globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Renovovat, či nerenovovat veterána
24.10.2011 v 17:06
... toť otázka. Jde o tu čízu v profilu. Nějak mi na ní spočinul zrak, už jsem ji dlouho zanedbával... několik roků teď stála, protože byl poškozený hřídel řadičky, a při výměně byla odhalena značná vůle v ojničním ložisku. Pak jsem měl crash na FZR a dlouho nebyly peníze, čas ani nálada.

No, k věci. Jde mi o to, zda je lepší vzít to zgruntu a udělat komplet renovaci, nebo je lepší ji ponechat v nevábném, leč celkem akceptovatelném nálezovém stavu. Motorka vypadá asi tak, jak by se dalo čekat po šedesáti rokách - chromy už veškerý žádný (je to lidová verze, takže toho chromu tam nebylo moc ani tehdá), na kolenech vejfuku opravovaný stříbřenkou, lak flekatej, místy opravovanej, nádrž už taky nějakou tu facku dostala (děda ji kdysi položil), kola hází cca 1 mm v obou směrech, stupačky jsou ošlapaný, hefty ošmataný, rozeta (spojená s brzdovým bubnem) ojetá. Sedlo mělo potrhanej potah, tak přes něj už před dobrejma čtyřicíti rokama děda natáhl potah z nějaké sypkoviny, zlomená spojková páčka nahrazena aftermarket "s bambulí". Jinak motor byl po výbrusu, až na to ojniční ložisko je cajk, nicméně při úklidu půdy byla objevena rezervní klika bez vůlí (i s válcem atd na 125ccm - původně to totiž prý byla ČZ 125 - ale prý se ty motory liší jen vrtáním, takže klika by měla být kompatibilní). Jinak byla motorka vždycky jen "nalej benzín šlápnout a jet". K motocyklu je i původní TP (papírová knížečka).

Tak tedy, co myslíte...
Upřednostnil bych názory lidí, co tímhle již prošli a nějakého veterána doma mají. Ostatní si plkejte jak chcete, aspoň to zůstane pěkně nahoře
Anketa: Anketa
renovovat
40%
14
nechat tak
57%
20
jiná možnost
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 17:20 | Nahoru | #1
Pokud chceš udělat renovaci opravdu z gruntu tak počítej s větším výdajem peněz, ale tak jak motorku popisuješ tak by si větší renovaci zasloužila.

2 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 17:20 | Nahoru | #2
Dost záleží jestli na to máš čas, trpělivost a prostor. 150tky jsem dělal 3. Celkové hodiny vychází na 250-300 hodin na jeden kus. Takže po víkendech a když jsi budeš dělat všechno sám je na cca rok práce. Tedy víkendově + občas odpoledne.
Jestli renovovat doma nebo ne je otázka další. Pravej veteránista ti to neodpustí. Pro ty je cennější origo stav. Někdo kdo veterány rád, ale není "ortodoxní" ti to trochu zkritizuje a běžněj člověk neocení tu práci co jsi do toho vložil. Co si budem povídat. Doma to neuděláš tak jak by se úplně mělo. Myslím jako rovnání karterů, repase kliky apod. a to budeš někam dávat. Lak si doma sice uděláš, ale jako originál to nebude, víc vrstev, sem tam tmel apod. Takže za špičkově renovovanou motorku jí pak vydávat nemůžeš. Jinak cena renovace lidovky je někde cca 15 tisíc když vše krom motoru a chromů zvládneš sám doma. Tohle si rozmysli před začátkem renovace. Celochrom + linky cca 25.
Pokud jí chceš na ježdění a máš čas a chuť a vykašleš se na pár veteránistů, jdi do toho. Sem tam se svezeš a budeš mít z toho jinej pocit než když si tu motorku jen koupíš. Běšžný lidi co se v tom nevyznaj ti zamávaj a dědové budou vzpomínat. Furt lepší než to nechat zreznout úplně. Ale aby ses pak na to v půlce nevy... a další vetrán v háji. Rozprodán na burze po dílech. Takže pokud žačneš tak to dodělej. I když to nebude perfektní.

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 17:38 | Nahoru | #3
Taky o týhle číze přemejšlím. Prolez jsem kdejaký fóra a bavil se s pár lidma. Většina se shoduje na částce cca 60 tisíc za dobrou renovaci včetně stroje. Samozřejmě pokud ti to někdo pochromuje za flašku a GO motoru si uděláš na koleně, je cena jinde. Další věc jsou papíry. Většina těchhle strojů už je nemá a jdou dost těžko sehnat.

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 17:44 | Nahoru | #4
Takovejhle stav jako je na fotkach v profilu, i kdyz jsou nekvalitni, rozhodne nechat tak jak je. Renovovana motorka ztraci originalitu ty doby a pokud to neni vylozene nutny, tak nema cenu se do plny renovace hrnout. Jestli ten stav odpovida, tak tohle bych nechal puvodni, motor bych zgeneralkoval, vycistil od bordelu, motorku taky, rezavy mista nakonzervoval aby to nerezlo dal atd. Treba 634ka je nakonec v novym laku, protoze kazdej kus plechu byl opravovanej jinou barvou od minulyho majitele, ale kdyz to srovnam s brachovou 471kou cezetou v originalu, i kdyz mistama skrablym, osoupanym laku, tak to uz neni ono. Kdyz je pak nejaka veteranska jizda, tak puvodni stav se znamkama pouzivani, nebo 30 let stara uz zasla renovace je daleko hezci, nez jak psi koule blejskava cerstve dodelana motorka, teda aspon pro me ....na takovou motorku se radsi podivam

2 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 18:39 | Nahoru | #5
Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 18:52 | Nahoru | #6
nech totak,zase tak hrozny to neni,oprav co je potreba a hotovo

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 19:04 | Nahoru | #7

_Mandel_ píše: Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá



S tímhle já plně souhlasím.Mam na půdě už pět let rozdělanou kejvačku.Dal jsem do ní už přes 30tis.a pořád nemá lak,výfuky,kolena,výplety kol,atd.a to jsem si připravoval veškerou plechařinu pod lak,leštil hliníky apod.Na kvalitní lak se rozhodně sám necejtim takže lak dalších 12-15 s linkama,atd.Takže v tom budu ve finále min. za 50 a bůhví kdy to bude hotový.Vždycky ti do toho něco vleze .Teď jsem koupil 350 v originál laku celkem ucházejícím,samo že bez chromů a nechám jí přesně tak jak je,už žádný nesmyslný utrácení za nekvalitní renovace "podoma".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 19:08 | Nahoru | #8

Poggy píše: Dost záleží jestli na to máš čas, trpělivost a prostor. 150tky jsem dělal 3. Celkové hodiny vychází na 250-300 hodin na jeden kus. Takže po víkendech a když jsi budeš dělat všechno sám je na cca rok práce. Tedy víkendově + občas odpoledne.
Jestli renovovat doma nebo ne je otázka další. Pravej veteránista ti to neodpustí. Pro ty je cennější origo stav. Někdo kdo veterány rád, ale není "ortodoxní" ti to trochu zkritizuje a běžněj člověk neocení tu práci co jsi do toho vložil. Co si budem povídat. Doma to neuděláš tak jak by se úplně mělo. Myslím jako rovnání karterů, repase kliky apod. a to budeš někam dávat. Lak si doma sice uděláš, ale jako originál to nebude, víc vrstev, sem tam tmel apod. Takže za špičkově renovovanou motorku jí pak vydávat nemůžeš. Jinak cena renovace lidovky je někde cca 15 tisíc když vše krom motoru a chromů zvládneš sám doma. Tohle si rozmysli před začátkem renovace. Celochrom + linky cca 25.
Pokud jí chceš na ježdění a máš čas a chuť a vykašleš se na pár veteránistů, jdi do toho. Sem tam se svezeš a budeš mít z toho jinej pocit než když si tu motorku jen koupíš. Běšžný lidi co se v tom nevyznaj ti zamávaj a dědové budou vzpomínat. Furt lepší než to nechat zreznout úplně. Ale aby ses pak na to v půlce nevy... a další vetrán v háji. Rozprodán na burze po dílech. Takže pokud žačneš tak to dodělej. I když to nebude perfektní.



díky, víceméně jsi mi potvrdil mé odhady, jak na časovou tak i finanční náročnost
zatím jsem se do toho nechtěl pouštět dřív, než si budu jistej že to dotáhnu do konce, tý motorky by byla škoda.

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 19:28 | Nahoru | #9
nerenovuj...restauruj lak místama poopravit,udělat motor,doladit detaily do origo stavu,popřípadě koupit nový vejfuky v chromu

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 19:30 | Nahoru | #10

FiZzeR píše: díky, víceméně jsi mi potvrdil mé odhady, jak na časovou tak i finanční náročnost
zatím jsem se do toho nechtěl pouštět dřív, než si budu jistej že to dotáhnu do konce, tý motorky by byla škoda.


Tím jsi si defakto odpověděl sám. Když jsi nejsi jistej uschopni jí takovou jak je teď. Ono to počáteční nadšení opadne až se budeš měsíc mořit s přípravou na lak a ty hodiny nikde nebudou vidět. Rozborka a motor je v klidu. To jde rychle, ale nejhorší je plechařina a konečná fáze po montáži kdy vychytáváš mouchy. Viz. zapalování a ladění karburátoru. Nebo když se něco při montáži úplně nepovedlo.

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 19:37 | Nahoru | #11

_Mandel_ píše: Nebylo by lepší pouze vychytat mouchy (viz spojková páčka, klika atd.) a přitom jí ponechat v původním stavu? Nebylo by to moc práce, zachovalo by se 90 % původních dílů...Abych tak řekl, vlk by se nažral a koza by zůstala celá



to je pravda, ale ona už v původním stavu (plus zub času samozřejmě) není - jak říkám, lak byl v průběhu let na několika místech opravován (štětcem, a jen poškozená místa tím co bylo zrovna - v cca stejný barvě - doma, nesedí odstín), kolena výfuků jsou stříbřenkou apod. Problém je právě s tou původností dílů, některý díly prostě zachránit nepůjde (nebo je to nerentabilní), třeba kolena výfuků bych musel koupit v replice, krom toho že byly rezavý byly taky pomuchlaný (btw kdysi tu někdo dával odkaz na eshop kde ty repliky prodávají, myslel jsem si že je to TK moto ale nemaj je tam - nevíte někdo?), ráfky a výplet jakbysmet.

je to dilema, no... rád bych právě zachoval maximum původních dílů, momentálně je jich 100% orig (s výjimkou dobové přestavby na 150ccm) a dokonce i vím, kde byly a kde nebyly linky (btw to nesedí vůbec s žádným na netu popisovaným schématem, ach jo ).

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 19:59 | Nahoru | #12
No...já sem si popravdě taky koupil něco k renovaci...je to o fous složitější a nákladnější, ale podpořil bych tě v tom, se do ní pustit. Náklady budou, čas to sežere taky, ale potom zase dalších 10-15let motorka jako nová, určitě jí pak budeš šetřit. :)

až to dotáhneme...rád se zase sejdu na letišti, ty brka prohnat :))

Naposledy editováno 24.10.2011 19:59:54

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 20:02 | Nahoru | #13
Kvalitní replika chromů je prakticky nesehnatelná bez známostí u veteránistů. Ty lepší kousky si každej kdo to dělá nechává právě pro známé z verán klubu. Jako ono to rok, dva vypadá celkem hezky, ale pak to začne "matovatět".
Já to bral u pana Plocka v Nítovicích, nebo co jsem na burzách viděl, tak práce týhle firmy tak nevypadá zle. To je z těch lepších. Z Prahy a okolí nikoho neznám. Max. zajet do Chotusic u Čáslavy na burzu, tam se dají obvykle koupit hotové ihned. Koleno cca 1000/ks a rybina cca 1200/ks.

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 20:29 | Nahoru | #14

Poggy píše: Dost záleží jestli na to máš čas, trpělivost a prostor. 150tky jsem dělal 3. Celkové hodiny vychází na 250-300 hodin na jeden kus.



co prosimtě děláš 300 hodin na renovaci zetky??????

Renovovat, či nerenovovat veterána

24.10.2011 v 21:09 | Nahoru | #15
za mě, vyměnit některé díly za původní /zrcátko, páčka atd/ asi bych zkusil sehnat lepší svody s výfuky. Ne nové ale slušné a udělat něco se sedlem. Motor asi generálku a ponechat tomu stopy let. Ale je to na Tobě pokud se chceš v něčem vrtat tak proč ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

25.10.2011 v 11:11 | Nahoru | #16

FiZzeR píše: díky, víceméně jsi mi potvrdil mé odhady, jak na časovou tak i finanční náročnost
zatím jsem se do toho nechtěl pouštět dřív, než si budu jistej že to dotáhnu do konce, tý motorky by byla škoda.

Casova i financni narocnost, jakou tady prezentuje Poggy je lehce receno mimo misu u takovyhle kolobezky. Kazdopadne renovovat motorku, ktera neni uplne shnila, pobastlena, nebo nejak vyrazne poskozena, treba prestrikana nejakym moulou, je podle me hodne velka skoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

25.10.2011 v 16:44 | Nahoru | #17

Jindra650 píše: Casova i financni narocnost, jakou tady prezentuje Poggy je lehce receno mimo misu u takovyhle kolobezky. Kazdopadne renovovat motorku, ktera neni uplne shnila, pobastlena, nebo nejak vyrazne poskozena, treba prestrikana nejakym moulou, je podle me hodne velka skoda.


V čem?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

25.10.2011 v 17:49 | Nahoru | #18

Poggy píše: V čem?


250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

25.10.2011 v 18:42 | Nahoru | #19

kuba350 píše: 250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina



No pokud bude počítat i čas strávenej na cestách po burzách, na internetu, je velice pravděpodobné, že se těmto hodinám přiblíží. Alespoň všichni co dělají veterány profesionálně a opravdu celkovou rekonstrukci tak se těmto hodinám vůbec nediví.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 16:33 | Nahoru | #20

kuba350 píše: 250-300 hodin práce na céčku je absolutní píčovina


Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 16:43 | Nahoru | #21

Poggy píše: Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.



jj, ono se to nezdá, ale ty hodiny rychle naskakujou. kór když to člověk dělá precizně. mě ten odhad přijde naprosto reálnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 16:54 | Nahoru | #22

FiZzeR píše: jj, ono se to nezdá, ale ty hodiny rychle naskakujou. kór když to člověk dělá precizně. mě ten odhad přijde naprosto reálnej.


U prvního céčka to bylo tuším 236 hodin a cca 13 500 Kč za materiál. V chromu pouze výfuky. Motorka byla teda ze začátku nepojízdná a pár dílů se muselo sehnat, ale jen drobnosti. Ono to broušení rozbruskou toho rámu a veškerý další plechařiny zabere moře času. Třeba i jen blbý protáčení závitů. Pak něco lehce vyvařit a další hodiny tmelení a broušení pod vodou na vrchní barvu. Někde ti to ještě pak trochu vyleze a něco budeš předělávat. Ale u dalších už se rám a takovýhle věci pískovaly. Krom blatníků apod. To bych ti asi i doporučil do toho investovat peníze. Ručně je to práce na hovno. Teda krom chouloštivějších věcí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 17:20 | Nahoru | #23
Poggy> s tím pískováním počítám, nemá význam za každou cenu dělat všecko v garáži. tmelení bych se v maximální možné míře rád vyhnul, což asi taky bude celkem problém - nádrž má semtam promáčklinu a reverzní kladivo se nechytá a nenapadá mě, čím bych to mohl vyrovnat... řezat apod se mi do ní nechce jinak s vyvářením a závitama bych problém neviděl, závity jsou cajk a na vyvaření je jen levej kaslík kvůli prožrání od baterky a zadní blatník co byl ruplej a opravenej byl nanýtováním plechu.

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 18:56 | Nahoru | #24

FiZzeR píše: Poggy> s tím pískováním počítám, nemá význam za každou cenu dělat všecko v garáži. tmelení bych se v maximální možné míře rád vyhnul, což asi taky bude celkem problém - nádrž má semtam promáčklinu a reverzní kladivo se nechytá a nenapadá mě, čím bych to mohl vyrovnat... řezat apod se mi do ní nechce jinak s vyvářením a závitama bych problém neviděl, závity jsou cajk a na vyvaření je jen levej kaslík kvůli prožrání od baterky a zadní blatník co byl ruplej a opravenej byl nanýtováním plechu.


Myslím jsi, že to půjde i bez řezání. Pokud jsi to zkoušel reverzním kladivem s lepenou příložkou. Existuje taky tohle kladivo s elektrodou. Nebo někde kde opravují bouraný auta karosářskou svářecí soupravou. Přibodneš svárem kladivo a vytáhneš. Jedno máme v práci, ale libovolná karosárna nebo autoklepíř to bude mít taky. Jen to nejde bez poškození laku, ale to by v případě renovace nevadilo. Když s tím jdou vytahovat prahy (jednička plech), tak nádrž by s tím jít měla taky. Ale nezkoušel jsem to - nebylo zatím potřeba.

edit: Něco na tenhle způsob.





Naposledy editováno 26.10.2011 18:59:45

Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 19:38 | Nahoru | #25
promáčkliny v nádrži se rovnají nejjednodušejc zevnitř pomocí různých léty ověřených cajků, kor u céčka, kde nepřekáží díra pro ampérmetr jako u jaf a všude se dostaneš...

Naposledy editováno 26.10.2011 19:42:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

26.10.2011 v 19:54 | Nahoru | #26

Poggy píše: Pokud jsi všechno děláš sám tak ne. Odvézt plechy na opískování, nalakování, někomu motor a udělat si jen rozborku, sborku, elektro a doladění je rychlý, ale pak to neuděláš za 15, ale za 45 tisíc.



Hele já už pár motorek udělal, dělám všechno sám kromě chromu a zlatejch linek a nikdy sem se na takhle nesmyslný čísla s běžnou motorkou nedostal. Pakliže renovuješ nějakou zajímavější předválku nebo cizáka a jezdíš rok po burzách a vysedáváš na netu, popřípadě půlku dílů vyrábíš podle fotek tak asi jo. ale to co ti chybí na zetku koupíš na jedný, maximálně dvou větších burzách nebo rovnou za večer na netu...
Třebas letos:
Pro upřesnění přidám, že před renovací to všechno byli rozebraný zbastlený vraky v krabicích...
tahle motorka mi trvala 96 hodin


Tahle něco kolem 110 hodin

A péraci jsou běžně hotovy do 70 hodin

A nepřipadá mi, že by to bylo nějak odfláknutý

Spíš jde o to znát ty správný lidi, vědět kdo co má, kdo co vyrábí, kdo co umí a kde co seženu... pak je to hračka.....

Naposledy editováno 26.10.2011 19:55:10

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

1.11.2011 v 08:31 | Nahoru | #27
kuba350> hezká práce nechtěl bys mi dát do kupy celkem zbastlenou čz 125 t?

1 reakcí na tento příspěvek Renovovat, či nerenovovat veterána

28.4.2013 v 18:58 | Nahoru | #28
Nevíte někdo, jakou technologií byly zetky lakovaný? Kdosi mi tvrdí, že to jsou vypalovací emaily. Jde mi o náchylnost takovéhoto laku na odlakovač/barvožrout, kterým bych se chtěl pokusit odstranit nepůvodní lak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

28.4.2013 v 19:20 | Nahoru | #29
FiZzeR> Zetky a jawy byly lakovaný vypalovací synetikou a následně vypalovaný peci. Dnešní označení je Autobal S 2053. Ideální je starou barvu nechat jemně opískovat. Nejlepší odstraňovač je P 05. Ten žere dobře

(reakce na) Renovovat, či nerenovovat veterána

28.4.2013 v 19:58 | Nahoru | #30

kuba350 píše: FiZzeR> Zetky a jawy byly lakovaný vypalovací synetikou a následně vypalovaný peci. Dnešní označení je Autobal S 2053. Ideální je starou barvu nechat jemně opískovat. Nejlepší odstraňovač je P 05. Ten žere dobře



Díky za info
Ale nepochopil jsi mne až tak úplně; ten lak je víceméně původní, jen místy byl poškozený a průběhem věků byl opravován tím co bylo zrovna po ruce. Právě tyhlety vrstvy bych chtěl dát pryč a udělat to nějak citlivě, aby byl zachován pokud možno originál. Teprv až když zjistím, že to není možné, bych se pustil do renovace
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist