bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: elektro skútr ? ? ?
20.9.2011 v 08:04
Zdarec lidičky,

uvažuji o koupi elektro skútru pro manželku na jízdu do práce.....

Budu rád za Vaše doporučení a postřehy ! !

Předchozí
1 2
Následující

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 08:17 | Nahoru | #1
Ahoj,nebylo by lepší nějaký elektrokolo přece jenom dojde baterka tak se došlape.

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 08:40 | Nahoru | #2
kolo nee... skútr.... ! !

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 12:05 | Nahoru | #3
Hoj,
zkus se trošku začíst ZDE , třeba získáš nějaký postřehy/poznatky.

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 12:05 | Nahoru | #4
kamarad (basak z kapely) prodava tohle http://www.3energy.cz/chci-jezdit


a jinak jel jsem a videl na vlastni oci tohle a docela huste:D http://www.guewer.cz/download/RETRO.pdf

Naposledy editováno 20.09.2011 12:08:08

2 reakcí na tento příspěvek elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 12:46 | Nahoru | #5
Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 12:56 | Nahoru | #6
můj favorit: http://www.brammo.com/empulse/
prý to jede 200kmh

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 13:27 | Nahoru | #7
No to jede, ale pak to asi nedojete těch avizovaných 100 mil. KAždopádně na dojížděčky po městě tyhle věcičky na eletřinu ideální. Pokud i nadále poroste cena pohonýcvh hmot, je to altrernativa k chození pěšky. I tak jsou dneska skůtry tak zprzněný, že o nějakém cestovatelském zážitku se mluvit nedá (variátor a pod.), takže jediné dilema cestovní náklady vs. dojezd. U normální motorky bude asi hodně dlouho trvat, než se podaří nějak vychytat nízký dojezd, ale opět přči pořizování nečeho, u čeho bych věděl, že s tím budu jezdit jen kolem komína a má to mít normal převodovku, opět bych šáhnul po elektromotorce. On je sakra rozdíl v nákladech 150 Kč/ 100km za benál, nebo 10 Kč/ 100 km za elektřinu. Jen to dneska ještě skoro nikdo nevyrábí. A I nabídka skůtrů je zaměřená spíš na to, aby konkurovali hlavní skupině pro AM. Díval jsem se na nabídku akumoto a všechno rychlost kolek 50 km (maximální udavají 60). Chtělo by to nějakou strojovnu s rychloastí kolem 90 km. jelikož ne všude po městech je maximálně 50rtka a pak už je to na takovým prdítku mírně o hubu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 13:33 | Nahoru | #8

Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)


K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj

(reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 13:39 | Nahoru | #9
BagoBorec> Zajímalo mě jak přesně to počítaj, každopádně takhle příznivej výsledek jsem pro elektroauto nečekal!! Díky za informaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 13:54 | Nahoru | #10

Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)



jak pises o tech emisich a elektrarnach tak myslim ze to co v mexickem zalivu a jinde na svete udelala tezba ropy za hnoje by elektrarna na hnede uhli delala pul stoleti,takze elektrika vede na plne care. pro takove ty hnidopichy:vse neco produkuje,jde jen o to co je mensi zlo.a jestli jezdit za 3kc km a nebo par haliru a neprodukvoat ani gram cmoudu je jasny argument..ale ekologii vem cert,me jde stejne jen o to aby to jelo za mene penez,tot vse.

Naposledy editováno 20.09.2011 13:59:11

elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 15:10 | Nahoru | #11
...řidičák neřešíme... má neomezený....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 16:10 | Nahoru | #12

BagoBorec píše: K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj



Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka

prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení

(reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 16:25 | Nahoru | #13

BagoBorec píše: K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj



hele a jako jak zjisti jak se ta elektrina vyrobila? kdyz budu uvazovat ze sem to auto nabijel v zemi kde jedou jen tepelny elektrarny tak to bude asi trosku jinde ne? navic bych mozna do te eko-stopy mohl zapocitavat i to ze po 2letech odejdou baterky a ty se nekam zahodej, nebo nejak recyklujou, ale vzhledem k tomu ze jsou vsechny na bazi tezkejch kovu.. lithium, kadmium apod tak to si priroda posusna... tzn rekl bych klasickej blaf nekoho kdo vyviji/prodava neco "zelenyho", data se prekroutej jak se mi hodi.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 16:27 | Nahoru | #14

enusim2 píše: jak pises o tech emisich a elektrarnach tak myslim ze to co v mexickem zalivu a jinde na svete udelala tezba ropy za hnoje by elektrarna na hnede uhli delala pul stoleti,takze elektrika vede na plne care. pro takove ty hnidopichy:vse neco produkuje,jde jen o to co je mensi zlo.a jestli jezdit za 3kc km a nebo par haliru a neprodukvoat ani gram cmoudu je jasny argument..ale ekologii vem cert,me jde stejne jen o to aby to jelo za mene penez,tot vse.



zase kdyby vsichni razem vymenili spalovaci auta za elektro tak bude kazdejch 50km temelin.. to jsem zvedav kam by to vyhnalo cenu elektriny.. navic kde brat palivo a kam davat vyhorele? tohle proste neni cesta....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 16:28 | Nahoru | #15
Honza-TA950> Poku by se to bralo do důsledků, tak musíš počítat i devastaci prostředí při těžbě ropy, nehleě na to, že v autech jsou taky akumulátory. A CO2 není jedinávě, dál je to prach a hlavně nebezpečný organický uhlíkatý sloučeniny....Všechno má svoje. Ale jedno je jistý- ropa tu věčně nebude. Kor až se čongové a indové doprcujou každej k vlastnímu autu, začne prudce stoupat jak spotřeba, tak i cena ropy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 17:24 | Nahoru | #16
Hofner> no právě - proto celá hysterie kolem sledování CO2 u aut mi přijde zcestná bez pohledu na náročnost výroby a celkovou efektivnost

prostě elektomobil = auto s výfukem na komínu elektrárny, o problematice rozvodné sítě při výrazném nárustu elektormobilů či o tom že efektivita ukládání energie do akumulátorů a jejich živnotnost není pořád něco extra ani nemluvě

(reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 18:44 | Nahoru | #17
Honza-TA950> No pokud se vyrábí energie v tepelnejch elektrarnách, tak mi laicky vychází účinnost stejná jako u auta na fosilní paliva. Pokud se energie vyrábí z jádra, nebo z obnovitelenjech zrdojů, jsou emise prakticky nulový. Do problematiky výroby baterií nevidím. Na druhiou stranu tepelný elektrárny jsou už dneska hodně hlídaný, musejí být odséřené a navíc je v budoucnu budou čekat emisní povolenky, což je bude nutit k přechodu na jiný paliva s nižsím obsahem uhlíku než má uhlí. U aut tohle nikdo nekontroluje. Resp jednou za dva roky se zajede na emise, ale že si mezitím může kdokoliv poladit karburátor, nebo řídící jednotek chip tuningem už nikdo neřeší. Kolikrát auta kouřejí víc jak kamna!! A jak známo, největší moncentreace aut je ve městech, kde je dlouhodobě potřeba řešit problematiku znečištění a hluku způsobeného dopravou. A´t se nám to líbí nebo ne, někde je prostě chyba, jelikož rakovinotvornejch látek je víc a víc, takže kvituju jakýkoliv zlepšení v týhle oblasti. Je to na dlouho diskuzi a určitě má každá strana svoje pravdy a ta celková bude někde uprostřed. jedna věc co je pozitivní je, že to provoz tajkhle na první pohled vychází o dost levněji, což je další plus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 19:20 | Nahoru | #18

Honza-TA950 píše: Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka

prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení


meles omlete naucene fraze z novin.jako rikas o vymene baterii?nerekl bych ze to je horsi jak to co vsespali 2 a 4takty. + si pripocti co 6000km to vymena 3litru oleje.a u endur casteji.

(reakce na) elektro skútr ? ? ?

20.9.2011 v 19:23 | Nahoru | #19

assassin píše: zase kdyby vsichni razem vymenili spalovaci auta za elektro tak bude kazdejch 50km temelin.. to jsem zvedav kam by to vyhnalo cenu elektriny.. navic kde brat palivo a kam davat vyhorele? tohle proste neni cesta....


hele jak to bude s temelinama je vec druha,ale nezda se mi ze by to sezralo az tolik proudu,pokud vim je spousta prebitkove energie.takze pokud by se melo postavit o par temelinu vic..a nerikam ze je to reseni ale pro me jisty smer do budoucna jak by se mozna dalo jezdit levneji nez za 34,- 1L benzinu. Az se bude jezdit na elektriku tak zase bude proud atd a vznikne spousta jinych dani a smejdu co se an tom napakuji a oskubou nas.je to zacarovany kruh.doprava je segment ktery bohuzel musi fungovat a spousta lidi proste musi jezdit,a jak je znamo kdyz nekdo neco musi a potrebuje tak se to osoli..opravdu nijak neresim co je vic ekologicke,ale sere me cena benzinu,ktera je dle meho nazoru vysponovana jen diky tomu ze se musi odebirat.

(reakce na) elektro skútr ? ? ?

21.9.2011 v 14:33 | Nahoru | #20
enusim2> tak já melu naučené fráze z novin a ty samozřejmě odpovídáš detailní objektivní analýzou, ketrá se jmenuje ...řekl bych že...

elektro skútr ? ? ?

21.9.2011 v 15:00 | Nahoru | #21
ale k tématu - tj. elektrickému skůtru, je to určitě zajímavá věc, ale s hodně specifickým použitím takže pro mě zatím ne-e

má své výhody i nevýhody a to jak praktické tak řekněme společenské viz diskuze výše

praktické jsou ty co konrétně ovlivňují používaní dané věci
pokud bych vybíral tak bych bral s co nejvýkonnějším aku kvůli dojezdu a pokud možno se snadno vyměnitelným aku - vyndat odnést nabít mimo skůtr
zvažoval bych celkové náklady provozu - tj. zda mohu využít nějakou pro mě výhodnou externalitu (nabíjení v práci např.) a jaké bude využití (kolik km a v jakém terénu a nutný požadovaný dojezd)
elektroskůtr má má zásadní specifikum v dojezdu a nabíjení - když ti dojde šťáva cestou tak máš smolíka, dobíjení trvá poměrně dlouho - natankovat pár litrů benzínu je proti tomu otázkou minut, takže pokud někam dojedeš a chceš jet zpátky tak musíš čekat 4 až 6 hodin na nabití tak to není ono
Zapoměň na dlouhé odložení bez údržby třeba přes zimu, musíš brát v úvahu pokles kapacity při delší odstávce samovybíjením - není tedy vhodný jako přibližovadlo na chalupu
časem se snižuje kapacita baterie - nádrž se nezmešuje
zapomeň na doplňky jako vyhřívané hefty ketré jsou příjené pro používní na jaře či na podzim

elektro skútr ? ? ?

21.9.2011 v 15:14 | Nahoru | #22
hofner: tepelna elektrarna bude mit horsi ucinnost nez pistovej spalovaci motor, vsechny tyhle elektrarny jedou na parnich turbinach, plynovy zas na spalovacich turbinach a tam zadna extra ucinnost neni, akorat lze na pomerne malem zarizeni dosahnout velkejch vykonu...

ono ze dojde ropa je jasny, ale ono v tech jaderkach taky nejde "rozbijet atom olova"....

elektrickej skutr uz je dneska asi realne pouzitelnej, pro par nadsencu, proc ne.. ale jako globalni reseni do budoucna to nepujde. stejne jako benzinak na LPG je dneska relativne levny jezdeni, ale taky je bez sance predelat vsechny auta na lpg/cng s vyhlidkou jak budem jezdit vsichni za pul....

jinak konkretne k tomu skutru, pokud to bude mit nejaky "pekny" parametry bude to drahy... a v konecnym souctu uz se to ani s tou "levnou" elektrikou nevyplati... aby vysla rozumna hmotnost, slusnej vykon a nabijeci cas tak by bylo nejlepsi tam mit LiFePO4 baterky, ktery ale stojej balik.. nabijecka ktera dokaze nakej velkej balik namlatit za pul hod -hodku - coz tyhle aku proti obyc olovenejm dokazou, taky nebude zrovna bezna=levna zalezitost... a pokracovat muzem vesele dal pres nakej vykonejsi elektromotor a obsluznou elektroniku...

elektro skútr ? ? ?

22.9.2011 v 00:00 | Nahoru | #23
osobně si myslím,že když vezmu v úvahu všechny náklady spojené s provozem elektroskůtru na popojíždění kolem komína v časovem horizontu řekněme 5 let a srovnám to s benzínovým skůtrem,pobných výkonů-takže nějaká seškrcená a lehoučká padesátka co bere max 2litry benzínu na 100km,tak ve finále vyjde levněji ten benzín ,protože za těch 5let a cca 7 000 ujetých kilometrů vyměníš 2x baterku-která stojí celkem řachu+tisícovku za elektriku a nedej bože aby se posralo něco s řídicí elektronikou-to už by byl úplný úlet,kdežto ten benzíňák má slušné předpoklady,že projedeš jen 4900kč za benzín a v klidu si to zopákne ještě jednou 5 let...

1 reakcí na tento příspěvek elektro skútr ? ? ?

23.9.2011 v 22:48 | Nahoru | #24
Tyhle elektro věci já moc rád nemám a to se od střední školy učím jak pečovat o životní prostředí... My vidíme tu "zelenou" snahu v moc pěkném světle. Někde se to Ni a Cd musí vytěžit (země třetího světa) někam dovést (Kanada) aby se to upravilo, pak to jde k výrobci (Čína, Japonsko, Thajwan, ...) a pak hurá do Evropy k zákazníkovi. To se bavíme jen o baterce. Tahle ekologická stopa je daleko větší než 4T padesátka se spotřebou 2,5 litru benzínu na 100km. Navíc propagace vypouštěného CO2 do ovzduší automobilovou dopravou... kecy, kecy kecy! Jen to co vypustí všechny auta světa za rok, vypustí 3 největší dopravní tankery světa! A že jich takových je! Začínáme na špatné straně!

(reakce na) elektro skútr ? ? ?

24.9.2011 v 08:08 | Nahoru | #25

Honza-TA950 píše: Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka

prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení



Nene netí to pravda. CO2 je sice zjednodušující, jde ale o to, že když vyrábíš elektřinu v centrálním zdroji, tak ve velkém ty emise lépe vyčistíš a to samé platí i pro likvidaci akumulátorů. Potom xx aut a motorek nebude smrdět v centrech měst atd.
---
V současnosti jsou různé elktroauta atd. spíš výsadou pro nadšence, jedině díky nim a díky jejich poptávce v budoucnu klesne cena pro ostatní, pakliže bude ropa apod.
---
Edit:
Jak píše Ymps jo to je pravda 3 tankery toho opravdu hodně vypustí, ale kde ? Co vypouští rádoby moderní TDI v centu měst ? No třeba polyaromatické uhlovodíky, které jsou naadsorbované na mikročásticích a potom takovejhle volítanej a i novej krám, když navíc nemá filtr pevných části (ten teda na mikročástice moc nezabírá) stačí minimálně na znepřijemnění chvíle za volantem, když za tím člověk jede - obláčky.

Je mi úplně jedno jak mi bude motor vrčet. Hlavně ať je dojezd cca 200 km a doba doplnění energie trvá pod 15 minut a je za přijatelnou cenu a když bude jako bonus čistší životní prostředí, tak za to budu rád.

Naposledy editováno 24.09.2011 08:21:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

24.9.2011 v 10:58 | Nahoru | #26

Ymps píše: Tyhle elektro věci já moc rád nemám a to se od střední školy učím jak pečovat o životní prostředí... My vidíme tu "zelenou" snahu v moc pěkném světle. Někde se to Ni a Cd musí vytěžit (země třetího světa) někam dovést (Kanada) aby se to upravilo, pak to jde k výrobci (Čína, Japonsko, Thajwan, ...) a pak hurá do Evropy k zákazníkovi. To se bavíme jen o baterce. Tahle ekologická stopa je daleko větší než 4T padesátka se spotřebou 2,5 litru benzínu na 100km. Navíc propagace vypouštěného CO2 do ovzduší automobilovou dopravou... kecy, kecy kecy! Jen to co vypustí všechny auta světa za rok, vypustí 3 největší dopravní tankery světa! A že jich takových je! Začínáme na špatné straně!



plně s tebou souhlasím.
jde jen a jen o bysnys.

PS:dnes mám kousek od baráku dny NATO(mošnov).když se nad tím zamyslím-kolik se za ty 3dny úplně zbytečně spálí "benzínu",kolik sraček jede do vzduchu-takhle si teda boj za ekologii nepředstavuju....z tohoto úhlu pohledu jsou všechny elektromobily a elektroskůtry co unás jezdí výsměch-jsem přesvědčený,že to co za celý rok "ušetří" tak se tady za víkend prolítá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

24.9.2011 v 11:06 | Nahoru | #27

Dolph-cz píše:



Někde se začít musí. Zbytečné to podle mě není. Řekl bych, že to je vývoj. "Před 100 lety" také musel před autem někdo běžet s praporkem, aby auto někoho neohrozilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

24.9.2011 v 11:17 | Nahoru | #28

babuka píše: Někde se začít musí. Zbytečné to podle mě není. Řekl bych, že to je vývoj. "Před 100 lety" také musel před autem někdo běžet s praporkem, aby auto někoho neohrozilo.



vím jak to myslíš,ale to není stejný případ....už x-krát se řešilo,že technolie jak na to už dávno jsou-ale drží se pod pokličkou,protože na ropě stojí ekonomika celého světa.

to,že by jsme ve městech pochcípali-kdyby jezdily stejné dýmovnice jako před 20ti lety-to s tebou plně souhlasím,ale ve světovém měřítku je to kapka v moři a elektrostroje už vůbec nic....

elektro skútr ? ? ?

24.9.2011 v 18:48 | Nahoru | #29
Nejúsměvnější je na tom to, že ještě než se udál boom s elektřinou pod kapotou, tak automobilky měly rozpracované jiné alternativní technologie... jen pro ukázku: BMW - vodíkový pohon na úrovni předseriové výroby, Isuzu - malé tříkolky na stačený vzduch s dojezdem 20 km a naplnění jakýmkoliv kompresorem do 5 minut! Tohle je podle mě budoucnost! Výroba vodíku je rychlá, účinná a lze jej vyrobit i z nečištěné mořské vody. Jinak k těm dnům NATO, s tím plně souhlasím! Taky mě to štve jak to tu furt lítá už několikátý den a ty sra_ky z toho!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?

24.9.2011 v 20:25 | Nahoru | #30

Dolph-cz píše: vím jak to myslíš,ale to není stejný případ....už x-krát se řešilo,že technolie jak na to už dávno jsou-ale drží se pod pokličkou,protože na ropě stojí ekonomika celého světa.

to,že by jsme ve městech pochcípali-kdyby jezdily stejné dýmovnice jako před 20ti lety-to s tebou plně souhlasím,ale ve světovém měřítku je to kapka v moři a elektrostroje už vůbec nic....



Ne nevíš jak to myslím, protože bych nikdy nenapsal něco jako "technolie jak na to už dávno jsou-ale drží se pod pokličkou,protože na ropě stojí ekonomika celého světa" ... to je prostě nesmysl. Ropovod ničím nenahradíš, ale pokud by byla ropa hodně drahá, tak se s alternatic stanou normální paliva a díky úspoře z rozsahu i zlevní. Ropa je cenná petrochemická surovina a její pálení je možné pokud je jí relativní dostatek. Problém je, že na ropu je dnes nastavená veškerá infrastruktura, tak by bylo neekonomické toho patřičnně nevyužít.

Co se týče těch dýmovnic, tak to tak zase není - moderní TDI je problém, z těch dýmovnic zas tolik mikročástic nebude.

-------------
BMW mělo už hodně dávno klasický spalovací motor na vodík. V dnešní době se spíš mluví o palivových článcích a o vodíků a potom běžný elektromotor. Vodík ale není dobrý pro konečné spotřebitele, protože je nebezpečný a navíc má velký emisní faktor, kdy prostupuje i kovy - pokud by se najednou přešlo na vodík, tak hrozí likvidace ozónové vrstvy. Spíš jsou ve stádiu úvah projekty, kdy by se vodík vyráběl pomocí elektolýzy tak kde hodně svítí nebo tam kde maj mimo špičku přebytek elektřiny, ve velkém by se dopravoval do Evropy atd. a u nás by se pro konečného psotřebitele přetransformoval na např. methanol a ten buď do palivových článků nebo rovnou do motoru. Otázkou je také ekonomika výroby paliv atd. atd. existuje mnoho alternativ.

Naposledy editováno 24.09.2011 20:32:10
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vybrovanie Adamoto Cetos 125 hanusek 3 26.2.2023 v 15:55 hanusek
Kouř od chladiče + bublající kapali... Adamoto Cetos 125 Dumb 13 5.1.2023 v 23:40 ramlik
smazat - děkuji Adamoto Cetos 125 pap.plzen 2 4.1.2022 v 16:23 pap.plzen
olej motul 5100 mužu dolejt do dies... [1, 2] Adamoto Cetos 125 zdenysrx6 35 12.4.2020 v 16:42 zdenysrx6
Jakou 125 Adamoto Cetos 125 Decimus_Benzinus 12 23.7.2019 v 20:36 Decimus_Benzinus


TOPlist