globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Renovovat, či nerenovovat veterána
24.10.2011 v 17:06
... toť otázka. Jde o tu čízu v profilu. Nějak mi na ní spočinul zrak, už jsem ji dlouho zanedbával... několik roků teď stála, protože byl poškozený hřídel řadičky, a při výměně byla odhalena značná vůle v ojničním ložisku. Pak jsem měl crash na FZR a dlouho nebyly peníze, čas ani nálada.

No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).

Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
Anketa: Anketa
renovovat
40%
14
nechat tak
57%
20
jiná možnost
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

Renovovat, či nerenovovat veterána

28.4.2013 v 20:03 | Nahoru | #31
řešil jsem to samé, jen u plechovky, shnilé to není, jen je tam pár neoriginálních dílů, palubka ze dřeva-mírně popraskaná a chčije střešním oknem. Já mám jednu ruku pravou a druhou levou, takže sám si netroufám. Nakonec to nechám komplet renovovat,podle kalkulací co jsem si dělal, se vejdu do momentální hodnoty na trhu.

Jinak si myslím že to je hlavně o časových možnostech každého soudruha, peníze až na druhém místě

Naposledy editováno 28.04.2013 20:03:59

1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána

29.4.2013 v 14:36 | Nahoru | #32
Velice zajímavé čtení a hlavně ty sumy teda,...

K původnímu dotazu - opravit po technické stránce není nejmenší problém přeci. Barvu bych nechal tak, jen poleštil a vyretušoval. Jde to kupodivu hodně dobře. Rozetu koupit/lepší novou nebo nechat odpíchnout původní žraločí ploutve a navařit tam nové ozubení...motor dle potřeby, tam je to v cajku celkem,..
Sedlo - čalounictví Rekovi, chromy nechat přechromovat - i výfuky (Motodíly BM Brno),... výfuky i kolena se dělají úplně v pohodě. Dnes to stahují v jedné lázni a nijak to nevadí. Viděl sem to na vlastní oka několikráta nebyl nejmenší problém.



Naše 350/634 1973


15000 i s nákupem původního motocyklu (už má i origo výfuky)- lak, oprava z původního stavu do originálu, motor výbrus + klika + gufera + ložiska + futra.....primár, seknundár,... Motor byl totiž zamrznutý od vody ve válcích,..origo blinkry na 634.....


Abych ale nevalil - není přeplatené přední kolo (není čas a toto je celkem jakěš takeš) a výfuky sou původní s krásným chromem - ne repliky.

Jde spíše o to se snažit a ne jen klikat po netu do košíku. Oběhnout a zajistit si sám x věcí....

Je ovšem pravda že třeba na oba Péráky budu kupovat repliky tlumičů výfuků...a na 350/15 asi i kolena,..tu asi neseženu "vhodné původní".

Naposledy editováno 29.04.2013 14:44:11

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

29.4.2013 v 14:40 | Nahoru | #33
Dolin> Nejsou to tyhle, na péráka?


Btw historie motocyklu je zdokumentována někdy od roku 57 a ty výfuky už tam byly, když to děda mírně zválený koupil. Jak by se tohle posuzovalo u testace, jako nevyhovující, nebo dobová úprava?

Naposledy editováno 29.04.2013 14:45:52

Renovovat, či nerenovovat veterána

29.4.2013 v 14:45 | Nahoru | #34
Jé to sem si nevšiml,..tyto sou na kývačku (a asi na malou),...takže tu bohužel nechromovat.

Renovovat, či nerenovovat veterána

1.5.2013 v 20:10 | Nahoru | #35
Tak hlásím, že nepůvodní lak z nádrže šel sundat.

Nicméně pod ním je to škaredý, flekatý a na pár místech ošoupaný... Krom nádrže je ale lak na ty roky celkem ok.

Nějaký tipy na další postup?

1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána

7.5.2013 v 11:25 | Nahoru | #36
Dokázal byste někdo vyrovnat tu nádrž? Nečekám, že to bude nový, ale mělo by to být lepší než je to teď. Ev. jestli máte tipy na někoho, kdo by to uměl, sem s nima - nejlíp kdyby uměl i ošetřit vnitřek nádrže, je to tam rezavý.

Renovovat, či nerenovovat veterána

7.5.2013 v 14:25 | Nahoru | #37
V jednom z posledních čísle Motoxpress-u http://www.motoxpress.cz/ je reklama na firmu co to vyrovnává bez poškození laku,..ale snad by to udělal i nějaký autoklempíř. Tahají a rovnají ty osobní auta celkem v pohodě.

Na následné vylití se poptej tohoto kolegy - http://jawarmaniak.wz.cz/

Renovovat, či nerenovovat veterána

7.5.2013 v 19:38 | Nahoru | #38
tady je odkaz na firmu, kterou zmiňuje dolin

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

7.5.2013 v 20:44 | Nahoru | #39

kuba350 píše: Hele já už pár motorek udělal, dělám všechno sám kromě chromu a zlatejch linek a nikdy sem se na takhle nesmyslný čísla s běžnou motorkou nedostal. Pakliže renovuješ nějakou zajímavější předválku nebo cizáka a jezdíš rok po burzách a vysedáváš na netu, popřípadě půlku dílů vyrábíš podle fotek tak asi jo. ale to co ti chybí na zetku koupíš na jedný, maximálně dvou větších burzách nebo rovnou za večer na netu...
Třebas letos:
Pro upřesnění přidám, že před renovací to všechno byli rozebraný zbastlený vraky v krabicích...
tahle motorka mi trvala 96 hodin


Tahle něco kolem 110 hodin

A péraci jsou běžně hotovy do 70 hodin

A nepřipadá mi, že by to bylo nějak odfláknutý

Spíš jde o to znát ty správný lidi, vědět kdo co má, kdo co vyrábí, kdo co umí a kde co seženu... pak je to hračka.....




videl bych to stejne:pises:
Spíš jde o to znát ty správný lidi, vědět kdo co má, kdo co vyrábí, kdo co umí a kde co seženu... pak je to hračka..... [/quote]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

12.5.2013 v 22:26 | Nahoru | #40
FiZzeR> Mám strejdu ve Svojšicích,to je u Přelouče a ten se renovacemi nádrží zabývá.Jestli chceš pošli PM a já ti na něj dám kontakt.Celá nádrž se rozebere zrenovuje a složí,případně se dá vyřešit i lak a chrom.

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

30.5.2013 v 23:16 | Nahoru | #41
Vítězslav_Máří> dík za tip, to bych nechal až jako poslední možnost

Renovovat, či nerenovovat veterána

30.5.2013 v 23:18 | Nahoru | #42
Nádrž - asi nejhorší stav z celé motorky, děda na ní nejspíš vozil tašky s nákupem a mámu... když byla malá
A teď co s tím, nechat úplně tak+mastná hadra, anebo zaretušovat...? Lak už namíchaný mám, ale nějak si nejsem jistej




1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána

31.5.2013 v 08:29 | Nahoru | #43
co jsi s tím udělal? na fotce výš vypadala až na to pomačkání v pohodě

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

31.5.2013 v 09:31 | Nahoru | #44

Šotek píše: co jsi s tím udělal? na fotce výš vypadala až na to pomačkání v pohodě



Už jsem to tu psal, odstranil jsem nepůvodní nátěr (bylo to přestříknutý sprejem, navíc světlejší odstín)

Renovovat, či nerenovovat veterána

31.5.2013 v 10:16 | Nahoru | #45
to je hrozně těžký, když to necháš takto, je to sice původní, ale oproti zbytku motorky o dost horší a přeci jen nádř je dost vidět. když to stříkneš, bude to zase jak pěst na oko, protože to bude oproti zbytku o dost lepší. zkusil bych sehnat jinou, původní nádrž, ale to se ti asi jen tak nepoštěstí, zvlášť v lidovce
každopádně ať s tím uděláš cokoliv, přeju hodně zdaru
já to mám ,,jednoduchý,, v tom, že moje čz je tak zprasená, že jiná varianta než renovace neexistuje

Renovovat, či nerenovovat veterána

3.6.2013 v 13:20 | Nahoru | #46
FiZzeR - osobně bych to tak nechal.

Ale existuje ještě varianta nového laku uměle zestařeného. Když se to uní je to v pohodě.
Písni kolegovi na http://www.motokenny.cz/. Umí, nebo udělá ti to tak, že sice nalakuje nově, ale lak sezatří a "zpatinuje",..prostě budeš mít nový lak mírně zestařený a nebude to vypadat nově.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist