globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr navigace a pár rad navíc
Zdravím budoucí snad/doufám kamarádi/spřízněné duše.
Teprve před 2 roky jsem si udělal řidičák A+B, na motorku samozřejmě neomezenou, a od té doby sním o ježdění po jedné stopě bez fyzické námahy. :) Takže k věci. Potřeboval bych asi pár postřehů/rad, abych neudělal chybu. Bude to můj první stroj, na motorce jsem seděl pouze v autoškole, nerad bych prostě koupil tak říkajíc blbost. Momentálně si hledám byt, mám určitý rozpočet a hned po koupi bytu se vrhnu na bazar s motorkama a vyberu si milenku na pár dalších let. :) Samozřejmě se snažím sehnat něco s garáží a nebo alespon oplocenou zahrádkou, kde pro ní postavím nějakou - pokud možno nedobytnou - ohrádku. Musím uznat, že čekací doba 3 dny na to, než nově registrovaní mohou psát na diskuzní forum je celkem produktivní záležitost. Mezitím jsem aspon hltal stránky, informace, stáhl jsem si a zkouknul Twist of the Wrist, okouknul přibližné ceny v bazaru.. urovnal si nějaké otázky.

1. Rozpočet na motorku - ojetou - bude cca 100-130 tisíc. Chci si koupit obsah cca 800-1100. Nechci tu číst nic ve stylu "kup si do začátku něco slabšího". Motorka pojede tolik, kolik otočím rukou. Nejsem sebevrah, věřím si, že mám dostatek sebeovládání. Nehodlám ze začátku dělat blbosti stylu "tak kolik z tebe vytáhnu, bejby?" :) Myslíte si, že ta cena je okej na zmíněný obsah? Co jsem koukal po bazaru, tak si myslím, že za tu cenu se dá už sehnat i slušná mašina v super stavu. Pokud máte nějaké varování, jaký typ motorky určitě nekupovat, tak sem s ním. Každopádně se budu koukat po chopperovi, co je pro dva. Nebudu solista. :) Silnější motorku než jedenáctikilo nechci nejen kvůli její váze/síle, ale i kvůli mnohem většímu apetitu na paliva a jiné tekutiny. :)

Další penízky padnou na vybavení.
2. Do navigace a interkomu chci narvat nejvíc. Klidně funglovky a nelevné. :) Moje představa je taková, že za jízdy (až se trošku ostřílím) budu poslouchat přes BT muziku přehrávanou z navigace a zároven bych rád, kdyby mi občas ta navigace mezi hudbou kvákla, kde a kam mám odbočit. Je to takto providitelné? Může to tak fungovat? Telefonovat se mi za jízdy nechce. Pokud můj starý samsung, který údajně BT má, nespáruju s interkomem, tak nevadí. Nechci si kupovat nový mobil kvůli prašné práci, kde není problém mobila zníčit během roka či dvou.
To, že budu muset kvůli kvalitnější muzice z interkomáckejch sluchátek vykuchat jiná sluchátka, vím. Už jsem se to tu dočetl. Co se týče navigace, preferoval bych Garmin, který má doživotní aktualizace map a SW zdarma, ale nebudu se bránit i jiným návrhům.

3. Zabezpečení. Tady taky trošku váhám. Budu mít motorku někde v garáži nebo v kleci. Pak přemýšlím o kvalitním řetězu plus k tomu zámek na brzdový kotouč s houkátkem. Bude to stačit? Je i nějaké jiné/lepší řešení?

Jinak výběr helmy, oblečení a dalších detailů už myslím zvládnu sám. Tam půjdu nějakou zlatou střední cestou..
Děkuji moc předem diskutujícím a radícím. Mám něco načteno a vím co chci - chci jezdit na chopperovi. :) Ale vy už jezdíte třeba dlouho a víte, co já ne. Budu se těšit..

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 08:54 | Nahoru | #1
Na muziku za jízdy se vyser, motorka není auto. Poslouchej motor a okolí.

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 08:56 | Nahoru | #2
Ty kráso, to je román ale k věci.
ad 1) rozpočet máš slušnej, budeš mít z čeho vybírat
ad 2) místo garmina bych zkusil nějakou otevřenou navigaci s win, z navigačních sw jsem zkusil navigon, garmin, tomtom, igo8. Nejvíc mi vyhovuje igo8. Určitě ale motonavigaci, ty pouzdra s fólií jsou naprd, přes fólii není na slunci nic vidět. Z BT Interphone nebo Scala.
ad 3) když chce zloděj něco ukrást, nepomůže ti nic, bohužel. Ale proti "kolemjdoucím nenechavcům" zabetonovaný oko v podlaze + řetěz a na výletech pípák do kotouče.

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 09:14 | Nahoru | #3
1)
známej, 38 let, začátečník, Yamaha Virago 1100, začal před třemi lety, má najeto x tisíc
km a žije dodnes jen s jednou nehodou, uklouzl při otáčení na trávě. Virago má cca 45kW, nevím přesně, nechá se brumlat krajinou 60-70 bez nutkání přidat plyn a letět jako zběsilý, ale když člověk potřebuje ve 100 km/h předjet, tak tam ten krouťák je ... spotřeba podle stylu, jako všechno, umí i za 6, aniž bys byl brzda provozu ... Jo, a je to Chopper jak má být, jako jeden z mála ... mě se moc líbí

2)
Interkom za sebe můžu doporučit Interkom F4 přesně takhle ho využíváme, pro navigaci, i na poslech hudby ... mám teda navigaci v telefonu, ale když pustím přehrávač hudby, hraje hudba (logicky ) při plné hlasitosti na místě i docela otravně moc, při jízdě je hudby i pokyny navigace slyšet a hlavně rozumnět i při 180 km/h. Když je zaplý přehrávač i navi zárověň, při pokynu z navi se přeruší hudba, po chvíli se zas pustí. Ale připrav se na to, že ti bude žena kecat do řízení i za jízdy! Táta si stěžuje pořád, že mu do toho remcá

3)
Myslím, že kvalitní řetěz + zámek na kotouč bude stačit ... jen, až budeš někde parkovat a dávat zámek na kotouč, nezapoměň si na řidítko pověsit takovou tu výrazně barevnou šňurku ... zapomeneš že ho tam máš, a až budeš odjíždět, po pár cm po rozjezdu si nameleš hubu jak já

Hodně štěstí při vybírání moto, a při najíždění svých vysněných km na motorce
p.s. na oblečení nešetři ! při nehodě tě nedokáže zachránit drahá motorka, ale kvalitní oblečení

4 reakcí na tento příspěvek Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 09:58 | Nahoru | #4
---> want
Díky za fajn nápad s tím železným kruhem zalitým v betonu. Dobrá rada, děkuji. Mohl by jsi mi dát návrh navigace, která je vhodná? Zkoušel jsem googlit igo8, ale to je jen navigační Sw a ani jsem nevypátral kde ho koupit. Přemýšlím o zümo 550 Lifetime, tam se to dá nainstalovat? :)

---> boban01
Dík za odkaz na interkom. Už jsem si tenhle odkaz před pár dny našel i sám a chtěl jsem právě se ujistit, že za hodně peněz bude i hodně muziky :) Takže z navigace můžu pustit muziku a když mi dá navigace příkaz kam odbočit, tak na chvilku muziku vypne, ya? :)

Trošku si mě přiměl popřemýšlet nad tím objemem motorky. 11ti kilo už žere přes 6 litrů na sto? Mi přijde celkem dost. Je třeba znát rozdíl ve spotřebě u 800 a 1100? Nebo bych musel ještě níž s objemem? Já netvrdím, že jsem chudý, nebo že chci nakonec pětistovku, ale aby mi motorka žrala víc jak auto.. měl jsem asi bláhové představy? Kdyby se mohl někdo rozepsat o spotřebě svých miláčků, at už je to objem 500, 800 nebo 1100 či víc, taky bych byl moc rád. (hlavně aby to byl chopper) :)

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 10:12 | Nahoru | #5
Co se týče spotřeby ještě ..

Mají na to vliv ladáky?
A třeba i plexi, který jistě má nějaký odpor proti vzduchu?

(reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 10:13 | Nahoru | #6
elwisek : spotřeba

(reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 10:14 | Nahoru | #7
elwisek> No, ono 6l/100km je na litrovou dvouválcovou motorku slušná spotřeba ... já mám 125ccm a žere mi 4 - 4,5l/100km třeba intruder 800 či Virago 750 možná pojede o litr/100 míň, ale zas při mnohem pomalejším tempu, akceleraci a všem ... když vedle sebe pojede při rozumným tempu virago 750 a 1100, je dost možný že 1100 bude mít lepší spotřebu ... Tátův 1000ccm cesťák žere běžně kolem 8mi, když má hravou, tak klidně i 12, ale míň jak za 7 nejde ani boha, a to jel jen párkrát, když jsem si udělal papíry na 125ccm a jezdil za mnou, takže tempo rovinky 100,kopce 80 a z kopce 120km/h, akcelerace mizivá, já spotřeba na 125ccm 4l a on se nedostal pod 7 ... a říkám, jen to lechtal, nikdy prý víc jak 1/4 plynu. Do teď mu to leží v žaludku ale každýho věc

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 10:21 | Nahoru | #8
Jo, a motorka se kupuje pro zábavu, ne pro spotřebu, na to jsou ochcávky TDi

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 11:14 | Nahoru | #9
No, abych řekl pravdu, můj vývoj probíhal zcela opačně.
1. Motorku seženeš slušnou Virago 750 a 1100 je super, navíc má kardan. Je to super věc. Já mám teď Virago 535,ale jezdím jenom sám a přesně se mi vleze do garáže vedle auta. Spotřebe 4l/100km, ale pro dva to fakt není.
2. Tady jsem došel ke zcela opačnému pohledu. 2x mne sestřelilo auto při nedání přednosti, kdy se s tím nedalo nic dělat. Nejvíc bych investoval do pořádného vybavení. Helma, oblečení (s páteřákem) boty, rukavice. Vím, o čem mluvím, ti dva debilové se ani nesnažili brzdit nebo cokoliv dělat, pokaždé jsem skončil ve špitále, ale hlavně díky oblečení se mi vlastně až tak nic nestalo. Interkom jsem používal, ale vlastně mi nikdy k ničemu pořádnému nebyl, navigaci používém GARMIN 1490 T ve vodotěsném pouzdře. Má doživotní aktualizace a topomapu, takže ji mám v autě, na motorce i pěšky v přírodě. V pouzdře je na slunci trochu hůř vidět, ale vždycky jsem podle ní dojel bez problému. MP3 a telefon na motorce považuju za úplnou zbytečnost. Motorku mám právě kvůli tomu, že na ní se oprostím od těchto zbytečností a kochám se jízdou. Daleko příjemnější je poslouchat motor.
3. Velký tlustý řetěz a zámek na kotouč. Hlavně motorku nechávám bez dozoru nejkratší možnou dobu. Pokud to jde, jedu z garáže do garáže. I když nás jezdí víc, snažíme se mít mašiny co nejvíc na očích. Pokud je to trochu na dýl, dávám přes mašinu plachtu. I před barákem. Sice to nic nezachrání, ale co oko nevidí, srdce nebolí a nebudou ti třeba otrhávat debilové třásně z doplňků.
Veškeré úpravy spotřebu spíš nebo i zásadně zvyšují, ale hlavně chopper není o spotřebě. Prostě na to navěs to, co se ti líbí a užívej si jízdu na pěkné mašině.

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 12:07 | Nahoru | #10
Já poslouchat za jízdy muziku tak už nesem. Vím co to se mnou robí v autě.

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 12:45 | Nahoru | #11
1. Pokud chceš více cestovat ve dvou, spíš by se koukal v oddělení cruiser.
Výhoda je, že podobně starý cruiser je většinou levnější než chopper.
Vetší objem se nerovná hned vetší spotřeba, nebo ten rozdíl není tak velký, zase s pořádným motorem, za to nemusíš tak rvát. Mě s 1800ccm při pohodový jízdě bere něco nad 5 litrů.

2. Muzika na motorce je snad ta největší blbost, ale každého věc...

3. mám toto http://www.abus.cz/...ks-120-black-loop/89
s okem v zemi super věc.

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 13:16 | Nahoru | #12
Jo, to jsem už tady četl mnohokrát, že "to má v hlavě srovnaný" a že chce hned na začátek litra. Jako to píšeš ty. A několik z nich tady už mezi námi není.
Ono to vůbec není o hlavě. Ale o zkušenostech. A ty ziskáš postupně a časem. A ne tím že hned sedneš na velkou silnou motorku a budeš se bát ji položit do zatáčky. Protože je silná a analogicky taky často těžká. Podle mě není na škodu začít na nejaký slabší motorce, kolem 50 koní a do 180 kilo. 2-3 roky si ji povodit a nabrat zkušenosti a pak teprve koupit něco libového co nerozflákáš hned za týden. Jinak samozřejmě choppry nejsou na druhou stranu tak riziková kategorie pro zabití. Nicméně opravy jsou na nich také drahé.

Jinak Twist je v případe chopprů docela zbytečný studovat. Je to materiál pro silniční sportovní motorky a ne pro choppry, kde obvykle již při menším náklonu drhneš vším co tam máš

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 13:20 | Nahoru | #13
k tomu co si tu napsal,tak mas v hlave jasno,takze si myslim ze vyber si zvladnes fakt sam a srdcem co se ti bude libit,penez msa dost atd atd.ted k te navigaci,garmina bych nebral.mam ho a nevim co uz s nim udelat,asi ho mrsknu o asfalt...do chorvatska jsem si pujcil navigaci za 2500 a poslouzila 100x lepe nez ten pekac,a to podotykam ze mam garmina s PC 14000. mrknul bych na TomTom

Naposledy editováno 01.12.2011 13:21:01

Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 13:58 | Nahoru | #14
Máš to pěkně vymyšlený, to se musí nechat.
Prachy na motorku jsou ok, za to bude slušnej kousek.
Jako navigaci používá Garmin Zumo 660, koupená s doživotní aktualizací map, takže super.
Vidim na to i na Cebru, kde jseš nahnutej dost vepředu, takže na čopru bych se toho nebál vůbec. Jediný, co mě zezačátku poněkud vadilo, byla cena kolem 20k, ale teď už je za cca 15 litrů.

Edit: Jo a BT umí propojit telefon, sluchátka, a i přes ní zvednout hovor a poslat ho do sluchátek.

Naposledy editováno 01.12.2011 14:00:08

1 reakcí na tento příspěvek Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 17:28 | Nahoru | #15
Garmin Zumo 660+ Interphone F4

A kdo tvrdí, že je zumo na piču, tak to není GPSkou, ale rukama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 19:37 | Nahoru | #16
titus> zumo je vyjimka garminu...ostatni uz ani zadarmo ale azse ta cena zuma

Naposledy editováno 01.12.2011 19:37:34

(reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 19:55 | Nahoru | #17
enusim2> máš pravdu, asi je to vyjímka

(reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

1.12.2011 v 20:36 | Nahoru | #18
elwisek> Třeba tato nebo tato .
Co se týká spotřeby, mezi 750 a 1100 Viragem 0,5 l při stejným stylu jízdy. Jen u 750 víc řadíš.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr navigace a pár rad navíc

2.12.2011 v 00:22 | Nahoru | #19
Takže od garmina jen zumo, pokud chci luxus - ok. A půl litru není tak velký rozdíl ve spotřebě, rozhodně to není v poměru se zábavou a sílou (750 vs 1100) - taky super.

Understood. Děkuji moc všem. Opravdu jste mi pomohli. Koupím teda 11ti kilo a budu trénovat někde na vesnici nejdřív, než se naučím ji otočit na pětníku :) Ted už jenom sehnat nějaký vhodný byteček pro mě a zároven pro budoucí milenku.. :( :)

Můžete lock, ale téma prosím nemazat. Díky a mějte se. Tak snad na jaře.. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

2.12.2011 v 07:43 | Nahoru | #20
elwisek> pro budouci byvalou zenu hodne zdaru.

a tady mas neco na cviceni otaceni,abys vedel ze jsou na tom nekteri hur

(reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

2.12.2011 v 21:10 | Nahoru | #21

enusim2 píše: elwisek> pro budouci byvalou zenu hodne zdaru.

a tady mas neco na cviceni otaceni,abys vedel ze jsou na tom nekteri hur



Jestli to spíš nebylo tím že byl úplně levej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

16.2.2012 v 12:35 | Nahoru | #22
GSX 1400 6 l/100 je jedno jestli jedeme dva či sam

(reakce na) Výběr navigace a pár rad navíc

16.2.2012 v 14:19 | Nahoru | #23
Parukar> AHOJ
INTRUDER VS 1400 ve dvou žadné flákání 6l /100,někdy i víc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vybrovanie Adamoto Cetos 125 hanusek 3 26.2.2023 v 15:55 hanusek
Kouř od chladiče + bublající kapali... Adamoto Cetos 125 Dumb 13 5.1.2023 v 23:40 ramlik
smazat - děkuji Adamoto Cetos 125 pap.plzen 2 4.1.2022 v 16:23 pap.plzen
olej motul 5100 mužu dolejt do dies... [1, 2] Adamoto Cetos 125 zdenysrx6 35 12.4.2020 v 16:42 zdenysrx6
Jakou 125 Adamoto Cetos 125 Decimus_Benzinus 12 23.7.2019 v 20:36 Decimus_Benzinus


TOPlist