obracím se s prosbou o radu.
-spadl jsem ve 40kmh rychlosti, motorka jen na bok, klouzala si a asi se zasekl plyn
-letěl jsem jinam, byl jsem chvíli mimo
-motorka chvíli (nevím jak dlouho, minutu?) ležela na zemi s vytočeným motorem
-fz6 má teď MNOHEM víc chrastivý zvuk než fz6 obvykle mívají , dva servismani mi potvrdili, že to zní divně a rozvod to na 90% není, změna výkonu nepostřehnuta
Motorku budu opravovat z havarijního pojištění na 100% rozpočtem. Likvidátorovi oznámím záležitost s motorem, posoudí si to sám, mám možnost nějak něco prokázat, když mě pošle do řiti?
A co se mohlo takhle poškodit? Pádem, vytočeným motorem? Mám nahrát zvuk (bude to k něčemu?) a uploadnot to sem?
Předem dík za jakékoli rady, sportem ke zdraví
1 reakcí na tento příspěvek Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
Jen tak pro představu... na jakém místě to čidlo je?
(reakce na) Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
kov píše: petr_guss> Pokud to nechá rozdělat v servisu.... dojede likvidátor a řekne,že motorka nebyla v pořádku,jinak by čidlo seplo a že tím pádem poškozený motor není následek havárie. Takže se může stát, že si to bude muset po rozdělání nakonec stejně zacálovat sám. Navíc tohle na pojištovně případně vysoudit, by chtělo hodně veliké znalosti práva, hodně času a hodně peněz, s hodně nejistým výsledkem.
řekl bych, že takovej výjeb pojišťovna sice zkusí, ale neměli by mít moc velkou šanci ...náklonový čidlo, není povinou výbavou vozidla ani není součástí zkoušky TK. Je to jako kdyby sis vyndal přívěru ve vejfuku, nebo snížil sedlo. Nic z toho není nelegální, řekl bych...ale kdo ví, co člověk to názor
1 reakcí na tento příspěvek Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
Naposledy editováno 25.10.2011 09:48:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
t_freedom píše: řekl bych, že takovej výjeb pojišťovna sice zkusí, ale neměli by mít moc velkou šanci ...náklonový čidlo, není povinou výbavou vozidla ani není součástí zkoušky TK. Je to jako kdyby sis vyndal přívěru ve vejfuku, nebo snížil sedlo. Nic z toho není nelegální, řekl bych...ale kdo ví, co člověk to názor
Bohužel je to on, kdo by musel v případě,že to pojištovna odmítne zaplatit, dokázat znaleckýma posudkama,že to poškození motoru vzniklo pádem a ne jindy,že motorka před tím byla v cajku,atd a pak to zkoušet z pojištovny vymámit. Já bych do sporu s tak nejistým výsledkem tedy nešel.mike.46 píše: Tak ono mohlo to čidlo být nefunkční i díky té havárii, takže výše uvedené názory jsou už spíš spekulace.
To sice mohlo,ale dokaž to pojištovně,která to odmítne zacálovat,protože podle ní čidlo nebylo v pořádku a tím pádem motor platit nebudoukov píše: Bohužel je to on, kdo by musel v případě,že to pojištovna odmítne zaplatit, dokázat znaleckýma posudkama,že to poškození motoru vzniklo pádem a ne jindy,že motorka před tím byla v cajku,atd a pak to zkoušet z pojištovny vymámit. Já bych do sporu s tak nejistým výsledkem tedy nešel.
Tedy já se v tom nechci moc rejpat, neb čím víc se někdo v hovně šťourá tím víc smrdí, ale chápu když se pojišťovna cuká, kvůli např. řezanejm slickům, nebo nečemu co nemá homologaci na silnici. Je to jako kdyby si musel dokazovat, že ses nevyboural protože si na mašinu namontoval jiný typ řídítek, nebo ti nesvítila kontrolka mazání, nebo nešlo zhasínání motoru při vyhozeným policajtu.
Asi si zažil nějakou absurdní situaci s pojišťovnou a netvrdím, že jich nejsou asi mraky. Taky znám pár lidí co pojišťovny dojej tak dokonale, že se tomu chování ani nedivím(nakonec to odsereme všichni ostatní) ...jen mi příjde, že na některejch mašinách nejsou náklonový čidla dodnes a jestliže ho vyřadím, což není proti vyhlášce (a v pojistných podmínkách určitě není nikde klausule, že se vztahuje jen a pouze na motocykl v plném a originálním stavu - takovej není po 3 letech žádnej) ...tak bych u soudu měl mít solidní šanci oproti pojistným podmínkám...
1 reakcí na tento příspěvek Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
Byla to allianz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Crash-ležící motorka-zaseklý plyn-poškozený motor?
kov píše: CharlitoCZ> Problém amortizace mě dost straší. Koupil jsem 10 let staré auto, které prohlídnul mechanik a říkal, že to auto nebylo nikdy ani drclé. Vypadá, že má najetých skutečných 100tisíc. Myslím, že se mi docela poštěstilo dobře koupit. Když si ale jen představím, že by to do mě někdo našil a pojištovna mi dá prdlajs, že je to staré auto.... Jak se to dá vyřešit-jak jsi napsal?
Hele, měli jsme školení řidičů a tam se to taky rozebíralo, jedna věc byla, že to můžeš žádat po tom, kdo zaviní nehodu, nicméně ze zkušeností (nyní i mejch) je to tak, že pojišťovna ti odečte část vzhledem k opotřebení vozu, protože dle jejich teorie bys na tom vidělal s novejma dílama, ale když to zkusí, a ty se začneš hádat, tak to zpravidla dají celé. Já tomu právě předešel tak, že jsem si na fakturu nechal napsat, že byly použity staré díly. Nebyl žádný problém a amortizace nulová. Oblečení jsem dostal zaplacený taky hoodně slušně (víc jak za moto)
No a postupoval jsem právě podle rady likvidátora, kterej mě tím uplně překvapil
1) dost podrobně hledal, co vše by tou nehodou mohlo být poškozené
2) mi rozmluvil tu opravu svépomocí a doporučil právě tu opravu na fakturu, že tu mi zaplatí komplet, no a taky to tak bylo
Jinak co se týče servis / rozpočet - pojišťovna má dle mého vždy enormní zájem na servisu, protože mají domluvené serivisy, provize a likvidátor je takový jeden velký vydělávající překupník (myšleno legálně). Rozpočtem uteče pojišťovně hodně peněz a co jsem četl, tak je pojišťovna hradit rozpočtem:
- účelně vynaložené náklady na opravu
- cenu za NOVÉ díly, všechny, které byly nějakým způsobem poškozeny
- k výpočtu tohoto vzorce se užívá nějaký pošahaný program, do kterého nevidím.
Kažodpádně na partsdepot jsem si spočítal cenu všech dílů - originálních, částka vnějšího poškození činí 46tis a to je všechno jen lehce pokřápané. Plán je tedy vzít 36tis za díly + nějaké tabulkové hodnoty za výměnu v servisu a za tu částku opravit motor a vyměnit jen díly, které jsou na cucky.
Někdo nějaká výtka / zkušenost, že to, co jsem napsal tak není?
Ví někdo o předpisu zákonném či podzákonném, který udává práva a povinnosti likvidátora / pojišťovny při výplatě rozpočtem? V obecných podmínkách havarijka nic není.
Uff... díky za jakékoli rady