Téma: Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
11.10.2011 v 19:27
Ahoj Jawičkáři. Měl bych dotaz ohledně oleje na mojí Jawu 350/640 style r.v. 2004 s oilmasterem. Motorka má najeto 22 000 km. Celých 22 000 km jezdila na plnosyntetický olej od Motulu. Já jsem ale student a příde mi dávat 400kč za 1 oleje moc. ANO!! Někteří mi řeknu "Když máš na opici, tak musíš mít na banán" ale o takové rady nestojím. Stojím o rady, které mi řeknou, zda se dá z takového oleje přejít s čistým svědomím na polosyntetiku stejné značky (Motul), nebo jestli je lepší přejit na plnou syntetiku jiné značky (např repsol) Nechci udělat nic špatně, ale 400 je pro mě moc... Cenu si představuju tak okolo 200kč za 1L. Díky Peky
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
dva_hrnce> jojo. Díky. O tomhle taky uvažuju, ale příde mi to docela skok z plný za 400 na ??minerál?? za 130. Co takle mogul TSF? bylo by to lepší?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
TS nebo Tsf je to jedno doporučuje ho i jawa v manuálu.Jinak pokud chceš investovat víc tak motul 510. Nic lepšího nemá cenu,je to jak házet perly sviním s lepším olejem.
Naposledy editováno 11.10.2011 19:43:01
Naposledy editováno 11.10.2011 19:43:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
hroch-r1150r> Prosimtě. Mylíš, že tomu motoru teda nijak neuškodim, když celejch svejch 22 000 jel na plnou?? Radši připlatim, než abych za 10 000 km dělal generálku..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Vubec to neres jakej tam das olej pojede to stejne a este usetris , tyhle stare jawy sezerou vsechno
Naposledy editováno 11.10.2011 19:48:09
Naposledy editováno 11.10.2011 19:48:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
jezdím na m2t a naprostá spokojenost, takže ti neřeknu co tam máš nalit ale řeknu ti že mrdka to neni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Peky29 píše: dva_hrnce> jojo. Díky. O tomhle taky uvažuju, ale příde mi to docela skok z plný za 400 na ??minerál?? za 130. Co takle mogul TSF? bylo by to lepší?
Není to tak dávno(cca 2 roky), co i to TSF stálo něco přes 100,-/litr Jinak souhlas s ostatníma. Jawa je dělaná na M2T, takže v klidu jakýkoliv 2T olej. Když už je tu toto téma načnutý, nemá někdo zkušenost s M2T Super?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Peky29 píše: hroch-r1150r> Prosimtě. Mylíš, že tomu motoru teda nijak neuškodim, když celejch svejch 22 000 jel na plnou?? Radši připlatim, než abych za 10 000 km dělal generálku..
Jen takový dotaz> na co myslíš že jezdily Jawy nějakých 50 let před rokem 89?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Peky29> z lepšího na horší nevadí.
říká se, že vadí spíš obráceně - horší zakarbonuje motor, ten lepší to "rozpustí" a může být problém.. Ale nevim no..
V Tvém případě bych tam lil to TS-ko co jsem ti poradil na začátku - není tak hustý jako M2T, takže to oil-master zvládne a pro motor bohatě dostačující
říká se, že vadí spíš obráceně - horší zakarbonuje motor, ten lepší to "rozpustí" a může být problém.. Ale nevim no..
V Tvém případě bych tam lil to TS-ko co jsem ti poradil na začátku - není tak hustý jako M2T, takže to oil-master zvládne a pro motor bohatě dostačující
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
M2T bych nelil už kvůli kouřivosti Jel jsem na něj párkrát jen v nouzi , když jsem u sebe neměl olej a na benzince nic jiného nebylo a popravdě při vyšších točkách to hulilo docela fest. Běžně jsem do jawky lil valvoline za necelé dvě stovky a spokojenost
Anacron píše: Není to tak dávno(cca 2 roky), co i to TSF stálo něco přes 100,-/litr Jinak souhlas s ostatníma. Jawa je dělaná na M2T, takže v klidu jakýkoliv 2T olej. Když už je tu toto téma načnutý, nemá někdo zkušenost s M2T Super?
já na to jezdim a znám pár dalších lidí, co taky. Nekarbonuje, ale čoudí, za vesnicí téměř vždy. Jedině, když máš otevřený dvoukomory, tak ani neblafne. valvoline motorcycle 2t byl nejlepší )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
dva_hrnce> a TSF?
pokud se nepletu. popř mě oprav
TS je minerál
TSF- polo
nejni lepší tam lejt TSF?? ale zase na druhou stranu to TSF je docela levný oproti ostatnim polo, tak na druhou stranu je lepší tam lejt dobrej minerál, než blbej polo. Možná to až moc dramatizuju, ale nechci udělat nějakou blbost.
pokud se nepletu. popř mě oprav
TS je minerál
TSF- polo
nejni lepší tam lejt TSF?? ale zase na druhou stranu to TSF je docela levný oproti ostatnim polo, tak na druhou stranu je lepší tam lejt dobrej minerál, než blbej polo. Možná to až moc dramatizuju, ale nechci udělat nějakou blbost.
Peky29> hele nevim, nejsem chemik, těžko říct, chyba nebude asi ani jeden.
Já dával do Jawy i do Trabantů TS, protože je to podle mě prostě dostatečný až až a nic dražšího ("lepšího") nemá smysl.
Ono zase ty uplně hyper super plný syntetiky se na 2T fórech např. do těch Trabantů nedoporučují vůbec, jsou stavěný na jiný vůle, jiný otáčky, vpodstatě můžou nadělat víc škody než užitku.
Ono i u technologicky 50 let starýho motoru stále platí že konstruktér věděl moc dobře čím to má být mazaný aby to fungovaloa tím bych se řídil.
To že je dnes dostupnost jiných olejů a dnešní motory někde uplně jinde, je věc druhá, ale pořád nevidím důvod lejt do Trabanta kterej najezdil 200tis. km na M2T najednou castrol super TTS racing jen proto, že se vyrábí a stojí 5x tolik.
To není žádná záruka toho, že udělám dobrou věc.
jinak mám víc zkušeností s tr. než s jawama, tak proto píšu o nich, ale dovolím si tvrdit že je to "stejný".
Já dával do Jawy i do Trabantů TS, protože je to podle mě prostě dostatečný až až a nic dražšího ("lepšího") nemá smysl.
Ono zase ty uplně hyper super plný syntetiky se na 2T fórech např. do těch Trabantů nedoporučují vůbec, jsou stavěný na jiný vůle, jiný otáčky, vpodstatě můžou nadělat víc škody než užitku.
Ono i u technologicky 50 let starýho motoru stále platí že konstruktér věděl moc dobře čím to má být mazaný aby to fungovaloa tím bych se řídil.
To že je dnes dostupnost jiných olejů a dnešní motory někde uplně jinde, je věc druhá, ale pořád nevidím důvod lejt do Trabanta kterej najezdil 200tis. km na M2T najednou castrol super TTS racing jen proto, že se vyrábí a stojí 5x tolik.
To není žádná záruka toho, že udělám dobrou věc.
jinak mám víc zkušeností s tr. než s jawama, tak proto píšu o nich, ale dovolím si tvrdit že je to "stejný".
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Plná syntetika do jawy je fakt zbytečnost. Stačí lepší minerál (tím ale rozhodně nemyslím M2T nebo M6..) Vychvalovaný mogul TSF je taky nic moc.. Bohatě stačí, ale kouří, smrdí a je předražený. Z levných minerálních olejů je asi subjektivně nejlepší SHELL ADVANCE SX 2T, na pumpě za cca 110Kč. Nic levnějšího bych tam určitě nelil. Ale do oilmasteru určitě ne, to jedině přímo do nádrže.
Mě se nejvíce osvědčil polosyntetická Agip City, ze sudu za 150Kč Nekouří, nesmrdí, nekarbonuje kanály a ani nesviní výfuk, jawka na něj najela spokojených 80tis km. Motul 510 je super, jen je dražší.
Mě se nejvíce osvědčil polosyntetická Agip City, ze sudu za 150Kč Nekouří, nesmrdí, nekarbonuje kanály a ani nesviní výfuk, jawka na něj najela spokojených 80tis km. Motul 510 je super, jen je dražší.
Ty voe do nízkootáčkového 2T dávat syntetiku, na co? Já jsem do třindy lil minerální Shell Advance SX, či tak nějak...1 l asi za 105 kč, navíc benzínky Shell jsou po světě všude - takže ten olej seženeš skoro všude...
Naposledy editováno 11.10.2011 21:28:43
Naposledy editováno 11.10.2011 21:28:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
c.j.> co myslíš tímhle?
Ale do oilmasteru určitě ne, to jedině přímo do nádrže.
Ale do oilmasteru určitě ne, to jedině přímo do nádrže.
jawa=minerál (m6a m2t tsf atd.)a pokud chceš mermomocí utrácet prodávaj se oleje do skutru specialně pro oddelený mazání cca 150-250kč třeba toto
Naposledy editováno 12.10.2011 07:39:37
Naposledy editováno 12.10.2011 07:39:37
Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Pro oddělené mazání jen olej, určený pro oddělené mazání. Bývá to napsané na piksli. A spíše než po značce a složení oleje se dívej po výkonnostní charakteristice, např. API TC nebo JASO FC.
Tyto výkonnostní normy splňuje například M2T Super, ale ten je určený pro motory, mazané směsí, ne pro oddělené mazání! Na to velkýho bacha, protože hustší olej nemusí spolehlivě pumpa nasát a je vymalováno.
Kdo si myslí, že i do "obyčejného" motoru lít kvalitní olej atd. je nesmysl, tak to není pravda. Podstatně se prodlouží jeho životnost (3x). Pak je to jen ekonomická rozvaha - buď kvalitnější olej a nebo častější opravy.
Vůle v motoru nejsou dané podle použitého oleje, ale podle použitého materiálu, případně podle užití motoru (ke sportovním účelům).
Termín "nízkootáčkový motor" se používá pro motory, které mají max. výkon okolo 1.000-2.000 ot/min. a to Jawa opravdu není...
Uvažoval bych o tom oleji Shell, protože ten bys měl koupi všude. Zkušenosti s ním nemám, ale pokud je určený pro oddělené mazání a výkonnostní normy nejsou úplně mimo...cena dobrá...proč ne?
Naposledy editováno 12.10.2011 09:22:57
Tyto výkonnostní normy splňuje například M2T Super, ale ten je určený pro motory, mazané směsí, ne pro oddělené mazání! Na to velkýho bacha, protože hustší olej nemusí spolehlivě pumpa nasát a je vymalováno.
Kdo si myslí, že i do "obyčejného" motoru lít kvalitní olej atd. je nesmysl, tak to není pravda. Podstatně se prodlouží jeho životnost (3x). Pak je to jen ekonomická rozvaha - buď kvalitnější olej a nebo častější opravy.
Vůle v motoru nejsou dané podle použitého oleje, ale podle použitého materiálu, případně podle užití motoru (ke sportovním účelům).
Termín "nízkootáčkový motor" se používá pro motory, které mají max. výkon okolo 1.000-2.000 ot/min. a to Jawa opravdu není...
Uvažoval bych o tom oleji Shell, protože ten bys měl koupi všude. Zkušenosti s ním nemám, ale pokud je určený pro oddělené mazání a výkonnostní normy nejsou úplně mimo...cena dobrá...proč ne?
Naposledy editováno 12.10.2011 09:22:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |
Jawa 350/640 Jawa 350/640 | barticek88 | 11 | 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf |
Přihlášení motorky Jawa 350/640 | martingrey | 18 | 1.2.2023 v 15:47 CRF1000 |