bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kterou byste preferovali?
Zdravim lidi zajímal by mě váš názor na tyto tři motorky. S kámošem se o nich pořád bavíme tak bych chtěl slyšet názory více lidí. Chtěl bych aby sem psali hlavně majtelé ale samozřejmé budu rád kdyžmi sem napíše i někdo jinej. Chtěl bych vědět jejich klady ale také samozřejmě jejich zápory (cestovní rychlost, jak daleko se s tim dá jet aniž by vám upadla prdel,servisní intervaly, spotřeba...) kterou z nich by ste braly a proč. Spousta zvás sem bude chtít napsat prolez si fora a nevotravuj když já se rači ptám přímo a sám. Předem děkuju za odpovědi a trpělivost.
Anketa: Která je lepší?
BMW f 800 GS
22%
15
KTM 690 Enduro R
10%
7
KTM 990 Adventure
67%
45
Předchozí
1 2
Následující

Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 20:54 | Nahoru | #1
Měl jsem tu možnost si na chvíli pujčit do rukou KTM990Adv a ihned mě ta Káča dostala.Super ovladatelné,svižné,pohodlné a na moji postavu 184cm ideal.Uměl bych si to představit v garáži.Jen mít na to ty chechtáky.Je to teda na úkor spotřeby ale stím se asi trochu musí počítat.Jinak BMW má taky své kouzlo.Dost bych se rozhodoval.ALe u mě by asi zvítězila KTM.

1 reakcí na tento příspěvek Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 21:05 | Nahoru | #2
Já tedy na ani jedné z těchto KTM nejel. Ale něco jsem najezdil na F800GS. A kladné body by za mě rozhodně nedostala. Je to prostě takový polotovar připravený pro Touratech. Zbytek dodělej doma.
Z těch třech tedy rozhodne LC8 Adventure. BMW bych volil jedině pokud bych chtěl nízkou spotřebu. Tak je u F800GS až neuvěřitelná

Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 21:16 | Nahoru | #3
já se teda zamiloval do TRIUMPH TIGER

Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 21:22 | Nahoru | #4
pokud bych vybíral rozumem šel bych do BMW...

Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 21:37 | Nahoru | #5
JAWA, Číza na ty nemá žádná motorka

(reakce na) Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 21:44 | Nahoru | #6

seikos píše: Já tedy na ani jedné z těchto KTM nejel. Ale něco jsem najezdil na F800GS. A kladné body by za mě rozhodně nedostala. Je to prostě takový polotovar připravený pro Touratech. Zbytek dodělej doma.



tohle jsi vydedukoval sam nebo sis to precetl v testu? presne tohle tam totiz psali. a myslim ze doslova.

690 - jednobuch, na kterym dojde vykon, at si rika kdo chce co chce, i kdyz ma nadprumerny vykon k objemu, porad to bude malo. hlavne kdyz se nalozi nejdeboze ve dvou. jednovalec vibruje a zadna ochrana pred vetrem nejdou k dlouhodobemu cestovani, lepsi to bude ale v terenu, kde bude vyhoda v daleko nizsi hmotnosti k adv a bmw.
za me tedy KTM Adventure uz jen kvuli tomu, ze to je docela univerzalni motorka, ktera se v terenu opravdu neztrati. BMW v terenu podvozkove ztraci.
motor KTM nebude mit tak uzasnou spotrebu jako BMW, ale za ten podvozek to stoji

Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 22:17 | Nahoru | #7
Jezdil jsem na všech 3 a každá má svoje

takže né moc překvapivě závisí co chceš jezdit a co budeš preferovat

690 jak je psáno výše - nejlepší do terénu , na jednovál dobrý výkon a z dané troji nejlehčí, ale nic moc pohodlí sedlo, malá nádrž, minimální ochrana před počasím, na jízdu ve dvou zapomeň na to tahle motorka není

800 a Adv jsou k sobě blíž, ale zase jen na první pohled - pokud chceš jezdit u nás, po silnicích, najet hodně kilometrů s opravdu nízkou spotřebou tak 800, ale pokud chceš víc cestovat nebo do terénu tak vyžaduje více investic a dodělávek, a tam je taky třeba trochu ladit - já mám jen 175 cm a přesto jsem na 800 narážel koleny na padací rámy

velký advík je motorka sama pro sebe - velice solidní podvozek na sérii (800 bys musel kompletně vyměnit pření i zadní tlumení), na svou kategorii ještě s rozumnou hmotností, výkon potěší i na silnici, bez problémů ve dvou lidech rychlé přesuny, ale zato si řekne o větší náklady - spotřeba, ale i gumy, destičky, řetěz...ono ti to nedá jezdit jen kochačku, navíc ten motor nemá rád nízké otáčky a víc s emu líbí vytáčení než pobrukování nad volnoběhem

Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 22:23 | Nahoru | #8
já bych bral bmw na úkor spotřeby a spolehlivosti LC8ky.. ale spolehlivost u báwa je kompromintující..

ale i tak bych asi to báwo.. jen už nějaké zajeté a s doplnky

1 reakcí na tento příspěvek Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 22:42 | Nahoru | #9
Mel jsem vsechny tri, teda 690 Enduro s peknou vybavickou zrovna prodavame. 800GS byla dost upravena, nasypalo se do ni jeste tak 150, aby se priblizila 990Adv podvozkove a pohodlim.
Asi je hodne dulezite si rict, k cemu ty motorky maji slouzit. Mohl bych napsat hromady poznatku, ale akorat rozproudim diskuzi mezi zastanci toho nebo onoho.
Doporucuji ujasnit si zpusob vyuziti a podle toho se rozhodovat, idealne si pujc testovacky a pojezdi, co se do tebe vejde.
Obecne 990Adv idealni na cestovani i mimo asfalt, ve dvou, pohodlna a silna....
800GS je hravejsi na asfaltu, neni moc pro 2, podvozek je slabsi do terenu. Motor je vic tocka a nic nezere.
690 je motka na jezdeni spis okolo komina, zablbnuti a da se i celkem radit v terenu. Na cestovani neni a pro dva je slaba.

(reakce na) Kterou byste preferovali?

21.11.2011 v 23:26 | Nahoru | #10
Jacob_M800> Amen

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 13:19 | Nahoru | #11
Koupil bych si novýho Triumpha.

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 14:48 | Nahoru | #12
je to o tom na co ji chceš..od toho se odvíjí vše.

1 reakcí na tento příspěvek Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 15:08 | Nahoru | #13
Co sem od známých slyšel takové rychlé postřehy, tak zrovna 800GS je prý spíš takovž pseudo cesťák, který je vším a ničím, ale byl to jen jeden ohlas majitele, i když mě to zrovna od BMW docela překvapilo, GSka mám za modlu.
Adventura od KTM zas jiný člověk tvrdil, že se sype (mohl dostat jen špatný kus, nebo s tím zachází jak hovado, kdo ví ), ale jako enduro že je nenahraditelná.

Ostatně se to shoduje i s názory výše. Každopádně, v první řadě bych si domluvil někde na prodejnách otestování. Osobně vybárat si jen z těchhle tří, tak beru jednu z KTM, ale zase záleží na jaké využití by to člověk měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 16:08 | Nahoru | #14

Frki píše: Co sem od známých slyšel takové rychlé postřehy, tak zrovna 800GS je prý spíš takovž pseudo cesťák, který je vším a ničím, ale byl to jen jeden ohlas majitele, i když mě to zrovna od BMW docela překvapilo, GSka mám za modlu.
Adventura od KTM zas jiný člověk tvrdil, že se sype (mohl dostat jen špatný kus, nebo s tím zachází jak hovado, kdo ví ), ale jako enduro že je nenahraditelná.

Ostatně se to shoduje i s názory výše. Každopádně, v první řadě bych si domluvil někde na prodejnách otestování. Osobně vybárat si jen z těchhle tří, tak beru jednu z KTM, ale zase záleží na jaké využití by to člověk měl.



Není to pseudo..jen je třeba si ji dotvořit dle stylu použití....KTm je ihned do terénu,.míň na to cestování..ale každá ma svoje...nejde říct ta nebo ta..každá se liší použitím a stylem využití...je to stroj a vše se porouchá...jen je fakt že KTM je častěji poruchová....ale zase více unese terén...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 16:57 | Nahoru | #15

czunik píše: ...jen je fakt že KTM je častěji poruchová....ale zase více unese terén...



sím, sím pane czunik a jak se ten fakt, že je KTM víc poruchová zjišťuje? povídáním na fóru nebo snad někdo má nějaké relevatní statistky ...fakt by mě ot zajímalo, mě se zda, že pokud má stroj vychytané základní konstrukční nedostaky tak ej to spíše o údržbě, používání a o štěstí než o nějakém faktu souvisejícím s písmeny na nádrží

... ostaně ono že by zrovna 800vka byl super spolehlivý stroj hodný jména BMW se taky nedá říct

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 17:05 | Nahoru | #16

Honza-TA950 píše: sím, sím pane czunik a jak se ten fakt, že je KTM víc poruchová zjišťuje


Nechci se nikoho zastávat...ale...zajdi si na nejbližší crossovou trať, dej se s lidma do řeči, a mělo by se ti to potvrdit. Není to statistika, ale jsou to zkušenosti z první (druhé?) ruky.
Každopádně, nepovažuju to za průser, každá motorka se sype když se na ní jezdí jinak než jen stylem "Sunday rider".

Naposledy editováno 22.11.2011 17:06:53

(reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 17:40 | Nahoru | #17

Honza-TA950 píše: sím, sím pane czunik a jak se ten fakt, že je KTM víc poruchová zjišťuje? povídáním na fóru nebo snad někdo má nějaké relevatní statistky ...fakt by mě ot zajímalo, mě se zda, že pokud má stroj vychytané základní konstrukční nedostaky tak ej to spíše o údržbě, používání a o štěstí než o nějakém faktu souvisejícím s písmeny na nádrží

... ostaně ono že by zrovna 800vka byl super spolehlivý stroj hodný jména BMW se taky nedá říct



to bude tím že mám kamarády s tímto strojem...a ani se tím netají..i když samosebou špičkujeme..ale tohle je obecně znaná věc...nic proti KTM...životnostně a i na dílech je to jinak...každý stroj je jiný...BMW na delší cestování....KTm na více offik cesty...tím nechci snižovat hodnoty KTM..ale tak to prostě je...

Naposledy editováno 22.11.2011 17:42:16

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 18:01 | Nahoru | #18
tak já si myslím, že KTM vydrží hodně, jen se o to člověk musí prostě postarat...

jenže když koupíš LC z druhé ruky tak nevíš, co te na tom dělal..

vím, že se tam dělá repas co 12tis km... ? myslím tlumiče

vím o člověku, co jel do turecka, tam mu odešla spojka.. nechal si to dopravit domů, koupil nový motor, jel do Mongolska a tam mu komplet odešel centrál tlumič.. takže zase nedojel.

prostě je to super motorka ale taky potřebuje kvalitní a pravidelný servis.

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 18:32 | Nahoru | #19
Děkuju za přízpěvky. Upřímě sám nevim co bych chtěl jezdit na každym je něco. Na Advíkoj je super podvozek, výkon, cestování terénem. Na BMW je super spotřeba, cestování ve dvou po silnici a líbí se mi víc než advík. 690-ka je motorka na který se vyblbnu v terenu a pak když na to dám motardoví kola tak mužu blbnout na silnici ale bohužel zjišťuju že se s tím cestovat ve dvou moc nedá teda spíš vůbec Mám dakara a jezdím s ním převážně krátký cesty cca 30km ale chtěl bych prostě jednou ročně bych chtěl někam dál na motodovolenou. Baví mě taky terén ale s dakarem se docela nadřu nejsem žádná hrana uvidíme asi si je budu muset zkusit na vlastní kůži. Každopádně budu rád kdž budete psát dál.

1 reakcí na tento příspěvek Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 18:56 | Nahoru | #20
Napiš více na co chceš moto používat a do jakých destinací jezdit,kolik sebou taháš věcí jestli solo kapr nebo se starou a tak. Ale jestli se nadřeš i s Dakárkem tak s velkou Adventurou budeš mít větší problém ještě když bude s výbavou.

Jinak na krátký trasy kolem 30km je dobrej skůtr na to bych velkou motorku ani nestartoval.

(reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 19:04 | Nahoru | #21

Frki píše: Nechci se nikoho zastávat...ale...zajdi si na nejbližší crossovou trať, dej se s lidma do řeči, a mělo by se ti to potvrdit. Není to statistika, ale jsou to zkušenosti z první (druhé?) ruky.
Každopádně, nepovažuju to za průser, každá motorka se sype když se na ní jezdí jinak než jen stylem "Sunday rider".


Tak tohle je totalni blbost. Vsichni okolo me maji kaceny a to vsech moznych kategorii a naopak zpusob konstrukcnich reseni je u kacen opravdu hodne vysoko, poruchove jsou jen pokud na ne majitel kasle a navic, resit poruchovost kacen podle lidi na trati????? Co to vypovida o silnicich a cestovnich kacenach?

Zvlast na exc a sx jsou motorky, na kterych menis veci podle toho, jak moc s nima mlatis o zem a jak moc je rves, opravdu extremne zalezi na udrzbe, oleji, cistote filtru....

(reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 19:29 | Nahoru | #22
lobo6> skůtra nemam ale i kdybych ho měl tak mě by to na něm asi nebavilo ja měl dřív DT-čko a chtěl sem něco podobnýho ale silnějšího. Dva roky sem si čet a koukal po motorkách a nakonec mě zlakal dakar svojí všetraností vzhledem i spolehlivosti. Teď mi vrtá asi nejvíc hlavou ta 690-ka a to v tomhle provedení youtu.be/sTrFOkC4aK0 na tom by se uz dalo cestovat ne?

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 19:51 | Nahoru | #23
V jednom se na tom asi celkem da, asi jako na Dakaru, je to jednobuch, ale velmi civilizovany. A zase v terenu na tom asi nadelas o neco vic skod. Teda v horsim terenu, sotoliny, pole a tak budou krasa velika

Treba v terenu je u 690 velke omezeni vaha a zdvihy, navic nema zespoda ram, takze skocit treba na schod nebo tak neco se nemusi uplne vyplatit. Uz jsem takovy teren potkal... Taky se snadneji nez u exc narve chladic a tak dal....

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 20:20 | Nahoru | #24
Ta přestavba je moc pěkná jen je to dost peněz, také jsem takto nejdříve uvažoval že napáchám něco podobného na 690tku ale po přímém osahání byla na mne malá tak jsem raději koupil hotovou housku co měli v regále 990 Adv.R .
Chce to osobně vyzkoušet každou motku a projet, dělat to jak s botama která nelépe sedne tu pořídit a nekoukat se na značku výrobce každá moto přeci dělá radost.
U KTM je jen potřeba získat trošku té "hluchoty" neoblejzat a neposlouchat motor ale jezdit a užívat si.

1 reakcí na tento příspěvek Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 20:23 | Nahoru | #25
No jestli nebudes poslouchat motor, preju hodne stesti teda u 990 je to asi relativne jedno, ale ja bych se moc na hluchotu nesnazil hrat u niceho.

(reakce na) Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 20:46 | Nahoru | #26

Jacob_M800 píše: No jestli nebudes poslouchat motor, preju hodne stesti teda u 990 je to asi relativne jedno, ale ja bych se moc na hluchotu nesnazil hrat u niceho.



Mělo to být ve smyslu v porovnání s konkurencí, jen že motory KTM nejsou žádný šepot květin je to jejich konstrukcí a netřeba si nad tím dělat vrásky.

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 21:19 | Nahoru | #27
Je mi to jasny

Ja se vzdycky musim smat, kdyz slysim Duknu, sucha spojka a jejich rozvody sou neskutecny na zvuk. Vzdycky kdyz posloucham exc a snazim se slyset cvakani a nespravne zvuky, vzpomenu si na to

Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 21:24 | Nahoru | #28
A já jsem si koupil v řínu KTM 990 SMT a nedám dopustit (na KTM).

1 reakcí na tento příspěvek Kterou byste preferovali?

22.11.2011 v 22:36 | Nahoru | #29
měl jsem 690, mám 990 a na 800gs se trochu projel

moje resumé:
690 = přes 70% offroad. i těžký off, ale tam už je těžká a zbytečně výkonná. silnice jsou za trest. spotřeba v terénu do 7, po silnici do 5
990 = silnice dobrá, lehčí terén taky, maximálně střední terén. spotřeba 10 a 8
800 = slabší a nejistější 990. jak na silnici, tak v terénu. ale taky lehčí, užší a při práci s plynem více user friendly. spotřeba (pouze silnice) 5

Naposledy editováno 22.11.2011 22:40:06

(reakce na) Kterou byste preferovali?

23.11.2011 v 21:58 | Nahoru | #30
mariano>

nestraš zbytečně ostatní s tou spotřebou 990tky to co jsi uvedl samozřejmě zdlábnout umí není to ale 100% pravidlo,hodně záleží koho vozí na hrbu.K těm tvojim spotřebám bys měl dodat jak jezdíš
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 86 Dnes v 09:42 TomasNBK
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS


TOPlist