globalmoto_duben_nolan





Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .




Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

28.2.2014 v 22:16 | Nahoru | #1321
DanyBiker> Asi nepomůžu, protože jsem se v motoru nikdy nemusel vrtat, jelikož naštěstí nemám to prokleté české zapalování . Ale je jistota, že jde do karburátoru palivo? Protože ta suchá svíčka je dost podezřelá . To stříknutí benzínu přímo pod svíčku není rozhodně špatný nápad, ale chtělo by se stejně přesvědčil, že jde do válce směs. Co se týče zapalování, nevyznám se, jen mě napadá že ten předstih se mohl s jiným rotorem změnit . Je to úplně stejný rotor? Jinak by ale měl být předstih daný polohou snímače na statoru, který je našroubován na víku, jestli se nepletu. To přeměření hodnot odporů, jak píše crystalák, asi taky nebude od věci.

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

28.2.2014 v 22:24 | Nahoru | #1322
Jinak, dnes jsem Blatu letos poprvé vytáhl a zjistil, že baterka je už totálně v p*deli. Takže ji musí co nejdříve nahradit nová od Ježíška . Ale přestože jsem musel při každé zastávce roztláček, svezl jsem se hezky - asi 80km. Většinou po silnici a něco v lese s kamarádem na Husbergu FE 450. Společnou fotku jsem nestihl kvůli tmě udělat, tak jen tato jako důkaz





A tady kdyby někdo chtěl kouknout, na sestřih z bláznivého závodu na chrchlech, ze kterého jsem vkládal asi před 3mi týdny fotky...

Naposledy editováno 28.02.2014 22:26:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.3.2014 v 18:54 | Nahoru | #1323
Martic> Taky jsem jezdil. Včera i dneska a dnes s Kubou Projeli si krásných pár míst, trochu zablbnuli, trochu zajezdili, trochu zašpinili Prostě správná vyjížďka A vyjímečně bez pádů....
Kdyžtak bych poprosil Kubu, aby nahrál i svoje fotky, lebo mu to fotí asi krapet lépe















A Matěj Šnykl má nový nástroj tzv. Sousedodráždič 10 000, který je perfektní do zastavěných oblastí

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.3.2014 v 19:30 | Nahoru | #1324
Vyjížďka byla parádní, se 125Markem jsme projeli spousty nádherných míst i skvělých cestiček. Má to tu najeté fakt parádně.
A tady, pro porovnání, přidávám pár fotek z mého tel.









(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

1.3.2014 v 21:22 | Nahoru | #1325
125Marek> Docela vám závidím a hned bych se přidal. Já byl dneska na dříví, ale počásí bylo skvělé . Pokud bych měl porovnávat kvalitu snímků, jsou skoro stejné, i když Kubissovy jsou možná fakt o chlup lepší .

Matěje a ten jeho pekelný hudební nástroj bych taky rád viděl . Zdá se, že rozdíl v projevu toho laufu je značný. Bublá mu to zajímavě

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

4.3.2014 v 20:51 | Nahoru | #1326
"Tuning" jak stehno

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.3.2014 v 20:25 | Nahoru | #1327
Píšu zde po delší době :D. No pořád nestartuje, jsem z toho už pomalu naprášky. Vše je smontováno tak jak má, teda snad :'D. Svíčka je mokrá, startér funguje, svíčka jiskru dává.
Chtěl bych se zeptat, jestli stačí ty odpory změřit obyčejným Multimetrem nebo je na to pořteba něco jiného. A popřípadě, zda někdo nevíte, jak seštelovat ten předstih :).

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.3.2014 v 21:49 | Nahoru | #1328
DanyBiker> Multimetr musí stačit. Pochybuju, že ti někdo dokáž říct hodnoty předstihu. Nechci psát bludy, ale ten předstih je jednak daný polohou nějakého magneticky vodivého výstupku na vnějším obvodu rotoru a jednak polohou snímače, který je přišroubovaný na levém víku, stejně jako stator. Na téhle fotce, kterou sem vkládal loni 125Marek, je snímač polohy kliky vidět (to černé s nápisem YP S01). Nevypadá, že by šel snímač nějak posouvat. Stejně tak poloha výstupku je na rotoru daná z výroby a i samotný rotor by měl byt na klice zafixován pomocí nějakého klínku v přesné poloze, čili podle mého názoru je předstih pevně daný a v podstatě nejde seřídit ale ani rozštelovat . Pokud jsi tedy nepoužil jiný rotor nebo jsi ho nenasadil špatně, myslím, že by v tomhle problém být neměl. Jinak, vyměnit svíčku jsi zkoušel?

3 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.3.2014 v 22:01 | Nahoru | #1329
Tak ještě jednou zkusím ten multimetr:). Rotor by měl být stejný, objednával jsem ho od Blaty.
Měl by být správně nasazený. Jinak by nešel nasadit přes klínek.
Zkoušel jsem snad 3 svíčky, ani s jednou do nešlo. Nezkoušel jsem to roztlačovat, jelikož už bylo dost hodin. Ale naposledy to nepomohlo, tak jsme to rozebírali znovu a zpátky to složili ještě jednou. Jestli to není předstih, tak opravdu nevím, kde by mohla být chyba. Jsem z toho jelen :'D. Kdyby aspoň jednou chytla, snad se to podaří dovézt do servisu no :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.3.2014 v 22:07 | Nahoru | #1330
Aleš-ák> Já bych to jen tak neodsuzoval . Příliš uřvané laufy nemusím, ale tohle nepůsobí až zas tak moc hlasitě a zvuk je pěkný. A pokud to neuškodí průběhu výkonu nebo dokonce naopak - proč né . I váha je určitě trochu dole . A když už nic jiného, považuju tohle "kompaktní" řešení za mnohem lepší nápad, než nějaký přibastlený trčící laďák z pičbajka

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

6.3.2014 v 22:11 | Nahoru | #1331
DanyBiker> Nevím no. Ale jestli je to ve fázi, že je mokrá svíčka, nasvědčuje to, že fakt buď jiskra skáče ve špatný moment (ale to by mohlo alespoň střelit do výfuku) a nebo je moc slabá . Ještě možná zkontroluj, případně zkus vyměnit zapalovací kabel.

Naposledy editováno 06.03.2014 22:13:58

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2014 v 17:49 | Nahoru | #1332

Martic píše: A když už nic jiného, považuju tohle "kompaktní" řešení za mnohem lepší nápad, než nějaký přibastlený trčící laďák z pičbajka



Tak o tom žádná plně s tebou souhlasím

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2014 v 20:17 | Nahoru | #1333
Prvně upřímnou soustrast s DanyBiker, doufám, že brzy najde příčinu problému a podaří se mu ji zdárně vyřešit

My ostatní, co nám Blatky fungují bez problému, jezdíme jak diví
Dnes s opravdovým mistrem Kubiss9 Ten kluk se nezdá, ale za rok na motorce toho pochytil, jak za tři a jezdí opravdovou kudlu a nebojí se ničeho! A po otázce, jedeme dále nebo pojedeme tuhle strmou žlutou? ...padne vždy odpověď: Tak jo, klidně :D :D
Měl jsem tu čest a možnost s ním dnes trochu zajezdit po okolí a jsem za to moc rád! Z původního výletu "jen tak na hříbky" se stala tvrdá enduro vyjížďka s nemožnými výjezdy, brodění potoků,skoky přes šutry, tlačení přes spadlé stromy, přejezdy bažin, freeride skrz les atd. atd. Všechno na motárdech a on na seriových Mitaskách! Prostě celé odpoledne projezděné, naježděno cca 80 km spáleno alespoň 100 000 kaloríí, pár litrů dinosaurů (viz Martic ), kopec zábavy a kopec projeté krásné krajiny

Nejvíc mě asi dostávalo, když jsme jeli lesní cestou, kde byly různé šutry, kořeny skoky... Ze zvyku si je rád skočím, otočím se a co nevidím... Kuba je samozřejmě taky skáče a s elegancí, ladností a bez zaváhání Prostě Jarin :D

Přidávám pár nezdařilých fotek, protože si někdo zapomněl kryt na mobil, který se dá dát na stativ a štelování fotek se stalo noční můrou

Čertovy hrady u Dvora Králové


















Les Královsví












Po nemožném výjezdu a zapojení společných sil, aby se motorky dostaly do kopce, který by v jednom nebyl možný ani na enduru :D Vypotili jsme aspoň 2 litry potu a 5 kilo nervů :D :D




1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2014 v 21:18 | Nahoru | #1334
125Marek> No co k tomu dodat? Vyjížďka byla skvělá, o zábavu bylo postaráno a překvapilo mě, co ty malé motárdy zvládnou! K té vyjížďce "jen tak na hříbky". Cesta na přehradu byla v relaxačním tempu, ale pak se začala plánovat cesta přes "zelené a "žluté" a začalo pořádné peklo. Mě zase celkem pobavil ten můj přejezd přes potůček. Proč to přejet jednoduchou cestou, když to jde složitou že? No samozřejmě jsem tam zapadl. Nebýt tebe, tak se s mýma Mitaskama nevyhrabu. Jarin, co dodat že?
Alespoň už vím, jak se jezdí endůůro s motárdem.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

7.3.2014 v 22:32 | Nahoru | #1335
Kubiss9> Jste borci klici. Dovedu si představit co jezdíte za šílenosti . Musíteme mě někdy taky protáhnou těmi vašimi trasami ...nejlépe dokud počasí přeje tomu "ježdění endůůra s motárdem"

Naposledy editováno 07.03.2014 22:33:19

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.3.2014 v 13:48 | Nahoru | #1336
DanyBiker> Když to tak čtu, máš asi zakletou motorku. Já si podobně stěžuju na auto. Dcera má Forda Sierru. Auto nejede. Benzín do karburátoru teče, jiskra je jako hrom a auto ani neškytne. Už jsem vyzkoušel všechno možné, i do servisu jsem ho odtáhl a nic. Nejede. Asi ho pustím ze skály a holka bude jezdit mojí spolehlivou stodvacítkou. Aspoň že motorky mám jakž takž v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

8.3.2014 v 21:03 | Nahoru | #1337
No to mi povídej, ještě minulou sezónu se mi v nádrži nějakým způsobem ulomila měrka na ono rezervní palivo, a utíkal benzín. Ještě že před delší jizdou udělal rychlou přestávku, jinak by to mohlo být docela zlé, když pomyslím, že kapal přímo na výfuk :'D. Kontrolka neutrálu, pak magnety v rotoru. Jeden se utrhl, pak volnoběžka. Teď nestartuje a odešla i baterka. Plus zase uniká benzín, karburátor i nádrž :'D. Ale to je naštěstí asi špatně připojenými hadičkami. Je to prokletý stroj, ale nedokážu si bez něj představit tohle léto :'). Dám jí teď do servisu a uvidím, co zjístí a bude... Pak po motosalónu v Brně mi to ježdění chybí jako blázen :X, snad to bude jen menší závada. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

9.3.2014 v 10:36 | Nahoru | #1338
DanyBiker> Milan má pravdu, je asi zakletá Nezávidím ti tvoji situaci, ale nám se teď poruchy skoro vyhýbají. Trochu nám ukápla přední vidle, ale jinak stroje chodí a hlavně jezdí dobře Klepu na dubový stůl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.3.2014 v 10:22 | Nahoru | #1339
125Marek> Stojím před rozhodnutím: bude jaro a dcera chce dělat autoškolu na motorku. Manželka jí to ale zakazuje, že prý blázen v rodině stačí jeden (já).At' si počká do 18 a pak bude jezdit autem. Nesouhlasím, snad manželku společně s dcerou ukecáme. Navíc už mám pro ní motorku de facto vybranou. Je jí ČZ 125 / 476 , ta hranatá. Vážně ale pořád uvažuju i o Blatě, i když ta je ve vyšší cenové hladině a nevím, jak by to manželka " zkousla". A pak ty poruchy Blat...ptám se: má vůbec Blata servis někde jinde než v Blansku? Tu ČZ 125 opravím případně sám, nebo kdokoliv , ale Blatu? Když vidím, co má s motorkou Dany, mám chut' o Blatě vůbec neuvažovat. A do Blanska mám asi 150 kilometrů.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

10.3.2014 v 10:24 | Nahoru | #1340
DanyBiker> Ciste teoreticky, nemuze byt ten rotor nasazeny vzhuru nohama? Zalezi na ploze klinku, ale kdyby to bylo teoreticky mozne tak nasadit, pak by to palilo jinde nez ma...

A zkusil bych ten svickovy kabel. Me ten uhlikovy blbnul, s medenym je to jiny pribeh.

Tak me napada, ze na Brisk svicku mi to taky delalo tohle (jiskra byla, motor tocil, ale ve valci uz to nepalilo), dal jsem NGK a jsem v pohode.

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

12.3.2014 v 06:41 | Nahoru | #1341
Ne ne, rotor lze dat jen v normalní poloze, klínek by mě nepustil. S tou svíčkou bych to mohl zkusit, pak sem napíšu. :)

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

14.3.2014 v 23:45 | Nahoru | #1342
Tak už to skoro vypadá, že i moje Blata se zařadila mezi ty "zakleté" .
Doposud bezproblémový motor při dvou posledních jízdách několikrát záhadně za jízdy přestal táhnout, začal jít nepravidelně, jako by se dusil, až většinou úplně zdechnul. Přitom pak většinou stačilo 10s počkat, cvrnkout o startér a zase jel. Někdy jel dál 300m a opakovalo
se to, jindy 70km bez problému. Na zátěži nebo teplotě to nemělo vliv. I starty byly všelijaké a za studena se motor občas při přidání plynu dusil (jako by měl chudou směs). Nakonec to ale došlo tak daleko, že při cestě ze školy jsem sice krásně nastartoval a vyjel, ale po 300m začal motor kuckat, až se udusil a už se mi ho nepovedlo nastartovat ... Následující den při vyzkoušení zase chytl na první pokus . Nicméně i při relativně pomalém přidávání plynu se i bez zátěže dost dusil. Proto ještě pro jistotu projdu karburátor, jestli není ucpaná hlavní tryska. To že občas jede a občas ne, spíše nasvědčuje chybě v zapálení směsi. Svíčku jsem ale měnil. Jiskra se sice nezdá být na svíčce moc výrazná, ale přímo z kabelu je jasná a skáče hezky asi na 6mm. Téměř veškeré konektory jsem prošel a namazal. Při prvních příznacích jsem podezříval baterku, která byla už fakt hotová, ale po výměně za novou je to stejné. No, doufám že se mi tomu podaří přijít na kloub a byl bych nerad, kdyby to bylo vadou CDIčka nebo alternátoru . Každopádně budu informovat a snad přihodím i nějaké fotky z rozborky.

Pro odlehčení přidávám alespoň něco z nedělní enduro vyjížďky s kamarádem. Ten den jsem najel asi 130km a motor během toho asi 10x zazlobil, jinak jel hezky:










(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.3.2014 v 00:10 | Nahoru | #1343
milan1963> Především přeji Tobě i dceři, aby manželka povolila . Z toho co jsi psal vím, že by dcera "motorkařila" moc ráda, tak by bylo škoda jí v tom bránit.

Co se týče výběru strojů, jsem člověk, který bude asi vždy věřit spíše jednoduché osvědčené technice z let minulého režimu. Strojům ze železa, sázejících více na mechaniku, věřím prostě více než "plasťákům" propletených elektronikou, a to minimálně z toho důvodu opravitelnosti v domácích (či polních) podmínkách . Myslím to obecně, ale usvědčuje mě vtom i můj současný problém, kterým jsem Tě možná od Blaty odradil už definitivně (viz můj příspěvek výše).

Na druhou stranu bych sám Blatovku asi za nic nevyměnil a to nejen z důvodu, že je to češka a mám k té značce vztah, ale je to také fakt neskutečný univerzál. Neztratí se v zatáčkách, ve městě, i v lehčím terénu a neunaví ani při poměrně dlouhých výletech. A je v podstatě jedno, jestli s ní jezdí chlap nebo mladá holčina. To se mi na ní obrovsky líbí. Navíc je už přeci jen z uživatelského hlediska mnohem příjemnější a řekl bych i bezpečnější v provozu, ve srovnání třeba s tou ČZtou. O blinkrech jsme se tu už před časem bavili. I to automatické rozsvěcení světel u Blaty dnes beru jako plus. Stejně tak je příjemné, že se člověk nemusí starat o sytič nebo zavírání a otevírání přívodu paliva. A to ani nemluvě o nějakém míchání oleje do benzínu a elektrickém startéru. Prostě dnes stačí smačnout tlačítko a jede to (nebo alespoň by to mělo jet) . I když stále si stojím za tím, co jsem psal v prvním odstavci a navíc určitě není na škodu, si jako řidič osahat právě třeba ten sytič, startovací páku a tak. Asi víš co tím chci říct . Pokud by ale dcera chtěla jezdit sama třeba do školy, asi bych se přiklonil právě k té modernější Blatě, protože si už v dnešní době nedovedu představit, jak taková křehká dívčina někde sama na pumpě míchá benzín s olejem nebo jak startuje motor nakopávačkou. Snad tahle ČZ chytá hezky, ale například u Pionýra mají moje ségry s tím nožním startováním problém . Takže startují spíše roztláčením, což jde u 50ky ještě snadno.

Se servisním zázemím vlastně nevím jak je to přesně. Snad jako autorizovaný servis funguje také Liberec a Praha s tím, že stejně složitější věci vozí do Blanska. Vše máš bohužel z ruky. Možná funguje ještě někdo další, ale to by věděli spíše ostatní kluci. Jinak, díly továrna docela operativně posílá poštou třeba i formou repase (tam a zpět), co vím.

Mimochodem, asi je to zbytečné psát, ale nedá mi to... V jedné prodejně v Hořicích stojí exkluzivní bilý motard jako stvořený pro Tvoji dceru. Bohužel má jednu zásadní chybu - nemá TP . Je to prý snad nějaký předsériový kousek, který koloval v zahraničí po výstavách, až se náhodou dostal sem. Má například jinou (krásnou) přední brzdu (jako měly prototypy) a asi i pár dalších dílů, se kterými sériovky nejsou homologované a proto prý oficiální cestou nejde zlegalizovat. Takže nejspíš navždy zůstane pouze exponátem. 125Marek by Ti o té motorce určitě řekl více. Vím o ní totiž od něj.

Naposledy editováno 15.03.2014 00:16:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.3.2014 v 11:57 | Nahoru | #1344
milan1963> Ač jsem taky trochu zastáncem klasické kovářské práce, rozhodně bych doporučil jít do něčeho modernějšího. Jak píše Martic, mimochodem velice hezky , startování nakopávačkou, míchání oleje do benzínu, mizerná světla, absence blinkrů, brzdy, které byly již před 40-ti lety špatné, vlnící se podvozek, kroutící se rám... Třeba ségra se chce učit furt jezdit na motorce, jenže na Fichtla jí nemůžeme uvrtat. Neustále nám tvrdí, že je to nepohodlné, že se to blbě startuje, na vše je potřeba velká síla (brzdy, spojka - to obvykle holkám s menší rukou nevyhovuje). Takže jí učíme na Blatě, i když ta to odnesla již pěti pády za 2 dny V dnešní době je určitě lepší jít do bezpečnějších strojů.
Chápu, že možnost opravit si stroj sám je ve tvém případě asi velké pozitivum, na druhou stranu i když se Blatka občas se*e, každý mechanik je schopen jí opravit. Když si vemu příklad pana Špůry, o kterém se ještě zmíním, tak viděl Blatu před skoro 3-mi lety poprvé. V domnění, že jde o čínu, jí začal opravovat Trochu nadával na nestandartní řešení (viz výfukový ventil např.), ale jinak je vše stejné jako u jiných strojů dané kategorie Proto bych se tolik nebál.

Musím si taky přihřát polívčičku s poruchami Na motardu se nám stalo, že při jízdě, podobně jako Marticovi, chcípl. Jen tak ze srandy jsem prohodil svíčku s endurem a včerejší výuková lekce se ségrou byla bez jediného zaváhání. Motorka jela pořád bez jediného problému Na enduru nám ale zase odešla volnoběžka Při výměně VN kabelu za měděný se někde stala chyba a při mytí stroje se někam dostane voda, která pak znesnadní start. Nebo průjezd hlubším brodem způsobí to stejné. Chtě nechtě, občas dostane pecku a to pořádnou Takže bude výměna. Dodání dílu z Blanska je maximálně do týdne bez jakýchkoliv problémů

Co se týká pana Špůry, nevím, jestli bílého motarda ještě vlastní. Při poslední návštěvě jsem ho neviděl Každopádně jde o předsériový stroj, který nemá TP a ani ho mít nebude. VIN kod jsem posílal do Blanska, zda by s tím nemohli něco udělat a dodatečně TP nevydat už kvůli Špůrovi, který neví, co s ní. Bohužel dle VIN jde o předsériový model z výstav, na kterém je kupa nehomologovaných dílů. Motorka by měla být pojízdná, má najeto myslím 3 km, bílá barva. Nevhodnější stroj pro sběratele. Za pár desítek let to bude mít hodnotu jako... Prostě bude to ceněný model Zde je na něj kontakt. Je to trochu morous , ale je udělající, ochotný, šikovný. Rozumí strojům, má pro ně cit. Např. výměna výfuku u Matěje Šnykla měla za následek seřízení směsi. Byla potřeba výměna oleje, filtru (ty Mates dodal), dále pak výměna gufera ve vidlici (gufero dodáno) + k tomu všemu seřízení motoru na brzdě. Toto vše okolo 800 kč

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2014 v 12:08 | Nahoru | #1345
125Marek> Je vidět, že s tvojí ségrou je to podobné . Máš pravdu i s tou technickou stránkou věci. Použitá technika se u Blaty nijak nevymyká, spíš dnes patří mezi ty jednodušší, takže by si s ní dobrý mechanik měl poradit. Spíše mně vadí to co zmiňuješ - že přístup k některým věcem je u Blaty nesnadný a nedomyšlený. Kvůli prkotinám musí člověk často rozebrat "půl" motorky.

Jinak, tvůj problém s volnoběžkou je k pláči, pokud vydržela pouze asi rok .

Já včera spolu s tátou v rámci hledání příčiny problémů rozebral karbec. Všechny kanálky a trysky jsme profoukli. Na pohled bylo ale vše čisté. Snad jen u šroubku na seřizování bohatosti volnoběhu bylo jakési smítko, které na něj ale mohlo spadnout i dodatečně. Akorát palivový filtr byl hodně zanešený, takže mohl brzdit průtok. Pro mnohé to bude nepochopitelné, ale byl plný jemné drtě z rozpadlého plováku v nádrži (Paioli - Made in Italy) . Ještě že je ten filtr (Mann) tak účinný a i částečky podobné sazím dokázal zachytit . Po smontování motor okamžitě naskočil...jenže po pár vteřinách chcípl a to se opakovalo asi 6x . Až na sedmý pokus si dal říct, běžel a ani při přidání plynu se nedusil. Je možné že jsem ho možná při montáži neopatrností ulil, čemuž nasvědčoval i hustý kouř. Jen je otázkou, proč vždy tak krásně naskočil . Nicméně, motor jsme pak zahřáli, seřídili volnoběžnou směs a kousek jsem motorku projel. Jela hezky, ale jelikož jsem kromě zas*aného filtru nic evidentního neobjevil, zatím stroji nevěřím a bude to chtít najet hodně testovacích kilometrů. Zatím můžu říct jen to, že po rozborce karburátoru znám Blatu alespoň zase o trochu více . Podělím se o fotky, které mohou zajímat DanyBikera i mnohé jiné...








































2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2014 v 14:09 | Nahoru | #1346
Jinak, jak jsem už zmínil, před nedávnem jsem měnil také podtlakový palivový ventil, což je kapitola sama pro sobe . Bylo to z důvodu, že nefungovala kontrolka rezervy paliva. Nějakou dobu svítila i s plnou nádrží, z čehož jsem usuzoval, že se asi provozem odřel plastový plovák a proto nemá potřebný vztlak, aby zvedl magnet. Pak ale naopak přestala svítit úplně. Vysvětlení se ukázalo hned , co jsem ventil vymontoval z nádrže. Málem jsme se z toho zkácel ... Z plováku totiž zbyl jen kroužek a zbytek se totálně rozemlel v nádrži na prach . Takže nejen že kontrolka nemohla fungovat, ale ještě byla plná nádrž sajrajtu . Hlavně filtr byl opravdu silně zanešený, takže jsem ho propláchl a profoukl z výstupní strany. Nádrž jsem se taky snažil trochu vypláchnout, ale jistě v ní něco zůstalo. Palivový ventil jsem vyměnil za nový. Udělal jsme na něm ale preventivní opatření proti další závažné slabině, na kterou trpí . Už 2x se mi totiž stalo, že se vytrhl "kloubouček" na konci trubičky, po které běhá plovák s magnetem. Jak to tak chápu, stejný problém měl i DanyBiker. Z výroby to totiž ti italové jen tak zakápnou cínem, což ale vydrží jen "chvíli a klobouček se od nárazů plováku časem odrhne a tím vnikne benzín do trubičky a najde si cestu kolem kabelu až ven . Když se mi to stalo poprvé, moc jsem to nechápal a opravil to také jen lehkým zapájením. To ale dlouho nevydrželo a benzín znovu tekl. Po důkladném zapájení kloboučku i ze spodní stran se už ale problém neopakoval . Proto jsem tento poznatek aplikoval i na nový ventil. Jak ale zvýšit trvanlivost plováku nevím . Tak jen doufám, že ten nový plovák vydrží v celku alespoň těch cca 28 tis km, jako ten původní. Chápu, že hodně nepříznivý vliv na to má jízda po špatných cestých a různé skoky, ale i tak je to na pováženou . Pokud mě tedy ještě jednou naštve, poletí ten italský vynález nekompromisně z okna a vrazím tam místo něj klidně spolehlivý kohout s ručním ovládáním . Snad moje poznatky pomůžou i dalším majitelům...
Tady je ventilu s rozpadlým plovákem a opravovaným "klouboučkem" ( po cca 30500km):









Zde nový ventil (cena 1300Kč ):





Preventivní úprava nového ventilu proti tečení:





Nákres principu funkce podtlakového ventilu. Omluvte prosím kvalitu a vnitřní uspořádání berte s rezervou :






Ještě dodám, že o problémech s tímto dílem při našem setkání mluvila s povzdechem i paní Blatová. Říkala, že i přes časté reklamace a neustálý nátlak na italského dodavatele tohoto předraženého dílu, se jim ho nedaří donutit ke zvýšení kvality. A není to asi jediný případ

Naposledy editováno 16.03.2014 14:32:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2014 v 17:48 | Nahoru | #1347
Tak pánové nevím...Blata je dost podobná té mojí Jawě 650 v původním stavu. Taky jsem od ní mohl čekat cokoliv. Ale co to dalo práce přivést ji k rozumu, rok jsem nejezdil, starosti, shánění, žádný servis, hrůza. Opakovat už to nechci. Že je Blata modernější než dvoutakt, to uznávám. Vidím to ale spíš na tu ČZ 125. Tu opravím i na silnici, Blatu ale v mnoha případech, co se vám staly, ne. Raději at' se holka naučí startovat pákou a tankovat mix. Ono jí to neuškodí, až jednou přejde k "lepší" motorce, bude to mít k dobru. Všichni jsme tak začínali. Je mi přes 50, vy už jste jinde, ale pořád si myslím že platí "těžko na cvičišti, lehko na bojišti".
Ještě se na to dcery zeptám, nebudu jí do ničeho nutit, když si vybere Blatu, koupím ji.
Bohužel můj původní jasný názor, že Blata je spolehlivější, lepší, jednodušší a oproti japoncům nevím co ještě, prostě ta NEJ motorka , vzal za své. Jsem poruchami Blaty dost zklamán. Velice se mi líbí přístup výrobce, ale to na věci nic nemění. Bohužel.

(reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2014 v 19:54 | Nahoru | #1348
milan1963> Uznávám tvůj/Váš názor. Na druhou stranu proč mi/nám v 17-ti letech rodiče koupili motorku? Když viděli jak to drtíme furt na Fichtlu, jak se to kazí, jak je to nebezpečné, dobrovolně nám koupili modernější stroj. Původně jsem chtěl taky nějakou Čízu, lebo mi 2T voněl více. Taťka mě s tímto návrhem v podstatě vyhodil přesně s důvody, které jsem již uvedl. A měl pravdu Svému synovi, kterého nemám, své dceři, kterou nemám bych buď motorku radši vůbec nedovolil, lebo je to fakt nebezpečené, nebo bych jí koupil něco s brzdami a podvozkem Je sice hezké říkat, že je to dobrý stroj, ale ten propastný rozdíl v chování stroje za provozu je vskutku šílený

Jinak může se zdát, že Blatka je nespolehlivá. Má mouchy, ale třeba Martinovi se poprvé za 30 000 km stalo, že nedojel na místo určení. Ani mě se zatím nestalo, že bych prostě nedojel. Vždy se to nějak dalo. Co se týká poruch, není to neřešitelný problém. Pokažené zápalko? jasně, otrava, ale vyšroubuješ pár imbusů, pošleš víko do Blanska a za pár dní zase jezdíš. Volnoběžka? Jeden známý si vyrobil stahovák a když se pokazí, vždy mu stroj dáme a do 2-3 dnů zase jezdíme. Jinak pak to již jsou spíše individuální poruchy, které se nedají jednoduše paušalizovat. Jediná více elektronika je CDI zápalko, ale to nám všem zatím slouží. Ostatní je pořád jen a jen mechanika Viz teď ucpaný filtr (snad to tím bylo) u Martina. Sám vím, kolikrát je palivový kohout u fichtla ucpaný. ČZ nebude jiná.

Ještě poslední věc. Nevím jak tvoje/vaše dcera dbá na vzhled nebo narážky z okolí ale.... Když si představím, že bych přišel za ségrou s návrhem, chceš tenhle stroj , nebo raději tento? Odpověď bude asi jasná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

16.3.2014 v 20:55 | Nahoru | #1349
milan1963> Ty i 125Marek máte oba pravdivé agumenty, proč zvolit raději jedno či druhé . Já jsem asi někde mezi a jednoznačně nedokážu nebo snad ani nechci doporučovat to či ono. Záleží fakt na prioritách. Jak píšeš, rozhodně bych nechal dceři ve výběru prostor a seznámil ji se všemi pro a proti. Jinak, co se týče designu, je to věc názoru... jsou lidé, kterým třeba zrovna Blatovka připadá škaredá . A bez nadsázky věřím, že by dnes holka na dvoutaktní ČZ dokázala sklidit u svých spolužáků možná větší úspěch, než s jakýmkoli moderním strojem . Jinak, kdyby Tvoje dcera o Blatu projevila zájem, jsem ochotný třeba i někam zajet, aby si ji mohla prohlédnout na vlastní oči, vyzkoušet posez a pokud bude umět základy jízdy, mohla by se třeba i projet. Přeci jen vyzkoušení dá mnohem lepší představu, než jen prohlížení obrázků a debatování.

Naposledy editováno 16.03.2014 20:58:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

17.3.2014 v 19:58 | Nahoru | #1350
Martic> Rozumný názor !
Ted' jsem svolal rodinnou radu, ukázal fotky z Markova příspěvku a tady jsou výsledky :
DCERA chce jednoznačně BLATU !! Ale červenou.
MANŽELKA je jednoznačně proti, Blata jí připadá ošklivá a když už něco koupit, tak jedině ČZ !! Pro ČZ mluví i cena.
Takže zatím nerozhodnuto, ale vzhledem k tomu, že pro starší dceru budeme asi kupovat auto, tak i kvůli financím to spíš vidím na ČZ. Uvidíme tak za měsíc.
Osobně jsem dnes přesedlal ze své Škody 120 do nového auta. Na stodvacítku nedám dopustit, ale musím uznat, že nové auto má něco do sebe. Tak to ted' budu střídat.




To je to nové...Renault Fluence
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7


TOPlist