dám do originálu. Ale můžu si vybrat a to je výhoda. To se štelováním předstihu je zřejmě příklad Přání otcem myšlenky. Otázka je, jak se přestih nastavuje a jak se měří bod zážehu. Podle příručky snad ani nastavit nejde.. nebo mě se to nepodařilo.

jawa 350-634 navýšení výkonu

28.12.2011 v 20:34 | Nahoru | #30
Ladit Jawu jsou vyhozené peníze.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist