bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úpravy VTR1000F
20.9.2011 v 21:49
Napíšu pár poznatků z úprav VTR. Většina jich pochází z US fora http://www.superhawkforum.com/forums/index.php a něco se dá najít i na UK http://www.vtr1000.org/. Hodně mi pomohl po mailu i Roger Ditchfield z http://www.revolutionuk.co.uk/ kterej toho ví o ladění vtr asi nejvíc.
VTR je na úpravy ideální protože je tam dost věcí na zlepšení a zároveň má motorka dost charakteru aby to mělo smysl. Samozřejmě to nikdy nepojede jako moderní sporty a nejvíc se to pozná na okruhu, ale dá se z toho postavit docela příjemná silniční motorka.
Většinu toho co na motorce proběhlo realizoval a někdy pomohl vymyslet assassin kterému patří dík

Napište i svoje zkušenosti.

úpravy v příspěvcích:
#1-7
#55
#71-74

Naposledy editováno 12.05.2012 23:33:20
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 21:53 | Nahoru | #1
Podvozek

Asi nejznatelnější úprava. V sérii má vtr přepruženej zadek a měkkej předek. Přední vidle jsou myslím lepší u modernizovanýho modelu s větší nádrží.
První co pomůže předku je výměna oleje za nový, potom tužší pružiny, úprava tlumení a úprava odskoku. Tlumení a odskok nejsou nutný, ale je dobrý to sladit společně s pružinou.
Pro výpočet tuhosti pružin pomůže kalkulátor na http://www.racetech.com/. Je lepší vzít spíš horní hodnotu než spodní. V mém případě mám spočítaný pružiny na 0.85-0.9 v závislosti na stylu jízdy a 0.85 se mi zdálo ještě měkký.
Pružiny jsou lineární narozdíl od původních progresivních, daj se koupit i K-tech v motonetu. Aftermarket progresivní pružiny třeba wilbers nebo hagon nevím jak se budou chovat, pravděpodobně taky pomůžou.

Moje úpravy na vidlích jsou: pružiny 0.875, racetech ventily útlumu (konfigurace podložek C36), upravený jehly útlumu podle http://www.ablett.jp/bikes/vtr/vtr_sus.htm, olej motorex 5W, hladina 130 mm.
Při výměně pružin je důležitý aby celková délka pružiny s vložkou bez podložek byla 410 mm. Taky je potřeba správně nastavit předpětí na hodnotu 26-30 mm.
Odskok potom na nejrychlejší možný návrat, ale pořád tak aby byl pocit kontroly.
Mám tam ještě Coerce stabilizátor vidlic http://www.maxmcdirect.com/proddetail.asp?prod=DA035HS1101, ale nedokážu říct nakolik to pomohlo.
Každopádně předek teď funguje perfektně, vidlice jsou citlivý kdy je cítit co se děje s kolem, ale zároveň perfektně tlumí nerovnosti a jsou jistý při rychlejší jízdě.

Předek se dá řešit i výměnou celejch vidlí s brýlema, buď klasický ze starýho fireblada kde to pasuje bez dalších úprav, nebo brýle a upsidy z CBR954, do těch brýlí se daj dát i jiný vidle, třeba z CBR1000. Pak je myslím potřeba trochu posunout chladiče. Těch možností bude víc, hlavní je pohlídat si dýlku vidlic.

Na zadním tlumiči pomůže buď výměna za pružinu odpovídající tuhosti nebo rovnou jinej tlumič.
Možnosti jsou buď základní tlumič jen s regulací odskoku, nebo nějakej lepší s expanzkou a regulací útlumu. Jako nejschůdnější se mi jeví základní model wilbers, dá se pořídit ještě nitron, bitubo, maxton, z těch lepších ohlins, penske a ještě určitě další na který jsem zapomněl.
Moje řešení je předělanej tlumič z cbr600f4i kterej je upravenej tak aby sednul na vtr, je po celkový repasi, má odpovídající pružinu a vnitřek racetech, odsud http://www.daughertymotorsports.com. Cenou vyšel asi jako ten wilbers ale docela jsem se načekal a navíc teď se to může prodražit o clo a dph, takže příště bych do něj asi nešel.
Každopádně výměna zadního tlumiče byla hodně znát. Funguje to úplně jinak, motorka má mnohem jistější chování a zároveň je mnohem pohodlnější.
Předpětí by mělo bejt nastavený na 8mm.

Dají se udělat i úpravy na geometrii který udělaj vtr trochu živější v zatáčkách. Buď se dá zvednout zadek o 5-6 mm (podložkou nebo nastavitelným aftermarket tlumičem), nebo snížit vidle v brýlích o 5, max 8 mm. Obě úpravy bych nedělal se sériovejma vidlema, nemusely by to pobrat. Mám to zvýšený vzadu v tlumiči o 5mm a dobrý, jen je teď motorka trochu víc položená na stojánku.

Upravená jehla odskoku


Podložka pod zadní tlumič


Naposledy editováno 20.09.2011 21:54:09

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 21:55 | Nahoru | #2
Brdy

Základ jsou pancéřky a dobrý desky, potom vtr brzdí docela dobře. Brzdy pak mají sice docela dost síly, ale špatnou dávkovatelnost.

Dá se to řešit výměnou třmenů a pumpy Třmeny se dají dát budˇ šestipístky Tokico který se dávaly na první gsxr1000 (nejsou stejný jako třeba na tlr, maj jinou rozteč šroubů), padnou bez úprav, nebo po drobný úpravě jednoho držáku třemeny nissin z cbr600f4i, cbr 929, 954, vtr sp1, sp2. Pumpa potom buď aftermarket radiálka nebo pořídit rovnou celej set třmenů a pumpy.
Nissiny se liší rozměrem pístků na třemenech a pumpě u jednotlivejch modelů. Je to:
VTR: pumpa 14 mm pístky 30/27 mm
CBR 954, VTR SP2, CBR600RR 03-04: pumpa 17,8 mm pístky 32/30 mm
CBR 929, VTR SP1 pumpa 19 mm pístky 34/32 mm
CBR600F4i pumpa 16 mm pístky 34/32 mm

Myslím si že dobře by fungovala i samotná pumpa 16mm z F4i nebo aftermarket radiálka (otázka je s jakým pivotem), ale nemám to potvrzený.

U mě jsou komplet brzdy z CBR 954 a desky Ferodo STAC. Jediný co je nepříjemný je delší záběh desek protože nový třmeny brzděj na malinko jiný ploše kotoučů a jdou tedy přes vybroušenou hranku.

Zbroušenej držák třmenů

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 21:56 | Nahoru | #3
Převody

Mám tam o dva zuby větší rozetu (16-43), výhoda je větší použitelnost v nižších otáčkách a taky může zůstat původní řetěz, zároveň se trochu zkrátí rozvor. Dává se i 15-43, ale to už se mi zdá moc a bude to v dynamice spíš na škodu.
Řetěz 520 EK a pastorek a hliníková rozeta renthal, po výměně jsem měl lepší pocit z ovládání, ale to se těžko posuzuje.

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 21:57 | Nahoru | #4
Fajfky a cívky

Pořád jsem řešil preventivní výměnu svíčkovejch kabelů a fajfek a nakonec to vyřešil fajfkama s integrovanou cívkou z CBR600RR, víc tady
http://www.superhawkforum.com/forums/knowledge-base-40/coil-cap-mod-23004/ http://www.superhawkforum.com/forums/modifications-performance-29/cbr-stick-coils-22773/
Těsnění jsem nepřendaval, jen jsem ořízl to původní a nasadil na nový fajfky. Svíčky jezdím Denso IX27B.

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 21:58 | Nahoru | #5
Napínáky

Častá bolest vtr, moje sice napínaly, ale preventivně jsem je vyměnil za manuální od APE, http://overstockpartsgalore.com/. Je potřeba pohlídat si správný napnutí, jinak to dokáže nadělat paseku. Dá se říct že se to ladí podle sluchu, nechal jsem to na Nealovi kterej si s tím poradil

Naposledy editováno 20.09.2011 21:58:58

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 22:01 | Nahoru | #6
Motor

Prakticky se tam daj jenom vyměnit koncovky, kde ty origo jsou hodně těžký, a potom přetryskovat a případně dát sportovní filtr. S motorem se dá dělat mnohem víc úprav – vačky, písty, úprava hlavy, chlazení atp., ale to už chce hodně peněz.
Podařilo se mi sehnat arrow výfuky i se svodama. Po montáži bylo cítit že to jede líp ale nechal jsem to vyladit ještě na brzdě. Bohužel jsem koupil k přetryskování FactoryPro kit kterej je jednak na US verzi která se trochu liší a taky i tak se vyznačuje horší laditelností. Během ladění jsem ještě dodal BMC filtr kterej se mi povedlo sehnat za pár korun. Dostal jsem motorku která jela od 7-9, ale byla tam velká díra ve středních otáčkách a dole to mělo hrozně nepravidelnej chod a blbě se dávaly meziplyny.
Asi největší chyba byla v tom FactoryPro kitu, kdybych koupil Dynojet pro EU verzi vtr asi by to šlo vyladit líp, už jsem jim to na brzdu nevracel takže je možný že by s tím ještě něco provedli.
Po konzultacích jsem to svěřil assassinovi kterýmu se všemožnejma úpravama povedlo eliminovat díru ve středních otáčkách a výrazně zlepšit chod dole. Myslím že nakonec toho docílil zaslepením jedný podtlakový dirky ovládající pohyb jehly, vypodložením factory pro jehel a naladěním bohatosti volnoběžný trysky. To by spíš napsal on, každopádně to byla dobrá práce. Hlavní trysky jsou tam 180 a 182, volnoběžná 50.
Zkusil jsem ještě vrátit papírovej filtr místo BMC, má seřízlou hranu a je vyndaná jedna přepážka v airboxu, víc tady http://www.burniemorgan.com/firestorm/airfilter.html. S papírovym filtrem došlo k dalšímu zlepšení, dole se to chová perfektně, mezi 5-6 tisíci to výrazně posílilo a má to tam teď stejně výraznej zátah jako dřív a nahoře to vypadá že to jede stejně, možná se tam nějakej koník ztratil. Spotřeba je zhruba stejná. Jediný čeho jsem si všimnul je zaváhání na 6-7 tis při plnym plynu ve vyšších polohách kolem 800 m, ale s tím už dokážu žít. Taky je tam drobný zaváhání na 4 tis ale to má snad každý vtr i v sérii. Dá se říct že teď motor funguje podle mejch představ. Takže za sebe sportovní filtr nedoporučuju a určitě tam nechám papírovej.
Zvuk těch arrowů není žádná symfonie, je takovej hrubej a nejvíc mi připomíná bullitův mustang, navíc jsou hodně hlučný, dá se říct že zvuk origo koncovek mi vyhovoval víc, ale vzhledem k tomu jak to celkově funguje to nechám.
Co jsem koukal na youtube tak pěknej zvuk maj koncovky GPR, potom ještě Scorpiony, Yoshimury RS3. Co se týče výkonu tak dobře jsou na tom LeoVince a Yoshe. Za pěknou cenu kolem 12 tis se daj koupit ty GPR a Vincky.
Pokud se mění jen koncovky výfuku myslím že kupovat dynojet není třeba, stačí si pohrát s podložením jehel, případně udělat tu úpravu na papírovym filtru, co jsem dřív pozoroval tak to trochu zlepší chod dole.
S KN (BMC, DNA) filtrem, dynojetem a koncovkama se to dá zřejmě taky hezky naladit, většina grafů co jsem tu viděl s touhle úpravou vypadala pěkně, ale to třeba potvrdí někdo jinej

Arrow

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 22:02 | Nahoru | #7
Baterka

Je tam baterka z LifePo4 článků, udělaná assassinem podle informací ze superhawk fora, hlavně podle příspěvků od Tweetyho. Víc tady http://www.superhawkforum.com/forums/modifications-performance-29/turntech-battery-update-22066/
Konfigurace článků je myslím 4 paralelní dvojice spojený do série, spojený měděnym plíškem. Baterka je malinko náchylnější na používání, pokud se úplně vyšťaví nebo přebije, hrozí že odejde nějakej článek a taky se nedá nabíjet normální „inteligentní“ autonabíječkou. Takže pokud by jí někdo chtěl dát určitě je potřeba minimálně zkontrolovat, ale asi spíš rovnou vyměnit, regulátor dobíjení. Dobíjení by teoreticky nemělo bejt vůbec potřeba ani přes zimu, baterka se dostatečně nabije při jízdě. Jinak funguje bez problémů a je lehčí asi o 3.5 kila.



Naposledy editováno 20.09.2011 22:03:15

Úpravy VTR1000F

20.9.2011 v 22:02 | Nahoru | #8
Za případné škody neručím

Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 00:16 | Nahoru | #9
pekne si to tu rozpisal klobuk dolu

Naposledy editováno 21.09.2011 00:17:27

Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 10:05 | Nahoru | #10
Kua pěkný popis, palec nahoru

Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 10:38 | Nahoru | #11
hezky pekne, si se nudil o dovolene coz?

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 10:56 | Nahoru | #12
No pěkněj příklad kutilství, docela bych se na tom chtěl projet, jezdil jsem na klasickým VTR v serii, tak bych ti pak mohl říct, jaká je to změna :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 11:05 | Nahoru | #13
Stev> hoj zrovna jsme si na SP-2 koupil trmeny z 929, podle toho co pises je zmena jen ve velikosti pistku, tzn, ze by to u me nemel bejt problem? Mam moznost je jeste vratit, tak zalezi co ted :).
Kupoval jsme je po nestastnem strhnuti zavitu na jednom trmenu (podotykam, ze jsme si poprve vzal na to momentak :( )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 11:15 | Nahoru | #14

babynek píše: Stev> hoj zrovna jsme si na SP-2 koupil trmeny z 929, podle toho co pises je zmena jen ve velikosti pistku, tzn, ze by to u me nemel bejt problem? Mam moznost je jeste vratit, tak zalezi co ted :).
Kupoval jsme je po nestastnem strhnuti zavitu na jednom trmenu (podotykam, ze jsme si poprve vzal na to momentak :( )



kdyz vyjdu z udaju co napsal stev tak ti to s trmenama z 929 bude brzdit s mensi silou na pacce ale zas s o neco delsim krokem packy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 13:36 | Nahoru | #15
assassin> a vrazedna kombinace? na jedne strane klasicky z VTR SP2 a na druhe z CBR 929? :) bude to fungovat? (teda asi by melo) jen se radji poptam zkusenejsiho :)

3 reakcí na tento příspěvek Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 16:29 | Nahoru | #16
Koukam diskuze vyhradne lidi s litrovymi V2

K VTR - je normalni ze ma hlucnejsi prevodovku?

(reakce na) Úpravy VTR1000F

21.9.2011 v 16:35 | Nahoru | #17
SirIndy> zalezi jak myslis "hlasitou" rana na 1 stupen jde slyset a pak prerazeni z 1na 2 prz neutral taky, ale jinak normal, treba ted na FJR od kolegy se mi to zdaly o dost vetsi rany.

ad.: td me napada na Fku jsem nejel ..tohle je za SP2

1 reakcí na tento příspěvek Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 08:54 | Nahoru | #18
Pekne popsano Steve . Me uz se ted blizi 90000 km , takze provadim uz je tuning s cilem udrzet to spolehlive v provozu, takze tunim takovy veci jako loziska v kolech, prepakovani a tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 08:56 | Nahoru | #19

SirIndy píše: Koukam diskuze vyhradne lidi s litrovymi V2

K VTR - je normalni ze ma hlucnejsi prevodovku?



Jak bylo posano - hrube razeni za1 a z 1 na 2.

(reakce na) Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 08:56 | Nahoru | #20

SirIndy píše: Koukam diskuze vyhradne lidi s litrovymi V2

K VTR - je normalni ze ma hlucnejsi prevodovku?



Jak bylo posano - hrube razeni za1 a z 1 na 2.

(reakce na) Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 08:58 | Nahoru | #21

petrvtr_new píše: Jak bylo posano - hrube razeni za1 a z 1 na 2.



JJ, to jsem myslel, trosku mi to k te motorce nesedi ale asi si zvyknu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 08:59 | Nahoru | #22

petrvtr_new píše: Pekne popsano Steve . Me uz se ted blizi 90000 km , takze provadim uz je tuning s cilem udrzet to spolehlive v provozu, takze tunim takovy veci jako loziska v kolech, prepakovani a tak



Nemuzes napsat co uz jsi vsechno menil a kdy? Konkretne napinaky, rozvodaky, lamely?

Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 09:10 | Nahoru | #23
Hezký Zaujala mě ta baterka, kua, takový váhy šlo dolů...Musím na konzultaci k Assassinovi

2 reakcí na tento příspěvek Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 09:26 | Nahoru | #24
Dobrý vlákno,akorát mě tu chybí cenovka,zároveň ale chápu proč tu není Čekal jsem,že se tu dočtu o úpravě setrváku,protože už přesně vím,co to znamená,když se o Hondě řekne že má "měkkej" motor.Cítím to na Africe taky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 09:45 | Nahoru | #25

SirIndy píše: Nemuzes napsat co uz jsi vsechno menil a kdy? Konkretne napinaky, rozvodaky, lamely?



Loziska predniho kola 40000 km.
Olej v predni vidlici 40000 km.
Retezovka 56000 km.
Loziska rizeni 57000 km.
Rozvodaky a napinaky 67000 km - zbytecne, na rozvodakach zadne meritelne vytazeni, stacily by byvaly napinaky.
Loziska zadniho kola a 2 ks lozisek prepakovani 75000 km.
Olej + futra + gufera predni vidlice + znova loziska predniho kola 80000 km.
Predni brzdove trmeny 81000 km - vyrezle pistky.
Kontrola lamel a pruzin spojky v 78000 km - jako nove.
Kotouce vsechny puvodni.

Edit: Zapomnel jsem na baterku, puvodni z roku 2001 se odporoucela 2007

Naposledy editováno 22.09.2011 17:52:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

22.9.2011 v 09:58 | Nahoru | #26

Ďuričko píše: Dobrý vlákno,akorát mě tu chybí cenovka,zároveň ale chápu proč tu není Čekal jsem,že se tu dočtu o úpravě setrváku,protože už přesně vím,co to znamená,když se o Hondě řekne že má "měkkej" motor.Cítím to na Africe taky...



no setrvak chtel stev okuchat taky, ja ho od toho lehce zrazuju, me se to odlehceni setrvaku nak moc nezda, cela soustava je na tu setrvacnou hmotu spocitana, kdyz se to okucha je klidne mozny ze to funguje pocitove lip nez predtim, ale muze to mit podle me negativni vliv na zivotnost. Jinak to VTR je pocitove stejne jako me TL, spis sem mel pocit ze lip :)

(reakce na) Úpravy VTR1000F

23.9.2011 v 14:03 | Nahoru | #27
Ďuričko> na ten setrvák se chystám, vím i přesně jak ho zkrouhnout, ale nejdřív nějakej musím sehnat, možná přes zimu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

23.9.2011 v 14:08 | Nahoru | #28

babynek píše: assassin> a vrazedna kombinace? na jedne strane klasicky z VTR SP2 a na druhe z CBR 929? :) bude to fungovat? (teda asi by melo) jen se radji poptam zkusenejsiho :)



Doufám že ty údaje co jsem napsal jsou správný, měl bys mít delší a lehčí chod páčky, ale je možný že to nebude špatná kombinace. Koukni zespoda na pumpu, měl bys tam mít napsanej průměr pístku kterej by ty čísla mohl částečně potvrdit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

23.9.2011 v 14:14 | Nahoru | #29

assassin píše: no setrvak chtel stev okuchat taky, ja ho od toho lehce zrazuju, me se to odlehceni setrvaku nak moc nezda, cela soustava je na tu setrvacnou hmotu spocitana, kdyz se to okucha je klidne mozny ze to funguje pocitove lip nez predtim, ale muze to mit podle me negativni vliv na zivotnost. Jinak to VTR je pocitove stejne jako me TL, spis sem mel pocit ze lip :)



jojo, bacha na ty rotující hmoty... když se to nepovede....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úpravy VTR1000F

23.9.2011 v 14:15 | Nahoru | #30

babynek píše: assassin> a vrazedna kombinace? na jedne strane klasicky z VTR SP2 a na druhe z CBR 929? :) bude to fungovat? (teda asi by melo) jen se radji poptam zkusenejsiho :)



fungovat to bude.. jestli sedi ze jsou trmeny rozdilne tak nejak na pul cesty mezi serri a tim co jsem popsal..(mensi sila na pacce, delsi chod) ale bude kazda strana brzdit jinak, myslim ze to nebude tak velkej rozdil aby to melo zpusobovat nakej negativni efekt, ale asi bych dal oba trmeny stejny i ja (a to mam momentalne v prednich brzdach mix desticek nissin a gold fren, v kazdem trmenu kazdou desku jinou)
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist