globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
 
17.11.2011 v 00:22
Jelikož se tu stále objevují dotazy "jak to tedy bude" a zároveň se stále opakují "zaručené" NEpradvy zakládám toto 589.vlákno na téma řidičáky na moto ...

6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.

Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.

Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".

M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se

AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let

A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let

A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení

od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“

B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let

FAQ:

POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)

Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3

Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO

Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO

další FAQ klidně dopíšu...

Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
Anketa: Souhlasíte s novým rozdělením skupin a podmínkami jejich vydávání
ANO
59%
208
NE
20%
70
je mi to jedno
22%
77

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

24.6.2018 v 14:54 | Nahoru | #1
Prosím vás, mám menší problém. Dávno jsem si udělala řidičák A1. Vše bylo v pořádku, ale bohužel v 18 jsem si udělala úraz nohy (ne na motorce) a teď nemohu řadit. Nemám cit v protéze a taky nemám tak "vycvičenou" nohu, abych to dávala podvědomě, jako před tím. Řešila jsem to tedy tak, že jsem si pořídila 125 skútr, což stačí do města, ale bohužel výlety po okolí jsou nic moc. Prostě to nejede. Mám ráda velké stroje, takže jsem si pořídila SYM Cruisym 125. Jako ano, jede to svížně - jako s dopravou to stačí, ale na dálnici to prostě ani nebudu brát. Za to když jsem zkusila kamarádovu Suzinu Burgmana 650, tak to je jiné poježděníčko. Jenže bohužel na to je potřeba řidičák na velkou motorku, což už teď nikdy nedodělám.
Vím, že u aut je možnost mít řidičák omezený na automat, ale u motorek jsem bohužel nikde nic takového neviděla. Špatně hledám nebo taková možnost opravdu není? Popřípadě jde to nějak obejít? V každé autoškole jim musí být jasné, že na velkou motorku nikdy nesednu a že bych si tedy jen nechtěla ulehčovat řidičák.

(reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

23.7.2018 v 19:47 | Nahoru | #2
Troubírko> nevím jak jsi vysoká a nevím jestli teď nepíšu hloupost, ale asi by bylo řešení sehnat moto v automatu, která splňuje požadavky výcviku na skupinu A, nechat si ji zapsat jako výcvikové vozidlo a odjezdit to na ní.

Řešení je snad Aprilia Mana 850, Honda NC 700 apod..

Nebude to levné, ale jiná možnost mě nenapadá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist