bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opravdu čz?
14.10.2011 v 19:26
Ahojte, chci spíše na jaře koupit nějakou crossku jen tak na lítačku, sem tam na trať ale ne závodně jak si zajezdit. A opravdu za to nechci dávat velý prachy, tak sem si řekl že bych skusil jít do čz 125/516. Chci totiž motorku ktré má alespoň trocha výkon, 20+ koní. Hodí se do terénu (sice nejsem žádnej super motocrossař ale skoky nepřejíždím ale přeskakuji)a nestojí její provoz tolik peněz. Co myslíte 516 či něco jiného, beru to z toho pohledu že 516 je sice stará ale vše si udělám doma ( motorky dělám tak se v tom vyznám), když si však koupím nějakou starší hondu tak už to tak lehké nebude podle mě. Jaký je váš názor.Děkuji
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Opravdu čz?

14.10.2011 v 19:38 | Nahoru | #1
honda zase neco vydrzi i kdyz pravda ze kawasaki je asi opravdu nejlepsi v kroskach HONDA FOREVER

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

14.10.2011 v 19:48 | Nahoru | #2
alpiniště> Ok, to vím ale mě jde o to co je dobré tzv. na lítačku v nejlepším poměru výkon a kvalita svezení/cena obsluhy motocyklu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

14.10.2011 v 19:53 | Nahoru | #3
Honza73> no asi takhle. jestli tě baví motorku opravovat čz si kup. nudit se nebudeš . cca 2 hodiny ježdění - 1 hodina spravování. vlastní zkušenost ( obzvlášt 516 šestikvalt nepřetržitě převodovka v hajzlu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

14.10.2011 v 20:17 | Nahoru | #4
kakos2006> A to je právě ta otázka, vyplatí se jít rači do nějaké starší hondy nebo do té čz. Myslím to tak aby nás opravy na čz nevyšly dráž než dráž koupená honda, která je méně poruchová ale za to má větší cenu dílů.

Opravdu čz?

14.10.2011 v 20:22 | Nahoru | #5
nemá cenu dávat za zetku 15 a více tisíc... za tu cenu už jde mladší japonec, vodník, brzdy a podvozek, motor úplně někde jinde... GO se dělá stejně a řekl bych že japonec je mín poruchovější

ohledně dílů je to taky sporné... doby kdy se zetky válely v kůlně jsou pomalu pryč a sehnat něco konkrétního to je nadlidskej úkol... třeba nádrž nebo kompletní zapalko stálo kolem 3-6 tisíc a to byla normální cena v inzerci

Opravdu čz?

15.10.2011 v 09:24 | Nahoru | #6
Souhlasim s předchozíma příspěvkama.Měl jsem jak 516 tak 513 a obě se sypaly,Takže za mě kup japonce.Co se týče dílu tak si moc nepomužeš jsou skoro stejně drahé jak na japonce a na Čz se to prodraží ,protože děláš jednua tu samou věc za tejden 3x.

Opravdu čz?

15.10.2011 v 09:30 | Nahoru | #7
Taky bych jednoznačně volil japonce, asi CR125. Ty ČZ už tak jedině do muzea.. Hlavně kvůli "spolehlivosti".

Opravdu čz?

15.10.2011 v 12:48 | Nahoru | #8
Mal som 511,neviem ci mala rovnaky motor a prevodovku ako 516,ale
zborku a rozborku prevodovky som robil kazdy tyzden.Za mna

Opravdu čz?

15.10.2011 v 12:55 | Nahoru | #9
pokud uz CZ, tak nejmin poruchova se jevi 250/513, prestoze spravovani na tom bude taky.

pokud jses trochu sikovnej, pomerne oblibena varianta je nacpat nejakej CZ cross motor do poradnyho ramu z krosky, cimz ziskas funkcni kotoucovy brzdy, dobrej ram, poradny tlumice (vzadu central) a v neposledni rade to i trochu vypada

edit - pisu jak prase

Naposledy editováno 15.10.2011 12:56:09

Opravdu čz?

15.10.2011 v 13:39 | Nahoru | #10
Nevím kde jsi přišel na to, že na zetce si motor uděláš sám a na japoncovi ne. Jestli jsi schopný opravit zetku, tak japonce uděláš s přehledem. A co se týče náhradních dílů, budou se ti určitě shánět líp na japonce než na zetku.

Opravdu čz?

15.10.2011 v 20:44 | Nahoru | #11
Je jedno jestli koupíš za stejnou cenu Japonce nebo Zetku šroty budou všechny.Dvacet let na závodní motorku je dlouhá doba.Ty motory jsou stokrát půleny a hlavně jsou opravovany za co nejmenší náklady.Japonec bude určitě lepší.Prvně bych zavolal do Hondy,Kawasaki atd.. jestli se dají vůbec sehnat náhradní díly na typ motorky kterou chceš.

Opravdu čz?

15.10.2011 v 22:29 | Nahoru | #12
Hele já jsem opravil aprilii RX 125 , polini kit -cca 35 koní - zdvihy a brzdy někde úplně jinde a to je to starý klump.Jo a 516 jsem měl ve svazarmu taky- čz už tenkrát byla o ničem. A to jsem fanda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

20.10.2011 v 19:07 | Nahoru | #13
Honza73> Hele mám 516 už 20 let a je to srdcová záležitost.. když ten motor jednou uděláš pořádně, tak ti vydrží klidně celou sezonu, podle ježdění i dvě... Já převodovku dělám tak jednou za tři roky a jinak ložiska a běžnej spotřebák každej rok před sezonou. Na polítání a opravy super motorka. Pokud si vybrat v cenový relaci do 15.000,- Kč, mezi ČZ 125/516 a jakýmkoliv japoncem, tak vždycky zetku, protože na japonským i jiným sráči za 15, bude v hajzlu úplně všechno... A ceny oprav? Výbrus s pístem cca 1600,- x nikasil 2500,- bez pístu+2500,- píst, repase předních tlumičů cca 700,- i s olejem x japonec 1500,- a víc, a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

20.10.2011 v 20:17 | Nahoru | #14
Kůča-ČZ-MTX> Jenže ty máš Zetku dvacet roků a podle fotek je hodně vymazlená .Dneska kupovat jak Zetku tak Japko je spousta zajíců v pytli.Já jsem měl 516 cca v roce 1995 a píst stál v mototechně 50kč kolečka do převodovky za 80kč to se to jezdilo.Dneska dělám komplet stavbu 380/514,ale smích mě brzo přešel.Dneska jsou ty ceny úplně jinde.
Nemáš nějakou detailní fotku přechodu filtrboxu a karbecu.Právě pokukuju po Mikuni VM,ale mají větší nasávací otvor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

21.10.2011 v 17:28 | Nahoru | #15
Madball> Fotku poslat můžu, zítra to vyfotím, ale nehledej v tom nic extra, klapkama se mi posunul karbec víc dozadu a na tom mém Mikuni pasuje nasávací otvor přímo na filtrbox, tak jsem jen vynechal tu manžetu mezi..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

21.10.2011 v 18:27 | Nahoru | #16
Kůča-ČZ-MTX> Jestli tvůj karbec má difuzor 34 tak nasávání je 58mm a u 36 co potřebuju já je 62mm.Koupils ten karbec v ČR nebo na e-shopu v zahraničí.

(reakce na) Opravdu čz?

21.10.2011 v 19:04 | Nahoru | #17
Madball> Je koupený tady, ale už si nepamatuju přesně typ, je s kulatým šoupětem. Budu řešit to samé co ty, mám teď objednaný Keihin (Keihin 38mm PWM) na další motor a ten má vstup taky dost velký.. Asi to dopadne tak, že filtrbox bude hliníkový a nějaká manžeta mezi se bude muset z něčeho upravit.

Opravdu čz?

25.10.2011 v 19:54 | Nahoru | #18
cca před 18-ti lety jsem měl ČZ 380 a byla to asi nejhorší motorka co jsem kdy měl.furt se to sralo,co nebylo přivařené vlivem vibrací upadlo,na suchou spojku vůbec nemám slov,kopala jak kůň,prostě strašný paskvil a ostuda vývojářů

edit:krásná motorka pro nadšence,ale né na běžné ježdění.

Naposledy editováno 25.10.2011 19:55:47

2 reakcí na tento příspěvek Opravdu čz?

18.12.2011 v 23:26 | Nahoru | #19
Jo co se týče vibrací tak je to děs,po každé jízdě se musí dotáhnout vše co je přišroubované Jinak do 15 000,- bych ani do ničeho jiného než zetka nešel! (Osobně ani do 100000000,-) jinak vše je vcelku o polovinu levnější než na japonce.

(reakce na) Opravdu čz?

20.12.2011 v 19:15 | Nahoru | #20
czechino> naštěstí už dneska lepidlo na šrouby a matky se silonem není problém koupit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

20.12.2011 v 21:05 | Nahoru | #21

czechino píše: jinak vše je vcelku o polovinu levnější než na japonce.



cože? motoplat 4-6 tisíc, bočnice dvojku za kus, nádrž trojka, starší vidlice dva tisíce,píst litr....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

21.12.2011 v 11:35 | Nahoru | #22

Lion píše: cože? motoplat 4-6 tisíc, bočnice dvojku za kus, nádrž trojka, starší vidlice dva tisíce,píst litr....


Vypiš mi jen tak pro orientaci ceny zapalka, nádrže, plastů, předních šavlí a pístní sady třeba na KTM, Yamaha, Suzuki 125...
Já sice jezdím v ČZ písty Wiseco z KTM, ale nějak ho nemůžu sehnat levnějc než 2400,- Kč

(reakce na) Opravdu čz?

21.12.2011 v 16:00 | Nahoru | #23
Kůča-ČZ-MTX> Tak jasně,ale to by těch lepidel padlo Já se o to starám tak mi to neva

Opravdu čz?

21.12.2011 v 18:29 | Nahoru | #24
Čz??... Myslím si že to za tu srandu stojí..Hlavně si všechno dobře utěsni A to že je Poruchová ??.Záleží v jakým stavu jí koupíš podle mě je rozhodně lepší dát 15 tisíc za ČZ po Go než za rozházenýho japonce...Motor vydrží jak kráva..Zlatý starý časy,kdy se ještě motor dělal z Kvalitního kovu ! A né z odlehčenejch kravinek,který moc nevydržej...
Lej tam co máš a pojede!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

22.12.2011 v 15:30 | Nahoru | #25

Kůča-ČZ-MTX píše: Vypiš mi jen tak pro orientaci ceny zapalka, nádrže, plastů, předních šavlí a pístní sady třeba na KTM, Yamaha, Suzuki 125...
Já sice jezdím v ČZ písty Wiseco z KTM, ale nějak ho nemůžu sehnat levnějc než 2400,- Kč



ebay, ebay a zase ebay... tak třeba ktm... savle wp 200$,wiseco píst 100$, plasty 10$,chladi4 60$,lamely 40$,klikovka s ojnici 350$,kompletni motor 850$,spojkovy kos 47$,zapalko novy PVL racing 450$, origo 200$.... sezen tohle navíc nový na zetku... jako sorry ale nejsu magor abych za 30 let starou motorku dal 30 klacku... kdyz pred 4mi lety sem mel slusnou 513tku s motoplatem, klapkama za 13... ty majtele za to chcou dneska strasnej nesmysl

edit. za 30 mam 10 a min let staryho japonce... ze to bude vrazda? vetsi nez minimalne 25 let stara zetka asi ne... a kdyz do toho desítku dám mám super motorku která funguje

Naposledy editováno 22.12.2011 15:38:56

1 reakcí na tento příspěvek Opravdu čz?

22.12.2011 v 16:35 | Nahoru | #26
taky ještě něco napíšu...

znám jednoho kluka,co je taky magor do čz a nedá na to dopustit-jenže ono to je možná i tím co a jak jezdí-jednou,dvakrát do měsíce to vytáhne,projede se kolem řeky,pak udělá pár koleček na "trati"-pár zatáček vyježděné na rovné louce a to je celé.když ho chceme vzít na nějaké výjezdy-tak to néé-na to ta motorka není,na opravdovou mx trať taky néé-předjel by ho 8 letý kluk,ale svádí to na motorku.ale jinak je maximálně spokojený s čz i sám se sebou...

tím nechci říct,že jsou všichni čz-ťáci jelita jako on,jen nechápu,jak někdo může tuhle motorku vůbec srovnávat s 10let starou hondou cr a pod.. to je prostě úplně šílený skok dopředu,to je jako jezdit trabantem a plácat se po zádech,že to je v podstatě to samé jako nová oktávka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

23.12.2011 v 12:46 | Nahoru | #27
Lion> no tak na svoji 516, si v origo dílech pořád seženu do motoru cokoliv novýho za cca 30% ceny co jsi tu uvedl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

23.12.2011 v 13:20 | Nahoru | #28
Dolph-cz> Tak to je jasné že crko bude ve všech ohledech lepší ,navíc taková 516 už na dobu vzniku byla zastaralá,ale tohle někdo kdo se chce jen projet a dát za to málo peněz nemusí řešit. Jinak já osobně se s 516 chystám na trať vypráskat ty moderní 4T 450ccm

(reakce na) Opravdu čz?

24.12.2011 v 08:05 | Nahoru | #29

czechino píše: Dolph-cz> Tak to je jasné že crko bude ve všech ohledech lepší ,navíc taková 516 už na dobu vzniku byla zastaralá,ale tohle někdo kdo se chce jen projet a dát za to málo peněz nemusí řešit. Jinak já osobně se s 516 chystám na trať vypráskat ty moderní 4T 450ccm



vysoké cíle jsou základem úspěchu! držím ti palce,pomalu začnu sledovat výsledky závodů mistrovství republiky a výš,jistě se tam brzy objeví tvoje jméno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravdu čz?

24.12.2011 v 13:31 | Nahoru | #30
Kůča-ČZ-MTX> www.cz-motokros.wz.cz/index1.php

vidlice 1200-2200 kč
kartery 2000 kč
ojnice 1400 kč
hlava 513 800kč
nový válec s pístem 380/981 350 Euro... možná je to spešl typ, ale je to středák takže moc rarita to není ne?

když je to tak levný, jaktože sou skoro všecky za 30-70 tisíc?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spotřeba ČZ 125/516 martintymr 4 7.9.2023 v 12:57 doktorM
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 sustrjan 23 10.6.2022 v 16:33 sustrjan
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist