četl jsem, že prý vyšel/vyjde v platnost nový zákon, kde budu muset mít uzavřenou moto do 35kW (v TP) a její max. výkon nesmí přesahovat 70kW.
Vždycky jsem snil o ZX-6R a CBR 600 RR.
Jelikož obě mašiny tuto podmínku nesplňují, tak si budu muset počkat až na omezenou, to chápu.
Zajímalo by mě ale, jestli to tedy vyjde/vyšlo v platnost a zda si myslíte, jestli to třeba ještě nezruší?
Věk ještě na 600ccm nemám, ale do budoucna by mě to vážně zajímalo (tak za ten rok a čtvrt bych si to rád pořídil), protože já končit s moto nehodlám a rád bych si nějakýho toho ostřejšího Supersporťáka rád v 18ti pořídil. (S penězi problém nemám.)
Takže, co teď?
Co jsem tak koukal, tak v úvahu přichází Fazer 600, Hornet 600, SV 650 (vše kapoty).
Jelikož se nějak o ty zákony nezajímám a vím, že je tu každý smělý a rád poradí , tak Vás tedy prosím o menší vysvětlení, či názory, cokoliv, co mi to "objasní".
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
KalTom píše: ale tady de o to že nemužeš řidti některé ednura jednoválce.. Třeba Honda XR 650R
Proč bys nemoh? Víc než 70kw to určitě nemá.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Dobrý den,
v novele zákona je podskupina A2 limitována výkonem motoru do 35 KW a s poměrem výkonu ke hmotnosti do 0,2 kW/kg.
S pozdravem
_________________________________
Martin Novák
takže nepsal nic o maximálním výkonu mašiny před stažením...
Naposledy editováno 20.10.2011 19:41:56
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
pireli píše: A dyž už to tady řešíme mě osobně by zajmalo jak to bude s lidma kerý v tý době noveli maj 25kw a jak to s nima bude s neomezenou jestli budem dělat při starym zákoně v 21.letech nebo stejně jako oni v 20ti letech ???
očekával bych jízdy pro přechod 25kW na 35kW a uznat 2roky na 25kW dostačující pro získání neomezene
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.
2. Žadateli, který dokončil výuku a výcvik k získání řidičského oprávnění přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se řidičské oprávnění udělí podle dosavadní právní úpravy; doklad o získání odborné způsobilosti nesmí být ke dni podání žádosti o řidičské oprávnění starší než 6 měsíců.
4. Podmínku pro absolvování doplňovací zkoušky podle § 45b odst. 1 zákona č. 247/2000 Sb., ve znění po nabytí účinnosti tohoto zákona, splní i žadatel, který je alespoň 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A opravňujícího pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg.
-------
Já to chápu tak, že kdo má 25kw, tak mu zůstane, nerozšíří se. Stačí dokončit výcvik do 18.1.2013 (den před nabytím účinnosti). Neomezené Ačko si pak udělá již po 2letech, stejně jako u té nové A2 (35kw)
Naposledy editováno 23.10.2011 10:40:20
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Naposledy editováno 21.10.2011 13:35:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Je to stejný případ, jako když se měnil starý zákon o silničním provozu za z.č. 361/2000 Sb. Za platnosti "starého zákona" se ke sk. B dávalo automaticky i oprávnění na řízení motocyklů do 50ccm. Pokud jsi takový ŘP měl a za platnosti z.č. 361/2000 Sb. sis ho vyměnil za nový, tak jsi měl v tom novém ŘP zapsané sk. B a A1 s harmonizačním kódem 150. To znamená, že ta A1 tě opravňuje pouze k řízení motocyklů do max. 50 ccm tak, jako jsi to měl předtím. Hodně lidí si myslelo, že když jim byla zapsána ta A1, tak můžou řídit motocykly do 125ccm a 11Kw. Když je pak stavěli policajti, tak se ti řidiči divili a nechápali, proč mají problém kvůli řízení motorky bez příslušné skupiny a podskupiny ŘO.
Takže když máš dneska A s omez. (dělal jsi ho v 18 letech), tak až bude platit ta novela, tak budeš mít stále ŘO na moto s omezením na 25 Kw, seškrcené z jakéhokoliv výkonu. Ovšem rozšířit si ŘO na neomezené můžeš už ve 20 letech (protože splníš podmínku o vlastnictví nižší skupiny ŘO po dobu 2 let). V podstatě na té novele současní držitelé sk. A s omez. jen vydělají.
Naposledy editováno 21.10.2011 15:15:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
1 reakcí na tento příspěvek Co po 125 a nové zákony?
Bylo by to fajn, myslim že dost lidí by si skůtr pořídili ale řidičák na moto si dělat nechtěj. Dopravní zácpy to sice nevyřeší ale lepší malá podpora jedný stopy než nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
pireli píše: Davidek182> Aha tak už to chápu tak to je dobrý přesně takhle sem si to přál aby to bylo.Estě sem se tě chtěl zeptat jak to bude s tou neomezenou jestli to bude podle novely pro mě platit v 20ti nebo v 21 letech jako je to teď ??? dík
Pro rozšíření z A/25 kW na A bude od 19.1.2013 platit, že to bude možné po dvou letech praxe s A/25. Toto je podle přechodných ustanovení novely zákona.
Jinak tato novela již vyšla ve Sbírce zákonů pod číslem 297/2011 Sb.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
Humusus píše: Hmm. Mě by zajímalo jak to bude s těma skůtrama, jestli to skutečně schválej.
Bylo by to fajn, myslim že dost lidí by si skůtr pořídili ale řidičák na moto si dělat nechtěj. Dopravní zácpy to sice nevyřeší ale lepší malá podpora jedný stopy než nic.
Motocykly s automatickou převodovkou s objemem motoru do 125 ccm bude možné řídit s řidičským oprávněním na skupinu B (z. 297/2011 Sb., § 81, odst. 1, písm. d)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co po 125 a nové zákony?
HonzaČ píše: Motocykly s automatickou převodovkou s objemem motoru do 125 ccm bude možné řídit s řidičským oprávněním na skupinu B (z. 297/2011 Sb., § 81, odst. 1, písm. d)
což jsou v praxi skůtry s variátorem o ničem jiném co by mělo automat a motor do 125 nevim
HonzaČ píše: Pro rozšíření z A/25 kW na A bude od 19.1.2013 platit, že to bude možné po dvou letech praxe s A/25. Toto je podle přechodných ustanovení novely zákona.
Jinak tato novela již vyšla ve Sbírce zákonů pod číslem 297/2011 Sb.
Jo tak to je teda paráda díky všem za vysvětlení méně chápajícímu člověku