bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo malej Strom?
22.10.2011 v 11:36
Ahoj všichni, někdo si bude říkat, že je to tady 1000krát omleté téma, ale vždy když zrovna řešíte svůj problém, tak vám ostatní témata nějak nenabízí konkrétní odpověď. Chtěl bych přejít z Dakara na něco silnějšího a rozhoduji se mezi Africou a Stromem. Dnes jsou za úplně stejné peníze s tím, že Stromek je za ty samé prašule (kolem 85tis) mladší a méně jetý. Na druhou stranu Africa je kultovní záležitost, která si drží cenu trendy netrendy. A nyní proč chci jinou motku než Dakar. Dakar je super ovladatelný a v terénu není moc motocyklů nad 600 obsahu, které ho překonají, když je v dobrých rukou. Zas na druhou stranu to čím vládne v offroadu to mu schází na silnici. Při delších přesunech je dosažitelná rychlost na dálnici omezená a to nemluvím o tom snažit se jí udržet x hodin. Ochrana před vlivem počasí je taky nižší i když si pořídíte velký štít (úzká stavba a absence široké nádrže). Raději bych něco, co má poměr sil 60% silnice a 40% terén než obráceně. Do budoucna chci častěji cestovat a rád bych nebyl omezen jen na silnici a nebo zase jen na terén. Prostě abch si mohl zvolit jak Ukrajinu tak Španělsko. Taky jezdit na Dakym ve dvou je .....prostě pakárna. Ze starší techniky strach nemám, neb mám šikovného servisáka a sám mám rád staré motorky (doma mám KZ1000 police z roku 88). Nyní babo raď. Jestli Vám moje myšlenky připadají zmatené tak se ptejte a já to upřesním:)
Předem díky za vaše názory a případné srovnání pramenící z vaší zkušenosti
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:48 | Nahoru | #1
tak pokud chceš něco, co má poměr sil 60% silnice a 40% terén než obráceně, tak podle mne vítězí strom...pro dva bude taktéž pohodlnější než africa, která ale v terénu bude lepší...výkonově to bude prašť jako uhoď...strom má kvalt navíc, který afice na silnici chybí...

Naposledy editováno 22.10.2011 11:53:08

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:52 | Nahoru | #2
Nemám zkušenost ani z jednou z nich, ale tohle téma mě zajímá, protože v rodině dojde nejspíš k převratu na malého stromka.

Neuvažoval si třeba o stařičkým, přesto kvalitním nástroji jako je BMW R 1100 GS popř. 1150GS?

Z vlastní zkušenosti ti můžu doporučit BMW R 1200 GS ADV., jenže tam není cenovka 85000 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:53 | Nahoru | #3
jaká je podle tebe dálniční rychlost na Africe?

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:56 | Nahoru | #4
Jde taky o to, jak ty polňačky a louky bude Strom zvládat. Jsem v terénu začátečník a Dakar mi to vše ulehčoval svou šikovností a lehkou ovladatelností. Šikula dokáže dát cokoliv na čemkoliv:), ale já jsem dřevák, tak abych Stroma nemusel v "terénu" moc přemlouvat. Měl jsem před....7lety jeho většího bráchu a u toho si moc neumím představit, že ho tahám po kopcích. V nízké rychlosti nebyl zrovna díky rozvoru kol nejlépe ovladatelný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:57 | Nahoru | #5
Stewe> Uvažoval, ale sežeň Bawce do 90tis aby měl před sebou jistých ještě tolik, kolik má za sebou? Kupovat si motorku co má najeto 100tis mi dělá krapet problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:58 | Nahoru | #6
VeFeRák> To vážně netuším, proto se tady ptám. Dakar jel max. 150, ale to bylo totálně na krev a dost o hubu. Ideální rychlost u něj byla kolem 120 km/h. Víc nebylo ani příjemné ani bezpečné a to vše pouze v jednom člověku s bagáží.

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 11:58 | Nahoru | #7
Raub> u bawce? Neblázni - podívej na Igora. tyhle motory daj neskutečnou porci kiláků....

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:00 | Nahoru | #8
Když budu optimista tak ten Strom má tak 80% silnice a 20% terénu a u Afriky to bude těch 60:40, ale pro jízdy ve dvou bych bral Stroma. Pro delší přesuny ideální. Zařadíš šestku, schováš se za turistický plégo a valíš ho dlouhodobě klidně 150. To bych s Afrikou nechtěl. Afrika je úžasnej stroj posunutej narozdíl od Stroma víc do terénu a dlouhý přesuny zvládne taky, ale oba jsou tak rozdílný že si musíš určit co chceš víc. Jestli terén jako terén, tak Afriku, jestli cestoval a občas šmrncnout polňačku a LEHČÍ terén tak Stroma.

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:01 | Nahoru | #9
Ze Stromem je terén pasé. A Afrika je jenom legenda, nic víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:05 | Nahoru | #10

Raub píše: VeVeRák> To vážně netuším, proto se tedy ptám. Dakar gel max. 150, ale to bylo totálně na krev a dost o hubu. Ideální rychlost u něj byla kolem 120 km/h. Víc nebylo ani příjemné ani bezpečné a to vše pouze v jednom člověku s bagáží.

Proč nechceš Yamaha XTZ 750?Ta je jak Africa ze silnějším motorem

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:05 | Nahoru | #11

mira008 píše: Ze Stromem je terén pasé. A Afrika je jenom legenda, nic víc.



Což se tenerce moc nepovedlo co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:05 | Nahoru | #12
mira008> jsem čekal kdo s tím kastováním první přijde . Africu jsem vybral proto, že je její vzhled pro mne přitažlivý a ne pro její oblíbenost (i když za tou také něco je). Jezdil jsem svého času i BIGa, ale nějak se mi nechce zůstat u jednohrnku. U Stroma hraje pro i nižší spotřeba a větší výběr ojetin. Zase na druhou stranu je to tuctovka a ruku na srdce kdo na to u motorky nekouká? Nemá to být pouze imidžovka, ale look je určitě podstatná kolonka při výběru.

Naposledy editováno 22.10.2011 12:16:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:06 | Nahoru | #13
Coolasice> Já ti nevím, A) se mi tolik nelíbí B) dost baští a na to jsem krapet citlivej přeci jen Dakar jezdil za 3,9L. Já vím, že ani Africa není oproti Dakaru nijka spořivá,ale dle různých reportů jezdí od 5L do 7L s rozumným tempem. Strom si vezme tak o 0,5 - 1 litr méně.

Naposledy editováno 22.10.2011 12:09:31

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 12:24 | Nahoru | #14

Raub píše: Coolasice> Já ti nevím, A) se mi tolik nelíbí B) dost baští a na to jsem krapet citlivej přeci jen Dakar jezdil za 3,9L. Já vím, že ani Africa není oproti Dakaru nijka spořivá,ale dle různých reportů jezdí od 5L do 7L s rozumným tempem. Strom si vezme tak o 0,5 - 1 litr méně.

Já se ted díval na spotřeby udávané výrobcem a Africa ujede na litr paliva 16.4km a Tenérka 16.5km.To znamená že Tenérka má menší spotřebu

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 13:01 | Nahoru | #15
Co vím, tak Afrika si na dálnici taky pápne. No na dlouhou cestu po asfaltu asi bude lepší Strom. Ale mimo asfalt určitě Afrika .

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 13:11 | Nahoru | #16
Raub>
Je to tuctovka,ale jsem moc rád že ho mám
Jinak na cestu pohoda, klídek dá se jet kolem 150.... v terénu je nízká, ale kolikrát koukám co s nim kluci projedou no a spotřeba 4,2-5,5 s kufry ve dvou

Naposledy editováno 22.10.2011 13:17:07

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 13:11 | Nahoru | #17
Chceš nebo nechceš jezdit terén? Strom je silniční motorka, hrozný břichoplaz, ten je maximálně tak na polňačku a ještě tam nesmí být hluboké koleje nebo díry. Je to prostě "silniční enduro", tedy silniční cestovní motorka se vzhledem endura. Má to svůj smysl, na západě se jezdí "enduro" po silnici, protože by tě tam za jízdu v terénu zavřeli. Ono i u nás to bohužel není bezproblémové.

SuperTenere je problematický stroj. Oproti Africe výkonný, ale reálná běžná spotřeba je tak 7L, k tomu se tomu rádi zanášejí svíčky, pokud jedeš dlouho na pohodu a netaháš za plyn. Navíc to po delšim stání špatně startuje, dlouho si to pumpuje benzín do karburátorů podtlakovou pumpou. Pokud bych chtěl jezdit klidně a ne sportovně, určitě bych dal přednost Africe před SuperTenere.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 13:55 | Nahoru | #18
Deadman> No vše je asi otázkou jak kdo z nás definuje terén.
Chtěl bych jezdit plánovitě max. asi toto: cesta
Rozhodně se s ním nechystám někam do písečných dun apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:00 | Nahoru | #19

Raub píše: Deadman> No vše je asi otázkou jak kdo z nás definuje terén.
Chtěl bych jezdit plánovitě max. asi toto: cesta
Rozhodně se s ním nechystám někam do písečných dun apod.



s poměrem 60 silnice a 40 terén na V-stroma opravdu zapomeň. Kup Africu nebo LC8. Jen počítej že Africa jede cca podobně jako Dakar. Ano, je silnější, ale taky výrazně těžší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:08 | Nahoru | #20
seikos> No nyní jsi narazil právě na to, čeho se obávám. Je vůbec Africa krokem kupředu oproti Dakaru? Je-li tam rozdíl do 10% asi bych se cítil hloupě, že jsem ten krok dělal. Přeci jen Dakar má těžiště hdoně dole a je lehčí skoro o 40kg. Bohužel víc jak 100tis za motorku dát nechci ani vlastně nemohu a další v této kategorii jsou výrazně nad. Jak GS1150 tak KTM LC8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:09 | Nahoru | #21

Raub píše: Deadman> No vše je asi otázkou jak kdo z nás definuje terén.
Chtěl bych jezdit plánovitě max. asi toto: cesta
Rozhodně se s ním nechystám někam do písečných dun apod.

Na takovou cestu jedině Urala nebo Dněpra s lodičkou a uzávěrkou diferenciálu

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:09 | Nahoru | #22
Raub>
Tak počítej s tím že na Stromovi hodně pomalu a občas se zasekneš o kámen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:12 | Nahoru | #23

Raub píše: seikos> No nyní jsi narazil právě na to, čeho se obávám. Je vůbec Africa krokem kupředu oproti Dakaru? Je-li tam rozdíl do 10% asi bych se cítil hloupě, že jsem ten krok dělal. Přeci jen Dakar má těžiště hdoně dole a je lehčí skoro o 40kg. Bohužel víc jak 100tis za motorku dát nechci ani vlastně nemohu a další v této kategorii jsou výrazně nad. Jak GS1150 tak KTM LC8

Hele Baworáka koupíš do sto tisíc uplně v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:14 | Nahoru | #24
Coolasice> tak to mi hoď jedinej inzerát na R1150 GS pod 100tis:) já nenašel jedinej:) navíc by byl hodně podezřelej:) a 1100ky se pohybují sice níž, ale mají taky nalítáno kolem 80tis

Naposledy editováno 22.10.2011 14:16:49

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:15 | Nahoru | #25
Coolasice> To si nemyslím s Dakarem takové jezdím s přehledem!

(reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:18 | Nahoru | #26

Raub píše: Coolasice> tak to mi hoď jedinej inzerát na R1150 GS pod 100tis:) já nenašel jedinej:) navíc by byl hodně podezřelej:) a 1100ky se pohybují sice níž, ale mají taky nalítané kolem 80tis

Já to popletl,jsem myslel tu 1100Gs.Má jedno hranaté světlo Ján měl na polnačky a les Hondu CR 500 ve dvoutaktu ale ta se 100kg je někde jinde

Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:20 | Nahoru | #27
Apropo k těm lohám Stroma není to spíš o šikovnosti pilota? viz odkaz
soft offroad
koupání :)

Naposledy editováno 22.10.2011 14:23:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:25 | Nahoru | #28

Raub píše: seikos> No nyní jsi narazil právě na to, čeho se obávám. Je vůbec Africa krokem kupředu oproti Dakaru? Je-li tam rozdíl do 10% asi bych se cítil hloupě, že jsem ten krok dělal. Přeci jen Dakar má těžiště hdoně dole a je lehčí skoro o 40kg. Bohužel víc jak 100tis za motorku dát nechci ani vlastně nemohu a další v této kategorii jsou výrazně nad. Jak GS1150 tak KTM LC8



já si myslím že Afrika je rozhodně krokem dopředu. Ten 2V jede úplně jinak, i podvozek je výrazně lepší a celkově je lepší na cestování. Jen nepočítej s tím že to bude lepší v terénu. Spíš horší. Tam BMW boduje svou nízkou hmotností. V zásadě není problém s Afrikou vyjet kamkoliv, jen to je horší když tu čtvrttunu potřebuješ někde z vyšší rychlosti ubrzdit.
Co se týče 80 tis km u BMW R, tak to je údaj úplně v pohodě. BMW (boxerový) motory mají výrazně vyšší životnost, už jen proto že se v olejové náplni neválí spojka. Tam je suchá.

Já být v tvé situaci, tak ještě počkám a došetřím na R1150GS. 1100 je už docela stará (a pro mě i dost nevzhledná) ludra

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:27 | Nahoru | #29
seikos> Jak jsem psal hned na začátku, já potenciál Dakar nevyužiju ani z poloviny. za to bych využil větší zátah na silnici. Dakar je tak 60% terén a 40% silnice a já bych rád obrácený poměr. Něco co bude lépe akcelerovat při předjíždění a lépe udrží rychlost 140km/h na dálnici (kdybych chtěl jezdit rychleji pořídím si cesťáka a ne silniční enduro)

Naposledy editováno 22.10.2011 14:31:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo malej Strom?

22.10.2011 v 14:45 | Nahoru | #30

Raub píše: seikos> Jak jsem psal hned na začátku, já potenciál Dakar nevyužiju ani z poloviny. za to bych využil větší zátah na silnici. Dakar je tak 60% terén a 40% silnice a já bych rád obrácený poměr. Něco co bude lépe akcelerovat při předjíždění a lépe udrží rychlost 140km/h na dálnici (kdybych chtěl jezdit rychleji pořídím si cesťáka a ne silniční enduro)



Afrika akceleruje cca podobně jako Dakar. Tam si moc nepomůžeš. Ale na dálniční přesuny je ten dvouválec určitě lepší. V-strom jede o něco víc. Výrazně lépe i chrání proti počasí a větru. Kde u Dakara do tebe mlátí turbulence, v-strom je kvalitou plexi úplně jinde. A v zásadě, projedeš s ním taky všude, kde s Afrikou. Je to víc o rukách. Jen Afrika má větší enduro potenciál. Je vyšší než V-strom a přední 21" taky dělá v terénu své. Ale kde je 21" přínosem v terénu, je to horší na silnici. Tam je lepší ta 19". Tak jestli chceš víc jezdit dálky a do terénu (lehkého) jen občas, tak bych asi volil ten V-strom. Strom má tu výhodu že má příjemně pružnej motor. A vysoký rozsah otáček. Takže např. na čtyřku s ním můžeš jet v pohodě 40 stejně jako 140. Je to takovej trochu šicí stroj. To Afrika je malinko libovější, jsou v ní za jízdy větší emoce a zábava.
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist