globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě nové-staré motorky
23.9.2011 v 21:35
Zdarec lidi,
rád bych se tu dozvěděl nějaké zkušenosti s nákupem nové motorky (0km) ovšem s trochu starším rokem výroby (konkrétně 2007). Rád bych věděl, jestli z toho číhaj nějaký záludnosti (samozřejmě krom toho, že cena po koupi spadne na úroveň obdobných modelů) Např. nějaký problém s tím, že motorka stojí 4 roky atd.
Někdo nějakou osobní zkušenost?
Díky moc za jakýkoli postřehy a připomínky.
Peace

Naposledy editováno 23.09.2011 21:37:14
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2011 v 21:57 | Nahoru | #1
imho jestli byla zakonzervovana jeste od vyrobce, tak krome spotrebaku (vcetne gum) by ji nic nemuselo byt.

edit: osobni zkusenost samozrejme nemam.. tohle se nestava kazdy den :)

Naposledy editováno 23.09.2011 21:57:45

1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2011 v 22:00 | Nahoru | #2
gumy budou staré a hlavně otlačené jestli stála 4 roky někde ve skladu,každopádně nové oleje,baterka a pokud nebyla někde ve vlhku-tak musí být jako nová

1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2011 v 23:44 | Nahoru | #3
gumám taky nemusí bejt nic, se projeví....

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 09:12 | Nahoru | #4
Dolph-cz> dikas za nazor, samozřejmě to projedu a pokud by gumy byly nějak zvlášť otlačený, tak by se to mělo projevit a potom teda i na ceně

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 09:33 | Nahoru | #5
Findalf> no právě, proto jsme z toho nesvůj a nevim co čekat ale díky za info

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 09:33 | Nahoru | #6
pech.> no hlavně aby se to projevilo před koupí a ne až potom

3 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 09:40 | Nahoru | #7
Já už se tu ptal, ale nedozvěděl se jestli nejsou po dlouhé nečinnosti v ohrožení gufera ventilů?

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 10:14 | Nahoru | #8
bledemon> a jinak ses dozvěděl něco užitečnýho??
dikas

1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 10:22 | Nahoru | #9
Odhlédnu-li od technické stránky která se tu už propírá - potenciálně vééélké problémy při přihlašování a stavění na papíry! Dvacetkrát si to ověř na všech možných stranách nebo zajisti kapříky pro úředníky a loajálního ouřadu - kvůli různým ekobuzeracím zelených teroristů se nedají rozumě přihlašovat stroje co neplní různé buzervoser normy typu "EURO666 či novější" tak ať se nespálíš.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 10:29 | Nahoru | #10
Vyplatí / nevyplatí ... vše je to o ceně a modelu té motorky a to tady nikde napsaný není ...

Problém může být po nehodě a následnémi pojistném plnění, kdy pojišťovna se na motorku bude dívat ne jako na novou, ale jako na 4 roky starou a podle toho bude i vyplácet ...

Osobně bych do toho šel asi jen s plnou zárukou jako u nové motorky ... o záruce tady nic psáno není, že?

Naposledy editováno 24.09.2011 11:05:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2011 v 10:46 | Nahoru | #11

bledemon píše: Já už se tu ptal, ale nedozvěděl se jestli nejsou po dlouhé nečinnosti v ohrožení gufera ventilů?



toho bych se nebál,jediné riziko by bylo,kdyby se na ventilech vysrážela vlhkost a lehce orezly.pak by je ta rez vybrousila.

když tak nad tím přemýšlím-rez v důsledku vlhkosti je jediné z čeho bych měl obavy a na co si dal velký pozor.pokud by se našly na motorce nějaké orezlé šroubky,nebo podobné věci-tak je riziko,že těch orezlých věcí bude víc..

všechno závísí na tom kde a jak byla motorka uskladněná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 13:24 | Nahoru | #12
dj_hroch> jj, to mě taky napadlo, ale vzhledem k tomu, že moto má STK, tak předpokládám, že přihlášení na mě, nebude probém. nebo se pletu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 13:27 | Nahoru | #13

Outlaw píše: dj_hroch> jj, to mě taky napadlo, ale vzhledem k tomu, že moto má STK, tak předpokládám, že přihlášení na mě, nebude probém. nebo se pletu?

pokud už to má doklady,tak NO PROBLEMO

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 13:28 | Nahoru | #14

Motorkář Pohodář píše: Vyplatí / nevyplatí ... vše je to o ceně a modelu té motorky a to tady nikde napsaný není ...

Problém může být po nehodě a následnémi pojistném plnění, kdy pojišťovna se na motorku bude dívat ne jako na novou, ale jako na 4 roky starou a podle toho bude i vyplácet ...

Osobně bych do toho šel asi jen s plnou zárukou jako u nové motorky ... o záruce tady nic psáno není, že?



vyplatí-nevyplatí mám vyřešeno, něco na tom tratit budu, ale za nový moto mi to stojí. spíš se bojím věcí co se týče techniky, co s tím udělá čas.
jinak záruku má 2 roky, takže by to mělo něco pořešit. jenomže známe pak to dohadování ohledně poruch s těma všema ..... takže bych rád, abych to řešit nemusel.

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 13:30 | Nahoru | #15
Dolph-cz> díky za tip, prolezu to do šroubku

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 13:31 | Nahoru | #16

Dolph-cz píše: pokud už to má doklady,tak NO PROBLEMO



no tak super, dobrá zpráva

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 21:13 | Nahoru | #17

bledemon píše: Já už se tu ptal, ale nedozvěděl se jestli nejsou po dlouhé nečinnosti v ohrožení gufera ventilů?

na dvacet let stare motorce taky fungujou puvodni gufera bez ohromne spotreby oleje ...daleko, daleko vic skodi vysoke teploty a provoz

...proste 4 roky stara alew nepouzita motorka je stale nova a ani olej nema cenu na ten prvni tisic km pri zabehu menit, nic mu neni, to by musela stat ve vode, aby to oleji vadilo a i tak se nema jak znehodnotit, v flasce taky stoji v regalu leta

Naposledy editováno 24.09.2011 21:13:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 21:21 | Nahoru | #18

Jindra650 píše: na dvacet let stare motorce taky fungujou puvodni gufera bez ohromne spotreby oleje ...daleko, daleko vic skodi vysoke teploty a provoz

...proste 4 roky stara alew nepouzita motorka je stale nova a ani olej nema cenu na ten prvni tisic km pri zabehu menit, nic mu neni, to by musela stat ve vode, aby to oleji vadilo a i tak se nema jak znehodnotit, v flasce taky stoji v regalu leta



a proč si myslíš,že každý výrobce nějakého auta/motorky dává interval výměny oleje buď nějaký počet km,nebo 1-2 roky,podle toho co nastane dřív.....????

Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2011 v 21:23 | Nahoru | #19
Kupovali jsme SV 650S, který stálo na skladě 2 roky a všechno v pohodě...I baterka, i pneu. U tebe je to sice 2x víc, ale snad nikdo by nenechal novou motorku ve vlhku. A i kdyby si musel kupovat ty pneu a baterku, tak furt máš jistotu, že neležela a že se v ní nikdo nehrabal...a cena musí bejt určitě hódně snížená oproti 2011. Já bych do toho šel.

Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2011 v 21:29 | Nahoru | #20
absolutne žádnej problém, klidně kup

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 21:31 | Nahoru | #21

Dolph-cz píše: a proč si myslíš,že každý výrobce nějakého auta/motorky dává interval výměny oleje buď nějaký počet km,nebo 1-2 roky,podle toho co nastane dřív.....????

ach jo, to uz jsme tady s dalsima fundovanyma lidma vysvetlovali, proc to tak vyrobce pise.... kdyz ti vyrobce napise, abys po koupi skocil ze skaly, taky skocis?? apropo vyrobce nezna jaky olej do motorky davas ani jakym zpusobem provozujes motorku a tak se sichreuje proti vsem vlivum....vytahy jsou taky 8x predimenzovany proti jmenovity nosnosti, bal si se nekdy pretizit vytah o 50kilo?? ...nebo takhle, kazil by sis 8000km dovolenou shanenim servisu na vymenu oleje, kdybys mel predepsano 6000km? pokud si na jednu z otazek odpovis ano, zapremyslej nad prinosem takoveho zbytecneho a nesmyslneho kroku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 21:36 | Nahoru | #22

Jindra650 píše: ach jo, to uz jsme tady s dalsima fundovanyma lidma vysvetlovali, proc to tak vyrobce pise.... kdyz ti vyrobce napise, abys po koupi skocil ze skaly, taky skocis?? apropo vyrobce nezna jaky olej do motorky davas ani jakym zpusobem provozujes motorku a tak se sichreuje proti vsem vlivum....vytahy jsou taky 8x predimenzovany proti jmenovity nosnosti, bal si se nekdy pretizit vytah o 50kilo?? ...nebo takhle, kazil by sis 8000km dovolenou shanenim servisu na vymenu oleje, kdybys mel predepsano 6000km? pokud si na jednu z otazek odpovis ano, zapremyslej nad prinosem takoveho zbytecneho a nesmyslneho kroku...



máš pravdu.
degradace oleje vlivem vzdušné vlhosti je blbost... 4 roky
je prd,klidně bych navrhoval měnit po 8 letech,když málo jezdíš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 22:41 | Nahoru | #23
Dolph-cz> Výrobce neví, jestli mašina bude stát v muzeu, větrané garáži, ve vlhké garáži, venku pod střechou, na dvorku, v kravíně, ... jestli ji otočíš jednou za rok k mořu, 366 dní v roce do rachoty nebo lítáš na okruhu případně pouze město. Jestli jezdíš delší trasy nebo se studeným motorem pro rohlíky. Co liješ za olej, jakého rozashu, jakých aditiv a stability... "Degradace vlivem vlhkosti" nemá cenu uvažovat, za dvě jízdy se studeným motorem po městě dostane olej na prdel mnohem více. Navíc v suché garáží co by tam asi tak kondenzovalo. Zatímco když 3x denně nastartuješ a popojedeš, tak se zahřívá, chladne a kondenzuje furt. Výrobce prostě předepisuje interval pro nejhorší možnost a jako nějaký kompromis - jednou za rok olej vyměnit nebolí, moc to nestojí a určitě je to údržba, kterou se nedá nic posrat. Stejně tak jako předepisuje měnit brzdovku po 2 letech, hadice všechny po 4, pouze autorizovaný servis a blabla... Kolik by vydržel ve skutečnosti je už věc jiná Jestli olej vyměnit už je jen na svědomí každého.

Apropo - když výrobce prohlašuje, že obligátní spotřeba oleje do litru na 1000 km je zcela v pořádku také bereš za svaté, a neklepeš si vůbec na čelo? Třeba to brát s rozumem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 22:57 | Nahoru | #24

dj_hroch píše: Dolph-cz> Výrobce neví, jestli mašina bude stát v muzeu, větrané garáži, ve vlhké garáži, venku pod střechou, na dvorku, v kravíně, ... jestli ji otočíš jednou za rok k mořu, 366 dní v roce do rachoty nebo lítáš na okruhu případně pouze město. Jestli jezdíš delší trasy nebo se studeným motorem pro rohlíky. Co liješ za olej, jakého rozashu, jakých aditiv a stability... "Degradace vlivem vlhkosti" nemá cenu uvažovat, za dvě jízdy se studeným motorem po městě dostane olej na prdel mnohem více. Navíc v suché garáží co by tam asi tak kondenzovalo. Zatímco když 3x denně nastartuješ a popojedeš, tak se zahřívá, chladne a kondenzuje furt. Výrobce prostě předepisuje interval pro nejhorší možnost a jako nějaký kompromis - jednou za rok olej vyměnit nebolí, moc to nestojí a určitě je to údržba, kterou se nedá nic posrat. Stejně tak jako předepisuje měnit brzdovku po 2 letech, hadice všechny po 4, pouze autorizovaný servis a blabla... Kolik by vydržel ve skutečnosti je už věc jiná Jestli olej vyměnit už je jen na svědomí každého.

Apropo - když výrobce prohlašuje, že obligátní spotřeba oleje do litru na 1000 km je zcela v pořádku také bereš za svaté, a neklepeš si vůbec na čelo? Třeba to brát s rozumem



podívej,napsat tady toho můžem kilometry.
můj názor vychází s praxe-viděl jsem hromady aut,které jsou po 250 000 km K.O. a jsou i takové které jsou stále v dobré kondici. rozdíl mezi nima je především v údržbě a dodržování servisních intervalů.

nemyslím si,že se něco posere,když se přetáhne interval o 500km,nebo nějaký ten měsíc,ale radit tady někomu,že 4 roky nalitý olej v motoru je ok,ať na něj klidně zajíždí nový motor je zhovadilost.

PS:a co se týká doporučení výrobců na výměnu oleje-v poslední době se karta otočila-u aut teď píšou klidně i 40 000Km!!

Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 23:10 | Nahoru | #25
Chlapi, díkas za názory a připomínky. Výměna oleje, příp. baterky a gum mě snad nezabije beru s sebou ještě kámoše mechanika, aby to zčíhnul a náhodou je i gumař, takže to snad bude ok. Možná jsem krapet paranoidní, ale je to spousta kaček, tak prostě sichr je sichr a obavy možná na místě. Člověk na to maká jak barevnej a pak aby koupil nějakej šrot.
Snad to bude ok

Koupě nové-staré motorky

24.9.2011 v 23:39 | Nahoru | #26
Nevím jakou motorku chceš kupovat, ale já když jsem se díval po GSXRu 2006, to bylo v podstatě před rokem (2010), tak jsem nenašel jedinýho dealera, kterej by tento rok prodával, byly dostupný už jenom modely min. 2008 a to snad už jen u jednoho, možná dvou dealerů. Tím chci říct jestli ještě dneska někde vůbec seženeš úplně novou motorku model 2007. Tímto tady jenom píšu svoji zkušenost sehnat 4 roky starý model s najetýma 0km jako úplnýhho novátora.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky

Skvělá odpověď, děkuji! 25.9.2011 v 09:30 | Nahoru | #27
Jindra650> dvacetiletá gufera fungujou právě proto, že jsou používána, smáčena, neztvrdnou

Ventilovým asi nic nehrozí, zaměřil bych se na přední tlumiče.

Naposledy editováno 25.09.2011 09:40:05

1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky

25.9.2011 v 10:04 | Nahoru | #28
servisní intervaly jsou nastaveny tak přísně proto, aby se výrobci zbavily co nejdříve odpovědnosti za záruční vady.
Mě by zajímalo, proč něco k ježdění stojí 4 roky ve skladu, nemůžeš být trochu konkrétnější?

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

25.9.2011 v 11:12 | Nahoru | #29
CZepelin> No to by mě taky zajímalo
http://www.tipmoto.c...vz-800-marauder.html

(reakce na) Koupě nové-staré motorky

25.9.2011 v 11:13 | Nahoru | #30
bledemon> dikes
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist