A dále, při jakém náklonu (přibližně) jde silniční moto při konstatním plynu na souvislé vrstvě štěrku k zemi?
Děkuji za každou odpověď. Bohužel na štěrku toho moc naježděného nemám, takže možná proto tyhle pro někoho hloupé otázky.
2 reakcí na tento příspěvek Adheze na štěrku
Edit: měl jsem právě dilema z toho důvodu, že v bodě, kde jsem to chtěl zalomit, jsem uviděl ty haldy štěrku, tudíž bych klopil už na štěrku. Kdybych byl už naklopenej tak nebrzdím a valím. Tu nohu příště zkusím...
Naposledy editováno 17.09.2011 16:55:00
Naposledy editováno 17.09.2011 17:43:26
1 reakcí na tento příspěvek Adheze na štěrku
Jediný co sem stihl udělat,že mi automaticky vystřelila noha jako na enduru.Na Bigu sem to moc neřešil,ale Falco se jede uplně jinak a podle mě když v náklonu vletíš na štěrk,tak jdeš k zemi.
Ta noha by mela byt reflexni, vystrelit pri kazdem nebezpeci v zatacce, tak jak pise Turek. Da se tim i zachranit podjeti na mensi olejove skvne. Nedavno tu byla diskuse o tom jak jezdit pred horizontem kam nevidim...
Naposledy editováno 17.09.2011 18:58:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Adheze na štěrku
stassek píše: Já jsem právě taky moc času na vybírání neměl, tak jsem vsadil na díru mezi stromama. Ale když jsem si tu zatáčku pak procházel zpětně, tak myslím, že jsem asi vsadil špatně... nehledě na to, že teď musím svařit přední kapotu.
Edit: měl jsem právě dilema z toho důvodu, že v bodě, kde jsem to chtěl zalomit, jsem uviděl ty haldy štěrku, tudíž bych klopil už na štěrku. Kdybych byl už naklopenej tak nebrzdím a valím. Tu nohu příště zkusím...
Já teda (jestli můžu poradit) hlavně přes horizont nejedu jak bezmozek, obzvlášť, když je za ním zatáčka. Obvykle je nějaký náznak zatáčky vždy vidět, například stromy, břeh, kukuřice, cokoli... Když už se to ale stalo, doporučuji krizové brždění, zahamovat co nejvíc a pak to sklopit co nejméně a radši doufat, že to buď udrží kraj asfaltu nebo okraj krajnice. Neboli doporučuji to samé, co RomanSS. Jen přes ten neznámý horizont do zatáčky bych jel asi pomaleji...
V každém případě je lepší do náklonu a bokem smyk, než čelně do stromu nebo do příkopu
49°22'10.903"N, 16°44'36.275"E
Zatáčka plná štěrku po opravě emulzí.
Modlil jsem se, aby to vydrželo a ono to vydrželo. Je pravda, že jsem nejel rychle (cca 50kmh) ale přesto jsem to vydejchával až do Ostrova (jel jsem od Vilémovic na Ostrov). Kdybych tam ujel, skončil bych v kotrmelcích až dole na Macoše.... Vlevo jsou svodidla a za nima slušnej hank dolů.
Ale jinak hezká vyjížďka.
M.
1 reakcí na tento příspěvek Adheze na štěrku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Adheze na štěrku
SirIndy píše: Nedavno jsem jel v podvecer a jeste v lese a v zatacce diky tomu prehledl sterk. Takze sem ji jel, jakoby tam nebyl - ujelo mi predni kolo, chvilicku po nem i zadni - motka se v naklonu sklouzla ke stredu silnice, tam se to chytlo a jel sem dal. Do rizeni sem vubec nezasahl, mozna trochu ubral plyn, ale jinak si to motorka vyresila sama
No pred rokem jsem jel z Neveklova a v jedny zatacce na horizontu se mi stalo to samy a v tom okamziku by se ve me krve nedorezal, taky jsem myslim akorat stih ubrat plyn a bocne jsem se sklouznul bratru ?pul metru?Jindra650 píše: No pred rokem jsem jel z Neveklova a v jedny zatacce na horizontu se mi stalo to samy a v tom okamziku by se ve me krve nedorezal, taky jsem myslim akorat stih ubrat plyn a bocne jsem se sklouznul bratru ?pul metru?
Taky bych to tak videl, jeste ze byla pravotociva, v levotocive by ses mohl sklouznout az do skarpy
hondacbf1000 píše: Já teda (jestli můžu poradit) hlavně přes horizont nejedu jak bezmozek, obzvlášť, když je za ním zatáčka. Obvykle je nějaký náznak zatáčky vždy vidět, například stromy, břeh, kukuřice, cokoli... Když už se to ale stalo, doporučuji krizové brždění, zahamovat co nejvíc a pak to sklopit co nejméně a radši doufat, že to buď udrží kraj asfaltu nebo okraj krajnice. Neboli doporučuji to samé, co RomanSS. Jen přes ten neznámý horizont do zatáčky bych jel asi pomaleji...
V každém případě je lepší do náklonu a bokem smyk, než čelně do stromu nebo do příkopu
Tak já jsem nejel nijak rychle, tak 90, a do té škarpy jsem jel v podstatě pozvolna bokem, tedy ne napřímo čelem ...prostě řízeně říkal jsem si, že tak snad bude menší škoda, než kdybych to strhnul a švihl sebou o zem. Ale to je prostě těžký, byly to milisekundy. V momentě, kdy jsem si řekl škarpa, tak jsem tam vletěl... a to možná byla chyba. Navíc většinou najíždím do levé zatáčky úplně z pravého okraje, takže tam toho prostoru na klouzání moc nebylo
Naposledy editováno 17.09.2011 22:27:52
U nás se asi takhle zabil klučina... uklouzlo mu to v pravé zatáčce, v protivce autobus... a on se smekl přímo před něj. Byl tam písek po dešti...
Jinak "úprava" silnic jihomoravský kraj(ne oprava!!!), štěrk kam se podíváš . Naši cestáři jsou vrazi! To jsou "opravy" silnic??? Kurva, raděj po popraskaných cestách bez štěrku, než po lepených hadech se syflem! Nikde žádná značka...bleju kameny!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Adheze na štěrku
turek píše: Mě se stalo teď v týdnu,že mi ustřelilo v zatáčce zadní kolo na štěrkovym (fleku) ani nevím jak.Náklon skoro žádnej,rychlost pohoda.Naštěstí to nebylo moc,ale vylekalo mě to tak,že mi to otrávilo zbytek projížďky.Opravy silnice tímto způsobem pořád ještě nechápu.
Jediný co sem stihl udělat,že mi automaticky vystřelila noha jako na enduru.Na Bigu sem to moc neřešil,ale Falco se jede uplně jinak a podle mě když v náklonu vletíš na štěrk,tak jdeš k zemi.
me se stalo neco podobnyho kdyz sem zjistil ze stale jedu tak sem si chvili myslel ze mam ulomenej palec ale nastesti v poho od te doby libam motoboty
jinak asi je hlavni neztratit predek, takze bych to naklonil a malinko pod plynem projet kdyz lehnes tak se neda nic delat
Naposledy editováno 17.09.2011 23:01:35
1 reakcí na tento příspěvek Adheze na štěrku
Slax, přesně tak, vysypanou pšenici na silnici jsem potkal ještě za komanče na MZ a je to horší jak led...
mbrj píše: Stassek, jestli tam nebyla značka práce na silnici, stálo by za to vymáhat cenu opravy na firmě, co to dělala??
Slax, přesně tak, vysypanou pšenici na silnici jsem potkal ještě za komanče na MZ a je to horší jak led...
To mě taky napadlo, ale vzhledem k tomu, že to byly fakt jen ty kapoty + to asi bude chtít srovnat eště brýle, páč to teď lehce táhne doleva, když pustím řidítka, tak oprava cca 1000kč... to raděj místo těch promrhaných hodin, co bych strávil hádáním se s příslušným orgánem půjdu do práce.
Já osobně jsem měl podobnejch případů několik. Jednou jsem dobrzdil a vyšlo to na 5cm do hupu. V ostatních jsem bojoval a s hnědým proužkem na slipech jsem to ustál. Narozdíl třeba od okruhu se ti na šotolince guma nekousne(po skluzu a zpětný navrácení adheze), pokud najedeš zpět na asfalt postupně si zase začne sedat a držet. Ale připravit se na to trénigem moc nejde
1 reakcí na tento příspěvek Adheze na štěrku
Nedávno jsem řešil něco se silničářema a dověděl jsem se, že tahle technologie (kbelík asfaltu a kbelík štěrku) se jmenuje "TURBO"
fakt?
...jinak dycky desne zurim kdyz vidim jak to timhle, "motorkářem-milovanym" způsobem "opravujou".
Naposledy editováno 18.09.2011 22:51:04
1 reakcí na tento příspěvek Adheze na štěrku
srdce mu mlátilo až to bylo vidět na zádech přes to triko
mimochodem jezdím tam pravidelně..je to moje oblíbené kolečko z přerova do přerova kolem 110km...a vždycky tam potkám jedno štěrkový místo...náhodně umístěný kdekoli v klikaté části trasy
Naposledy editováno 19.09.2011 13:19:32
špilas píše: ..a vždycky tam potkám jedno štěrkový místo...náhodně umístěný kdekoli v klikaté části trasy
Tak tohle by moje oblíbený kolečko být nemohlo,jel bych tam s tím že musim dávat sakra majzla v každým nájezdu do zatáčky,neužil bych si to...