Téma: Dt 125 R asi CDI ?
27.11.2011 v 22:27
Zdravíčko, mám takový problém, koupil jsem DT 125 rok 1997, a nefunguje tam přívěra. Už jsme začal bádat po problémech. Když otočím klíčkem nestane se vůbec nic. Přívěra vůbec nereaguje, jak jsme ji pozdějc proměřil nejde do ní žádná šťáva ale když z baterky natáhnu kablíky a připojím je na přivěru tak se motorek normálně točí, takže ten špatný nebude. Tak teď přemýšlím čím to může být, drátky jsem prolezl ale nikde špatný kontakt není ale přívěra vede do CDI a z tama asi nejde žádný napětí do přívěry. Nemá s tím někdo zkušenost? Mám vyměnit CDI ? nebo to jde nějak spravit? Děkuji
CDI jednoduchým způsobem opravitelné nebude už jen z důvodu, že celá elektronika je zalitá kvůli odolnosti vůči otřesům a klimatickým vlivům. I kdyby se podařilo jednotku "rozkuchat", pak záleží na tom, které součástky budou vadne a ta kvanta mechanické práce vůbec nestojí za to.
"Drátky jsem prolezl" ... opravdu řádně, s proměřením vodivosti? Kontakty mohou být někdy zrádné a fungovat jen občas. Nejlepší bude změřit napětí přímo na vývodech řídicí jednotky (těch, které vedou na přívěru), pokud se chceš o místě závady přesvědčit. Doporučuji domluvit se s někým, kdo má stejnou motorku, půjčit si od něho řídicí jednotku a zkusit ji u sebe. Ukáže-li se původní jednotka jako vadná, nejsnazší asi bude sehnat jinou z bourané nebo jinak odepsané motorky.
"Drátky jsem prolezl" ... opravdu řádně, s proměřením vodivosti? Kontakty mohou být někdy zrádné a fungovat jen občas. Nejlepší bude změřit napětí přímo na vývodech řídicí jednotky (těch, které vedou na přívěru), pokud se chceš o místě závady přesvědčit. Doporučuji domluvit se s někým, kdo má stejnou motorku, půjčit si od něho řídicí jednotku a zkusit ji u sebe. Ukáže-li se původní jednotka jako vadná, nejsnazší asi bude sehnat jinou z bourané nebo jinak odepsané motorky.
Nemáš pravdu v domněnce, že "být špatné CDi, tak mě všechno ostatní zase nefunguje tak perfektně jako teď". Řídicí jednotka je (po elektrické stránce) složena z několika "bloků", typicky v základu vstupní zesilovač - obvod pro řízení předstihu - výstupní zesík pro buzení zapal. cívek. V tomto případě tam musí být ještě okruh pro ovládání přívěry. Ne všechny okruhy jsou navzájem závislé a některý může být vadný, aniž by se to projevilo na ostatních. Může být třeba vadná jen část toho budiče přívěry a zapalování přitom poběží bez problémů.
1 reakcí na tento příspěvek Dt 125 R asi CDI ?
nový CDI na DT stojí asi 4000kč
Naposledy editováno 28.11.2011 19:46:39
Naposledy editováno 28.11.2011 19:46:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R | SirSpecny | 1 | Včera v 14:10 Remzy |
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R | Adoš170 | 4 | 14.2.2024 v 10:15 Bugs |
Yamaha dt nejde do otáček [1, 2] Yamaha DT 125 R | Kanin | 31 | 30.12.2023 v 23:04 Kanin |
Yamaha dt nejde do otáček Yamaha DT 125 R | Remzy | 11 | 15.11.2023 v 19:48 Kohlstein |
Dt 125 r Yamaha DT 125 R | David_20 | 1 | 27.9.2023 v 19:56 Kohlstein |