globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo malej Strom?
22.10.2011 v 11:36
Ahoj všichni, někdo si bude říkat, že je to tady 1000krát omleté téma, ale vždy když zrovna řešíte svůj problém, tak vám ostatní témata nějak nenabízí konkrétní odpověď. Chtěl bych přejít z Dakara na něco silnějšího a rozhoduji se mezi Africou a Stromem. Dnes jsou za úplně stejné peníze s tím, že Stromek je za ty samé prašule (kolem 85tis) mladší a méně jetý. Na druhou stranu Africa je kultovní záležitost, která si drží cenu trendy netrendy. A nyní proč chci jinou motku než Dakar. Dakar je super ovladatelný a v terénu není moc motocyklů nad 600 obsahu, které ho překonají, když je v dobrých rukou. Zas na druhou stranu to čím vládne v offroadu to mu schází na silnici. Při delších přesunech je dosažitelná rychlost na dálnici omezená a to nemluvím o tom snažit se jí udržet x hodin. Ochrana před vlivem počasí je taky nižší i když si pořídíte velký štít (úzká stavba a absence široké nádrže). Raději bych něco, co má poměr sil 60% silnice a 40% terén než obráceně. Do budoucna chci častěji cestovat a rád bych nebyl omezen jen na silnici a nebo zase jen na terén. Prostě abch si mohl zvolit jak Ukrajinu tak Španělsko. Taky jezdit na Dakym ve dvou je .....prostě pakárna. Ze starší techniky strach nemám, neb mám šikovného servisáka a sám mám rád staré motorky (doma mám KZ1000 police z roku 88). Nyní babo raď. Jestli Vám moje myšlenky připadají zmatené tak se ptejte a já to upřesním:)
Předem díky za vaše názory a případné srovnání pramenící z vaší zkušenosti

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:40 | Nahoru | #61
JJ zrovna o tom kecam s Peacemakerem na ICQ. Ono se to da, ale to pak nikdy nemuzes mit ten posledni model. Tedy kdyz nejsi ve vate. Vem si to tak. Kolik stoji nove GSo? Kolem 400tis.?No tak za to můžeš mít nejméně 4 motorky. A) např.R1150 GS za 130tis B) Např. nějakou krosku za 70tis C) Fároše za 100tis D) Introše 14ku za 100tis
Je to jen otázka přístupu:)

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:53 | Nahoru | #62
Je to o prioritách no a asi chcem uplíct z hovna bič Chce to víc motorek, ale z vlastní zkušenosti když jsem měl gsxr a GSko scházelo mě nějaký lehký endurko na rajtování.
Takže to chce aspoň 3, ale to bude baba rozdejchávat hodně dlouho
Proto mě furt vrtá hlavou ten transalp a jako fanda Kawasaki KLR popřípadě i ten malej VStorm. Osobně bych bral taky třeba bmWR1200gs ale to mě příde hrozně drahý a spíš by mě lákalo BMW F800GS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:56 | Nahoru | #63
otajs ZX9R> Ńo moje skládačka je jednoduchá. A) nějakej držák co mne vždy pružně doveze kam má cestou necestou (tou necestou myslím polní cesty), nebude náročněj na servis (tím nemyslím ser. interval ale poruchovost) a bezúdržbová, max. řetěz apod. No a k tomu veterány a staré motorky, které ale jsou v historii něčím významné nebo zajímavé. Začal jsem policejní Kawou z LA.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 16:59 | Nahoru | #64

Raub píše: otajs ZX9R> jj s těma vícero mašinama je to pravda. Ale kdo na to dnes ma. Na bramboru nemam a kupovat 13let starou a vic je dle mého jen dalsi veteran do garaze. A toho tam uz mam. Kdyz si predstavim ,ze bych se rozciloval misto jedne se dvema tak bych je asi obe hodil ze skaly a dal se na pleteni.



Raub-no ale tak ak budeš trvať na cene,tak potom aj Afriku budeš mať veterana.Pretože posledne modeli Afrika,aj tak za tu tvoju spominanu cenu nezoženieš!!! Okrem toho,ak nemaš o Baworaku naštudovane,tak skus zajisť na stranky bmwgs.cz
Praveže každy,kto niečo o Bawach vie,tak ti povie,že nejlepšie a najjednoduchejšie su prave 1100-ky.Samozrejme aj 1150-tky su ešte klasa trieda,bez nejakych serepetičiek.No tam tu cenu nebudeš mať.Takže,ak by si bral niekde Bawo 1100-ku aj zo 100000km,tak ver mi,že ešte dalšich 400000km, maš pred sebou!!! a to važne.Tie motory su proste nezmari.
To že su staršie,tak to nevadi.Zaleži v akom su stave.
Ak sa ale rozhodneš pre Stroma neurobiš chybu ani tam.Len si treba dať ko kopy to,či ideš jazdiť offroad alebo len to,čo si sem vložil.Ak len take cesty a nejake tie polnačky,tak v pohode Strom to zvladne.No ak budeš vyberať nakoniec to Bawo,byť tebou,vyberam model z ABS a vyhrievanymi ručkami a z nejakou tou vybavou.No ako som pisal,neboj sa ročnika a už vôbec nie kilakov.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:07 | Nahoru | #65
black333> Beru to tak, že když jsem do většího terénu nezajel za celej rok Dakarem, tak s Afrou s tím asi nezačnu:). Příležitost sice dělá zloděje, ale jak jsem psal na začátku, kolem tu není nikdo ke komu bych se přidal a sám nemám nějak nutkání hupnout do lesa. Ale postupně jsem asi došel k tomu, že s DLkem neudělám chybu. A to že to je dnes tuctovka mi neva:). Přeci jen jeho kvality ukázal nejeden zahraniční test!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:12 | Nahoru | #66
Raub > jj.Ako som pisal,ak si vyberieš Stroma,neni problem.Predsa len,po ceste je to pohadak motorka,šestka,proste všetko to,čo dnešna motorka ma mať.sučiastok je tiež vela,lebo samotnych motoriek je proste vela,takže aj to je plusko.Ved uvidiš sam,no ked si pisal,že si mal Stroma ale 1000-cku,toho už nechceš?

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:13 | Nahoru | #67
black333> Ne e, nebyl jsem spokojený s jeho motorem. Je to TLko sice asi Xtá generace, ale stále TL a já to považuji za špatný motor. Asi zde budu kamenován, ale po 5tis km jsem se ho zbavil a byl jsem rád! Nešlo vůbec o výkon ale o jeho průběh. Navíc silné vybrace a pekelné cukání v nízkých otáčkách.
Zas na druhou stranu v té době se hovořilo o špatné řídící jednotce a přehazovala se mapa vstřikování. Měl jsem model asi 2005. Ty poslední ten problém mít nemusí.

Naposledy editováno 23.10.2011 17:22:00

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:24 | Nahoru | #68
jj,čital som o tom.No a Varadero 1000? tiež nie?ide mi len o tom,že ak budeš chodiť daleke štreky,tak predsa len.Samozrejme sa len pytam,pretože ja sam si budem vyberať medzi Bmw 1150GS,Varadero 1000 posledne modeli a mal som aj Stroma 1000-cku v hladačiku.No to som potom nejako zahodil a pozeram ešte po Triumphe 955i,takže preto sa pytam a možno tu aspon tema nezaspi a niekomu sa to hodi,ak bude vyberať medzi tymito mašinami.Aj ked viem,že si pisal pre ktore sa rozhoduješ,takže opakujem,len sa pytam.

Naposledy editováno 23.10.2011 17:26:50

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:35 | Nahoru | #69
dej si na profil víc fotek ty policejní kawy. To je něco co se na našich silnicích moc nevidí.
Chtěl bych vidět jak vypadá ze strany.

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:43 | Nahoru | #70

Raub píše: otajs ZX9R> Ńo moje skládačka je jednoduchá. A) nějakej držák co mne vždy pružně doveze kam má cestou necestou (tou necestou myslím polní cesty), nebude náročněj na servis (tím nemyslím ser. interval ale poruchovost) a bezúdržbová, max. řetěz apod. No a k tomu veterány a staré motorky, které ale jsou v historii něčím významné nebo zajímavé. Začal jsem policejní Kawou z LA.


Tak jestli jsi rozhodlej fakt jen občas polní cesty tak to bych šel do tý brambory GS. Ovšem s nějakejma endurovejma pneu. Varani a pod jsou už taky za hubičku ale proti nim mě odrazuje řetěz to byla na bmw paráda ten kardan. Naposled jsem si na to vzpoměl ve čtvrtek když jsem přezouval ninju a při tom čistil řetěz a byl jsem zajebanej jak jetel.
Jinak to KZ bys mohl ukázat detailnějc to bych taky obhlíd já měl tu čest s kz550 chtěl jsem z toho udělat veterána ale nakonec jsem to vzdal a prodal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:51 | Nahoru | #71
super61> Nafotím a vložím. Jinak tady je jedna fotka z webu -

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:52 | Nahoru | #72
Jo a trochu jste mě zaskočili s tím motorem s TL já koukal na Cagivu Navigator to má taky motor s TL jako cesťák co by se mě páčil a je to relativně levný
To KZ to je bomba Neplašíš auta nebo motorky před sebou když jedeš

Naposledy editováno 23.10.2011 17:53:38

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 17:59 | Nahoru | #73
otajs ZX9R> zatím ne neb si mi sere elektrika a stále nemůžeme přijít na to kde je problém, takže jsem za ten rok najezdil max. 300km:(. Prostě je tam někde něco skříplého nebo hapruje nějaké čidlo a prostříkání ani očištění nestačí. Stále se mi nechce skočit do komplet nové elektriky protože to je Xdesítek tis. Tak posledně mi servisák říkal, že by prubnul přemostit všechna čidla a uvidíme. Ale to zas na jaře. Právě proto, že se mi tak sere nechci mít v garáži nic dalšího co by mne přivádělo k šílenství. Upřednostním bezporuchovost a nenáročnost před vším ostatním. Známej mi k té 11ce GS říkal, že se při 70tis dělají docela zásadní servisní úkony a ty nejsou zrovna levné. No pak když kupuješ za 90tis motorku co má nalítáno 80tis tak jak víš jestli to je nebo není hotové? V jakém stavu je kardan apod.? Koupíš motku za 90tis a dalších 30pak do ní narveš:(. To bych asi nepřežil to si dnes zažívám s Kawou (té do odpustím, protože je to "veterán" a budu s ní jezdit max. po republice a nevysere se mi někde v tramtárii).
Jinak s tím Stromem ano stejnej motor je v těch motkách, ale asi tam bude jina řídící jednotka. Hele třebas jsem měl páteční kus! Ještě to prober s ostatníma.
A nezvažoval jsi třebas TDM900? Ta je za super peníze a motor je hdoně zdařilej.

Naposledy editováno 23.10.2011 18:12:35

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 19:34 | Nahoru | #74
Ještě si dovolím hodit do placu Aprilii Caponord, ale spíš ty poslednější kusy.

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 21:54 | Nahoru | #75
Caponord je pěknej to jo ale to si myslím je jak varan, tigger TDM (ty jsou hodně levný) a další velký silniční endura. Na cestování ale nedělal bych si iluze o nějakým terénu.
Vlastně ještě jsem zapoměl na Biga, ale tam mám osobně obavy z kondice toho motoru asi by byl problém sehnat nějakej hodně dobrej kousek

Naposledy editováno 23.10.2011 21:59:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 21:58 | Nahoru | #76
mara.k> Je koukám Jihlavák A jak tobě se jezdí na africe jezdíš ve dvou a štreky a tak a co enduro vložky. Ono sprominutím polní cestu když tam nebudou vyjetý 30cm koleje projedu na všem ale je fakt že třeba na chatu se zalehávačkou nejezdím to mě rvalo srdce.

Naposledy editováno 23.10.2011 22:01:36

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 22:33 | Nahoru | #77
Raub> jdi do stroma , mam ho týden a super!!!!

Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 23:27 | Nahoru | #78

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

23.10.2011 v 23:36 | Nahoru | #79

Raub píše: super61> Nafotím a vložím. Jinak tady je jedna fotka z webu -

Nejezdil naní Terminátor ve dvojce?

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 07:13 | Nahoru | #80
Coolasice> JJ skákal na ní do vrtulníku

Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 14:29 | Nahoru | #81
mám alpa 650(2005)- s cestovním plexi a deflektorem touratech a do 150 se to dá, navíc spotřeba je podle stylu jízdy, když letíš těch 150 tak si to veme tak 7,5, ale jinak ve dvou s kuframa do stovky jsme maďarsko jeli za 5l, je to taková kombinace afriky a stroma, není to na závodění, ale výkon je vcelku slušný, za 6 let provozu se dělaly jen kapaliny, olej, svíčky, filtry, poprvé byly rozhozené ventily a teď v zimě jsem měnil řetěz a brzdové desky, jinak naprosto bez závad, navíc motor je jen zlehka modernizovaný oproti starému alpovi, kterého dělali víc jak 10 let, ty motory jsou nesmrtelné, dá se koupit za slušné prachy už vybavený vším možným, výběr je velký, má na kontě maroko, ukrajinu, rumunsko, turecko a letos albánii a nikde neměla žádný problém

Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 16:05 | Nahoru | #82
Afrika je úžasnej, monumentální stroj, ale na silnici fakt nic moc (Především dálnice, těm by ses s afrikou měl zdaleka vyhnout). Strom sice není proti africe krasavec, ale co se týče pohodlí, převodovky (6k) a ochraně proti povětrnostním vlivům, má strom obrovský náskok... Afriku bych bral srdcem, strom rozumem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 16:25 | Nahoru | #83
vytrženo z kontextu:

seikos píše: Ale kde je 21" přínosem v terénu, je to horší na silnici.



A není to dáno tím, že většina motocyklů v provozu co má drátěný výplet, ho nemá v takovým stavu který by dokázal mít patřičnou tuhost? Mám zkušenost kde byli jak přední vidle i zadní kyvka + ložiska v kolech OK, jen dráty na pohmat volnější a motorka v zatáčce s nerovnostma výrazně plavala a to se jednalo o stejný typ (TA650).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 16:42 | Nahoru | #84
otajs ZX9R> já jezdím ze zásady spíš solo, letos sem začal, takže mi stačí když se vyklepnu sám. nejdelší štreku sem měl zatím jen 250km v kuse, ale asi by to chtělo upravit sedlo (nebo že by rozmazlená prdel?). suchá nebo mokrá polňačka, les v poho, ale jak se objevilo větší bahno (po ráfky) tak sem končil-gumy už nestíhaly (mám metzeler tourance), a já taky moc ne. jak píšeš, solidní polňačka se dá projet skoro na všem, záleží jak si ochotnej jí tam naložit:p

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 16:58 | Nahoru | #85
mara.k> Jo Tourance sem měl na bramboře a hodil sem s tím dvákrát takovou tlamu když jsem jel na chatu v dešti to sou pneu na asfalt a na suchej ofroad.
Tak dneska jsem dostal nitrolebeční asi 2h masáž od kámoše že si mám koupit afriku No uvidím. Ale příde mě transalp a KLE univerzálnější než tydle mastodonti, ikdyž na dlouhý cestý míň pohodlný. Abych nakonec neskončil zpátky u BMW páč GS se mě dycky hrozně líbyli a furt líběj

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 17:14 | Nahoru | #86
otajs ZX9R> tak transál taky není špatnej hlavně 600(ostatní se mi už ňák nelíběj), a to pohodlí taky není nejhorší(dělal sem na tom papíry, takže pořád ve dvou). motorově to sou držáky i při základní péči. já se rozhodoval mezi afrou a ktm950adventůrou, ale zvítězil rozum-afra sice menší výkon, slabší podvozek, ale nenáročná na údržbu, prověřeno že se po x pádech jen tak nerozpadne, díly za solidní peníz a ani jetý neni problém sehnat. ktm drahej servis, díly, ale parádní svezení, takže bych se už možná dávno vyštípal:))

Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 18:51 | Nahoru | #87
Afrika,Transalp,V-Strom,GS...Co z toho není konfekce?
Vždycky to bude kompromis.Jednobuch-král terénu,dva válce-lepší cestování.Tímhle jsem si taky prošel.
Jde to i naopak,pak ale záleží,čeho je člověk schopen a ochoten.Já to mám jednodušší,moje výlety na motorce jsou max. 300-400Km denně přibližně stodvacetikilometrovou rychlostí a to zvládne i jednovál.
Jakási střední volba by mohl být menší dvouvál.Jako třeba zde zmiňované KLE,případně možná i ten "Tranďák".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

24.10.2011 v 23:50 | Nahoru | #88

-LOTR- píše: vytrženo z kontextu:

A není to dáno tím, že většina motocyklů v provozu co má drátěný výplet, ho nemá v takovým stavu který by dokázal mít patřičnou tuhost? Mám zkušenost kde byli jak přední vidle i zadní kyvka + ložiska v kolech OK, jen dráty na pohmat volnější a motorka v zatáčce s nerovnostma výrazně plavala a to se jednalo o stejný typ (TA650).



Problém u 21' kol je ten, že mají hmotnost soustředěnou na větším poloměru než kola menší. To má za následek větší osový moment setrvačnosti a následně menší ochotu k překlápění v zatáčkách. Mou SuperTenere musím v rychlostech nad 120 km/h už hodně přemlouvat.

K tématu.. možná by jako alternativa k Africe stála opravdu za zvážení SuperTenere. Její spotřeba určitě nedosahuje 10l/ 100 km, pokud ano, tak je špatně seřízená. Klidné tempo, naložená motorka= 6l, 120-130 km/h= 7l.
Motor je velmi pružný, v terénu pokryje dvojka rychlosti od 5 do 70 km/h.. přičemž od 2000 ot./min se sbírá bez cukání a vibrací a v 5 tisících následuje bomba v podobě dalšího výkonu a točivého momentu.
Zkušenost s V twinem v africe nemám, s V twinem ve Varaderu jo a ten je pod 3500 ot./min nepoužitelný, když už se posbírá tak sice tahá oproti Tenere mnohem víc, ale je to nuda, motor má průběh rovný jak pravítko, žádná gradace výkonu se nekoná.. pokud je něco podobného i v africe, s tím že je o 30k slabší, tak bych to nechtěl ani vyzkoušet.

Nevýhody SuperTenere:
Nebrzdí(ještě jsem nerepasoval brzdiče), Netlumí(na silnici se to dá vydržet, v terénu to je ale bída, hlavně přední vidlice) :)

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

25.10.2011 v 00:47 | Nahoru | #89
Podle toho, co píšeš, je pro tebe ideální motorka Transalp 650. Výkonově to je sice stejné jako Dakar, ale na dálnici do lépe sedí a tachometrových 180 není problém (s cestovním plexi). Na dálnici s plným knedlíkem si vezme max těch 7. Jinak okolo 6. V terénu projede skoro to, co Dakar, akorát pomaleji a bude u toho trošku rachtat, což se dá vykompenzovat progresivníma pružinama.

Pokud chceš vyšší výkon, tak budeš halt muset asi sáhnout hlouběji do kapsy...

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

25.10.2011 v 07:31 | Nahoru | #90
Afrika sa nemá za co hanbit:



Naposledy editováno 25.10.2011 07:32:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist