Téma: Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte
Ahoj Jawičkáři. Měl bych dotaz ohledně oleje na mojí Jawu 350/640 style r.v. 2004 s oilmasterem. Motorka má najeto 22 000 km. Celých 22 000 km jezdila na plnosyntetický olej od Motulu. Já jsem ale student a příde mi dávat 400kč za 1 oleje moc. ANO!! Někteří mi řeknu "Když máš na opici, tak musíš mít na banán" ale o takové rady nestojím. Stojím o rady, které mi řeknou, zda se dá z takového oleje přejít s čistým svědomím na polosyntetiku stejné značky (Motul), nebo jestli je lepší přejit na plnou syntetiku jiné značky (např repsol) Nechci udělat nic špatně, ale 400 je pro mě moc... Cenu si představuju tak okolo 200kč za 1L. Díky Peky
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 19:31 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 19:35 | Nahoru | #2
dva_hrnce> jojo. Díky. O tomhle taky uvažuju, ale příde mi to docela skok z plný za 400 na ??minerál?? za 130. Co takle mogul TSF? bylo by to lepší?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

Skvělá odpověď, děkuji! 11.10.2011 v 19:40 | Nahoru | #3
TS nebo Tsf je to jedno doporučuje ho i jawa v manuálu.Jinak pokud chceš investovat víc tak motul 510. Nic lepšího nemá cenu,je to jak házet perly sviním s lepším olejem.

Naposledy editováno 11.10.2011 19:43:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 19:45 | Nahoru | #4
hroch-r1150r> Prosimtě. Mylíš, že tomu motoru teda nijak neuškodim, když celejch svejch 22 000 jel na plnou?? Radši připlatim, než abych za 10 000 km dělal generálku..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 19:47 | Nahoru | #5
Vubec to neres jakej tam das olej pojede to stejne a este usetris , tyhle stare jawy sezerou vsechno

Naposledy editováno 11.10.2011 19:48:09

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 19:51 | Nahoru | #6
Beny.> no tak jasný. sežere i tu mr*ku M2T za 70kč, ale jak dlouho nato bude jezdit

Naposledy editováno 11.10.2011 19:52:39

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 19:57 | Nahoru | #7
jezdím na m2t a naprostá spokojenost, takže ti neřeknu co tam máš nalit ale řeknu ti že mrdka to neni

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:01 | Nahoru | #8

memphis.unv píše: jezdím na m2t a naprostá spokojenost, takže ti neřeknu co tam máš nalit ale řeknu ti že mrdka to neni



M2T to je spravne zradlo co maj jawy rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:06 | Nahoru | #9

Peky29 píše: dva_hrnce> jojo. Díky. O tomhle taky uvažuju, ale příde mi to docela skok z plný za 400 na ??minerál?? za 130. Co takle mogul TSF? bylo by to lepší?


Není to tak dávno(cca 2 roky), co i to TSF stálo něco přes 100,-/litr Jinak souhlas s ostatníma. Jawa je dělaná na M2T, takže v klidu jakýkoliv 2T olej. Když už je tu toto téma načnutý, nemá někdo zkušenost s M2T Super?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:11 | Nahoru | #10

Peky29 píše: hroch-r1150r> Prosimtě. Mylíš, že tomu motoru teda nijak neuškodim, když celejch svejch 22 000 jel na plnou?? Radši připlatim, než abych za 10 000 km dělal generálku..


Jen takový dotaz> na co myslíš že jezdily Jawy nějakých 50 let před rokem 89?

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:22 | Nahoru | #11
No do oilmastar bych jsem M2T nelil, jinak cokoliv jineho ano, castrol, preci jen když se lije přímo do nádrže, tak M2T doporučuji, nekouří a jede to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:35 | Nahoru | #12
Peky29> z lepšího na horší nevadí.

říká se, že vadí spíš obráceně - horší zakarbonuje motor, ten lepší to "rozpustí" a může být problém.. Ale nevim no..

V Tvém případě bych tam lil to TS-ko co jsem ti poradil na začátku - není tak hustý jako M2T, takže to oil-master zvládne a pro motor bohatě dostačující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

Skvělá odpověď, děkuji! 11.10.2011 v 20:42 | Nahoru | #13
M2T bych nelil už kvůli kouřivosti Jel jsem na něj párkrát jen v nouzi , když jsem u sebe neměl olej a na benzince nic jiného nebylo a popravdě při vyšších točkách to hulilo docela fest. Běžně jsem do jawky lil valvoline za necelé dvě stovky a spokojenost

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:46 | Nahoru | #14

Anacron píše: Není to tak dávno(cca 2 roky), co i to TSF stálo něco přes 100,-/litr Jinak souhlas s ostatníma. Jawa je dělaná na M2T, takže v klidu jakýkoliv 2T olej. Když už je tu toto téma načnutý, nemá někdo zkušenost s M2T Super?


já na to jezdim a znám pár dalších lidí, co taky. Nekarbonuje, ale čoudí, za vesnicí téměř vždy. Jedině, když máš otevřený dvoukomory, tak ani neblafne. valvoline motorcycle 2t byl nejlepší )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:47 | Nahoru | #15
dva_hrnce> a TSF?
pokud se nepletu. popř mě oprav
TS je minerál
TSF- polo
nejni lepší tam lejt TSF?? ale zase na druhou stranu to TSF je docela levný oproti ostatnim polo, tak na druhou stranu je lepší tam lejt dobrej minerál, než blbej polo. Možná to až moc dramatizuju, ale nechci udělat nějakou blbost.

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:54 | Nahoru | #16
Peky29> hele nevim, nejsem chemik, těžko říct, chyba nebude asi ani jeden.
Já dával do Jawy i do Trabantů TS, protože je to podle mě prostě dostatečný až až a nic dražšího ("lepšího") nemá smysl.

Ono zase ty uplně hyper super plný syntetiky se na 2T fórech např. do těch Trabantů nedoporučují vůbec, jsou stavěný na jiný vůle, jiný otáčky, vpodstatě můžou nadělat víc škody než užitku.

Ono i u technologicky 50 let starýho motoru stále platí že konstruktér věděl moc dobře čím to má být mazaný aby to fungovaloa tím bych se řídil.
To že je dnes dostupnost jiných olejů a dnešní motory někde uplně jinde, je věc druhá, ale pořád nevidím důvod lejt do Trabanta kterej najezdil 200tis. km na M2T najednou castrol super TTS racing jen proto, že se vyrábí a stojí 5x tolik.

To není žádná záruka toho, že udělám dobrou věc.

jinak mám víc zkušeností s tr. než s jawama, tak proto píšu o nich, ale dovolím si tvrdit že je to "stejný".

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:57 | Nahoru | #17
neřeš porád polo - minerál a podobný kraviny, nalej tam něco v rozmezí 100 - 200Kč litr a neposereš nic

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:58 | Nahoru | #18
Jura.S> M2t

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 20:58 | Nahoru | #19
Tady nejde udělat blbost lej tam ts nebo tsf to je fuck.Na m2t se vykasli,akorat ti to všechno zasvíní a zakarbonuje.

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:08 | Nahoru | #20
A proč nezkusíš Castrol. Věřím tomu že by se dal sehnat ještě o něco levněji. Já jsem nedávno přešel na Orlen bral jsem ho za cca 56Kč/l a zatím bezproblémů. Do Jawy si myslím že to musí stačit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:09 | Nahoru | #21
Plná syntetika do jawy je fakt zbytečnost. Stačí lepší minerál (tím ale rozhodně nemyslím M2T nebo M6..) Vychvalovaný mogul TSF je taky nic moc.. Bohatě stačí, ale kouří, smrdí a je předražený. Z levných minerálních olejů je asi subjektivně nejlepší SHELL ADVANCE SX 2T, na pumpě za cca 110Kč. Nic levnějšího bych tam určitě nelil. Ale do oilmasteru určitě ne, to jedině přímo do nádrže.

Mě se nejvíce osvědčil polosyntetická Agip City, ze sudu za 150Kč Nekouří, nesmrdí, nekarbonuje kanály a ani nesviní výfuk, jawka na něj najela spokojených 80tis km. Motul 510 je super, jen je dražší.

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:27 | Nahoru | #22
Ty voe do nízkootáčkového 2T dávat syntetiku, na co? Já jsem do třindy lil minerální Shell Advance SX, či tak nějak...1 l asi za 105 kč, navíc benzínky Shell jsou po světě všude - takže ten olej seženeš skoro všude...

Naposledy editováno 11.10.2011 21:28:43

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:32 | Nahoru | #23
Hele, ale ten mogul tsf je nějakej divnej proč píšou na internetu, že to je polosyntetika a na obalu 1L flašky je napsáno polysyntetika, to je jedno a to samý?

Naposledy editováno 11.10.2011 21:36:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:36 | Nahoru | #24
c.j.> co myslíš tímhle?
Ale do oilmasteru určitě ne, to jedině přímo do nádrže.

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:45 | Nahoru | #25

Peky29 píše: c.j.> co myslíš tímhle?
Ale do oilmasteru určitě ne, to jedině přímo do nádrže.



Moc "hustý", příliš vysoká viskozita...

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 21:53 | Nahoru | #26
Některý diskuze jsou fakt nesmrtelný..........

(reakce na) Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

11.10.2011 v 22:02 | Nahoru | #27
jo, oleje a 25kW jsou nesmrtelné témata

Peky29> jak píše 2stroke - minerál je moc hustý a za studena sotva teče, takže proto do oilmasteru ne.. č

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

12.10.2011 v 07:18 | Nahoru | #28
Tohle stačí

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

12.10.2011 v 07:35 | Nahoru | #29
jawa=minerál (m6a m2t tsf atd.)a pokud chceš mermomocí utrácet prodávaj se oleje do skutru specialně pro oddelený mazání cca 150-250kč třeba toto

Naposledy editováno 12.10.2011 07:39:37

Jawa 350/640 syntetika -> polosyntetika. poraďte

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2011 v 09:20 | Nahoru | #30
Pro oddělené mazání jen olej, určený pro oddělené mazání. Bývá to napsané na piksli. A spíše než po značce a složení oleje se dívej po výkonnostní charakteristice, např. API TC nebo JASO FC.
Tyto výkonnostní normy splňuje například M2T Super, ale ten je určený pro motory, mazané směsí, ne pro oddělené mazání! Na to velkýho bacha, protože hustší olej nemusí spolehlivě pumpa nasát a je vymalováno.
Kdo si myslí, že i do "obyčejného" motoru lít kvalitní olej atd. je nesmysl, tak to není pravda. Podstatně se prodlouží jeho životnost (3x). Pak je to jen ekonomická rozvaha - buď kvalitnější olej a nebo častější opravy.
Vůle v motoru nejsou dané podle použitého oleje, ale podle použitého materiálu, případně podle užití motoru (ke sportovním účelům).
Termín "nízkootáčkový motor" se používá pro motory, které mají max. výkon okolo 1.000-2.000 ot/min. a to Jawa opravdu není...
Uvažoval bych o tom oleji Shell, protože ten bys měl koupi všude. Zkušenosti s ním nemám, ale pokud je určený pro oddělené mazání a výkonnostní normy nejsou úplně mimo...cena dobrá...proč ne?

Naposledy editováno 12.10.2011 09:22:57
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Novou jawu 350/640? [1, 2] Jawa 350/640 jawa46 45 11.10.2019 v 19:35 jenor
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 Harry666 12 3.9.2019 v 09:56 Harry666
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Tachometr (rychloměr, počítadlo) Jawa 350/640 boš-trener 2 17.4.2019 v 13:05 Deyva
Destičky na 100 km [1, 2, 3] Jawa 350/640 expert217 66 11.4.2019 v 21:57 Deyva

TOPlist