bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Využití USD vidlí na okruhu
Nazdar chlapi

Na příští rok přecházim na okruh a chci pořídit nějakou šestikouli. Ať už CBR, GSX-R, ZX nebo R6, ale nechci se ptát jakou, protože témat o výhodách a nevýhodách jednotlivých strojů je tu si myslím až až.
Moje otázka směřuje na využití USD (up-side down) vidlí oproti klasickým vidlím. V provozu to asi nemá moc smysl řešit, ale na okruhu při honbě za dobrými časy by se ten rozdíl ukázat mohl. Do motorky bych chtěl investovat 70-90 tisíc a v tomto rozmezí se pohybují stroje s rokem výroby ve kterém se přecházelo na USD vidle. Například CBR 600RR rok 03-04 mají klasické a rok 05 a výše už mají USD a to samé je i u R6.
Rozdíly mezi těmito roky bývají 10-15 tisíc a to už nad tím člověk přemýšlí, protože pokud bych je ušetřil, tak už mám na lamináty.
Budu rád za každý názor.

Pro hnidopichy chci podotknout, že jsem se o tom snažil hledat nějaké informace, ale k ničemu kloudnému jsem nedošel. Pouze z tohoto tématu vím rozdíl, ale nevím jestli je výsledný rozdíl takový, aby se do nich vyplatilo investovat.

Díky všem za jejich názory
Anketa: USD ano či ne
ANO
59%
10
NE - radši ušetři peníze na výbavení
41%
7

1 reakcí na tento příspěvek Využití USD vidlí na okruhu

10.10.2011 v 15:27 | Nahoru | #1
Tak já se v tom prd vyznám ale dle mýho selskýho rozumu je určitě lepší USD vidlice, aneb proč by s tim jezdilo 99,9% závodníků, a proč by se to dávalo na novější modely motorek ?
k něčemu to určitě dobrý bude

(reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

10.10.2011 v 15:30 | Nahoru | #2

_SHIFT_ píše: Tak já se v tom prd vyznám ale dle mýho selskýho rozumu je určitě lepší USD vidlice, aneb proč by s tim jezdilo 99,9% závodníků, a proč by se to dávalo na novější modely motorek ?
k něčemu to určitě dobrý bude


Určitě je to lepší, ale zajímalo by mě jestli je to zas až taková výhoda, která by stála za příplatek 10-15 tisíc za které se dá koupit třeba nová jednodílná kombi.
To že to většina lidí kupuje ještě nemusí znamenat, že to je lepší. Možná si to jenom plno z nich myslí a proto je mají a vůbec neví jaké v tom je opodstatnění.

2 reakcí na tento příspěvek Využití USD vidlí na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 15:33 | Nahoru | #3
asi bych hlavně koukal v jakým stavu ty tlumiče jsou, když z too pochčije olej, gufera budou KO, kluzáky poškrábaný tak to nebude fungovat ani v jednom případě. Druhá věc je, že ty sériové vidlice nejsou žádný zázrak ale jestli začínáš tak bych začal nákupem gum a hlavně jezdit jezdit jezdit. Tunit začni až si šáhneš na limit toho na čem jezdíš nebo na limit svůj...

skromný názor mrdala na okruhu

(reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

10.10.2011 v 15:49 | Nahoru | #4

VlastíkPlamínek píše: asi bych hlavně koukal v jakým stavu ty tlumiče jsou, když z too pochčije olej, gufera budou KO, kluzáky poškrábaný tak to nebude fungovat ani v jednom případě. Druhá věc je, že ty sériové vidlice nejsou žádný zázrak ale jestli začínáš tak bych začal nákupem gum a hlavně jezdit jezdit jezdit. Tunit začni až si šáhneš na limit toho na čem jezdíš nebo na limit svůj...

skromný názor mrdala na okruhu



Tak stav budu řešit u obou vidlí tak i tak, protože bez dobrého podvozku by to stálo na okruhu za starou belu. Vím, že ze začátku se budu na okruhu jenom mrdat, budu poznávat limity svoje a motorky a až potom možná poznám rozdíl, ale abych si po nějakém čase neřekl, že já blbec napřitlačil na peněženku a nepořídil USD.

Využití USD vidlí na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 15:52 | Nahoru | #5
USD jsou tuzsi, neohybaji se po kazdem malem spadnuti, ale zase je vetsi pravdepodonost ze to odnese ram v krku.
Rozdilem ve vykonu se nemusis moc zabyvat, neni zasadni prestoze je u USD obecne mene neodpruzene hmoty.

Využití USD vidlí na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 16:32 | Nahoru | #6
No určitě to bude vypadat víc masérsky....ale to si asi nechtěl slyšet :) Já bych je určitě bral, nehledě na to, že to bude tím pádem i novější motorka.

Myslim, že na lamináty se klidně můžeš zezačátku vykašlat, myslim si, že se dá objet i sezónu bez crashe, než začneš fakt honit časy. Mi přijde občas trapný, když tam přijedou kluci na laminátech a pak jezděj rovně. Ale to sem možná divnej já....

Využití USD vidlí na okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2011 v 20:16 | Nahoru | #7
hlavni rozdil bude zrejmne v tom co pise Dawe.. funkcni seriove vidle budou zrejmne oboje stejne, to mi laici nepozname.. hlavni je opravdu je mit v dobrem stavu, at funguji aspon tedy jak maji, na okruhu je sakra znat spatny at uz zadni nebo predni tlumic.. a lamina sezenes klidne jety, ja sehnal za 3,5t karbonovy komplet kapot a pak dokoupil jen kryt nadrze.. kdyz se me nebo Holymu mrknes do profilu tak mame oba ciste seriovky jen s pancerema a da se s tim udelat hodne parady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

10.10.2011 v 21:49 | Nahoru | #8

VlastíkPlamínek píše: asi bych hlavně koukal v jakým stavu ty tlumiče jsou, když z too pochčije olej, gufera budou KO, kluzáky poškrábaný tak to nebude fungovat ani v jednom případě. Druhá věc je, že ty sériové vidlice nejsou žádný zázrak ale jestli začínáš tak bych začal nákupem gum a hlavně jezdit jezdit jezdit. Tunit začni až si šáhneš na limit toho na čem jezdíš nebo na limit svůj...

skromný názor mrdala na okruhu

změna avatáára, ted už si budou myslet všechny děti na táboře že jsi vlastík ne jen dvě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

10.10.2011 v 22:29 | Nahoru | #9

Tůmi píše: změna avatáára, ted už si budou myslet všechny děti na táboře že jsi vlastík ne jen dvě



blbečku z děcáku, to ani nevíš že zítra je výročí smrti Edith Piaf? A že jí svým bubínkem vzdávám hold?

(reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

10.10.2011 v 23:58 | Nahoru | #10
VlastíkPlamínek> spis neucta hele

(reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

11.10.2011 v 09:51 | Nahoru | #11

VlastíkPlamínek píše: blbečku z děcáku, to ani nevíš že zítra je výročí smrti Edith Piaf? A že jí svým bubínkem vzdávám hold?

ne! já v tom prostě vidím záměr ošálit děti!!

1 reakcí na tento příspěvek Využití USD vidlí na okruhu

11.10.2011 v 10:46 | Nahoru | #12
Čistě teoreticky jsou USD vidlice jen obrácené klasické vidlice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

11.10.2011 v 10:57 | Nahoru | #13

motokuba-keči píše: Čistě teoreticky jsou USD vidlice jen obrácené klasické vidlice


Ciste teoreticky ani omylem

Buraku, pekne to popsal Dawe, toho se drz. A co vim, na seriovem, byt jinak nastavenem podvozku, se Most da jet cca 1:44/45, Brno 2:14.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

11.10.2011 v 11:05 | Nahoru | #14

meerecheck píše: Ciste teoreticky ani omylem

Buraku, pekne to popsal Dawe, toho se drz. A co vim, na seriovem, byt jinak nastavenem podvozku, se Most da jet cca 1:44/45, Brno 2:14.



Dobře tak hrubě teoreticky pokud by jsi kluzáky upnul do brýlí a na konce šavlí dal držáky na kolo tak máš USD

(reakce na) Využití USD vidlí na okruhu

11.10.2011 v 13:13 | Nahoru | #15

motokuba-keči píše: Dobře tak hrubě teoreticky pokud by jsi kluzáky upnul do brýlí a na konce šavlí dal držáky na kolo tak máš USD



Souhlas a od toho je i to USD

Bejt tebou, tak se nezajímám o vidlice, ale spíš o jejich stav.
Radši bych kupoval něco novějšího a to už bude mít stejně USD

Využití USD vidlí na okruhu

22.11.2011 v 22:00 | Nahoru | #16
Čtu tady vaše reakce a vidím spoustu názorů. Musím se taky přidat a můžu k tomu říst pouze to, že jsem příznivce R6 model 2003-2005. Ani nevím proč, tak nějak to vyplynulo. Prostě spokojenost. Motorky mám 4, tak myslím, že bych k tomu mohl něco říct. Mám 2005 s USD Valentino Rossi. Tu jsem trochu rozbil, tak jsem ji spravil a rozhodl se pro okruhové blbnutí koupit jinou- co kdyby. Koupil jsem tu stejnou 2005 i s USD a vyšlechtil na okruh- cca 150000,-Kč. Pak jsem náhodně přišel k jiné okruhové, ne moc drahé, ale 2003, takže klasika tlumiče. Můj subjektivní pocit rozdílu je ten, že ta stará se tak nějak jinak točí a zatáčí v hodně malé rychlosti. Důvod nevím. Jakmile se rozjede, chová se tak nějak stejně jako USD. Jistěze jedu raději na USD, ale myslím, že je to jen pocit. Spíš je to věcí dobrého nastavení. Vžyť se na nich poměrně dobře závodilo. Pár lidí je jezdí ještě dnes. Dobré nastavení je nejdůležitější. To ne každý taky dělá. Někdo - a znám lidí víc, jezdí s nastavením, jak motorku koupil. Myslím, že dobrej pilot by zajel na klasických tlumičích takový časy, že mi ani USD nepomohou. Moje rada je kup levnější a jezdi a jezdi. Zlepšíš se a časem můžeš podle nadšení, peněz a nálady jít do lepší. Garantuji ti, že tu starou pořád dobře prodáš a ani bys nemusel prodělat. Pokud by tě to opravdu zajímalo, jezdím do Brna a můžu ti ji půjčit na vyzkoušení, za nějakých podmínek. Jinak se staršího modelu fakt neboj.Kontakt- TukaPetr@seznam.cz ,608 887567

Naposledy editováno 22.11.2011 22:03:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37
Spinanie ventilátora Yamaha yzf r6 ... Yamaha YZF-R6 Jar0 10 1.2.2024 v 16:06 Jar0
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.


TOPlist