uvažuji o koupi elektro skútru pro manželku na jízdu do práce.....
Budu rád za Vaše doporučení a postřehy ! !
2 reakcí na tento příspěvek elektro skútr ? ? ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)
K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)
jak pises o tech emisich a elektrarnach tak myslim ze to co v mexickem zalivu a jinde na svete udelala tezba ropy za hnoje by elektrarna na hnede uhli delala pul stoleti,takze elektrika vede na plne care. pro takove ty hnidopichy:vse neco produkuje,jde jen o to co je mensi zlo.a jestli jezdit za 3kc km a nebo par haliru a neprodukvoat ani gram cmoudu je jasny argument..ale ekologii vem cert,me jde stejne jen o to aby to jelo za mene penez,tot vse.
Naposledy editováno 20.09.2011 13:59:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vybrovanie Adamoto Cetos 125 | hanusek | 3 | 26.2.2023 v 15:55 hanusek |
Kouř od chladiče + bublající kapali... Adamoto Cetos 125 | Dumb | 13 | 5.1.2023 v 23:40 ramlik |
smazat - děkuji Adamoto Cetos 125 | pap.plzen | 2 | 4.1.2022 v 16:23 pap.plzen |
olej motul 5100 mužu dolejt do dies... [1, 2] Adamoto Cetos 125 | zdenysrx6 | 35 | 12.4.2020 v 16:42 zdenysrx6 |
Jakou 125 Adamoto Cetos 125 | Decimus_Benzinus | 12 | 23.7.2019 v 20:36 Decimus_Benzinus |