Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Jak funguje tento motůrek?
Ahoj,na netu jsem našel foto tohodle motoru,prej je to s karburátorem prototyp z roku 1983,nechápu co to má za ten satelit na válci,vypadá to jako by rotační šoupě,ale jinak řešený,kdyby někdo věděl více budu rád.

obr. 1

obr.2


Naposledy editováno 10.12.2011 16:09:40
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

13.12.2011 v 16:36 | Nahoru | #31
Zdenalbenal> Dík za vysvětlení Ty převodovky jsou vážně dokonalé,škoda že je Jawa dnes nemá kde využít

Jinak si myslím že dnes Češi nemají na špičku nejen proto že se nepodvádí,ale proto že jsme malí a ne každý má x statisíců na sponzorování světového Endura.Škoda,kdyby Jawa dále dělala soutěžní Endura a byl pořádnej českej tým mohlo by to být jinde,ale to je jen polemizování které je dnes mimo mísu.

Naposledy editováno 13.12.2011 16:37:30

Jak funguje tento motůrek?

14.12.2011 v 16:29 | Nahoru | #32
Jen takové upřesnění - do konce oficiální účasti továrny v soutěžích mezi našimi jezci a zbytkem světa propast nebyla, furt jsme špičce stačili...to abych nedostal od Cara po hubě .
No a jak pomalu ubývají jezdci, kteří prošli systémem přípravy v Dukle a nebo ve Střediscích vrcholového sportu, jde to s naší reprezentací čím dál víc z kopce...
Že měli funkcionáři z peněz pro reprezentaci zlatý důl, jsem se přesvědčil v Holansku - jaké sme měli my, klubáci, oblečení a v jakých hadrech jel trofík i váza...sem se styděl, že su Čech! Přitom ti hoši by si zasloužili kombinézy ze zlata...i přesto ale jeli dobře jak sviňa!
Dnes je to obráceně - vybavení špica, motorky jakbysmet a jedou o mrtvou vránu .
Pokud se bavíme jen o jednom "uzlu" motocyklu, převodovce, tak ta nejenom že byla dobře vymyšlená (kromě umístění řadicího automatu pod ní, třeba na motokrosové motorce je nad kolama, aby omrvinky z koleček do něj nepadaly), ale i odolná.
Schválně - kolik přeřazení pod plným plynem, pod zatížením, bez spojky by vydržela třeba KTM? Jestli by tak vůbec šlo řadit...viz poznatky z Erzbergu...
Na Jawě jsem s ní nikdy potíže neměl, na Hondě (CR 250) vydržela cca rok (vylámané zuby). Tam jsem přitom řadil se spojkou, na Jawě, s vyjímkou akceleračky (tam se řadilo s plným plynem, o spojku se při řazení jen "brnklo"), nikdy.

Jak funguje tento motůrek?

14.12.2011 v 16:46 | Nahoru | #33
Hnedé mäkké tomu rozumiem, ale bavíme sa o strojoch s porovnateľným výkonom? Honda vs Jawa (ČZ)

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

14.12.2011 v 16:52 | Nahoru | #34
Když jsem vzpomněl Cara, tak ten mě říkal:"...co, ty jedeš?!Klubák a nebo jako jednotlivec? Víš, to si můžeš jet jak chceš. Trofík nesmí chytit minutu."
A vůbec, měl ses koho zeptat a od koho se učit. Dnes není nic, kromě pár "enduroškol", kde Tě za balík peněz naučí, že na motocyklu se sedí obkročmo hlavou ve směru jízdy . Někdy ani to ne.
V dřevních dobách soutěží se jezdilo na upravovaných sériových strojích, se stoupající obtížností se začaly používat speciální motocykly a s rozvojem techniky se tyto speciály začaly vyrábět velkosériově...
Na ploché dráze to jde (šlo), protože pro těch pár "magorů" (v dobrém) se velké série nevyplatí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

15.12.2011 v 18:40 | Nahoru | #35
Zdenalbenal> Moc děkuji za příspěvky,je to radost takové věci číst Rád bych taky jednou byl v tomto sportě dobrý,ale je tu problém jako všude a to peníze pak mě ještě štve že bych nemohl sedlat motorku na kterou bych mohl být hrdý že je česká,bohužel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

15.12.2011 v 20:07 | Nahoru | #36
czechino> i na starý ČZ se dá dobře zajet, když ji vodí dobrej pilot, tady se podívej: ,

Jak funguje tento motůrek?

15.12.2011 v 20:44 | Nahoru | #37
Nádhera. Čistá stopa

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

17.12.2011 v 13:51 | Nahoru | #38
Kůča-ČZ-MTX> To je jasné,už se na to chystám

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

17.12.2011 v 15:08 | Nahoru | #39
Když se Brad Lackey stal jako první Američan mistrem světa v motokrosu dostal otázku kdy a jak začínal? Odpověděl: Začínal jsem domu v Americe před xx? lety na motocyklu ČZ !!!
Udivený novinář doplnil otázku: Proč na ČZ? A Brad odpověděl: Protože v té době to byla nejlepší motorka na světě!

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

18.12.2011 v 16:52 | Nahoru | #40
storeman> A pro mne stále JE!

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

20.12.2011 v 15:36 | Nahoru | #41
Tak jsem našel foto s tím motorem v motorce:

ZETKA

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

20.12.2011 v 18:13 | Nahoru | #42
czechino> Tak v pátek jsem na firemním večírku opět jako vždy pokecal s bývalým závodákem který jezdil lépe řečeno byl ve stejné skupině jako Mašita,Válek,Císař,Češpiva,atd.A na dotaz co tehdejší Jawy odpověděl - naprostá hrůza - Jawa měla štěstí,že v té době měla špičkové jezdce,kteří byli navíc špičkovými mechaniky. A přesně jak už tu zaznělo co soutěž to podvod.

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

21.12.2011 v 12:30 | Nahoru | #43
PEPAFJR>Á, pán je znalec .
Jen tak na okraj - na Jawě v té době jezdil "Šmidra", několikanásobný Mistr Evropy a na Jawách ze série i TT Anglie .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

21.12.2011 v 12:53 | Nahoru | #44
PEPAFJR> mam pocit ze v 80 tych letech se privezli do ceskoslovenska 2 titul mistra evropy v motokarach tam se tezko podvadelo...app...nevis co tam meli za motory ? si nejsem jistej jestli to nebyly CZ nebo uz rotax

Naposledy editováno 21.12.2011 12:56:47

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

21.12.2011 v 13:52 | Nahoru | #45
Jak se měnila pravidla FIM (rušily objemové třídy 75,175,350 atd.) tak bylo nutné "vymyslet" Jawu v "netradičním" objemu, pro trofík.
Zkoušela se osmdesátka, dváca a 4T. Dváca měla původně jawský dvoutakt, který přes vysoký potenciál dalšího vývoje byl nahrazen Rotaxem a pro třídu přes 500 4T byl rotouš od začátku.
V TT jely jen dváca a 4T přes 500, možná, že i 4T do 350 Rotax (Oťas), ale to nevím určitě.
Ještě jeden přípodotek - za doby největší slávy Mašity, Čepce, Mrázka, velkýho Cara a spol. lepší motorka pro soutěže než Jawa byla prakticky nedostupná. V těchto objemech byly jen Puchy, velké Zundappy, MZty a dál prakticky už nic (použitelného).
V domácím Mistráku nic jiného než Jawy nebylo a pokud náhodou jo, bylo to odsouzené k nezdaru. Třeba i proto, že tehdejší soutěže vypadaly trochu jinak...než dnes .

Naposledy editováno 21.12.2011 13:53:19

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

22.12.2011 v 08:52 | Nahoru | #46
Zdenalbenal> Osobně ti moc děkuji za výživné informace.

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

22.12.2011 v 16:42 | Nahoru | #47
Zdenalbenal> No, trochu mimo, ale k soutěžím: Mám doma itenerář Velké zimní soutěže Jeseníky, kolom 1950, když si představím to projet třeba na Zetce 125 v zimě, v koženém kabátu a rádiovce... :) Klobouk důle!

Naposledy editováno 22.12.2011 16:42:33

Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 10:19 | Nahoru | #48
Mívali jsme předsezónní soustředění, třeba v Beskydech. To byly takové "poruchy", že po průjezdu brodem se klíč přední brzdy obalil ledem a pak to jaksi nefungovalo .
Ale zima nám nebylo, páč se furt "makalo" na trati...a eště taky to mládí ...no jó...

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 10:33 | Nahoru | #49
nejtek> Káry jezdil kamarád, měl ji snad po Dykastovi. Taky nevím, jestli tento pán (Dykast)jezdil mezinárodně, ale Mistrovsví ČSSR, tuším, vyhrál.
Měl tam "lehce vytuněný" motokrosový pětikvalt ČZ (klapka do kartru atd.).
V pozdějších letech se Rotaxy v kárách používaly a snad i s těmito motory to ME vyhráli, nevím...moc Ti nepomůžu.
Na okraj jednu perlu - jelikož ty rotouše byly dobré (a drahé), sehnal jsem od svýho kámoše z NL motor z Hondy 125. No a kára s ním v závodech v druhém kole mívala náskok půl startovní roviny .
Bodejť by ne, ten motocykl byl v MS v motokrosu 87 na čtvrtém místě...
Škoda, že ten fára kára byl "mechanicky méně zručný" a po pár závodech motor zničil.

Naposledy editováno 23.12.2011 10:34:09

Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 10:39 | Nahoru | #50
Motory ČZ do kár se běžně předělávaly na rozvod šoupátkem (na klice), i na vodní chlazení. Třeba Metalex měl hlavu řešenou tak, že spalovací prostor byl výměnný...

Naposledy editováno 23.12.2011 10:39:38

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 11:45 | Nahoru | #51
v roce 83 jsem mel cz 5kvalt,uz to jezdil malokdo....cz 6 kvalt byl uz nekde jinde a ten kdo mel rotax! ..skoda mluvit..ale sportovni vyziti to bylo super...
Ale chtel jsem vedet jesti ty evropsky pohary udelali s CZ nebo uz rotax...

Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 13:39 | Nahoru | #52
Když už jsme u těch krásných soutěžních motorek, tak přidávám něco pro potěchu oka. Před lety se mi podarilo nafotit závod mistrovství světa veteránů, který se jel kousek od nás ve Stříbře na terénech Svatého Petra. Ti dříve narození určitě poznají (dnes již bohužel nebožtíka) velkého závodníka co vodil originálního jawskýho půllitra.

klikni MS stříbro

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 13:44 | Nahoru | #53
Také jsem dvakrát navštívil sraz a přátelské klání soutěžáku na Kavčáku. Zdenál určitě zná. Kavčák 2009

Jak funguje tento motůrek?

23.12.2011 v 13:48 | Nahoru | #54

Jak funguje tento motůrek?

25.12.2011 v 21:15 | Nahoru | #55
Tak jsem založil téma o starých soutěžních strojích,kde bych vás chtěl poprosit o zajímavé příspěvky ohledně těchto supr strojů

!TU!

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

2.1.2012 v 14:41 | Nahoru | #56
nejtek> Myslím si, že s Rotaxem, protože Zetka by nestačila.
V té době to byl tuším Sedlář...Agrotým JZD Štěpánov (bez záruky) .
V tom kolchozu s ním byli ještě i jiní jezdci a všecí už měli Rotouše.
Dělali tam i rámy na káry.
Někde v depozitu mám staré Světy motorů a tam to určitě někde je...bylo to někdy kolem osmdesátého roku...

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

2.1.2012 v 14:54 | Nahoru | #57

MartinED250 píše: Také jsem dvakrát navštívil sraz a přátelské klání soutěžáku na Kavčáku. Zdenál určitě zná. Kavčák 2009


To víš, že jo.
Největší prdel je stejně vždycky na Pincku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

2.1.2012 v 18:51 | Nahoru | #58
czechino> Coby,chodili po depu s notýskama a foťákama,aby nám pak na konci 80tých let "ujeli" a to skoro vždy na našich patentech... P-H

(reakce na) Jak funguje tento motůrek?

3.1.2012 v 22:46 | Nahoru | #59
Petr Huska> ...no, oni chodili i naši... .
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Přední a zadní brzdová pumpa ČZ 125... ČZ 125/519 jannoves 1 22.1.2020 v 07:57 MaTTyS
ČZ Strakonice 100 let ČZ 175/477, ČZ 175/487, ČZ 125/473, ČZ 175/450, ČZ 1... trigr 4 15.9.2019 v 10:27 Vlasťák1973
Majitelé motocyklů Čs. výroby z Kro... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, Jawa 250/559, Jawa 50/20... Doly_cz 344 19.1.2018 v 09:54 Doly_cz
3-4 rýchlosť ide sekavo na cz 175/477 ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... Ondrejcin 2 18.4.2017 v 17:56 Ondrejcin

TOPlist