Originální díly PARTSDEPOT





Téma: sekundar
24.11.2011 v 16:24
zdravím , chtěl bych se zeptat zetkařů jaky používají sekundarní převod na 175/477 a 175/487 , mam ta 17zubé kolco , , chci se zetpat těch co tam 16 ba dokonce 15 zubů na rozdíl v tahu motoru a taky jak moc se zmení přesnost tachometru , o maximálku mně nejde , jde mně spíš o přesnost načítani ujetých km , experimentoval jsem kdysi s převodem na jawe 20 , skusil sem kolečka 10,11,12,13 rozdíl např mezi 12 a 10 je hodně velký , ale kupovat 15,16 kolečka na zetku jen kvuli testu se mi nechce tak se kdyžtak podělte o zkušenost . díky

sekundar

24.11.2011 v 20:33 | Nahoru | #1
Jezdil jsem 14,15,16,17 a na 17 ukazuje tachometr nejpřesněji s odchylkou cca 2-3 km/h.

1 reakcí na tento příspěvek sekundar

24.11.2011 v 21:15 | Nahoru | #2
co blbnete? tachometr přece nemůžeš ovlivnit kolečkem.tachometr je snad hnanej přímo z převodovky a ta se točí pořád stejně a je jí jedno jaký kolečko tam máš.

sekundar

24.11.2011 v 21:16 | Nahoru | #3
tak 17z kolečko máš nejpřesnější, je doporučováno přímo ČZ ale odchylka je aspoň u mě +-5km

(reakce na) sekundar

24.11.2011 v 21:33 | Nahoru | #4
lewisss> Hele teď jsi řekl pěknou pitomost.Ano tachometr je hnanej z převodovky, ale na konci hřídele je sekundár a podle počtu zubů ti otáčí zadní kolo a potom ti to zkresluje.A já si myslím že origo sekundár je 16z., ale to je pouze můj názor .A k tomu hlavnímu dotazu, na zetce je asi nejlepší volba 15z. kolečko potom to leze rychlejc do otáček.

sekundar

25.11.2011 v 08:32 | Nahoru | #5
Konkrétně na této motorce, pokud jezdíš sólo, je nejlepší to, co vyzkoušela fabrika. Takže kolečko 16z a pneumatiky dopředu 2,75 a dozadu 3,00-18. Vzadu 3,25-18 je už sakramensky poznat. Je to slabá motorka a na ni patří "užovky".
Kolečko 15z je dobré do kopců a 17z bych ani nezkoušel, protože foukne silnější vítr a...
Ale...pokud fučí uragán a máš tam 16z, dá se jet na trojku 80. Pokud tam máš 15z a čtyřka to neutáhne, jedeš na trojku třeba 60...
Jinak pro lewisse - např. Jawa 350 má doporučený pro provoz se sajdou lehčí převod (o 1 zub) a jako originální díl se dodává jiné ozubení náhonu tachometru do převodovky, aby tachometr nekecal. Protože jakmile se u těchto strojů změní sekundár, nesedí tolerance tachometru - která je daná tech. předpisy.

sekundar

25.11.2011 v 09:30 | Nahoru | #6
tak máte pravdu je tam 16z jsem se spletl jinak podrobné info máš zde:
http://www.sesa-moto...1978-477_a_482_trial

sekundar

25.11.2011 v 16:26 | Nahoru | #7
na 17Z je to líný jako svině..... a čz to ani nikdy nedoporučovala... jen 15-16

ideální je 15z , maximálku dosahuješ v plných otáčkách, dobré zrychlení, odchylka takometru cca 10km.

Naposledy editováno 25.11.2011 16:27:25

sekundar

25.11.2011 v 18:10 | Nahoru | #8
Nevim jak na 175ma ale mě na 215ce nebyl problém se 17z kolečkem, na 16z se to zbytečně přetáčelo.

1 reakcí na tento příspěvek sekundar

25.11.2011 v 18:20 | Nahoru | #9
chtěl sem říct že tachometr ti bude ukazovat pořád stejně ale ty pojedeš bud rychleji nebo pomaleji.to je jasný že je to spočítaný na správný kolečko od výroby.

(reakce na) sekundar

7.12.2011 v 16:37 | Nahoru | #10

lewisss píše: chtěl sem říct že tachometr ti bude ukazovat pořád stejně ale ty pojedeš bud rychleji nebo pomaleji.to je jasný že je to spočítaný na správný kolečko od výroby.


...nebo-li při různých sekundárech při jízdě konstantní rychlostí budou údaje tachometru rozdílné .

1 reakcí na tento příspěvek sekundar

13.2.2012 v 22:54 | Nahoru | #11
Omlouvám se, že skáču sem, ale minulý týden jsem kupoval novou Mitasku na zadek. Měl jsem na 180 487.3 po předchozím majiteli 3.25-18", tak jsem jí koupil zas a tady mě to zarazilo... Otázku mám takovou, je to znatelná ztráta výkonu jezdit s 3.00-18" nebo s 3.25-18" na zadku?? Ptám, jelikož mě to zajímá a také jestli jí nemám střelit a koupit raději tu 3.00-18". Předek mám dle již zmíněného nahoře v příspěvku 2.75-18".

(reakce na) sekundar

14.2.2012 v 08:06 | Nahoru | #12
dzimir> I na ČZ 180 patří gumy 2,75/18 na předek a 3,00/18 na zadek. Podle techničáku. Jestli nechceš mít problémy na STK.
Ostatně - jak jsem napsal výše. Když tomu nevěříš, vyzkoušej si to.

sekundar

14.2.2012 v 12:37 | Nahoru | #13
To já právě že věřim, proto píšu. Jinak jsem před x-lety absolvoval 2x STK a v pohodě s tímto profilem, já k té motorce žádný manuál nemám, což je asi ta chyba. Nechtěl by někdo fungl novou Mitasku 3,25-18" ???

sekundar

14.2.2012 v 21:29 | Nahoru | #14
Rozhodující je, co je v TP.
No a pokud jsi koupil nesprávný rozměr a neprodáš ho, namontuj ho a jezdi.
Si trochu odporuju, vím, ale co bys s ní jiného udělal?
Ta má motorka byla dost napadená "tunerem" (zvedlý výfuk - nedala se položit do levé zatáčky, navíc byl doutník z 350ky, gumy vpředu 3,00/18, vzadu 3,25/18, spoustu přehmatů v motoru od "autorizovaného" servisu...), tak jsem ji dal do původního stavu, jen jsem namontoval VAPE a "kardan chudých" - zakrytý řetěz .
No a po ojetí zadku jsem tu "trojku" dal dozadu a poznal jsem to.
Takže sériovou variantu doporučuju. Oni v té fabrice nebyli blbí .

sekundar

14.2.2012 v 21:57 | Nahoru | #15
Jen tak jsem to zašel vyblejsknout. Pro inspiraci...třeba .

sekundar

3.3.2020 v 19:37 | Nahoru | #16
Tak po 9ti letech. No, s tachometry to není vůbec jednoduché... Záleží na typu tachometru, na ozubení převodníku tachometru, na ozubení předlohové hřídele, na sekundárním kolečku a na rozetě... Takže to co tu píšete je půlka pravdy... Protože 477 a 487 mají jiné tachometry a jiné převodové poměry na převodníku a předloze já sám se tímto dost zabývám a není to prdel, protože když nebudeme brát v potaz tachometr tak tu jde o to, kolik je na převodníku tacháče zubů může tam být 16, 14 atd.. Také záleží na předloze, která má mít 5z , ale setkal jsem se i se 4 zubovou a pak byl převodník 10-ti zubovej.. takže pokud by tu tomu někdo fakt dobře rozuměl, tak prosím napište jak to má kompletně být : )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 Da-Davor 27 Dnes v 11:38 mito7
Spotřeba ČZ 175/477 Popsa 19 28.12.2020 v 20:21 Popsa
hoří mínusový drát [1, 2] ČZ 175/477 ujec76 34 25.12.2020 v 15:45 dfghjk
elektrické zapojení ČZ 175 ČZ 175/477, ČZ 175/478 zdenda321 7 21.12.2020 v 17:01 cmiral
Ložisko rozety ČZ 175/477 Popsa 21 15.10.2020 v 09:26 DRN.

TOPlist