bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
 
17.11.2011 v 00:22
Jelikož se tu stále objevují dotazy "jak to tedy bude" a zároveň se stále opakují "zaručené" NEpradvy zakládám toto 589.vlákno na téma řidičáky na moto ...

6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.

Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.

Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".

M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se

AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let

A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let

A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2

A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let

A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení

od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“

B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let

FAQ:

POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245

Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)

Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3

Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO

Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO

další FAQ klidně dopíšu...

Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
Anketa: Souhlasíte s novým rozdělením skupin a podmínkami jejich vydávání
ANO
59%
208
NE
20%
70
je mi to jedno
22%
77

1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 13:26 | Nahoru | #1
Sorry me to prijde divny rozdelovat u motorek, RP dle vykonu. Samozrejme ze motorka svadi k tomu delat pitchoviny (Vjakem koliv veku) Me je 35 a taky mam obcas adrenalinove choutky. Ale s vysokou pravdepodobnosti, pokud zrovna nepojedu kolem nastupniho ostruvku 160 a nepolozim to na nej a neusekam tam babickam nozicky, tak na motorce se zrakvim sam. Kdyz si v 18ti koupim auto co bude mit 350 koniku, nikdo nerekne ani popel. Po dalnici to budu smazit 280 sejmu sebe 3 lidi co mam v aute a pokud nesejmu nakladak, tak asi i ty co pojedou v tom aute do kteryho nabouram. Takze tomu ochranarstvi zrovna v tomto odvetvi nerozumim. Vadi me, kdyz se nekdo snazi premyslet za me. Pro prirovnani v 16ti si muzu udelat pilotak na UL, muzu litat 200, UL vazi zhruba to co hodne velka motorka a stim rozpetim muzu vosekat urcite vic lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno

17.11.2011 v 14:07 | Nahoru | #2
gugo> Tak prasit po meste muzes i ve Favoritu. Tohle zadnej ridicak neodfiltruje. Tady jde spis asi o to. Ze treba Auti A8 4.2L s 330 koniky. Muzes pujcit i manzelce. Maximalne to nekde odre pri parkovani jak je to siroky. No ostrej SS litr se 135KW. To je jine kafco. To je pro lidi co nikdy na nicem poradne nejeli dost nebezpecna vec. To muzes slozit i neopatrnym pridanim nebo brzdenim. A lidi si to nekupujou proto aby na tom jezdili podle predpisu. Protoze pro normalni jezdeni nema litr vyuziti. A na rizeni je mnohem tezsi nez bezny auta. Byt maj 300+ koni.

Naposledy editováno 17.11.2011 14:11:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist