globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Původ z USA - ano či ne
Zdravím Vás. Chci si pořídit konečně HD řady dyna či softail. Na netu je v současnosti velké množství strojů různých stáří, od různých firem i jednotlivců, dovezených z USA, a to mnohdy za velice příznivé ceny. Všude psáno český TP, technická do..., čistopis TP... a řádky vychvalování a příslibu dovozu až domů. Můžete mi někdo znalý poradit, co se stane když takový stroj koupím a uplyne mu první technická? Na fotkách je vidět tacho v mílích, výfuky Screaming Eagle, které nejsou povoleny pro provoz po evropských silnicích a nevím co ještě. Jak na tyto stroje může být český TP s platnou prohlídkou, zvláště když jsou třeba 10 let staré a čerstvě dovezené (neplatí jen do 8 let stáří)? Jak nákladné je uvést takový stroj do stavu OK pro ČR? Moc díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 14:52 | Nahoru | #1
kamose na technicke dycki drbou kvuli tomu ze nema parkovacku ve svetle jinak nic blinkry predelal ecko na vyfuku nikdo videt nechtel jak to je neska s prihlasenim netusim celkem by nemel byt problem...

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:02 | Nahoru | #2
No tak právě problém je a teď po tom dost jdou. Musí být vyjímky ofiko zapsané v TP,ale i v centrálním registru,což kolikrát nejsou ... Jinak technickou nedostaneš

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:06 | Nahoru | #3
Tak doba je asi zla dobre už bylo

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:15 | Nahoru | #4
...také jsem byl v téhle situaci.... a nakonec původ ČR vyhrál.... v dnešní době je toho tu jako sra..... (to by musel být opravdu hóódně dobrý kup a fin. rozdíl v 10-kách tis. kč) EU verze má i alarm.... a takové "blbosti" jako E na sklech od blinkrů.... atd...atd.. Kolega při nehodě na tomhle docela pohořel...

TAK NEŠPEKULUJ !

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:17 | Nahoru | #5
Jde to,ale musíš to protáhnout ofiko přes dekru a počítej tak 5 000 kč

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:27 | Nahoru | #6
Případně zvaž dovoz odjinud z EU...

1 reakcí na tento příspěvek Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:29 | Nahoru | #7
Pokud to ma cistopis, tak to po TK byt musi, jinak by to ten cistopis nedostalo.
pokud to ma cesky TP tak to znamena, ze to logicky STK projit taky muselo, jinak by to ten TP nedostalo. Pokud ale po ty technicky nekdo vymenil homologovane dily za nehomologovane, muze byt problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:41 | Nahoru | #8
KubaLC8> To nemáš pravdu,protože tady je spousta motorek, co se sem přítáhla v době, kdy to ještě šlo a tu motorku nikdo neviděl a přes známý se udělal čistopis. Jenže teď po tom jdou a když nemáš protokol z dekry a nebo ty vyjímky nejsou zanesený v centrálním registru, tak je problém a žádná technická si to na triko nevezme ...

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:52 | Nahoru | #9
Durex>
Většinou to má technickou do 2013, to zn. letos dělanou.
přitom už z těch fotek jen s těmi S.E. a majlemi to projít nemohlo, nehledě na to, že ani díly, který jsou jinak v EU homologovan, na stroji z USA žádný E nemaj. že by dvojí metr?

1 reakcí na tento příspěvek Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 15:57 | Nahoru | #10
Na budíky se lepí samolepka s km. Jinak jsou problém třeba blinkry, které svítí pořád. HD nemá dvouvláknové žárovky,takže to není tak jednoduchý jako v případě Japonců pro americký trch dovezených sem,kde stačilo izolepou přelepit jedno vlákno. HD má jednovláknovky a jednotka pouští různě silnej proud do kabelů a tím to buď svítí nebo bliká. Taky tam nejdou použít diodové žárovky. Teď by se ale "na černo" motorka nebo auto protáhnout legislativou neměla dát. Takže by to mělo být ofiko ...

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 17:51 | Nahoru | #11
Já bych to koupil jen v případě že si to nejdřív sám odvezu na STK který si sám vyberu a projde to. Že tomu někdo udělal STK ještě neznamená že je to ve stavu kterej odpovídá české legislativě. Nějakýho kamaráda na STK má dneska každej druhej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 20:20 | Nahoru | #12

Durex píše: Na budíky se lepí samolepka s km. Jinak jsou problém třeba blinkry, které svítí pořád. HD nemá dvouvláknové žárovky,takže to není tak jednoduchý jako v případě Japonců pro americký trch dovezených sem,kde stačilo izolepou přelepit jedno vlákno. HD má jednovláknovky a jednotka pouští různě silnej proud do kabelů a tím to buď svítí nebo bliká. Taky tam nejdou použít diodové žárovky. Teď by se ale "na černo" motorka nebo auto protáhnout legislativou neměla dát. Takže by to mělo být ofiko ...



Co to meleš o těch blinkrech ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 20:37 | Nahoru | #13

jongi píše: Co to meleš o těch blinkrech ?



No a Tvůj postoj k blinkrům ? (mezi řádky psal, že US-verze pernamentně svítí... což u nás ze zákona nelze !

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 20:58 | Nahoru | #14

laser999 píše: No a Tvůj postoj k blinkrům ? (mezi řádky psal, že US-verze pernamentně svítí... což u nás ze zákona nelze !



Můj postoj je takovej, že jsem to nechal svítit.
Spíš mě zarazilo jak chceš zalepit jedno vlákno žárovky? Pochopil bych zaizolování kontaktu, kablíku, ale vlákno ? Jinak můj HD má vlákna dvě, nevím kde jsi přišel na jedno

Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 21:00 | Nahoru | #15
Jo sorry, to psal někdo jinej, píšu z ajfouna nevšiml jsem si

1 reakcí na tento příspěvek Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 21:05 | Nahoru | #16
Hm, ke svícení... (taky jsem měl auto komplet zatónované X let.... až jednou v Rakousku kontrola... a bylo dotónováno....) to samé je i ze svícením blinkrů na H-D.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 21:16 | Nahoru | #17

laser999 píše: Hm, ke svícení... (taky jsem měl auto komplet zatónované X let.... až jednou v Rakousku kontrola... a bylo dotónováno....) to samé je i ze svícením blinkrů na H-D.....



Pokud to někoho až tak moc stresuje je to otázka cca 15 min a je po svícení

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

9.12.2011 v 21:35 | Nahoru | #18

jongi píše: Pokud to někoho až tak moc stresuje je to otázka cca 15 min a je po svícení



...tak nějak....

1 reakcí na tento příspěvek Původ z USA - ano či ne

11.12.2011 v 09:18 | Nahoru | #19
Dekra...specializované pracoviště Dekra , celá sranda ještě letos vyjde na cca 3000Kč + 2hod. tvého času s technikem při sepisování protokolu a následném zapsání do TP všech vyjímek (např. zrcátka a světla s DOT, tacho,výfuk aj. ) jedná se ale o origo stav USA...jak to bude u tuningových úprav to nevím

1 reakcí na tento příspěvek Původ z USA - ano či ne

11.12.2011 v 15:16 | Nahoru | #20
Mam motku dovezenou od Amíku,přes firmu co se tím zabýva tachometry mají v mílých ale většinou i malejma číslicemi km.V techničaku musí být napsana vyjímka na světla evropská mají jina označení a americká nejsou homologována a stechnickou potom není žadný problém. ,a blynkrý original jsou jiný.

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

11.12.2011 v 17:57 | Nahoru | #21

Pjercak píše: ecko na vyfuku nikdo videt nechtel

Záleží na koho trefíš. Mně kontrolovali éčka na zrcátkách,světlech, blinkrech i na výfuku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 07:59 | Nahoru | #22
alterego>

To dík!!. Jelikož si to nepovezu sám, tak tedy asi dát pozor, jak se toho zhostila ta dovozová firma, jestli to nechala udělat tak, jak píšeš.

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 08:08 | Nahoru | #23
vena307>
Prosím tě, pokud to máš od firmy vše OK (co bylo nepřípustné vyměnili - systémy a barvy světel a blinkrů) a na ostatní nechali napsat vyjímky, je to super. Prozradil bys mi (třeba na mail, pokud ne veřejně) co to bylo za firmu a třeba i jiné poznatky? Totiž trnu z toho, že budě něco špatně, že budu muset vyběhávat, to radši 5000 připlatím. A ještě, pokud tě chytnou u nás, v malém TP vyjímky uvedené asi nejsou - zkontrolujou si to online v registru. Je to tak? Ale co jinde v EU. Mají tam možnost (a vůli) si to zkontrolovat? I když je fakt, že na mé poslední cestě na Savažce po Německu, Holandsku a po celé Francii až k Atlantiku jsem za celou cestu neviděl jediného policajta)

Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 08:21 | Nahoru | #24
Ahoj, záleží, jestli si necháváš moto přivést od firmy, to pak není žádný problém a nebo si dovoz zařizuješ sám. Při převozu doporučuji z osobní zkušenosti uzavřít kvalitní pojistné a kupní smlouvu nechat na úřadě v daném státě v USA úředně ověřit (tím si pojistíš všechna ALE která můžou vzniknout) Před expedicí je dobré poprosit majitele v USA o technical inspection in car station (zjednodušeně projít něčím, jako je evidence - tenhle papír Ti dost věcí ulehčí).
Já jsem zatím převážel jedinou mašinu a to Hondu VTX 1800F pro mého tchána. Problém nastal ve chvíli, kdy se šlo na vstupní prohlídku (typ F se v ČR neprodával proto jich jezdí tak málo) Na STK vadilo: trvale svítící blinkry, obě světla s US homologací, výfuky bez homologace a nezapsané rozměry pneu v TP (US).

Na základě provedené kontroly v US a dokumentu viz výše na STK zapsali poznámku: Vozidlo s trvale svítícímy směrovými světly v přední části, světlomety splňují směrnici.......

Rozměry pneu se nechali zapsat na základě vyjádření HONDY a výfuky? To už se ukecalo jako to dělá většina z nás

Takže dovoz z USA? proč ne, ale obrň se trpělivostí, s největší pravděpodobností se setkáš s demencí a závistí....

Co se dopravy týče, doporučím obrátit se přímo na dopravce v Hamburku (sežeň kontejner - z USA cca 15-40tis ale tam se vejce cca 10-15 motorek nebo čtyři auta, takže si pak musíš sehnat někoho, kdo bude také něco převážet) Já to sfoukl tak, že jsem zašel do USA Cars v Praze a pooptal se, výsledkem bylo to, že kontejnér mě vyšel na 5tis a k tomu se s Hondou svezly Shelby GT 500, GT-R Cadilac Escalade , pro mašinu jsme v domluvený termín dojeli přímo do Hamburku s vlekem, tak jsme přepraní náklady stáhly pomalu na polovinu.

Naposledy editováno 12.12.2011 08:28:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 11:56 | Nahoru | #25
bromep> to co jsem ti napsal se týká toho, když už tu mašina je a dovozce se vyflákl na řízení o vyjímkách a zařídil si to "jinak"(čímž si ulehčil práci a nechal v tom vykoupat nového majitele...) ...tohle řízení jde otevřít(dovozové) do 3 let odkdy je mašina u nás...pak to nestojí ty prachy ale je to nadlouho a vlastně se absolvuje celé řízení s dovozem znovu...můj 1.příspěvek se týkal toho,když už nechceš znovu otevírat dovoz...a prostě si to necháš udělat sám ... prostě...slušný dovozce ti to prodá už se zapsanými vyjímkami,zlatokop bez...a pak je to na tobě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 12:34 | Nahoru | #26
alterego>

Mě dovozce s usa zařídil vše (dovoz,přihlašení,upravrení blynkru a td.),jenom zapoměl nebo se v....?,na světla která musí být ve velkém techničaku napsana jako vyjímka protože mají jina označení homologace než jsou evropská potažmo česka

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 14:13 | Nahoru | #27
vena307>
A ty světla tedy teď řešíš jak?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 15:37 | Nahoru | #28

vena307 píše: alterego>

Mě dovozce s usa zařídil vše (dovoz,přihlašení,upravrení blynkru a td.),jenom zapoměl nebo se v....?,na světla která musí být ve velkém techničaku napsana jako vyjímka protože mají jina označení homologace než jsou evropská potažmo česka


no a právě to je ten případ kdy se musíš rozhodnout...buď se vydat cestou Dekra(3000)... a nebo doufat a doprošovat se při STK... ...Nové hlavní origo světlo(parabola) s "E" min. cena 6500 a na zadní kryt jsem se ani neptal...(stále píšu o VTX 1800),jak říkám,dovozce doveze a co nejrychleji chce prodat(legál proces je pro ně ztráta času...) a ty se pak starej...existují snad ale i seriózní dovozci, kteří ti to prodají už v cajku se zápisem v TP...osobně ale nikoho takového neznám Originál díly s "E" koupíš u dealera i tady(je to shodné s VTX1300, které se tu prodávaly) ale v součtu tě vyjde mnohem levněji DEKRA a máš to v originále... (u VTX řešíš blinkry,zrcátka, hlavní a koncové osvětlení,výfuk,tacho v mílích) můžeš si spočítat na kolik by vyšla eventuální výměna všech dílů...
k posr...í je na tom to, že jinak lezeme amíkům do zadnice ale normy si neuznáme...

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 16:12 | Nahoru | #29

alterego píše: no a právě to je ten případ kdy se musíš rozhodnout...buď se vydat cestou Dekra(3000)... a nebo doufat a doprošovat se při STK... ...Nové hlavní origo světlo(parabola) s "E" min. cena 6500 a na zadní kryt jsem se ani neptal...(stále píšu o VTX 1800),jak říkám,dovozce doveze a co nejrychleji chce prodat(legál proces je pro ně ztráta času...) a ty se pak starej...existují snad ale i seriózní dovozci, kteří ti to prodají už v cajku se zápisem v TP...osobně ale nikoho takového neznám Originál díly s "E" koupíš u dealera i tady(je to shodné s VTX1300, které se tu prodávaly) ale v součtu tě vyjde mnohem levněji DEKRA a máš to v originále... (u VTX řešíš blinkry,zrcátka, hlavní a koncové osvětlení,výfuk,tacho v mílích) můžeš si spočítat na kolik by vyšla eventuální výměna všech dílů...
k posr...í je na tom to, že jinak lezeme amíkům do zadnice ale normy si neuznáme...



To je vše pravda,mě to tehdy vše vyřídily firma co to dovezla až na ty světla a ty ponecham osudu a na technický mam znameho tak ty světla nebude řešit.
Podle mě se vyplatí koupyt evropskou verzi a ušetřit si spoustu starostí a peněz když to někdo zvoře nebo to neuděla jak má.
Ale zase na druhou stranu ten fazer s ameriky byl o dost levnější něž se pohybovaly v té době fazery v čr.,a taky mame za louží znamé který nam ho tam sehnaly a o zbytek se postarala firma co nám ho dovezla

(reakce na) Původ z USA - ano či ne

12.12.2011 v 17:31 | Nahoru | #30

alterego píše: no a právě to je ten případ kdy se musíš rozhodnout...buď se vydat cestou Dekra(3000)... a nebo doufat a doprošovat se při STK... ...Nové hlavní origo světlo(parabola) s "E" min. cena 6500 a na zadní kryt jsem se ani neptal...(stále píšu o VTX 1800),jak říkám,dovozce doveze a co nejrychleji chce prodat(legál proces je pro ně ztráta času...) a ty se pak starej...existují snad ale i seriózní dovozci, kteří ti to prodají už v cajku se zápisem v TP...osobně ale nikoho takového neznám Originál díly s "E" koupíš u dealera i tady(je to shodné s VTX1300, které se tu prodávaly) ale v součtu tě vyjde mnohem levněji DEKRA a máš to v originále... (u VTX řešíš blinkry,zrcátka, hlavní a koncové osvětlení,výfuk,tacho v mílích) můžeš si spočítat na kolik by vyšla eventuální výměna všech dílů...
k posr...í je na tom to, že jinak lezeme amíkům do zadnice ale normy si neuznáme...



zapoměl jsi napsat, že tacho je v nádrži teda alespoň u VTX 1800 F z roku 07
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob Harley Davidson... Haryk1990 4 23.3.2024 v 07:23 puffybodie
Displej HD Dyna Stret Bob Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob maf26 2 16.8.2022 v 19:24 maf26
Manual HD dyna street bob v cz Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob sumava 2 24.2.2022 v 13:53 roba
zadní blinkr Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob johns 5 11.1.2022 v 19:35 jarikubi
Dyna street bob 2008 zadní blatník Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob, Harley Davidso... Josetur 1 15.8.2021 v 17:20 b0b4n


TOPlist